Tätä ei ole tiedostettu.

Anonyymi

Eli jos ulkona haisee savu, siitä suurin osa siirtyy sisätiloihin. Tätä ongelmaa ei ole tiedostettu.

Puiden poltto haja-asutusalueilla on Tynkkysen mielestä perusteltua ja kannatettavaa, mutta alueilla, joissa toimii kaukolämpö, tulisijojen käyttäminen kodeissa on turhaa.

THL:n ympäristöterveyden osaston ylilääkärin, dosentti Raimo O. Salosen mukaan sekä teollisuuden ja energialaitosten että liikenteen dieselmoottoreiden aiheuttamat pienhiukkaspäästöt ovat vähentyneet tuntuvasti viime vuosikymmeninä, mutta puun pienpolton päästöt ovat tällä vuosituhannella vain kasvaneet.

Koko maan pienhiukkaspäästöistä peräti 40 prosenttia tulee puunpoltosta, mikä on enemmän kuin energialaitosten ja tieliikenteen päästöt yhteensä.

- Näiden päästöjen vähentämiseksi ei ole saatu aikaan mitään uutta sääntelyä sen paremmin Suomessa kuin EU:ssakaan. Yhä edelleen talon lämmityksessä voi käyttää mitä tahansa vanhaa menetelmää. Tämä on täysin villi alue, Salonen ihmettelee.

Puuta polttavilla pientaloalueilla sydäntauti- ja hengityssairauskuolleisuus on korkeampi kuin kaukolämpöverkkoon kuuluvilla pientaloalueilla, joissa puuta poltetaan vain toissijaisesti.

Pienhiukkaset pääsevät tunkeutumaan syvälle keuhkoihin ja jopa verenkiertoon ja ovat siksi terveydelle erittäin haitallisia. Salosen mukaan puunpoltosta aiheutuvien sairauksien hoitokulut ja työssä poissaoloista aiheutuvat taloudelliset menetykset nousevat vuositasolla jopa satoihin miljooniin euroihin.

Pienhiukkasille yhtä tyypillistä sairautta Salonen ei nimeä, mutta niiden tiedetään pahentavan sepelvaltimo- ja muita verenkiertosairauksia sekä hengityssairauksia.

- Myös astmakohtauksien lisääntymisellä, kroonisella keuhkoputkentulehduksella ja todennäköisesti myös keuhkosyövällä on yhteys puunpolttoon.

Jopa diabeteksen puhkeamisen ja pienhiukkasten välisestä yhteydestä on Salosen mukaan saatu viitteitä.

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aina tiedetty itsestäänselvyys

    • Anonyymi

      Siis miten?!? Siis ihan oikeasti, miten SUURIN osa savusta siirtyy sisätiloihin? Ei tarvita kummoista nuotiota sisätiloihin, kun savulta ei eteensä näe, joten millainen asunto sinulla on, jos se imee suurimman osan savusta sisälle? Vaikka olisi miten tehokas pölynimuri, ei se savua ime kuin metrin parin päästä, loppujen savujen karatessa muualle, joten MITEN se asunto imaisee SUURIMMAN OSAN savuista sisälle?
      Sama kuin sanoisi, että jos sääskikautena ulko-ovea raottaa sekunniksikaan, siin suurin osa sääskistä pääsee sisään, eli ulos jää vähemmän sääskiä mitä sisällä on.

      • Anonyymi

        kysehän on savun siltämistä PIENHIUKKASISTA, herää pahvi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kysehän on savun siltämistä PIENHIUKKASISTA, herää pahvi!

        irvokkain asia edellisessä se, että yksityistalouksilta on useasti mietitty kiellettävän puun polttaminen tai ainakin sen rajoittamista mutta koskeeko sama teollisuutta ja sen edustajia? No siten että ilmastonpesun nimissä on lisätty ja pyritään lisätään ilmastonpaskottamista. Onni onnettomuudessa että Sipilät istuu rahakirstun päällä joka ohjeistaa edellisiä etsimään keinoja esim. päästöjen vähentämiseen esim. puunpolttamiseen teollisuudessa varojen löytyessä siihen valtion kassasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kysehän on savun siltämistä PIENHIUKKASISTA, herää pahvi!

        Mutta suurin osa?!? Se, että jos pikkuriikkisen tuoksahtaa savua sisällä, ei ole suurin osa. Savun haju on niin voimakas, että pikkuriikkinenkin pitoisuus huoneilmassa haiskahtaa heti nenään, mutta suurin osa savusta jää ulos, muuten asunnossa ei eteensä näkisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kysehän on savun siltämistä PIENHIUKKASISTA, herää pahvi!

        Jos itse pieraiset, kaikki, siis KAIKKI pieru menee sinun omasta nenästä takaisin sisään. Ja tämä tapahtuu joka kerta kun pikkuisenkin rupsautat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos itse pieraiset, kaikki, siis KAIKKI pieru menee sinun omasta nenästä takaisin sisään. Ja tämä tapahtuu joka kerta kun pikkuisenkin rupsautat.

        het aamusta alareikään..meni

        miten meni niiku


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        het aamusta alareikään..meni

        miten meni niiku

        Kaippa tuota edes omat aamusi tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        het aamusta alareikään..meni

        miten meni niiku

        siten meni että haksahdit taas suomi24 sivujen lapsellisimman ja surkeimman mutta ehdottomasti ahkerimman trollin provoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siten meni että haksahdit taas suomi24 sivujen lapsellisimman ja surkeimman mutta ehdottomasti ahkerimman trollin provoon.

        Mitään haksahtanut, tekemisen puutetta vain.


      • Anonyymi

        kukahan sille ruuan kaupasta tuo jne. kun ei poistu vuorokauden aikana hetkeksikään suomi24 sivuilta? Hyvä jos 6 tuntia malttaa yöllä pysyä sivuilta pois muuten minimissään 18h/vrk lallattelee itsekseen pehmeitä valtavalla ahkeruudella? Sivupersoonat taas laukalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kukahan sille ruuan kaupasta tuo jne. kun ei poistu vuorokauden aikana hetkeksikään suomi24 sivuilta? Hyvä jos 6 tuntia malttaa yöllä pysyä sivuilta pois muuten minimissään 18h/vrk lallattelee itsekseen pehmeitä valtavalla ahkeruudella? Sivupersoonat taas laukalla.

        Ja jää taas seuraamaan edelleen jokaista trolliaan sensuroiden tällä kertaa jokaisen viestin missä mainitaan taikasanat pyhäjärvi - trolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos itse pieraiset, kaikki, siis KAIKKI pieru menee sinun omasta nenästä takaisin sisään. Ja tämä tapahtuu joka kerta kun pikkuisenkin rupsautat.

        taas jakari astialla, kaikki muut pieree, vakio jakaria "en minä vaan pojat

        taijat oll niitä #kaaaasssuaaa-miehiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jää taas seuraamaan edelleen jokaista trolliaan sensuroiden tällä kertaa jokaisen viestin missä mainitaan taikasanat pyhäjärvi - trolli.

        erikoisin koskaan vastaan tullut trolli siinä mielessä että tämä älyn riemuvoitto sensuroi saamiaan vastauksia järjettömällä %osuudella siinä missä kaikki muut trollit ovat onnesta soikeana jos heidän provoihin vastataan? Tämä sankari tappaa siis keskustelut alkuunsa mitä provoillaan aikaan saa siinä missä muut trollit niitä jatkaa. Hyvin poikkeuksellinen provoaja siinä mielessä ettei kestä pienintäkään provoilua jotka kohdistuvat häneen itseensä. Naurettavimmillaan valtava määrä viestiketjuja joissa on vain hänen viestejään esillä joiden vastauksien kohdalla lukee järjestelmällisesti viesti sensuroitu. Tehtaillut ja tehtailee edelleen valtavia määriä avauksia joissa keskustelee itse itsensä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        taas jakari astialla, kaikki muut pieree, vakio jakaria "en minä vaan pojat

        taijat oll niitä #kaaaasssuaaa-miehiä

        Jahas jakarit taas asialla vaikka hetkeä aikaisemmin kerroit tietoisesti vastanneesi trollin provoon aikasi kuluksi jep jep.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        erikoisin koskaan vastaan tullut trolli siinä mielessä että tämä älyn riemuvoitto sensuroi saamiaan vastauksia järjettömällä %osuudella siinä missä kaikki muut trollit ovat onnesta soikeana jos heidän provoihin vastataan? Tämä sankari tappaa siis keskustelut alkuunsa mitä provoillaan aikaan saa siinä missä muut trollit niitä jatkaa. Hyvin poikkeuksellinen provoaja siinä mielessä ettei kestä pienintäkään provoilua jotka kohdistuvat häneen itseensä. Naurettavimmillaan valtava määrä viestiketjuja joissa on vain hänen viestejään esillä joiden vastauksien kohdalla lukee järjestelmällisesti viesti sensuroitu. Tehtaillut ja tehtailee edelleen valtavia määriä avauksia joissa keskustelee itse itsensä kanssa.

        Eiköhän se "naurettavin" asia kaikessa edellisessä ole se, että kyseessä on luotsi joka on trollannut ja häiriköinyt lukuisia eri palstoja estoitta jo vuosia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas jakarit taas asialla vaikka hetkeä aikaisemmin kerroit tietoisesti vastanneesi trollin provoon aikasi kuluksi jep jep.

        Turvegrynneriharhat taas puskee pintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turvegrynneriharhat taas puskee pintaan.

        oliko sde Patasuokin harhaa..

        hi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oliko sde Patasuokin harhaa..

        hi

        pakkomielle joka ei näköjään päästä otteestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pakkomielle joka ei näköjään päästä otteestaan.

        niinkö, en voi auttaa koeta kestää, "tsunami-Pietun sanoin; "muistat sen lopunikääsi"

        2x hi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niinkö, en voi auttaa koeta kestää, "tsunami-Pietun sanoin; "muistat sen lopunikääsi"

        2x hi

        pakkomielle joka ei näköjään päästä SINUA otteestaan sen enempää kuin pietu pakkomielteesikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        pakkomielle joka ei näköjään päästä SINUA otteestaan sen enempää kuin pietu pakkomielteesikään.

        minulle aiheuttamanne "pakkomielteeni kävi teille tyyriikssi!

        muistatte sen lopunikänne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minulle aiheuttamanne "pakkomielteeni kävi teille tyyriikssi!

        muistatte sen lopunikänne

        "tsunami Pietun sanoilla"..

        hehe kevään paras


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        minulle aiheuttamanne "pakkomielteeni kävi teille tyyriikssi!

        muistatte sen lopunikänne

        koska pietut suhtautuu vihamielisesti mökki-kuntaansa ihmisiin-ja ympäristölaen määräyksiin, olisi kai paree kun siirtäsivät mökkinsä oman kuntansa alueelle Paskonlammelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        koska pietut suhtautuu vihamielisesti mökki-kuntaansa ihmisiin-ja ympäristölaen määräyksiin, olisi kai paree kun siirtäsivät mökkinsä oman kuntansa alueelle Paskonlammelle.

        en tosin tiedä suostuuko MLK/Mpp tekemään Paskon mökillenne omaa tietä mpp-tuella kuten v-69 tein Lamun mökeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta suurin osa?!? Se, että jos pikkuriikkisen tuoksahtaa savua sisällä, ei ole suurin osa. Savun haju on niin voimakas, että pikkuriikkinenkin pitoisuus huoneilmassa haiskahtaa heti nenään, mutta suurin osa savusta jää ulos, muuten asunnossa ei eteensä näkisi.

        Savupirttien ajasta puulämmitykseen. Kunnan ja kaupungien lämpölaitoksia kehitetty monella tapaa.Turpeen poltto puuhakkeen seassa vähentyy.


    • Anonyymi

      It artisti säästää sitten puolestanne, joten käykää varovasti. Juhlarahoilla ei ennenaikaisesti kannata ryhtyä juhlimaan täysipäiväisesti.

    • Anonyymi

      Tällä sivustolla kun muistaa patasuon, pietun, jakarin, Jesse Järvenpään, punahuulet,Sipilän huutokauppakeisarin niin muuta ei tarvitakkaan.

      einestitaas

      • Anonyymi

        Jaa, joko perspölyjen mittaus, hirvien metsästys, alkon ovi, anekauppa, greta ja se, että vihreät märättää eurot metsään, meetoo 7donaa jne. on mennyt pois muodista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, joko perspölyjen mittaus, hirvien metsästys, alkon ovi, anekauppa, greta ja se, että vihreät märättää eurot metsään, meetoo 7donaa jne. on mennyt pois muodista

        eeeeetokkissa ooo männeet minnekkää, aina sopivasti nostetaan alttarille..


        iliman erinestiä s-24 kuihtuiss


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, joko perspölyjen mittaus, hirvien metsästys, alkon ovi, anekauppa, greta ja se, että vihreät märättää eurot metsään, meetoo 7donaa jne. on mennyt pois muodista

        maillani 40 v hirvestyksen selekinen sotki, että pihatielläni rojotti hirven takajalka..

        wulpeswulpes


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eeeeetokkissa ooo männeet minnekkää, aina sopivasti nostetaan alttarille..


        iliman erinestiä s-24 kuihtuiss

        en muistaakseni ole sanonut, että vihreet märättää metsää, olen kyllä sanonut, että vihreet kuivattaa metsää pystyyn vaatimalla metsän uudistamisen ikä-rajaksi 120 vuotta.
        mmutenkiitos kertauksestasi sanomani ovat bvoimissaan, Gretasta en tiedä onko turveparonit Gretan nuupanneet.

        Selekinen on arvaamaton, kun kysyi;#onko sinulla siis minulla, asetta, kertoo paljoa mitä hän on minulle valmistelemassa, noo sen ymmärtää kun muistaa Patasuon inflaation selekisen lombbsaan.

        mullia kehiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en muistaakseni ole sanonut, että vihreet märättää metsää, olen kyllä sanonut, että vihreet kuivattaa metsää pystyyn vaatimalla metsän uudistamisen ikä-rajaksi 120 vuotta.
        mmutenkiitos kertauksestasi sanomani ovat bvoimissaan, Gretasta en tiedä onko turveparonit Gretan nuupanneet.

        Selekinen on arvaamaton, kun kysyi;#onko sinulla siis minulla, asetta, kertoo paljoa mitä hän on minulle valmistelemassa, noo sen ymmärtää kun muistaa Patasuon inflaation selekisen lombbsaan.

        mullia kehiin

        Ajatus aseita omistavasta ihmisestä joka kärsii harhoista on kieltämättä niin pelottava että asiasta on hyvä kysyä ihan yleisen turvallisuuden nimissä. Itseppä tuota aikoinaan kerroit esitelleesi kouluikäisenä silloisille meetoojillesi barabellumia kuten myös sen, että ymmärsit sen luovuttaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en muistaakseni ole sanonut, että vihreet märättää metsää, olen kyllä sanonut, että vihreet kuivattaa metsää pystyyn vaatimalla metsän uudistamisen ikä-rajaksi 120 vuotta.
        mmutenkiitos kertauksestasi sanomani ovat bvoimissaan, Gretasta en tiedä onko turveparonit Gretan nuupanneet.

        Selekinen on arvaamaton, kun kysyi;#onko sinulla siis minulla, asetta, kertoo paljoa mitä hän on minulle valmistelemassa, noo sen ymmärtää kun muistaa Patasuon inflaation selekisen lombbsaan.

        mullia kehiin

        "Selekinen on arvaamaton, kun kysyi;#onko sinulla siis minulla, asetta, kertoo paljoa mitä hän on minulle valmistelemassa"

        Ja kerrotko mitä se selkinen on sinulle tällä kertaa mielestäsi tekemässä? Anna kun arvaan taas yksi harhainen kuvitelma entisten jatkoksi kuinka sinua taas uhataan jotenkin? Mitä niitä nyt on ollut, myrkyttämällä, kaasuttamalla, yli ajamalla jne. sormetkin tuhotaan smarketin ovien välissä ettei ruumista tunnisteta vai muistanko ihan väärin sanomasi ja unohdinko listalta jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Selekinen on arvaamaton, kun kysyi;#onko sinulla siis minulla, asetta, kertoo paljoa mitä hän on minulle valmistelemassa"

        Ja kerrotko mitä se selkinen on sinulle tällä kertaa mielestäsi tekemässä? Anna kun arvaan taas yksi harhainen kuvitelma entisten jatkoksi kuinka sinua taas uhataan jotenkin? Mitä niitä nyt on ollut, myrkyttämällä, kaasuttamalla, yli ajamalla jne. sormetkin tuhotaan smarketin ovien välissä ettei ruumista tunnisteta vai muistanko ihan väärin sanomasi ja unohdinko listalta jotain?

        hyvin muistat kaikki on selekisellä mahdollista, se tuli selväksi ku selkisen vahvistettu Tsunamin vieraili kodissani yllätyshyökkäyksellä, vihjailivat uhkaavan perhettäni..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hyvin muistat kaikki on selekisellä mahdollista, se tuli selväksi ku selkisen vahvistettu Tsunamin vieraili kodissani yllätyshyökkäyksellä, vihjailivat uhkaavan perhettäni..

        miten mäni niiku niiku

        mänikö talkkunat kitusiisi

        häh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten mäni niiku niiku

        mänikö talkkunat kitusiisi

        häh!

        by kaaaassuaaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        by kaaaassuaaa!

        by kuormalavat Poliisi auton päälle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Selekinen on arvaamaton, kun kysyi;#onko sinulla siis minulla, asetta, kertoo paljoa mitä hän on minulle valmistelemassa"

        Ja kerrotko mitä se selkinen on sinulle tällä kertaa mielestäsi tekemässä? Anna kun arvaan taas yksi harhainen kuvitelma entisten jatkoksi kuinka sinua taas uhataan jotenkin? Mitä niitä nyt on ollut, myrkyttämällä, kaasuttamalla, yli ajamalla jne. sormetkin tuhotaan smarketin ovien välissä ettei ruumista tunnisteta vai muistanko ihan väärin sanomasi ja unohdinko listalta jotain?

        luulenpa että kaulankin katkaisevat ja päätäni käyttävät potkupallona, on se pääni Kärsäin taholta potkuja saanutkin; on Tsunamia on Metota on Tappajan titteli on srk/kämäki paikallisen hoitokousta 4 x on 13 v puhumattomuus työ kollegoilta kohtaani on työpöytäni paperien mulkkaamista, on puhelimessa yksit. asiani kuuntelemista on vähättelemistä on mtkalaskuni tutkimista, kun en kuin muut ajanut toolilla joka kuukausi 4000mk edestä niin epäilivät vilunkia siksi että kokkolanpää huomaa minun laskuni perusteella heidän vilunginsa oli autopuhelimen liian suuret puh.laskut kun vastasin pääkonttorin puheluihin

        temmotta pientä, ah´pienten kanssa sekoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        luulenpa että kaulankin katkaisevat ja päätäni käyttävät potkupallona, on se pääni Kärsäin taholta potkuja saanutkin; on Tsunamia on Metota on Tappajan titteli on srk/kämäki paikallisen hoitokousta 4 x on 13 v puhumattomuus työ kollegoilta kohtaani on työpöytäni paperien mulkkaamista, on puhelimessa yksit. asiani kuuntelemista on vähättelemistä on mtkalaskuni tutkimista, kun en kuin muut ajanut toolilla joka kuukausi 4000mk edestä niin epäilivät vilunkia siksi että kokkolanpää huomaa minun laskuni perusteella heidän vilunginsa oli autopuhelimen liian suuret puh.laskut kun vastasin pääkonttorin puheluihin

        temmotta pientä, ah´pienten kanssa sekoa

        tse oli Kämäki/ Kokkolan Mlk/Mpp tsto lasten kerho!

        arvasin sen jo v-86 tullessani Kämäkiin, kun Kokkolassa regrydoituin, niin Kokkolan #pää sanoi, kun kysyin mimmoista porukkaa siellä Kämäkissä on, vastasi Raakelimaisen wiisasti; siinäpähä sitten tutustut"

        lisä mausteena selekisen Sigrid!


    • Anonyymi

      kuorma on ollut täynnä.

      • Anonyymi

        on joo, 27 hirvee mailtani paraana syksynä..passoaapi siinä hihihihihitellä..

        hi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on joo, 27 hirvee mailtani paraana syksynä..passoaapi siinä hihihihihitellä..

        hi

        .. ja Rrrrinuksiin hyökätä..

        hi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .. ja Rrrrinuksiin hyökätä..

        hi

        yli 6 minuutin sukelluss..

        hi


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5540
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3537
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1662
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1636
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1092
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      808
    Aihe