Biologia 2020

Anonyymi

Heips!

Tänään se sitten oli, bilsan monivalinta. Millasia mietteitä/kokemuksia jengille heräsi? Bioteknologiaahan ei kysytty kuten ei useanakaan aiempana vuonna mutta itse oon erityisen pettynyt ihmisbilsan vähyyteen. Toki, tämä oli myös ympäristötieteiden pääsykoe mutta silti. Ihan mukaviahan noi kyssärit lopuksi oli, vähän nippelitietoa mut ei liian vaikeita...

41

3243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Milloinhan oikeat vastaukset tulee?

      • Anonyymi

        Toivottavasti pian. Miten sulla meni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti pian. Miten sulla meni?

        Vaikea sanoa kun ihmisbilsa mulle vahvempi ja sitä ei juuri ollut. Hirveästi ei ollut aikaa miettiä vastauksia, joten vähän pelottaa että jotkin tehtävät tuli luettua liian nopeasti/huolimattomasti ja tulisi sitten mahdollisesti miinuspisteitä. Koetta tehdessä kuitenkin tuntui lähes kaikki vastaukset varmoilta, mutta enää en muista edes kaikkia kysymyksiä niin tuli vähän epävarma olo.

        Mihin paikkakunnille hait?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikea sanoa kun ihmisbilsa mulle vahvempi ja sitä ei juuri ollut. Hirveästi ei ollut aikaa miettiä vastauksia, joten vähän pelottaa että jotkin tehtävät tuli luettua liian nopeasti/huolimattomasti ja tulisi sitten mahdollisesti miinuspisteitä. Koetta tehdessä kuitenkin tuntui lähes kaikki vastaukset varmoilta, mutta enää en muista edes kaikkia kysymyksiä niin tuli vähän epävarma olo.

        Mihin paikkakunnille hait?

        Ite hain Turkuun. Samat fiilikset, risteytyskaavioissa vähän panikoin ku pelotti että menee liikaa aikaa mut ne sain onneks tehtyä oikein (ainaski uskon näin :D). Häiritsi ne nippelitietotehtävät, esim. mammutti-tehtävä.


    • Anonyymi

      Mää en kerenny ees vastata ihan kaikkiin😬🤞🏼

      • Anonyymi

        Ooh.. Toivotaan, ettei pisterajat ainaskaan olis yli 50.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ooh.. Toivotaan, ettei pisterajat ainaskaan olis yli 50.

        Toivotaan, muutenkin jäi vähän epävarma olo osasta vastauksista


    • Anonyymi

      Yllättävän kohtuullinen koe, mutta nää on petollisia. En usko, että itellä on mahiksia jatkoon :/ Kilpailu on varmaan ihan hillittömän kovaa... Mutta olis kyllä jännä tietää mitä seuraavassa vaiheessa kysytään. Ja kuinka paljon pääsee huijaamalla jatkoon.

      • Anonyymi

        Ois niin ihanaa saada mallivastaukset johonkin!


    • Anonyymi

      Mitenkähän pitkään tuloksia pantataan? Toivottavasti ei 3.6. asti... :/ Luetteko vielä pääsykokeeseen, vaikk jatkosta ei ole tietoa?

    • Anonyymi

      Onko ketään kutsuttu toiseen vaiheeseen? Mitään ei ole täällä kuulunut...

      • Anonyymi

        Ei vielä, huomenna tulee tietääkseni tulokset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vielä, huomenna tulee tietääkseni tulokset?

        Eiks huomenna ollut "ilmoitetaan viimeistään" päivä? "Toiseen vaiheeseen kutsuttaville hakijoille lähetetään sähköpostilla kutsu suulliseen kokeeseen viimeistään 3.6.2020. "

        Jännittää ihan älyttömästi, vaikka ihme saa tapahtua, että pääsen jatkoon :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks huomenna ollut "ilmoitetaan viimeistään" päivä? "Toiseen vaiheeseen kutsuttaville hakijoille lähetetään sähköpostilla kutsu suulliseen kokeeseen viimeistään 3.6.2020. "

        Jännittää ihan älyttömästi, vaikka ihme saa tapahtua, että pääsen jatkoon :D

        Joo, no mun muissakin hakukohteissa on tulokset tullu vasta viimeisenä mahdollisena päivänä.


    • Anonyymi

      Oikeat vastaukset on nyt julkaistu. Kukaan laskenut omia pisteitään?

      • Anonyymi

        Laskin 46.5 itelleni


    • Anonyymi

      Pääsittekö jatkoon? :)

    • Anonyymi

      Ei ole todellista, jatkossa ollaan! :D Yllättävän paljon meni vastaukset oikein. Pitää laskea pisteet vielä.

      • Anonyymi

        Mistä hitosta näkee ne pisterajat ja pääsikö jatkoon? D:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä hitosta näkee ne pisterajat ja pääsikö jatkoon? D:

        Koe julkaistu biohaku fi:ssä, voi laskea pisteet ite, jos muistaa mitä vastasi. Ja jatkoon pääsijöiden hakunumerot on siellä kans. Maililla tuli mulle kutsu.


    • Anonyymi

      Jatkoon päässeet ootteko saanut sen harjoituskoe linkin jo? Mä en vaikka piti tulla heti perään?

    • Anonyymi

      Onko kellään tietoa pisterajoista?

    • Anonyymi

      Millaisilla pisteillä ootte päässeet jatkoon te jotka pääsitte? Nyt ne on vissiin tulokset julkaistu.

    • Anonyymi

      Mulla oli toi 46.5. Ehkä. En oo ihan varma muistinko joka kohassa kaikki vastaukset mitä olin laittanu.

    • Anonyymi

      moi! onko teille selvää, että saako videokokeessa käyttää esim kynää ja paperia? siis kirjoittaa avainsanoja ennen vastausta?

      • Anonyymi

        Ei saa käyttää, on selkeästi kielletty:

        Vilpin ehkäisemistä koskevat määräykset:

        · Koe tulee suorittaa itsenäisesti. Vastaustallenteessa ei saa näkyä muita ihmisiä kuin sinä itse.

        · Kokeessa ei saa käyttää laskinta, muistiinpanoja tai oppikirjoja. Muun kuin kokeen aineiston käyttäminen on kiellettyä. Kokeen aikana ei saa käyttää muita kuin kokeeseen liittyviä verkkosivuja.

        · Katseesi tulee olla suunnattu kameraan tai tietokoneen/laitteen näyttöön päin koko tallenteen ajan (kameran tulee olla sijoitettu näytön yläpuolelle).


    • Anonyymi

      Hyvät fiilikset jäi tämän aamun kokeesta. Sit vaan jännitetään!

    • Anonyymi

      Kysymykset oli aika helppoja, mutta silti meni aika huonosti :D En osannut vikaan vastata juuri ollenkaan. En ole yhtään perehtynyt soihin, kun olen lukenut vaan BIOS-kirjoja ja niissä ei soista puhuta.

      • Anonyymi

        No täällä on toinen, joka opiskeli materiaalina pelkkää Bios-sarjaa... Hitto että tekis mieli nostaa mellakka tosta, että yks neljästä "keskeisiä asioita" käsittelevistä kysymyksistä on tommonen, ettei sitä kaikissa biologian kirjoissa edes käsitellä. Tän toisen osion piti mitata keskeisten asioiden osaamista, mut miten keskeisiä voit jotku suot olla, jos niitä ei ees käsitellä kaikissa lukion biologian kirjasarjoissa?? Luultavasti laitan valitusta menemään, suosittelen muitakin pistää jos siltä tuntuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No täällä on toinen, joka opiskeli materiaalina pelkkää Bios-sarjaa... Hitto että tekis mieli nostaa mellakka tosta, että yks neljästä "keskeisiä asioita" käsittelevistä kysymyksistä on tommonen, ettei sitä kaikissa biologian kirjoissa edes käsitellä. Tän toisen osion piti mitata keskeisten asioiden osaamista, mut miten keskeisiä voit jotku suot olla, jos niitä ei ees käsitellä kaikissa lukion biologian kirjasarjoissa?? Luultavasti laitan valitusta menemään, suosittelen muitakin pistää jos siltä tuntuu

        Moi, aion ainakin kanssa laittaa valitusta menemään tästä suokyssäristä. Selasin BIOS-kirjasarjan läpi, ja soita käsitellään kahdessa kuvatekstissä kakkoskirjassa, ja niissäkin vain ohimennen. Mm. suotyyppejä ei käydä läpi missään vaiheessa koko kirjallisuutta.

        Ilmeisesti noi valitukset on tarkoitus hoitaa tuon oikaisuvaatimus-systeemin kautta vasta heinäkuun puolella? Meinasin kyl myös olla yhteydessä helsingin yliopistoon sähköpostilla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi, aion ainakin kanssa laittaa valitusta menemään tästä suokyssäristä. Selasin BIOS-kirjasarjan läpi, ja soita käsitellään kahdessa kuvatekstissä kakkoskirjassa, ja niissäkin vain ohimennen. Mm. suotyyppejä ei käydä läpi missään vaiheessa koko kirjallisuutta.

        Ilmeisesti noi valitukset on tarkoitus hoitaa tuon oikaisuvaatimus-systeemin kautta vasta heinäkuun puolella? Meinasin kyl myös olla yhteydessä helsingin yliopistoon sähköpostilla...

        Sama anonyymi täällä edelleen. Mä oon ainakin tästä jutusta niin kiehumapisteessä, et pistin samantien hakijapalveluille valituksen menemään :D Raah. Toivis välittävät sen sieltä oikean osoitteeseen eteenpäin tai sit kertovat lisätietoo miten menetellä.


    • Anonyymi

      Mä en osaa olla vihainen tuosta suokyssäristä, vaikka vastaaminen menikin ihan penkin alle :D Todennäköisesti kysymykselle on jokin hyvä perustelu, tuskin koe oli yliopistojen puolesta ihan juosten kustu kuitenkaan. Siinäkin voi hyödyntää päättelyä, esim. kuinka erilaiset abioottiset tekijät vaikuttavat eliöstöön ja nämä tekijät on hieman erilaisia eri suotyypeillä, jne.
      Shit happens, sellasta se elämä on, yleensä asiat ei mene suunnitelmien mukaan. Ens vuonna uudestaan! :D Ihanaa, kun ei tartte lukea enää!

      • Anonyymi

        Moi,

        Miten meni 2. osio? Pitikö esitellä huone ennen kysymyksiä., kuten jenkeissä... ? :)


    • Anonyymi

      Suotyypit oli jo yläasteella :D Yliopistoon menossa ja hiillytte kun yläastetasoisia kysymyksiä kysytään.

      • Anonyymi

        Tuliko kysymykset suullisesti vai monitoriin? Jännittää oma koe!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko kysymykset suullisesti vai monitoriin? Jännittää oma koe!

        Kysymys tuli näytölle. Vastaus sitten videona.


      • Anonyymi

        Totta tämäkin, mutta on hyvä muistaa, että on erikseen ilmoitettu kokeen perustuvan nimenomaan lukion biologiaan: "Kokeessa sinulta edellytetään, että olet saavuttanut lukion biologian pakollisten kurssien (BI1–BI2) ja valtakunnallisten syventävien kurssien (BI3–BI5) tavoitteet. "


      • Anonyymi

        Lol, muistatko ite kaiken, minkä oot yli 15 vuotta sitten sattunu jostain kirjasta lukasee :D Kaikki täällä ei oo just täysikäsyyden kynnyksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lol, muistatko ite kaiken, minkä oot yli 15 vuotta sitten sattunu jostain kirjasta lukasee :D Kaikki täällä ei oo just täysikäsyyden kynnyksellä.

        Eiköhän se ole niin että ne ei ollut kellään hallussa ellei ole ollut omaa mielenkiintoa ja aktiivisuutta asiaan. Jotakin pisteitä on voinut kerätä lukiokirjojenkin pohjalta. Pääsykokeen pointti ei ole saada täysiä pisteitä, vaan paremmat kuin muilla riittää. Ei se kouluun pääseminen ole kiinni suokysymyksestä, vaan enemmänkin muista kysymyksistä jotka on voinut osata lukiokirjoja lukemalla.


    • Anonyymi

      Muistan kun kävin Oulun yliopistossa biologian pääsykokeissa vuonna 2007 tai 2008. Luulin muistaneeni asioita erittäin paljon, mutta sain tosi huonosti pisteitä. Esim. ekan kysymyksen suotyypeistä olin opiskellut erittäin tarkkaan. Tämän jälkeen opiskelin aikuiskoulutuksessa koneistajaksi. Olin töissä pari vuotta ja sen jälkeen opiskelin konetekniikan insinööriksi. Nyt olen ollut insinöörinä töissä muutaman vuoden... Niin se elämä potkii ympäriinsä. Mutta opiskelu se kannattaa ja mitä pidemmälle, sen parempi!!!

    • Anonyymi

      Oisko teillä kellään tietoa todistusvalinnan pisterajoista? Mielenkiinnosta kyselen :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe