Kummitus baari ?

Anonyymi

Hei

Kävin joskus monta vuotta sitten Oulussa kaveria katsomassa . Lähettiin sitten yhteen baariin ja siellä baarissa oli sellainen tarina että siellä kummittelee. En muista yhtään tuon paikan nimeä mikä se oli ja ei muista kaverikaan, kun asui silloin Oulussa vain väliaikaisesti eikä sillä tavalla tutustunut kaupunkiin ym.

Olen yhdeltä Oulussa asuneelta tuttavalta kysynyt asiasta, mutta hän ei ollut koskaan kuullutkaan mistään kummitus baarista.

Olenko minä nyt mahdollisesti erehtynyt vai onko siellä tosiaan tuollaista paikkaa ja jos on, niin onko vielä olemassa?

26

473

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Keskustassa oli kahvila-baari Bisketti, jossa kummitteli. Koko siinä talossa liikkui ainakin yksi kummitus, nainen harmaassa jakkupuvussa. Liikkuu varmaan vieläkin siellä kellarissa ja kerroksissa. Kahvila-baari kai lopetti parisen vuotta sitten, enkä tiedä mitä on tullut tilalle.
      Googlaamalla Oulun kummitukset löytää juttua tuosta naisesta. Monet ovat vuosien saatossa hänet nähneet, mutta tarinaa naisen taustasta ei taida tietää kukaan. Talohan on vanha.

      • Anonyymi

        tää on siitä erikoinen kummitus, että sen voi nähdä ihmissilmin ja se pystyy heittelemään tavaroita - meni Bisketin tiskille asiakkaaksi ja heitti tarjottimen tarjoilijan kasvoille tiskin yli ja sitten kummitus katosi, sillä nais-kummituksella vihainen katse ja pistävät silmät, sama naiskummitus meni samassa rakennuksessa sijainneeseen baariin ja tilasi mies-baarimestarilta Port-viiniä, kun baarimestari alkoi sekoittamaan viiniä, niin kummitusnainen katosi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää on siitä erikoinen kummitus, että sen voi nähdä ihmissilmin ja se pystyy heittelemään tavaroita - meni Bisketin tiskille asiakkaaksi ja heitti tarjottimen tarjoilijan kasvoille tiskin yli ja sitten kummitus katosi, sillä nais-kummituksella vihainen katse ja pistävät silmät, sama naiskummitus meni samassa rakennuksessa sijainneeseen baariin ja tilasi mies-baarimestarilta Port-viiniä, kun baarimestari alkoi sekoittamaan viiniä, niin kummitusnainen katosi

        baarimestari oli vastannut, ettei heillä ole varsinaista port-viiniä, mutta hän voi tehdä viineistä vastaavanlaisen sekoituksen
        kummitusnainen pystyi puhumaan ihmisen äänellä
        aikuinen kokenut mies-baarimestari ei keksi tuollaista ja ei omalla naamallaan ja nimellään julkaisisi tuollaista ellei olisi oikeasti tapahtunut
        samaan aikaan tämä sama naiskummitus kävi Bisketissä käyttäytymässä vihaisesti naistarjoilijaa kohtaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää on siitä erikoinen kummitus, että sen voi nähdä ihmissilmin ja se pystyy heittelemään tavaroita - meni Bisketin tiskille asiakkaaksi ja heitti tarjottimen tarjoilijan kasvoille tiskin yli ja sitten kummitus katosi, sillä nais-kummituksella vihainen katse ja pistävät silmät, sama naiskummitus meni samassa rakennuksessa sijainneeseen baariin ja tilasi mies-baarimestarilta Port-viiniä, kun baarimestari alkoi sekoittamaan viiniä, niin kummitusnainen katosi

        No johan on kummitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        baarimestari oli vastannut, ettei heillä ole varsinaista port-viiniä, mutta hän voi tehdä viineistä vastaavanlaisen sekoituksen
        kummitusnainen pystyi puhumaan ihmisen äänellä
        aikuinen kokenut mies-baarimestari ei keksi tuollaista ja ei omalla naamallaan ja nimellään julkaisisi tuollaista ellei olisi oikeasti tapahtunut
        samaan aikaan tämä sama naiskummitus kävi Bisketissä käyttäytymässä vihaisesti naistarjoilijaa kohtaan

        tämä tapahtui 90-luvun alkupuolella, on kuulemma näyttäytynyt useamminkin, mutten tiedä tarkemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää on siitä erikoinen kummitus, että sen voi nähdä ihmissilmin ja se pystyy heittelemään tavaroita - meni Bisketin tiskille asiakkaaksi ja heitti tarjottimen tarjoilijan kasvoille tiskin yli ja sitten kummitus katosi, sillä nais-kummituksella vihainen katse ja pistävät silmät, sama naiskummitus meni samassa rakennuksessa sijainneeseen baariin ja tilasi mies-baarimestarilta Port-viiniä, kun baarimestari alkoi sekoittamaan viiniä, niin kummitusnainen katosi

        Haluaisin käydä paikassa jossa kummittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tää on siitä erikoinen kummitus, että sen voi nähdä ihmissilmin ja se pystyy heittelemään tavaroita - meni Bisketin tiskille asiakkaaksi ja heitti tarjottimen tarjoilijan kasvoille tiskin yli ja sitten kummitus katosi, sillä nais-kummituksella vihainen katse ja pistävät silmät, sama naiskummitus meni samassa rakennuksessa sijainneeseen baariin ja tilasi mies-baarimestarilta Port-viiniä, kun baarimestari alkoi sekoittamaan viiniä, niin kummitusnainen katosi

        Vaikuttaa demarilta tai mamulta, eikä kummitukselta.


    • Anonyymi

      Kaarlen holvi-baarissa kummittelee myös.

      • Anonyymi

        Kaarlessa kerrotaan olevan mieskummitus, jota ei näe, mutta TUNTEE läsnäolon vahvasti, lisäksi ovet aukeilevat itsestään ja tavaroita liikkuu itsestään.


      • Anonyymi

        Kummitteleeko oikeasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaarlessa kerrotaan olevan mieskummitus, jota ei näe, mutta TUNTEE läsnäolon vahvasti, lisäksi ovet aukeilevat itsestään ja tavaroita liikkuu itsestään.

        Jumprun aaveesta oon kans kuullut
        Liekö joku muinainen merimies
        😮


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumprun aaveesta oon kans kuullut
        Liekö joku muinainen merimies
        😮

        Horttanaisen haamu siellä liikkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumprun aaveesta oon kans kuullut
        Liekö joku muinainen merimies
        😮

        Jumpru ja Kaarlen holvi ovat sama asia.


    • Anonyymi

      Oulussa on säästetty joitakin vanhoja rakennuksia ja kaikissa niissä on oma/omat kummituksensa, oli sitten baari tai ei...

    • Anonyymi

      Kiitoksia kaikille vastauksista ja mielenkiintoisista jutuista :)

      Olen muuttamassa Ouluun ja minua kiinnostaa hyvin paljon noi kaikki kummitusjutut.

      • Anonyymi

        Lentävä lautanen taisi olla se originaali kummituspaikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lentävä lautanen taisi olla se originaali kummituspaikka.

        Kyllä. Tavarat ei pysyneet seinillä eikä hyllyissä. Taisi lautasetkin lennellä... 1980-luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lentävä lautanen taisi olla se originaali kummituspaikka.

        Lentävä Lautasen (ruoka)baarissa olen 1960 -luvulla saanut kehnoimpia perunoita kuin missään muualla ja kokemusta minulla on useista eri maista eri mantereilla. Lähes yhtä kehnoja olivat Oulun Teknillisen Oppilaitoksen ruokalan perunat 1966-1969.
        Phan makuisia ja sisältä enemmän tai vähemmän mustia.
        Nähtävästi Tyrnävän toimet ovat saaneet perunoista jopa maukkaita!
        Kummituksista ei 1960 -luvulla kerrottu Oulussa yhtään mitään. Ja jos nyt joku houkuttelisi katsomaan, niin toki lähtisin ja jututtaisinkin!


    • Anonyymi

      Monia on tarinoita.

    • Anonyymi

      On kaarle missä merimies kummittelee. Näin sen ja ostin sille jopa tuopin mutta se olikin kadonnut yhtäkkiä paikasta missä ei ole uloskäyntiä. Kysyin baarimikolta vielä että lähtikö merimies jo pois? Olin hämmästynyt koska hän vain katosi. Ei täällä ole ollut tänään ketään merimiestä.

      • Anonyymi

        Siis paikka oli jumpru ei kaarle ja vuosi oli 1995


      • Anonyymi

        V. 1993 ostin tuopin Jumprussa vanhalle miehelle, hän tuli viereeni baaritiskille, yht'äkkiä mies katosi, ihmettelin asiaa tarjoilijalle ja hän kutsui paikalle portsarin, joka kertoi minulle, että on kyse kummituksesta ja hänkin on sen aistinut monta kertaa ja on kuullut vuosien saatossa useiden asiakkaiden kokeneen saman kuin minä.


    • Anonyymi

      Ei kai Bisketin kummitusnainen ole ollut vihainen? En ole kuullutkaan aiemmin. Moni hänet on nähnyt, harmaa vanhahtava jakkupuku, tummat hiukset siististi nutturalla. Kulkee siellä talossa jokapaikassa, ja on nähty ikkunasta katselemassa ulos.

      • Anonyymi

        On ollut vihainen.
        Oulu-lehden arkistosta lue jutut, on heittänyt korvapuustilla tarjoilijaa keittiössä ja toista tarjoilijaa tarjottimella tiskin yli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ollut vihainen.
        Oulu-lehden arkistosta lue jutut, on heittänyt korvapuustilla tarjoilijaa keittiössä ja toista tarjoilijaa tarjottimella tiskin yli.

        Ainakin v. 1993/1994 uutisoitiin Oulu-lehdessä Bisqetin kummitustapahtumista.


    • Anonyymi

      Myös tähtitornin kahvilan ylimmässä kerroksessa on mieskummitus, joka käskee hyppäämään ja koskettelee hiuksia takaraivosta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe