Yksinäisen miehen elämää

Olen 29 vuotias mies, ja asun yksin. Olen kuntouttavassa työtoiminnassa maanantaista torstaihin. Herään aamusin klo 6, ja syön aamupalaa Lähden kotoa vartin yli 7. Olen työtoiminnassa kahteentoista. Siinä sitten työtoiminnan jälkeen kävelen kylillä. Seuraan askelten määriä puhelimen askelmittarilla.

Kahden aikoihin laitan ruokaa. Syön päivittäin kaksi lämmintä ateriaa. Toisen lämpimän aterian syön kuudelta. Iltaisin katselen netflixiä. Viime aikoina olen katsonut dokumentteja, historiallisia sarjoja yms. Olen myös perehtynyt paikallishistoriaan. Jonkun verran olen lainaillut kirjastosta kirjoja liittyen lähialueen historiaan.

Yhdeksältä illalla teen smoothien, ja kymmeneltä menen nukkumaan. Pyrin pitämään unirytmin myös viikonloppuna. Herään viikonloppuna yleensä viimeistään seitsemän aikoihin.

42

3151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko tyytyväinen elämääsi ja jos et ole niin mitä siitä sinun mielestäsi puuttuu ?

    • Anonyymi

      jatka tuota rytmiä kuntouttavan jaälkeenkin joillain itsellesi kivoilla asioilla.

      • Anonyymi

        Sinulla on hyvä tyyli!

        Opettelet kaikkea uutta ja olet kiinnostunut maailman asioista ja historiasta.
        Myös hyvät elintavat ja yrität!

        Sinusta saa moni ottaa mallia!

        Jatka samaan tahtiin!
        Kaikkea hyvää sinulle!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on hyvä tyyli!

        Opettelet kaikkea uutta ja olet kiinnostunut maailman asioista ja historiasta.
        Myös hyvät elintavat ja yrität!

        Sinusta saa moni ottaa mallia!

        Jatka samaan tahtiin!
        Kaikkea hyvää sinulle!

        Jonkun verran lukenut netistä juttuja, joissa yritetään ennustaa teknologian kehitystä yms tulevaisuudessa. Katselin joskus Paluu tulevaisuuteen elokuvista kertovan dokumentin, joka julkaistiin 2015. Vuonna 2015 tuli kuluneeksi 30 vuotta ensimmäisen osan juljaisusta, ja kakkososan tapahtumat sijoittuvat vuoteen 2015. Kertoivat, että halusivat kyseisen elokuvan tehdä, vaikka tiesivät ettei todellisuus ole vuonna 2015 samanlainen, kuin elokuvassa. Jonkun verran katsellut muitakin aikamatkustus leffoja/sarjoja.


    • Korona viruksen takia jouduin olemaan tauolla kevään aikana kuntouttavasta työtoiminnasta. Ylläpidin tauon aikana rutiineista. Kävin ulkona kävelemässä, katselin netflixistä sarjoja yms. Ostin tänä keväänä langattomat kuulokkeet, jotta voin kuunnella musiikkia, kun olen kävelemässä.

      • Anonyymi

        Kuulostaa hauskalta, jatka vain kävelyllä käymistä ja rutiineissa pysymistä niin kauan kuin se tuntuu mukavalta. Sitten voi keksiä jotain uusia rutiineita tai olla vaikka keksimättä.


    • Minulle ehdotettiin vuonna 2018 ammatillista kuntoutusselvitystä. No laitoin siihen hakemuksen siihen. Suht nopeasti taisi tulla kotiin postia, että pääsen siihen. Pääsin tuohon ilman lääkärin todistusta, kun olin tuolloin vielä alle 29 vuotta. Kela kustansi matkat yms. Lokakuulla 2018 olin kolmen päivän jakson siinä ammatillisessa kuntoutusselvityksessä. Todettiin, että saan jatkoa kuntoutusselvitykseen. Olin ammatillisessa kuntoutusselvityksessä yhteensä neljä eri jaksoa. Viimeinen jakso oli viime tammikuussa. Siellä epäilivät meikäläisellä olevan autismia, ja kannattaisi mennä tutkimuksiin.

      • Anonyymi

        Heippa,

        Ehkä sinun kannattaisi käydä tutkimuksissa?
        Eihän se ole mikään häpeä mitenkään, sillähän selviäisi ja pääset miettimään jatkoa.

        Mielestäni sinä olet erittäin fiksu nuori mies!
        Toivon sinulle todella kaikkea hyvää!

        Näinä korona-aikoina sinä jaksat olla positiivinen ja yrität!

        Moni muu vaan valittelee ja jää punkan pohjalle huokailemaan, mutta sinä ponnistelet reippaasti eteenpäin!

        Mitä vanhempasi tuumaavat?

        Voimia!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heippa,

        Ehkä sinun kannattaisi käydä tutkimuksissa?
        Eihän se ole mikään häpeä mitenkään, sillähän selviäisi ja pääset miettimään jatkoa.

        Mielestäni sinä olet erittäin fiksu nuori mies!
        Toivon sinulle todella kaikkea hyvää!

        Näinä korona-aikoina sinä jaksat olla positiivinen ja yrität!

        Moni muu vaan valittelee ja jää punkan pohjalle huokailemaan, mutta sinä ponnistelet reippaasti eteenpäin!

        Mitä vanhempasi tuumaavat?

        Voimia!

        En polta tupakka, ja alkoholia juon harvoin. Lähinnä osta jotain paikallispanimoiden olutta. Itselläni on jonkun verran ylen syöntiä, josta olen pyrkinyt eroon. Voin ihan hyvin syödä ison määrän suklaata illan aikana ilman, että tulee huonoa oloa.


    • Anonyymi

      Olet harvinaisen hyvin järjestänyt elämäsi!
      Käyt työtoiminnassa, liikut, olet kiinnostunut monista asioista. Sinulla on selkeä hyvä päivärytmi. Todella hyvä!
      On niin paljon niitä jotka vetelehtii ja valittaa, ei näe mitään pointtia missään. Olet esimerkki siitä, että jokainen ihminen on oman onnensa seppä, ja vastuussa omasta hyvinvoinnistaan.
      Niin monet valittaa ja odottaa vain valmista. Kaiken pitäisi pudota eteen valmiina ilman minkäänlaista omaa yritystä. Nostan sinulle hattua. Korkealle!
      Jatka samaan malliin, elämäsi on täynnä sisältöä ja mieltä.

      • Hänen elämänsä on suuri tyhjyys. Hänen elämänsä on kuin musta pohjaton aukko maailmankaikkeuden kudoksessa. Häntä ei ole. Hän on pelkkää poissaoloa. Hänen elämänsä on tarkoituksetonta merkityksetöntä laahustamista päivästä toiseen. Hänen elämällään ei ole mitään suuntaa, ei mitään tarkoitusta, ei mitään päämäärää. Hänen elämänsä on sanalla sanoen autio helvetti, jossa taivaanrannan takaa ei koskaan paljastu mitään muuta kuin lisää autiomaata. Siellä edes kaiku ei vastaa hänen huutoonsa.


      • Anonyymi

        Ei ole lapsen oma vika, jos vanhemmat ovat paaponeet ja siloitelleet elämän tien liian helpoksi.


    • Anonyymi

      Olipas tuo herrens tiggare tyly.
      Minkäköhänlainen mahtaa olla oma elämänsä?
      Ei ole varmaan paljon kehumista kun tuollaista tekstiä latelee.....

      • herrens_tiggare

        Ei siinä mitään tylyä ollut, siinä vain kuvailtiin yksinäisen ihmisen elämää.

        Tylyä ja loukkaavaa ja suoranaista vittuilua sen sijaan on tämä: "elämäsi on täynnä sisältöä ja mieltä." Tähän mielettömyyteen vastasin.


      • Anonyymi
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Ei siinä mitään tylyä ollut, siinä vain kuvailtiin yksinäisen ihmisen elämää.

        Tylyä ja loukkaavaa ja suoranaista vittuilua sen sijaan on tämä: "elämäsi on täynnä sisältöä ja mieltä." Tähän mielettömyyteen vastasin.

        Puhut omasta elämästäsi. Se on ehkä mieletöntä ja tyhjää, mutta kaikkien yksin elävien ei ole!
        Aloittaja on niin hieno esimerkki siitä miten ihminen voi itse vaikuttaa elämänsä laatuun kun vain HALUAA eikä jää säälimään itseään ja kiillottamaan marttyyrinkruunuaan.
        Oma olosi ei taatusti ole hyvä kaiken tuon katkeruuden keskellä. Se on kuitenkin oma valintasi. Voit valita olla katkera tai voit päättää tehdä elämästäsi parhaan mahdollisen niillä välineillä joita sinulla on.
        Sen, että sinulla ei ole kaikkea sitä mitä kuvittelet jollakin toisella olevan, ei pidä antaa estää elämästä! Elämä ei ole vain yhtä tietynlaista vaan sitä voi elää miljoonin eri tavoin ja olla tyytyväinen. Se on vain ja ainoastaan asennekysymys.
        Usein vain tuntuu sille, että nämä katkeroituneet mustamaalaajat nauttivat surkeasta olotilastaan? Siitä pidetään kynsin hampain kiinni. Ehdota jotain, vastaus on EI EI EI en minä ei se kuitenkaan ei kannata. Se on oma valinta.
        Kovasti tsemppiä sinulle Sami! Olet malliesimerkki monelle :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut omasta elämästäsi. Se on ehkä mieletöntä ja tyhjää, mutta kaikkien yksin elävien ei ole!
        Aloittaja on niin hieno esimerkki siitä miten ihminen voi itse vaikuttaa elämänsä laatuun kun vain HALUAA eikä jää säälimään itseään ja kiillottamaan marttyyrinkruunuaan.
        Oma olosi ei taatusti ole hyvä kaiken tuon katkeruuden keskellä. Se on kuitenkin oma valintasi. Voit valita olla katkera tai voit päättää tehdä elämästäsi parhaan mahdollisen niillä välineillä joita sinulla on.
        Sen, että sinulla ei ole kaikkea sitä mitä kuvittelet jollakin toisella olevan, ei pidä antaa estää elämästä! Elämä ei ole vain yhtä tietynlaista vaan sitä voi elää miljoonin eri tavoin ja olla tyytyväinen. Se on vain ja ainoastaan asennekysymys.
        Usein vain tuntuu sille, että nämä katkeroituneet mustamaalaajat nauttivat surkeasta olotilastaan? Siitä pidetään kynsin hampain kiinni. Ehdota jotain, vastaus on EI EI EI en minä ei se kuitenkaan ei kannata. Se on oma valinta.
        Kovasti tsemppiä sinulle Sami! Olet malliesimerkki monelle :)

        Puhuin aloittajan elämästä sen perusteella, mitä hän on siitä kirjoittanut, ei ainoastaan tässä ketjussa, vaan myös muissa. Hän kertoo yksitoikkoisesta elämästä, josta minulle tulee mieleen autiomaa. Ja kun joku sitten sanoo, että hänen elämänsä on "täynnä sisältöä", niin se tuntuu minusta yhtä järjettömältä ja loukkaavalta, kuin jos joku sanoisi nälkään kuolevalle, että "ei sinun ole nälkä". Tosin ehkä nälkään kuoleva ei enää tunnekaan nälkää, ja niin hänen elämänsä voi olla "täynnä sisältöä", vaikka vatsassa onkin suuri tyhjyys ja elämän seuraava etappi on hauta.

        Sitä paitsi: jos minä sanon, että aloittajan elämä on autiota, niin millä tavalla se eroaa siitä, että joku toinen sanoo hänen elämänsä olevan täynnä sisältöä? Aloittaja itse ei sano sitä eikä tätä, hän vain kuvaa elämäänsä lakonisesti ja omalla tyylillään, objektiivisesti, melkein kantaa ottamatta, kuin ulkopuolinen tarkkailija. Jos joku on sitä mieltä, että hänen kuvaamansa elämä on "täynnä sisältöä", niin se on hänen tulkintansa, joka minusta sattumoisin on loukkaava ja järjetön. Niin että jos minun tulkintani oli mielestäsi loukkaava, niin minä voin omasta puolestani sanoa, että minua loukkaa se tulkinta, jonka mukaan aloittajan kuvaama elämä on "täynnä sisältöä", koska sellainen tulkinta on kärsimyksen vähättelyä.

        Muutenkin viestisi on aivan uskomattoman ylimielinen, omahyväinen ja loukkaava. Syyllistät yksinäiset yksinäisyydestään, besserwisserin tietäväinen virne naamallasi tulet kertomaan nälkäiselle, että nälkä johtuu omasta asenteesta, että kärsimys on oma vika, ikään kuin ihmiset ihan tahallaan ja tarkoituksella voisivat huonosti. Toisin sanoen sinä olet se, joka esittää loukkaavia yleistyksiä ja "yleisiä totuuksia", en suinkaan minä, joka esitin vain oman tulkintani.


      • Anonyymi
        herrens_tiggare kirjoitti:

        Puhuin aloittajan elämästä sen perusteella, mitä hän on siitä kirjoittanut, ei ainoastaan tässä ketjussa, vaan myös muissa. Hän kertoo yksitoikkoisesta elämästä, josta minulle tulee mieleen autiomaa. Ja kun joku sitten sanoo, että hänen elämänsä on "täynnä sisältöä", niin se tuntuu minusta yhtä järjettömältä ja loukkaavalta, kuin jos joku sanoisi nälkään kuolevalle, että "ei sinun ole nälkä". Tosin ehkä nälkään kuoleva ei enää tunnekaan nälkää, ja niin hänen elämänsä voi olla "täynnä sisältöä", vaikka vatsassa onkin suuri tyhjyys ja elämän seuraava etappi on hauta.

        Sitä paitsi: jos minä sanon, että aloittajan elämä on autiota, niin millä tavalla se eroaa siitä, että joku toinen sanoo hänen elämänsä olevan täynnä sisältöä? Aloittaja itse ei sano sitä eikä tätä, hän vain kuvaa elämäänsä lakonisesti ja omalla tyylillään, objektiivisesti, melkein kantaa ottamatta, kuin ulkopuolinen tarkkailija. Jos joku on sitä mieltä, että hänen kuvaamansa elämä on "täynnä sisältöä", niin se on hänen tulkintansa, joka minusta sattumoisin on loukkaava ja järjetön. Niin että jos minun tulkintani oli mielestäsi loukkaava, niin minä voin omasta puolestani sanoa, että minua loukkaa se tulkinta, jonka mukaan aloittajan kuvaama elämä on "täynnä sisältöä", koska sellainen tulkinta on kärsimyksen vähättelyä.

        Muutenkin viestisi on aivan uskomattoman ylimielinen, omahyväinen ja loukkaava. Syyllistät yksinäiset yksinäisyydestään, besserwisserin tietäväinen virne naamallasi tulet kertomaan nälkäiselle, että nälkä johtuu omasta asenteesta, että kärsimys on oma vika, ikään kuin ihmiset ihan tahallaan ja tarkoituksella voisivat huonosti. Toisin sanoen sinä olet se, joka esittää loukkaavia yleistyksiä ja "yleisiä totuuksia", en suinkaan minä, joka esitin vain oman tulkintani.

        Kiitos että pidät yksinäisten puolia sanavalmiilla tyylilläsi. Hieno kuvaus se aiempi, taiteellinen. Kaikki me emme ole yhtä lahjakkaita kielellisesti.

        Mutta kuitenkin, on ihan katsojasta kiinni miten elämänsä kokee. Tuo toinen Anonyymi taisi vetää herneet nenään turhasta.


    • Olen asunut nykyisessä paikassa 2015 elokuusta lähtien. Kierrätyskeskuksesta ostin huonekaluja. Osa astioista on samasta paikasta hankittu. Puolen kilometrin säteellä on useampi ruokakauppa.

      Netflixin lisäksi tykkään myös kuunnella podcasteja suplasta. Jonkun verran katsellut myös youtube videoita urbaanilegendoista, kansantarinoista, taruolennoista yms. Yhteen aikaan katsoin paljon salaliittoteoriavideoita youtubesta. Olen katsonut varmaankin kaikki suomen kieliset videot salaliittoteorioista youtubesta.

      • Anonyymi

        Onks siellä vuokra paljon missä nyt asut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onks siellä vuokra paljon missä nyt asut?

        390 euroa ja 20 euron vesimaksu.


    • Kerroinkin jo, että seuraan askelten määriä puhelimen askelmittarilla. Lisäksi mulla on 15 kilon käsipaino, jolla treenaan käsivoimia kolmesti viikossa. Lisäksi olen hankkinut puristimen, jolla voi treenata käden puristusvoimaa. Puristimen vastusta voi säätää kymmenen ja neljänkymmenen kilon välillä.

    • Anonyymi

      Haluutko tehdä punnerruksia ja leukoja myös? Voitko ottaa tavoitteeksi tehdä 100 näitä samalla kertaa? Sillä saisi mainetta.

      • Ostin viimetalvena leuanvetotangon, mutta on jäänyt kiinnittämättä oviaukkoon. Lojuu kotonani tyhjänpanttina.


    • Sain 90-luvun puolivälissä walkmanin, jolla kuuntelin kasetteja. Yksi kasetti oli ainakin Smurffien versioita hittibiiseistä. Jotain cd-levyjen musiikkia nauhotin kaseteille. En yleensä kirjoittanut mihinkään, mitä olin kasetille nauhottanut. Aina kun biisi loppu, niin tiesin mikä biisi tulee seuraavaksi, kun muistin ulkoa kaseteilla olevat biisit.

      Ala-asteen kuudennella luokalla syksyllä lähdettiin luokan kanssa viikoksi lappiin. Mukaan tuli muidenkin koulujen kutosluokkia. Nauhoitin mukaan kaksi 90 minuutin kasettia. Patterit loppui viimeisenä iltana. Sitten kuudennen luokan keväällä oli paikallisella urheilukentällä eri koulujen väliset urheilukisat. Siellä sitten yleisössä opettaja toisesta koulusta kysyi, ettenkö ollut ottanut mukaan sitä musiikkisoitinta. En ollut ottanut.

      Olin kuukauden kesätöissä paikallisessa puistossa 2007. Tili tuli kahden viikon välein. Hankin ensimmäisestä tilistä mp3-soittimen. Siirsin levyiltä koneelle musiikkia, ja sitä kautta mp3-soittimeen. Viimesen viikon kesätöissä pidin soitinta mukana. Se mp3-soitin oli mukana, kun kuljin amikseen bussilla naapuripaikkakunnalle. Siellä naapuripaikkakunnalla oli Anttila matkahuollon vieressä. Kävin siellä monesti koulun jälkeen ostamassa musiikkia sekä leffoja.

      Nykyään kuuntelen musiikkia pääasiassa spotifystä sekä youtubesta tietokoneella, tabletilla ja puhelimella. Vieläkin on walkman sekä mp3-soitin rojun seassa tallessa. En ole raaskinut pistää niitä pois tunnearvoin vuoksi.

    • Anonyymi

      Minä käyn aamuisin pissalla. Se on kivaa.

    • Anonyymi

      Täällä yksinäinen erakkoäijä erakkoelämää vain 10 vuotta nyt.

    • Joskus yläasteella kehittelin mielessäni mielikuvitusihmisiä. Kehittelin itselleni kaksi isoveljeä, sekä pikkusiskon. Todellisuudessa minulla ei ole sisaruksia, olen vanhempieni ainut lapsi. Olen aikuisena miettinyt, että onko tällainen mielikuvitusihmisten kehittely ihan normaalia yläasteikäisenä.

    • Anonyymi

      Illuminaattien valvova silmä on kaikkialla
      👁👁👁👁👁👁👁👁👁👁👁👁👁👁👁👁👁👁

    • sami-90

      S-ryhmällä on foodie-sovellus, josta näkee ruokien hintoja. Keskolla on oma K-ruoka-sovelluksensa. Näiden avulla pystyy tekemään hintavertailua Prisman ja Citymarketin välillä.

      Tein muutama vuosi sitten exceliin listan elintarvikkeista, joita ostan säännöllisesti. Sitten jaoin tuotteen kahteen kategoriaan. Toisessa kategoriassa oli ne tuotteet, jotka on halvempia Prismassa. Siinä toisessa kategoriassa oli vastaavasti ne tuotteet, jotka on halvempia Citymarketissa.

      Omistan molempien ketjujen etukortit. Jossain vaiheessa alkoi lipsumaan tuo, että tietyt tuotteet pitää ostaa tietystä kaupasta.

    • Anonyymi

      Millaista työtoimintaa teet?

      • Oon paikallisessa museossa työtoiminnassa. Oon tehnyt valokuva negatiiveista taulukkoa exceliin. Taulukosta näkee, millasista eri aiheista on kuvia missäkin kansiossa.


    • Anonyymi

      Mitä nykyään kuuluu Sami? :)

      • Oon käynyt autismi epäilyksen vuoksi pari kertaa neuropsykologilla, jonka jälkeen on ollut käyntejä psykologilla. Vielä on yksi käynti, jossa diagnoosi vahvistetaan.


    • Mämmiä ja vaniljakastiketta söin eilen. Joskus päiväkodissa lapsena oli mämmiä tarjolla, enkä silloin tykännyt. Oli pitkä kausi, kun en mämmiä syönyt. Yläasteella oli ruokalassa tarjolla mämmiä, niin aattelin maistaa. Siitä lähtien on mämmin syönti ollut

      • Siitä lähtien on mämmin syönti ollut joka vuotinen perinne. Niin ne makumieltymykset muuttuu iän myötä.


    • Anonyymi

      Mikä on alueenne Venäläistilanne Onko näkynyt mielipiteenkääntäjiä öljyineen.

      psykedeelit eli tajunnanmuuntohuumeet ovat Venäläisten suosimia mielipiteiden käännössä,

      Näitä huumeita voi saada päähänsä tietämättään vaikka teekutsuilla tai kahvittelutilaisuuksissa. Psykedeelejä käytetään tässä samaan tapaan kuin hipit tai vaikka Charles Manson niitä käyttivät 1960-luvulla,

      Ihminen voi olla psykedeeliohjauksessa tietämättään koska kevyt pilvi ei välttämättä tunnu kovinkaan voimakkaasti ja oireet voidaan sekoittaa vaikka korkean verensokerin tai normaalin väsymysraukeuden tilaan.

      Tässä tilassa ihmisen voi kuitenkin hypnotisoida pelkällä normaalilla puheella vastaanottamaan vaikka Venäläismielisiä mielipiteitä. Tietysti mielipiteiden huumekääntö ei onnistu mikäli ihminen pitää lujasti kiinni mielipiteistään vaan tässä tapauksessa psykedeelit vahvistavat hänen alkuperäisiä mielipiteitään. Tällasia öljyilijöitä käytettiin myös Krimin valtauksen yhteydessä kääntämään paikallisten mielipiteitä,

      Mikäli kohtaa tällaisia öljyilijöitä heidät kannattaa ilmoittaa Suojelupoliisille. Tietysti tällaisen voi myös polkea suohon mikäli heihin törmää.. Rangaisuksetta voi ehkä selvitä mikäli onnistuu todistamaan mistä on kyse.

      Näiden mielipiteen kääntäjien tarkoitus tietenkin on etsiä henkilöitä jotka voivat tarvittaessa opastaa miehitysjoukkoja maahan. Monet toimivat Suomenkielisen nimen takaa ja heitä voi olla vaikeaa tunnistaa. Tämä Suomenkielien nimi on usein joku harvinainen nimi. kaikki sukunimethän ovat Suomessa suojattuja, joten Venäläisen täytyy keksiä Suomenkielinen nimensä itse.
      Tällaista toimintaa on havaittu ainakin muualla Suomessa Helsinki voi valitettavasti olla tällainen pesäke.

      • Anonyymi

        Onkos kukaan tuntematon soitellut teille ja kysellyt ummet ja lammet jostain ihmisestä, Usein ei ole kyse mistään todella hyvästä ystävästä josta kysellään, Voi olla kyse jostain lapsuuden tutusta josta et ole kuullut vuosiin mutta joku vain kyselee. Tällöin saattaa olla kyse Venäläistiedustelijasta tai äärivasemmistolaisesta tiedustelijasta, He penkovat ihmisten elämän perinpohjaisesti ja tarvittaessa kaatavat tämän saamillaan tiedoilla ja keräämillään yhteyksillä,
        Jos joku ei halua lähteä liikkeeseen mukaan hänet tullaan kaatamaan maalittamalla ottamalla yhtetyttä hänen vanhaan ystäväpiiriinsä ja kertomalla hänestä kaikenmaailman valeita.

        Venäläiset ja Suomenvenäläiset tekevät tätä heille jotka eivät suostu heidän yhteistoimintahenkilöikseen. Tätä tehdään myös Suopmenvenäläisten perheiden lapsille jotka haluavat Suomalaistua ja elää Suomalaista elämää. Tuolloin esimerkiksi varusmiespalvelun suorittaminen Suomessa vopi olla jo laukaiseva tekijä tällaiselle maalitukselle.

        Joskus ypöyksinäisyydessä elävät ihmkiset ovat tämän toiminnan uhreja.


    • Simaa ja munkkia ostin kaupasta vapun kunniaksi. Istuskelin tänään hetken aikaa puistossa.

      Ostin viime vuoden keväällä langattomat kuulokkeet. Kuuntelen ulkona kävellessä musiikkia, ja välillä kuuntelen podcasteja. Musiikkia kuuntelen Spotifystä sekä YouTubesta. Lisäksi olen asentanut puhelimeen YLE areenan sekä Suplan, joista kuuntelen podcasteja.

    • Anonyymi

      Miten on tuo talouspuoli järjestynyt. Saatko riittävästi työmarkkinatukea vai
      onko Kela riittävän antelias niin että pärjään mukavasti taloudellisesti.
      Eikö sinun mielesi tee laajentaa elinpiiriäsi ja esim. matkustella.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe