Huomasin äskettäin vaalean luomen, joka näyttää kasvaneen. Itse olen oppinut, että luomien muutoksesta täytyy aina käydä lääkärissä. Jostain nyt toisaalta luin, että luomet voisivat kasvaa myös muutenkin.
No joka tapauksessa minulla on huomenna lääkäriaika. Olen lukenut nyt aivan liikaa syövistä ja tutkimuksista ja leikkauksista ja olen huolesta hermostunut, jos kyseessä onkin jotain vakavaa ja kuolen tähän.
Toisaalta taas, jos kyseessä on vain joku luomi tai pisama, niin sitten tuntuu tyhmältä ja ylireagoinnilta.
Vähän tarkemmin asiasta: olen erittäin vaaleaihoinen, tukka oli aiemmin vaalea ja punertava, silmät vihreät ja palan helposti. Eli kuuluisin iholuokkaan 1, millä on korkeampi riski saada ihosyöpä.
Lapsuudessani minulla oli hyvänlaatuinen rustokasvain ja äidilläni oli rintasyöpä. Joten geneettistä alttiutta voi olla.
En kyllä tupakoi, enkä ota aurinkoa tai ole käynyt etelän lomilla tai solariumissa.
No huomennahan sen näkee, mistä on kyse.
Voiko luomi kasvaa ilman, että kyseessä on ihosyöpä?
5
145
Vastaukset
- Anonyymi
No miten meni, mitä lääkäri sanoi?
Yleensä suurin osa luomista on hyvänlaatuisia. Mutta on hyvä olla itsekin tarkkana ja jos joku luomi epäilyttää niin sitä on hyvä käydä näyttämässä lääkärille. - Anonyymi
Itsellänikin tummia luomia ja joskus tuntuvat aristavan ,ilmeisesti vaatteiden hankauksesta , voiko melanooman tutkia esim. verinäytteellä vai miten tutkivat , itselläni käsitys että ovat hetimiten vaan leikkailemassa luomet pois ja puukkoa en haluaisi ihan vaan epäilyn takia , siis miten tutkivat käytännössä ?
- Anonyymi
Suurimmissa kaupungeissa on ns. "luomihoitajia", jotka ovat erikoistuneet luomien tutkimiseen. Eli he tarkistavat kaikki luomesi ja jos aihetta, lähettävät eteenpäin.
- Anonyymi
Luomista voidaan tutkia syöpää vain poistamalla se ja tekemällä poistetusta kudoksesta mikroskooppinen tutkimus.
- Anonyymi
Juurikin tuon takia en mene tutkintaan kun heti ollaan leikkailemassa , luulisi olevan muitakin tutkimusvälineitä , eikös jo kehittyneen syövän erota verikokeilla ? Itse lykänny jo vuosia noita tutkimuksia ja taitaa jäädä menemättäkin , katsoo sitten miten käy eli jäänee kohtalon käsiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34607- 1031392
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361350Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211014viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168885En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61833- 37799