Sähköautot kaikkea muuta muttei puhtaita

Anonyymi

Elinkaaren aikaisten päästöjen ja päästövähenemän laskentamenetelmä on EU:n uusiutuvaa energiaa koskevan direktiivin (2009/28/EY) mukainen. Sähköautojen myrkylliset akut ja Ukandasta lapsityövoimalla louhitut akkumateriaalit ovat sähköautojen murheen kryyni. Nostavat päästöarvoja eivätkä kestä eettistä tarkastelua.

Paljon puhtaampia ovat Nesteen MyDiesel ja ST1 RE-85 käyttävät moottorit. MYDieselin myynti Suomessa ja Ruotsissa kasvaa koko ajan.

Kaikkein puhtain ja vähäpäästöisin on Toyota Hybrid PHEV Flexifuel AWD.

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitenkäs se öljyn poraaminen sieltä maan/meren uumenista, sen kuskaaminen jalostamoihin, ja sieltä sen kuskaaminen jakeluasemille, josta sinäkin sen polttiksesi tankkaat, niin onko se kaikki päästötöntä toimintaa sinun mielestäsi?....

      • Anonyymi

        ON! Aion nimittäin nousta tulevaisuudessa Brasilian Presidentiksi Bolsonaron paikalle, jolle tuo koronaviruskin on pelkkä pikkuinen influenssa.....😁


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai me käytämme uusiutuvia polttoaineita ja kuskaamme jalostamoihin materiaaleja/jätteitä uusiutuvia polttoaineita käyttävillä kulkineilla ja tankkiautoilla, joilla jaellaan tolppasäiliöihin. Kaikki lasketaan ja hups heijaa .. Nesteen MyDiesel on päästöiltään sähkökulkineita parempi ja fyrkat jää kotimaahan.

        https://www.neste.fi/artikkeli/neste-my-uusiutuva-dieseltm-sinun-panoksesi-ilmastotalkoisiin

        Biodieselissä käytetään pääasiassa palmuöljy jätettä jota rahdataan toiselta puolelta maapalloa raskasta polttoöljyä käyttävillä laivoilla. Metsien tuhoaminen ja palmujen kasvattaminen teollisten tuotannon tarpeisiin ei ole kestävää kehitystä ilmastomielessä.
        Puhdasta suomalaista biodieseliä ei riitä kuin noin 10% autokannasta joten tuo vähäinen biodiesel jota saa tehtyä suomalaisesta raaka-aineista kannattaakin pyhittää raskaan liikenteen käyttöön, ei henkilöautoihin.

        Sähköautot ovat elinkaareltaan puhtain vaihtoehto henkilöautoissa.
        http://carboncounter.com/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biodieselissä käytetään pääasiassa palmuöljy jätettä jota rahdataan toiselta puolelta maapalloa raskasta polttoöljyä käyttävillä laivoilla. Metsien tuhoaminen ja palmujen kasvattaminen teollisten tuotannon tarpeisiin ei ole kestävää kehitystä ilmastomielessä.
        Puhdasta suomalaista biodieseliä ei riitä kuin noin 10% autokannasta joten tuo vähäinen biodiesel jota saa tehtyä suomalaisesta raaka-aineista kannattaakin pyhittää raskaan liikenteen käyttöön, ei henkilöautoihin.

        Sähköautot ovat elinkaareltaan puhtain vaihtoehto henkilöautoissa.
        http://carboncounter.com/

        Näin ei todellakan ole asianlaita. Uusiutuvaa dieseliä tekevät mm. Neste, Shell, ST1 ja Teboil, joko jätteistä tai maa/biokaasusta. Jos lasketaan nykytietämyksellä 10 vuoden käyttöikä niin uusiutuvia polttoaineita käyttävät uudet dieselmoottorit ovat elikaareltaan puhtaampia kuin sähkökulkineet. Ja luonto kiittää !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biodieselissä käytetään pääasiassa palmuöljy jätettä jota rahdataan toiselta puolelta maapalloa raskasta polttoöljyä käyttävillä laivoilla. Metsien tuhoaminen ja palmujen kasvattaminen teollisten tuotannon tarpeisiin ei ole kestävää kehitystä ilmastomielessä.
        Puhdasta suomalaista biodieseliä ei riitä kuin noin 10% autokannasta joten tuo vähäinen biodiesel jota saa tehtyä suomalaisesta raaka-aineista kannattaakin pyhittää raskaan liikenteen käyttöön, ei henkilöautoihin.

        Sähköautot ovat elinkaareltaan puhtain vaihtoehto henkilöautoissa.
        http://carboncounter.com/

        "Suomessa myytävä Neste MY valmistetaan yksinomaan jätteistä ja teollisuuden prosesseissa syntyvistä tähteistä".

        Eikö olekin hyvä jätteet otetaan talteen ja jalostetaan uudeksi polttoaineeksi ? Eikä kuskata kaatopaikoille haisemaan. Vastaan itse: Se on hyvä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomessa myytävä Neste MY valmistetaan yksinomaan jätteistä ja teollisuuden prosesseissa syntyvistä tähteistä".

        Eikö olekin hyvä jätteet otetaan talteen ja jalostetaan uudeksi polttoaineeksi ? Eikä kuskata kaatopaikoille haisemaan. Vastaan itse: Se on hyvä !

        Tietysti se on hyvä. Mutta kun sitä aitoa suomalaista jätettä ei riitä kuin murto-osaan autoista niin minkäs teet. Joten raskaaseen liikenteeseen, työkoneisiin ja ehkä modattuna lentokoneisiin se kannatta pyhittää, henkilöautot sähköisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ei todellakan ole asianlaita. Uusiutuvaa dieseliä tekevät mm. Neste, Shell, ST1 ja Teboil, joko jätteistä tai maa/biokaasusta. Jos lasketaan nykytietämyksellä 10 vuoden käyttöikä niin uusiutuvia polttoaineita käyttävät uudet dieselmoottorit ovat elikaareltaan puhtaampia kuin sähkökulkineet. Ja luonto kiittää !

        "Näin ei todellakan ole asianlaita."

        Jaa ei vai?
        https://yle.fi/uutiset/3-11185697


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Mistähän ne mineraalit taiotaan siihen höpöhybridin akkuun. Nyt vihdoin Toyotalle tulossa edes säädyllinen ladattava niin varastoidaankohan virta Teron taskuun?
      Tuskin se Toyotan polttama bensakaan itsestään jakeluaseman säiliöön ilmestyy.
      Että voi joku olla yksinkertainen.

      • Anonyymi

        Toyotan Solid State akku on uusinta uutta ja eettisesti kestävä tuote.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_battery

        Bensaa jakeluaseman tankkeihin tuodaan logistiikka huomioiden

        https://www.st1.fi/yksityisille/tuotteet-ja-palvelut/polttonesteet/bensiinit-ja-re85/re85


      • Anonyymi

      • Voi että minä voinkin olla juuri tuo joku yksinkertainen. Kuulkaa, ne muut Kajaanin kauppakoulun merkantit ovat sentään kaikki minua fiksumpia joten ei kannata kaikkia tuomita. Töissäkin käyvät, kunnon ihmiset.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Voi että minä voinkin olla juuri tuo joku yksinkertainen. Kuulkaa, ne muut Kajaanin kauppakoulun merkantit ovat sentään kaikki minua fiksumpia joten ei kannata kaikkia tuomita. Töissäkin käyvät, kunnon ihmiset.

        Tojon oma pellepoju päässyt taas Niuvasta.


    • Anonyymi

      Kun noin viisaita yrittää kirjoitella direktiiveistä ja lapsityövoimasta, niin se kompastuu kyllä siihen, että ei osaa kirjoittaa oikein Uganda.

      • Anonyymi

        Ensin kirjoitin Ukanta mutta kone herjasi virheestä, tahallani jätin toisen virheen voimaan että joku pääsee kommentoimaan. Vodka vai Votka, kysyy vuorostaan hän ?


    • Anonyymi

      Neste on oikealla asialla. Ei ne muuten laittaisi miljardeja uusiutuvan polttoaineen kehitykseen ja ajisivat samalla alas fossiilisia. My-diesel tuotanto on kaiken lisäksi _kierrätystä_, sitä sähkö ei ole. Ostakaa heti neste osakkeita pörssistä!!! Akut ovat perseestä.

      • Anonyymi

        10 vuoden päästä tämä kaikki sekoilu on täysin unohtunut. Sähkö tulee voittamaan hintakilpailun, sille ei enää mitään voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        10 vuoden päästä tämä kaikki sekoilu on täysin unohtunut. Sähkö tulee voittamaan hintakilpailun, sille ei enää mitään voi.

        Tässä ei ole kysymys hintakilpailusta vaan ekologisuudesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä ei ole kysymys hintakilpailusta vaan ekologisuudesta!

        Ja sähkö voittaa selvästi kummatkin osa-alueet. Jos My-diesel on niin ekologista, tehdään siitä sitten sähköä korkealla hyötysuhteella sähköautojen akkuihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sähkö voittaa selvästi kummatkin osa-alueet. Jos My-diesel on niin ekologista, tehdään siitä sitten sähköä korkealla hyötysuhteella sähköautojen akkuihin!

        Ai sähkö on ekologista? Tiedätkö mistä sähkösi on tehty, siinä on vaikka mitä ja vaikka mistä maasta. My-dieseliä ei kannata polttaa sähköntuotantolaitoksissa, se pitää laittaa suoraan tankkiin niin ei tule häviöitä. Neste valmistaa ja rahat jää Suomeen.


    • Anonyymi

      Helsingissä kun asun niin lataan töpseliautoani Helenin hiilisähköllä, jossa hiukan turvetta seassa. Autoni päästöt on tasan 0.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Puuta, hiiltä, maakaasua, turvetta, öljyä. Ydinvoimaa ja vähän tuulivoimaa. Suurin osa Suomen energiasta tuodaan ulkomailta, miten lie siellä valmistettu?
        Uusiutuva polttoaine sen sijaan kierrätetään.


    • Anonyymi

      Nykyiset akut ovat vanhentuneita jo kolmen vuoden kuluttua ja jo viiden vuoden kuluttua niille asetetaan ylimääräinen haittavero, koska nämä nykyakut ovat vaarallista ympäristöjätetta ja aiheuttavat vaaratilanteita parkkihalleissa ja liikenteessä.

      • Anonyymi

        Jokainen väite väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen väite väärä.

        Ei ole vaan täyttä faktaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole vaan täyttä faktaa !

        Mitäköhän vaaratilanteita sähköautot aiheuttavat parkkihalleissa ja liikenteessä? Eivät mitään, palojenkin todennäköisyys on kymmenesosa polttiksiin verrattuna.

        Akut ovat myös täynnä tarpeellisia materiaaleja uusien akkujen valmistukseen, kunhan ne ovat ensiksi auton elinkaaren jälkeen olleet kulutushuippujen tasaajina.


      • Anonyymi

        Litiumista ja koboltista on päästävä eroon, niiden louhiminen ei ole kestävää eikä ekologista.
        Eli akkutekniikka vanhenee nopeasti tällä hetkellä.


    • Anonyymi

      Juu ei sähköautoja, ne on vaarallisia.

    • Anonyymi

      "Liikenne- ja viestintäministeriön asettama fossiilittoman liikenteen työryhmän julkaisi hiljattain raporttinsa. Siinä suositeltiin, että liikenteessä pitäisi vuonna 2030 olla noin 700 000 ladattavaa autoa, ja valtaosa niistä saisi olla täyssähköisiä."

      Itselataavat ovat muutaman vuoden päästä yhtä arvottomia kuin tavispolttiksetkin.

      • Anonyymi

        Toyota hallitsee merkkinä varsin suvereenisti Suomen automarkkinoita.

        Toyotan osuus henkilöautomerkkien joukossa on peräti 14,4 prosenttia alkuvuoden aikana marraskuussa jopa 16,4 prosenttia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3037
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2530
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2323
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1913
    8. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1499
    Aihe