Mikä sinun paratiisi?

Anonyymi

Tänään tekniikka voi tehdä meidän yhteiskunnasta kaikenlaisen paratiisi. Esimerkiksi AI-tekniikka, eli äly-tekniikka voi tehdä meille verillisille niin paljon hyvää että voimme elää ja nauttia paraatisin kaikista hyvistä.

Jos robotit tekee meidän työt niin me voidaan omistaa jonkun robotin mikä tuottaa meille rahaa ja mitä thansa.

Elämässä tietenkin on kaksi puolia, siis se paha ja se hyvä. Phapuoli haluu pahaa, ja se hyväpuoli haluu hyvää. Jos tämä hyväpuoli tuottaa teknikan myötä hyvää niin, mikä olisi sinun paras ehdotus hyvinvointiin ja nauttiin?

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Robotit ei kansalle rikkautta tuo. Niitä voi verrata peliautomaatteihin,
      ne tuottaa voittoja vain omistajille.
      Robotti ei myöskään tee paratiisia, siihen tarvitaan toinen ihminen.

      • Anonyymi

        Niin, ihmistä ei korvaa mikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ihmistä ei korvaa mikään.

        Aivan, ihminen yleensä toimii.


    • Anonyymi

      Kun aamulla avaan takaoven, lasken kahvimukin hienolle terassipöydälle, istahdan ja vain linnut tuottavat liverryksiään, tarvitseeko muunlaista paratiisia?
      Talvella avaan etuoven, jos lumi määrää otan kolalapion käsiini ja alan pukata. Mitä muuta paratiisia ihminen tarvitsee kun sisällä on lämmintä ja jääkaapissa ruokaa.
      Puhelin ja tietokone ovat toissijaisia, välitys välineitä jollekin toiminnalle.

      • Anonyymi

        Onko hie-no terassipöytä jotenkin olennaista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hie-no terassipöytä jotenkin olennaista ?

        On se jos on Hyasintti B. -tyyppinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko hie-no terassipöytä jotenkin olennaista ?

        On. Se on aitoa massiivi, arvopuuta. Siksi ei halpa. Että kestää suomen ilmat ja säät säätää. En siis kehua retosta vaan kysymys järjen käytöstä, ajattomuudesta ja helppoudesta.
        On se nättikin, siis hieno, upea, mahtava, aivan hillitön.


    • ei mikään robotti korvaa valoisia kesäöitä.Että sen ymmärtää,pitää kokea myös marraskuun pimeys ja loska. Ymmärtämiseen riittäisi vähemmänkin pimeyttä.
      Kyllä nyt likimain paratiisia eletään,kun vertaa aikaa vaikkapa 60 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        Kumpi tulee olemaan parasiitti: minä robotille vai ribotti minulle?


        Paratiisi on aho metsän keskellä, mihin aurinko paistaa ja mistä löytyy mansseja.

        🌲🌲🌲🌲


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi tulee olemaan parasiitti: minä robotille vai ribotti minulle?


        Paratiisi on aho metsän keskellä, mihin aurinko paistaa ja mistä löytyy mansseja.

        🌲🌲🌲🌲

        Kesällä metsän keskellä on itikoita, parempi olla korkealla mäellä, jossa tuulee aina, eikä ole itikoita.
        Kyllä ahomansikat hyviä on, mutta niitä ei enää ole,no normikesänä vadelmia on..
        Se on muuten paskapuhetta, että talvipakkanen on pukeutumiskysymys.Kylläikätekee viluiseksi.


      • Anonyymi
        k-kotton kirjoitti:

        Kesällä metsän keskellä on itikoita, parempi olla korkealla mäellä, jossa tuulee aina, eikä ole itikoita.
        Kyllä ahomansikat hyviä on, mutta niitä ei enää ole,no normikesänä vadelmia on..
        Se on muuten paskapuhetta, että talvipakkanen on pukeutumiskysymys.Kylläikätekee viluiseksi.

        Asun kaupungissa ja taloyhtiömme tontilla kasvaa sekä ahomansikkaa (Fragaria vesca Rosace, mikäli oikein muistan yhteiskoulussa kasveja keränneenä), että vadelmaa (jonka latinalaista nimeä en tiedä). Ahomansikkaa riittää hyvinkin ilahduttamaan lapsenlapsiani ja vadelmaa on talojen ja rannan välissä niin isoja puskia, että muutaman litran olen joka kesä kerännyt. Ihmettelen, miksi muut eivät juurikaan käy, vaikka yhtiössämme asustaa satakunta ihmistä. Onhan se puska isolla tontilla ja vähän syrjässä, mutta siti.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun kaupungissa ja taloyhtiömme tontilla kasvaa sekä ahomansikkaa (Fragaria vesca Rosace, mikäli oikein muistan yhteiskoulussa kasveja keränneenä), että vadelmaa (jonka latinalaista nimeä en tiedä). Ahomansikkaa riittää hyvinkin ilahduttamaan lapsenlapsiani ja vadelmaa on talojen ja rannan välissä niin isoja puskia, että muutaman litran olen joka kesä kerännyt. Ihmettelen, miksi muut eivät juurikaan käy, vaikka yhtiössämme asustaa satakunta ihmistä. Onhan se puska isolla tontilla ja vähän syrjässä, mutta siti.

        KM.

        Purkeissa joista eri hilloja käytän, ei ole yhtään latinankielistä opastusta. Ne ovat, usein itse komealla käsialallani tarroihin kirjoitettuja nimiä; vadelma, mansikka, omena se ja se...
        Kesäisinhän niitä kerätään ja alkusyksynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Purkeissa joista eri hilloja käytän, ei ole yhtään latinankielistä opastusta. Ne ovat, usein itse komealla käsialallani tarroihin kirjoitettuja nimiä; vadelma, mansikka, omena se ja se...
        Kesäisinhän niitä kerätään ja alkusyksynä.

        Aika vähän on päässyt snobbailemaan kasvien latinankielisillä nimityksillä, vaikka ne piti 80 kasvista opetella ulkoa. Olisko se sitä yleissivistystä? Melko hyödytöntä ainakin.


    • Ei mikään tekniikka eivätkä mitkään härvelit voi korvata aitoa Suomen luontoa. On hienoa katsella merenrantamaisemia, ja kuunnella lintujen laulua.

      • Anonyymi

        Minä teen sen tässä lähi-järvillä, katselun ja kuuntelun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen sen tässä lähi-järvillä, katselun ja kuuntelun.

        Tulin juuri järveltä lyhyeltä melontalenkiltä. Näin sellaista, johon en ollut aikaisemmin tällä järvellä törmännyt. Kyy oli uimassa kapean salmen poikki saareen. Sain melko läheltä valokuvan kärmeksestä. Se vaan ihmetytti, mikä saa vaihtolämpöisen elukan 13 asteiseen veteen.

        KM.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulin juuri järveltä lyhyeltä melontalenkiltä. Näin sellaista, johon en ollut aikaisemmin tällä järvellä törmännyt. Kyy oli uimassa kapean salmen poikki saareen. Sain melko läheltä valokuvan kärmeksestä. Se vaan ihmetytti, mikä saa vaihtolämpöisen elukan 13 asteiseen veteen.

        KM.

        Jos sille kärmeelle oli tullut madellessa hikikin?

        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulin juuri järveltä lyhyeltä melontalenkiltä. Näin sellaista, johon en ollut aikaisemmin tällä järvellä törmännyt. Kyy oli uimassa kapean salmen poikki saareen. Sain melko läheltä valokuvan kärmeksestä. Se vaan ihmetytti, mikä saa vaihtolämpöisen elukan 13 asteiseen veteen.

        KM.

        Kyy oli tehokas uimaopettaja.
        Olin 13v ikäisenä saaressa viikot propsin kuorinnassa ja majoitus oli pinon vieressä havumajassa.
        Pidin ruokatunnin kuten työläinen ainakin ja kävin uimassa varsinkin kun Saimaan suojainen lahti oli lämmin.
        Eräällä uimareisulla tuli "mato" vastaan. Säikähdin niin riivatusti, että vetelin lähimpään rantaan vaistomaisesti tehokkaimmalla tekniikalla.
        Kyse oli noin 40cm pitkästä kyystä joka tuli hölmöyttään saman rantaan. Tietenkin tapoin sen.
        Opetus? En ollut koskaa ennen kroolannut enkä ole oppinut sitä myöhemminkään mutta siinä tilanteessa se tuntui luontuvan. En muista hengitinkö spurtin aikana vai en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sille kärmeelle oli tullut madellessa hikikin?

        Beng

        Olikohan kyseessä se paratiisin kärmes? Järvimaisema tuntuu olevan monelle se paratiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan kyseessä se paratiisin kärmes? Järvimaisema tuntuu olevan monelle se paratiisi.

        Eikä se kärrme ole kuin hipsasen yli 2020 vuotta, noin.

        Beng


    • Anonyymi

      Kotini on paratiisini, pihani ja puutarhani, rantasauna ja puhdasvetinen järvi, ympäröivät metsät ja kalliot. Mitä ihminen muuta voisi kaivata, tietysti ystäviä ja perhettä, nekin minulla on. Kotona oleminen on parasta, ei ole haittaa eristyksestä, kun on nämä tekniset vempeleet, joilla voi pitää myös kuvayhteyttä.

      • Anonyymi

        Noin on. Ihmisen paratiisi on siinä mitä on hänen elintilansa ympärillä. Jotkut vaan ei tahdo tyytyä siihenkään ja se on outoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin on. Ihmisen paratiisi on siinä mitä on hänen elintilansa ympärillä. Jotkut vaan ei tahdo tyytyä siihenkään ja se on outoa.

        Ihmisillä on tyytyväisyyselukka korvien välissä; siihen tulokseen ainakin itse olen tullut. Toisella se on suurempi ja toisella pienenmpi. Jos omistaa ison tyytyväisyyselukan, niin vähän karumpikin paikka kelpaa paratiisiksi, mutta jos elukka on oikein näivettynyt, mikään ei tunnu riittävän.

        Onneksi elukkaa voi ruokkia ja treenata.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe