Onko sinulla yliluonnollisia tai selittämättömiä kokemuksia?

Viime aikoina on tullut paljon katsottua televisiota ja sieltä tulee paljon ohjelmia, joissa käsitellään yliluonnollisia asioita. Varsinkin amerikkalaiset puhuvat paljon kummittelusta, kirouksista ja tuonpuoleisista tapahtumista.

Näille kaikille voi löytyä luonnollinenkin selitys ja minua hiukan ne yliluonnolliset ihmetyttävät ja joskus myös huvittavat. Varsinkin ufot ja avaruuteen liittyvät selittämättömät kokemukset tuntemattomista lentävistä esineistä yms. tapahtumista.

Onko kokemuksia tai mielipiteitä tällaisesta?

114

2205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsellä ei ole kokemuksia mutta en tosin mielelläni katsele mitään ohjelmia yliluonnollisuuksista enkä kauhuleffojakaan. He jotka noista kertoo pitävät niitä tosina ja todellisuudessa tapahtuneina. Mikä ne sitten on aiheuttanutkin. Koillismaallahan oli joksus enenmmänkin näitä ufohavaintoja, mitä nekin kumpusi, en tiedä.

      • Itse en ole lukenut Koillismaan ufohavainnoista, minulta mennyt täysin ohi ja kuvittelin ettei niitä edes ole havainnoitu Suomessa. Olin siis väärässä!

        Itse tykkään katsella niitä sarjoja, vaikka en edes usko todellisuudessa mitään tapahtuneen. Ajattelen amerikkalaisen kulttuurin jollakin tavalla ruokkivan niitä ja heidän olevan hyväuskoisempia ja pitävän helpommin tosina erilaisia sepitteellisiäkin juttuja.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Itse en ole lukenut Koillismaan ufohavainnoista, minulta mennyt täysin ohi ja kuvittelin ettei niitä edes ole havainnoitu Suomessa. Olin siis väärässä!

        Itse tykkään katsella niitä sarjoja, vaikka en edes usko todellisuudessa mitään tapahtuneen. Ajattelen amerikkalaisen kulttuurin jollakin tavalla ruokkivan niitä ja heidän olevan hyväuskoisempia ja pitävän helpommin tosina erilaisia sepitteellisiäkin juttuja.

        Tässä muunmuassa infoa Pudasjärven ufohavainnoista.

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/05/21/ufoilua-ja-valoilmioita-suomessa

        Ja youtubessa:
        https://www.youtube.com/watch?v=Xo77GtTwq8A



    • Anonyymi

      on joo.. mulla on yks kokemus missä tunsin kaks todella erilaista tunnetta verrattuna normaaleihin tunteisiini, hyvin vahva rakkauden tunne, todella PUHDAS ja HENKINEN, pyyteetön, millaista en sitä ennen tai jälkeen oloe kokenut, samalla kun tämä valtaisa tunne iski minuun, koin että olisin ikäänkuin harpannut tietoisuudella korkeammalle. vaikea sen tarkemmin kuvailla, mutta yhteensä nämä tunteet olivat jotain hyvin henkistä ja puhdasta.
      koin nämä molemmat tilanteessa johon liittyi silloinen ihastukseni. tuon rakkauden tunteen voisi selittää sillä mutta tietoisesti en ainakaan silloin ollut kuin hiukan kiinnostunut hänestä, en siis tuntenut niin vahvasti vielä silloin kun tämä tunne joka iski minuun. (en tarkalleen muista miten se iski tai hiipi ylle ikävä kyllä)
      samalla ajattelin ihmetyksekseni, että jos katsoisin häneen päin, näkisin hänen sisälleen, tietäisin mitä hän on sisimmässään.
      pitäisi kai kertoa näistä kokemuksista hänelle.
      on niitä sitten muutakin tuollaista telepatian tapaista tapahtunut..
      eniten mua kiinnostaa tuo ensimmäinen. kova on halu selvittää mitä se oli.

      • Miehenä pitää minun kertoa tunteneeni samoilla tavalla useitakin kertoja. Minulle kyseessä on puhtaasti rakastuminen, enkä varmasti kerro kaikille sen kohteeksi joutuneille. Niitä nimittäin on paljon, Eikä yhtään ole tarkoitus vähätellä sinun tapahtumaasi ja tunteitasi. Minä vaan ihastun ja rakastun helposti.


      • Nii, rakkaus on yliluonnollista :). Koska olet tuollaista päässyt kokemaan, kerro ihmeessä hänelle. Sitähän ei tiedä jos kokemuksensa oli samanlainen. Selvittämätön voipi jäädä kalvamaan loppuiäksi.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Miehenä pitää minun kertoa tunteneeni samoilla tavalla useitakin kertoja. Minulle kyseessä on puhtaasti rakastuminen, enkä varmasti kerro kaikille sen kohteeksi joutuneille. Niitä nimittäin on paljon, Eikä yhtään ole tarkoitus vähätellä sinun tapahtumaasi ja tunteitasi. Minä vaan ihastun ja rakastun helposti.

        Minulla on ollut taas toisin päin, en todellakaan ihastu saatikka ole rakastunut helposti.


      • siilivain kirjoitti:

        Minulla on ollut taas toisin päin, en todellakaan ihastu saatikka ole rakastunut helposti.

        Mutta tiedätkin varmasti, että on silti useita ihmisiä joihin voisi sopivan tilaisuuuden tullen rakastua?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Mutta tiedätkin varmasti, että on silti useita ihmisiä joihin voisi sopivan tilaisuuuden tullen rakastua?

        Öö en tiedä :). Tai voipi sitten olla sekin että kun ikää on jo karttunut ei enää muista :D. Pieniä ihastumisia voi tulla ja mennä mutta Rakastuminen on eri asia.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        Öö en tiedä :). Tai voipi sitten olla sekin että kun ikää on jo karttunut ei enää muista :D. Pieniä ihastumisia voi tulla ja mennä mutta Rakastuminen on eri asia.

        Hurmioitua voi vanhempikin, vaikka ei ehkä jos on kovin kyyninen.


    • Anonyymi

      Eräs uusi tuttavuuteni kertoi muutaman viikon tutustumisen jälkeen olevansa eräänlainen enkeli, joka toimii jonkin korkeamman voiman välikätenä ja saattaa esimerkiksi parantaa ihmisiä. Kyky ei ollut hänen tahdostaan riippuvainen, mutta parantumisia esim. syövästä oli tapahtunut.

      Pakko tunnustaa, etten kyennyt ottamaan häntä vakavasti tämän "paljastuksen" jälkeen ja epäilin kovasti harhojn kuvaanastumista. Toisaalta lääketiede tunnustaa "ihmeparantumisten" mahdollisuuden, jolloin siis ihminen parantuu "itsestään" ilman selitettäviä syitä tai hoitoa. Ehkä tämä enkeli oli osunut aina yllättän hyvällä tuurilla todistamaan useampia tavallisia parantumiskokemuksia ja oletti olevansa tässä jotenkin osallinen.

      elämä on ihmeellista. Itse uskon myös, että välittävän kanssaihmisen pelkkä läsnäolo voi kyllä kohentaa terveyden tilaa ja auttaa parantumisprosessin etenemisessä, li tiedä häntä sitten .... mistä siinä oli lopulta kyser.... vain eri termien käytöstä: itse puhun vertaistuesta ja rakkaudesta, hän enkelinä olosta.....

      • Minun eräs sukulaisnainen on jonkinasteinen meedio, joka kyllä kirjoittaa niistä asioista, mutta ei mitenkään tyrkytä tai tuo julki kahden kesken niitä. Hän on mielestäni hellyyttävän hieno ihminen, paljon elämänkokemusta ja myös viisautta.


    • Anonyymi

      Olen aikaisemminkin jossain muissa ketjuissa tämän kertonut.
      Kun ryhmäretkillä kohtaan määrätynlaiset ison portaat, tunnen vanhan rakennuksen hajun, menen vanhaan rakennukseen, johonkin isoon kartanoon tai linnaan. Tai laskeudun kellarikerrokseen portaita alas. Jotkut niistä kohteista tuovat voimakkaasti tunteen että olen asunut täällä ja tämä on tuntunut kodilta, olen viihtynyt.
      Olen ajatellut että olen edellisessä elämässä - jos sellainen on - elänyt isossa kartanossa joko emätänä tai piikana, jossakin tärkeässä asemassa, eli olen joko hallinnut koko taloa tai ainakin on ollut avaimet ruokavarastoihin.
      Missään muussa tilanteissa ei ole vastaavia kokemuksia, en ole erityisen tunteellien enkä haaveileiva, vaan perin arkinen ja jalat maassa-ihminen.

      • Et varmasti ole ainut tällaisen menneisyydestä tulevien muistojen kanssa. Kirjoitin juuri eräästä meedio ystävättärestäni, joka tuntee olevansa lähtöisin jostain kaukaisesta avaruudesta ja toiselta planeetalta. Tämä sinun on helpommin käsiteltävissä oleva ja paljon läheisempi. aihe. Olemme lukeneet niin paljon uudestisyntymisestä, joten miksipä ei sitä voisi tapahtua.


      • Anonyymi

        Joskus jos haistan esimerkiksi jotain saippuaa, tulee joku "muisto" mieleen jota ei ole tapahtunut koskaan tässä elämässä. Ja kun olen Helsingin keskustassa, mulle tulee tosi kodikas olo vaikka en asu siellä.
        Myös muistan jotain asioita historiasta, toisen maailmansodan ajoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus jos haistan esimerkiksi jotain saippuaa, tulee joku "muisto" mieleen jota ei ole tapahtunut koskaan tässä elämässä. Ja kun olen Helsingin keskustassa, mulle tulee tosi kodikas olo vaikka en asu siellä.
        Myös muistan jotain asioita historiasta, toisen maailmansodan ajoilta.

        Se on tavallista, hajumuistot.


      • Anonyymi

        Tuosta kartanosta tuli mieleeni että äitini aina sanoi minulle että minä oleollut entisessä elämässäkin kartano rouva. Siihen vastasin että kas kun en muista sellaista juttua itse. Kysyin että kenenkähän rouva minä muka sitten olin . Ei tiennyt


    • Anonyymi

      Mielestäni selitys ainakin useimpiin "yliluonnollisiin" tapauksiin on sattuma ja vilkas mielikuvitus sitä tulkitsemassa.
      On tehty tutkimusta siitä, että yliluonnollisiin asioihin uskovilla on keskimäärin vähän alempi ÄO, kuin niihin uskomattomilla. Ero on kuitenkin niin pieni, ettei se riitä selitykseksi. Hesan yliopiston opettaja psykologi Marjaana Lindeman on selittänyt eroa intuitiolla. Intuitioonsa luottava ihminen omaksuu todennäköisemmin yliluonnollisia uskomuksia kuin ihminen, joka perustaa näkemyksensä rationaaliseen ajatteluun.

      • No, ainakin amerikkalaisista löytyy niitä intuitioonsa luottavia, presidentistä lähtien. Se selittäisi niiden uskon käsittämättömiin aavetarinoihin, salaliittoihin ja tuntemattomia lentäviä esineitä kohtaan.

        Suomalaisia pidetään harkitsevina ja asioita selvittävinä. Mieluummin uskotaan ettei siinä ollut mitään epänormaalia kuin lähdetään laukalle jonkun kummallisen tapahtuman seurauksena.


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        No, ainakin amerikkalaisista löytyy niitä intuitioonsa luottavia, presidentistä lähtien. Se selittäisi niiden uskon käsittämättömiin aavetarinoihin, salaliittoihin ja tuntemattomia lentäviä esineitä kohtaan.

        Suomalaisia pidetään harkitsevina ja asioita selvittävinä. Mieluummin uskotaan ettei siinä ollut mitään epänormaalia kuin lähdetään laukalle jonkun kummallisen tapahtuman seurauksena.

        Kyllä UFO: ja on olemassa, jos pitäydymme lyhenteen varsinaiseen sisältöön.
        Kun trombi irroittaa ladon kattopellin ja riepottelee sitä pellon yllä, niin jos renki ei kykene tunnistamaan sitä kattopelliksi, on kyseessä UFO, eli tunnistamaton lentävä objekti.

        Suomessa on UFO uskovaisia melko paljon. Heillä on oma yhdistyskin Suomen ufotutkijat RY. Kun heidän keskustelusivustonsa olivat vielä aktiiviset, siellä törmäsi jos jonkinlaiseen hörhöön.
        Esitin näille alien-ufoihin uskoville kysymyksen, että miksi ornitologiaa harrastavat eivät näe ufoja. Sadat, ellei tuhannet, suomalaiset seisoskelevat pelloilla, rannoilla ja lintutorneissa kiikarein ja kaukoputkin varustettuina kytäten juurikin lentäviä kohteita. Ulkoavaruuden ölliäisten kulkuneuvoja ei ole tietääkseni näkynyt. Aina ne objektit paljastuvat tylsiksi punapyrstösirittäjiksi tai muiksi maallista perää oleviksi luontokappaleiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä UFO: ja on olemassa, jos pitäydymme lyhenteen varsinaiseen sisältöön.
        Kun trombi irroittaa ladon kattopellin ja riepottelee sitä pellon yllä, niin jos renki ei kykene tunnistamaan sitä kattopelliksi, on kyseessä UFO, eli tunnistamaton lentävä objekti.

        Suomessa on UFO uskovaisia melko paljon. Heillä on oma yhdistyskin Suomen ufotutkijat RY. Kun heidän keskustelusivustonsa olivat vielä aktiiviset, siellä törmäsi jos jonkinlaiseen hörhöön.
        Esitin näille alien-ufoihin uskoville kysymyksen, että miksi ornitologiaa harrastavat eivät näe ufoja. Sadat, ellei tuhannet, suomalaiset seisoskelevat pelloilla, rannoilla ja lintutorneissa kiikarein ja kaukoputkin varustettuina kytäten juurikin lentäviä kohteita. Ulkoavaruuden ölliäisten kulkuneuvoja ei ole tietääkseni näkynyt. Aina ne objektit paljastuvat tylsiksi punapyrstösirittäjiksi tai muiksi maallista perää oleviksi luontokappaleiksi.

        Juu, kyllähän taivaalla kaikenlaista lentelee, eikä meikäläinen niitä kaikki tunnista. Ei edes lintuja. Ihmetyttää miksi jostain vieraasta aurinkokunnasta saakka pitäisi tänne lähteä?

        Amerikkalaiset nyt eivät edes usko siihen, että ihminen on käynyt kuussa. Melko epäluuloista porukkaa. Muistan kun katsottiin huonolaatuista televisiokuvaa ensimmäisestä kuulennosta. Kyllä minä ainakin olen varma, että Armstrong ja Aldrin kävelivät siellä.


      • Anonyymi

        Aika töykeetä sanoo et niillä jotka uskoo yliluonnolisiin asioihin ois jotenkin pienempi ÄO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika töykeetä sanoo et niillä jotka uskoo yliluonnolisiin asioihin ois jotenkin pienempi ÄO

        Niinhän sanovat juuri ne tyypit, joilla ÄO on alhainen. Ts. he eivät pysty ja kykene käsittämään ja / tai hahmottamaan mitään, mitä ei voi konkreettisesti omin silmin nähdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sanovat juuri ne tyypit, joilla ÄO on alhainen. Ts. he eivät pysty ja kykene käsittämään ja / tai hahmottamaan mitään, mitä ei voi konkreettisesti omin silmin nähdä.

        Sinä viittaat alhaiseen ÄO, m,utta jos onkin korkea ja on nähnyt jotai, kuen minulla on hallussani kirje jossa hän kertoo näkemäänsä ja kokemaansa. Olen luvannut hänelle etten paljasta hänen nimeään. ettei häntä leimata. On melkoinen kohtaaminen pienellä sivutiettä syksysenä iltana.


      • Anonyymi

        Ihan niin, ÄO selittää aika tavalla juuri näistä luuloista ja uskomuksista. Ihmiset suggessoivat itsensä jotenkin ja kas heti alkaa näkemään vihreitä, miehiä Marsista isolla lautasella lentelevän.
        Kaikkeen löytyy aina selitys , joten ne joilla on näitä ajatuksia pelottavat minua juuri siksi että uskovat kaikkeen .
        Ja ne TV ohjelmat sitten joissa joku selittelee kaiken mailman näkyjään ja sitten joku meedio menee ajamaan pahat henget pois, ja maksetaan ilomielin hänelle kun ollaan saatu hengetntiehensä .
        Halvemmaksi tulee psykiatrilla käynti. Itse en katso koskaan kerran oli TV päällä kun tälläinen ohjelma oli ja siinä oli joku mieskin nähnyt ja kuullut kummallisia , vaihdoin kanavaa, se koommin en ole katsellut sen tyyppisiä TV ohjelmia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika töykeetä sanoo et niillä jotka uskoo yliluonnolisiin asioihin ois jotenkin pienempi ÄO

        Ei se ole mielestäni töykeetä mitenkään. On tehty siis tutkimuksia näistä jotka uskoo kaiken mailman tuntemattomaan ja sitten heistä jotka eivät usko, ja tutkimuksissa on nähty tulokset. Ei kai se ketään pahenna mitenkään jos on hieman alempi ÄO , kukin syntyy eri perintötekijöillä , ja sille ei voi mitään .
        Mutta itse huomannut työmaallani nämä tyypit jotka uskoivat , olivat hieman erilaisia kun muutat esim jos pomo otti sellaisen puhutteluun ja såkertoi että hön on tehnyt virheen jossain työssä , ja kehoittikin olemaan enemmän huomaavainen. Niin tämä ihminen tulkitsi sen ihan toisella tavalla kun muut hän sanoi että ” pomo haukkui minut” mikä ei suinkaan ollut totta joten ÄO jos on hieman heikompi niin ei ymmärretä eroa haukkumisella ja ystävällisellä huomautuksella virheestä , jonka kakki muut ottivat ainoastaan huomautuksena joka oli tehtävä ettei virheen teko jatku, siis ei haukkunut höntä
        Sama ihminen juoksee työkseen meedioiden tapaamisissa ja sanovat niitä istunnoiksi ja siellä sitten haalitaan kuolleita juttusille .
        Se että lapsille tuputetaan näitä juttuja on verrattavissa psyykkiseen pahoinpitelyyn. Lapset tarvitsevat turvallisen elämän jota ei saa aikuisten ihmeellisillä luuloilla myrkyttää


    • Anonyymi

      Muutaman ihmisen kanssa sellainen kun olisimme tunteeneet aina. Sellainen ajan ja paikan katoamisen kokemus, jokin ikuinen. Tai että tulee mielikuvia eri aikakausilta ym ja ymmärrys ettei olemisemme rakennu vain tähän nykyiseen elämään. En sinänsä usko että eäisimme ns ikuisesti. Mutta nuo kokemukset vaan kumoaa oman järkeni. Ja sitten aavistan tapahtumia. Ja koen kaikenlaista. Tiedän esim muiden ihmisten asioita jos keskityn asiaan. Tai sattumalta. Olen myös tiennyt milloin joku kuolee tai sairastuu vakavasti. Mutta en silti jaksa innostua kaikesta hömpästä mitä asian ympärillä liikkuu. Sitähän höpertyisi jos alkaisi vaikka pläräämään kortteja tai ottaisi itsensä turhan vakavasti.

      • Varmaan hienoja tuntemuksia ja ihan todellisia. Nuo korteista tai muusta ennustamista en ota vakavasti.


    • Anonyymi

      Olen kokenut monesti Jumalan voiman laskeutuvan päälleni, olen saanut kokea kuinka Jumalan Pyhä Henki täyttää. Sen saa kokea kun on ottanut vastaan Jeesuksen sovitustyön...tunnustaa että olen syntinen ja tarvitsen Vappahtajaa.

    • Anonyymi

      Usko ja siinä eläminen ei ole tylsää ja kuivaa vaan todellista rikasta elämää ja sen vaikuttaa Pyhä Henki joka on luvattu jokaiselle joka ottaa vastaan Jeesuksen.

      • Tarkoitukseni ei ollut kyseenalaistaa uskonasioita.


    • Anonyymi

      Juu, on mulla ollut yliluonnollisia kokemuksia vai oliko ne sittenkin ihan luonnollisia kokemuksia. Nimittäin joskus muiden ihmisten seurassa tuntuu, että olen ihan eri maailmasta, siis ihan eri planeetalta. Silloin tällöin vaan joutuu "väärään" porukkaan.
      Yks ystäväni sanoi, että ulkopuolisuuden tunne johtuu siitä, että on "tähtinen", siis toiselta planeetalta. Tunnusmerkkinä esim. että peukalo on erikoisen mallinen. No joo, onhan tuo erikoinen, ja vielä tuossa kämmenen laidassa, ettei keskellä kämmentä. Ei mun erikoisuutta onneksi ainakaan heti päällepäin huomaa, kun onneksi nuo pekalot näyttäis olevan samalla puolen kämmentä kuin ihan oikeilla ihmisillä. Ois se muuten hiton hankalaa, jos peukalot ois just toisella laidalla kämmentä ku mitä yleensä.
      Tai jos ei ois peukaloita ollenkaan... No,.

      • Joskus tosiaan tulee oltua muissa maissa määrätyissä porukoissa, eikä tunnu lainkaan kotoisalta.

        Olen kuullut puhuttavan tähtisistä ja kultaisista hippusista henkimaailmaan siirtyneiden ihmisten yhteydessä. Ei näitä ihmisiä ulkoiset erota mistään poikkeamasta ulkonäössä.


    • Anonyymi

      Kerron tähän yhden mystisen omakohtaisen kokemuksen.
      Olimme viemässä isäni tuhkauurnaa hautaan Malmin hautausmaalla. Uurna oli vaunussa, jota minä veljeni kanssa kuljetimme. Katsoin uurnaa ja samalla mieleeni nousi ikään kuin joku olisi sanonut minulle: "Minä en ole tuossa". Se ei ollut ääneen lausuttu, josta olisi kuulunut kuka lausuja oli. Tulin vain selkeästi tietoiseksi tuosta lauseesta. Minulle tuli hyvä, rauhallinen ja lämmin olo. Kokemuksen koko luonnetta on itseasiassa vaikea sanallisesti selittää.

      • PorvoonParoni

        Uskon että hautajaisissa tapahtuu enemmänkin näitä käsittämättömiä tapauksia. Ihmiset ovat erittäin herkässä tilassa, voimakkaan tunteen herkistämänä ja ajattelevat henkisiä asioita. Useammin ne ovat vaikeasti sanallisesti selitettäviä. Suru on yksi voimakkaimmista tunteistamme.


      • Anonyymi

        Niin ja jos kysyt missä olet, niin vastaus kuuluu tai ei kuulu" kaikkialla".


      • Anonyymi
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Uskon että hautajaisissa tapahtuu enemmänkin näitä käsittämättömiä tapauksia. Ihmiset ovat erittäin herkässä tilassa, voimakkaan tunteen herkistämänä ja ajattelevat henkisiä asioita. Useammin ne ovat vaikeasti sanallisesti selitettäviä. Suru on yksi voimakkaimmista tunteistamme.

        Tavallisimmat hautajais kokemukset obåvat linnuista , aina kuulemma lintu lähtenyt lentoon.ämåne on surun tuomia mielikuvia joilla ihminen lohduttaa itseään , joten ei mitenkään harvinaista. Ihminen hakee aina jotain todistetta tuntemattomasta siis ne jotka sellaisiin uskovat.


    • Anonyymi

      Monissa suvuissa on henkilö, jolla on ollut epätavallisia selvännäkemis- tai parantamiskykyjä. Minunkin suvussani oli Vesijärven Ukko. Varmaan voi googlata. Sukukokouksissa hänet aina muistettiin ja useampikin kertoi, miten hänelle on periytynyt samoja kykyjä. Äitinikin kertoi silloin tällöin enneunistaan. Useimmiten ne perustuivat väärin muistamiseen. Aika muutti unen sisältöä ja ajankohtaa. Mutta suvussa oli selvästi se tunnelma, että nämä kokemukset ovat jotain sellaista, joilla ehkä voidaan hallita muita ihmisiä. Parantamiskyky on selvästi myös vallankäyttöä.

      Itse en näe enkä kuule outoja asioita. Enkä osaa ennustaa. Enkä parantaa. Toisen vanhempani suku eli tiukasti maan pinnalla, ja kaikelle löytyy jokin selitys tästä maailmasta. Taisin periä heidän geenejään.

      • Anonyymi

        Tuossa ajatuksesta vallankäytöstä on myös minun mielestäni perää. Kyllä kylän/suvun tietäjä tai shamaani saattoi ohjailla ihmisten tekemisiä omilla kannanotoillaan ja "salaisella" tiedollaan, johon luotettiin. Suorasukaisesta "salaisen tiedon" vallankäytöstä oli tapaus, jossa naisastrologi väitti näkevänsä kartoistaan minun kuolevan suunnittelemallani matkalla. Myöhemmin selvisi, että hän ei halunnut minun lähtevän matkalle vaan oman sänkynsä lämmittäjäksi.

        Jatkoajatus ideasta on terapia. Isäni luona käytiin puhumassa kun avioliitto oli kivikossa tai riitoja naapureiden kanssa. Hän oli hyvä kuuntelija. Hän myös näki unia noiden ihmisten asioista. Siihen aikaan ei menty terapiaan. Hullut sitä tarvitsivat ja pakkopaidan. Sellainen oli suuri häpeä jopa suvulle. Hyvin moni mies sodan käytyään hoiti traumojaan lasikantisella. Ihmettelen yhä, kuinka nuo miehet ja heidän elämänkumppaninsa yleensäkään selvisivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa ajatuksesta vallankäytöstä on myös minun mielestäni perää. Kyllä kylän/suvun tietäjä tai shamaani saattoi ohjailla ihmisten tekemisiä omilla kannanotoillaan ja "salaisella" tiedollaan, johon luotettiin. Suorasukaisesta "salaisen tiedon" vallankäytöstä oli tapaus, jossa naisastrologi väitti näkevänsä kartoistaan minun kuolevan suunnittelemallani matkalla. Myöhemmin selvisi, että hän ei halunnut minun lähtevän matkalle vaan oman sänkynsä lämmittäjäksi.

        Jatkoajatus ideasta on terapia. Isäni luona käytiin puhumassa kun avioliitto oli kivikossa tai riitoja naapureiden kanssa. Hän oli hyvä kuuntelija. Hän myös näki unia noiden ihmisten asioista. Siihen aikaan ei menty terapiaan. Hullut sitä tarvitsivat ja pakkopaidan. Sellainen oli suuri häpeä jopa suvulle. Hyvin moni mies sodan käytyään hoiti traumojaan lasikantisella. Ihmettelen yhä, kuinka nuo miehet ja heidän elämänkumppaninsa yleensäkään selvisivät.

        On ihmisiä jotkä pystyy ohjailemaan toisia tietoisesti tai itse si teitäekään. Olen törmännyt tällaiseen ja niihin pystyy vaikuttamaan. Niin tässäkin tapauksessa, hän tuli kertomaan, että minun on pakko keroa tämä ja sinun pitää saada tietää tämä. Tämän jälkeen yliluonnoliset ilmiöt loppui.


    • Anonyymi

      Minä koen koko elämän niin selittämättömänä ja yliluonnollisena että toisaalta vaikea erotella! Tällaisen kehittyneen lajin, joka kykenee manipuloimaan ympäristöään, kehittyminen tällaiselle kaukaiselle planeetalle jonka sijainti aurinkokuntansa tähdestä on juuri sopiva on jotenkin niin pieni mahdollisuus (vaikkakin universumi on laaja), että se jo yksinään saa pienen ihmisen miettimään syntyjä syviä! (Ja tämän lisäksi uskomaan vakaasti siihen että universumissa on oltava muutakin elämää kuin vain tämä meille näkyvä - muutenhan koko roska olisi aikamoista tilanhukkaa ;)

      Itselläni on tuon yleisen elämäihmetyksen lisäksi ollut jonkinasteisia telepaattisen yhteyden kokemuksia, ja tähän liittyen sellaisia hyvin vahvoja, ei nyt suoranaisesti yhteenkuuluvuuden tunteita mutta sellaisia "elämää suuremman yhteyden" tunteita.

      Välittömiä omia kokemuksiani mielenkiintoisempi on erään ystäväni tapaus - hänelle tuli jokunen vuosi takaperin yhden kesän aikana useampi näky muutaman viikon aikana. Hän pelästyi sinällään harmittomia näkyjä (oli vain unessa keskustellut tuttavansa kanssa, sama keskustelu oli toistunut myöhemmin päivällä, näki ennalta läheltä piti -tilanteen liikenteessä muutama minuutti ennen kuin se tapahtui) suunnattomasti. Sanoin hänelle, että paras keino lienee sanoa "yläkertaan" ettei mielellään näkisi ennalta yhtään mitään, ja tämä oli ilmeisesti toiminut, eikä näkyjä ollut sen koomin tullut.

      Samainen ystävä on nähnyt useamman kummituksen, muttei ole niitä koskaan pelännyt!

      Minusta on mielenkiintoista miten paljon yliluonnollinen (luonnollisesti) ihmistä kiinnostaa, ja miten paljon se parhaimmillaan säikyttää ihmistä. Itsekin toisaalta toivoisin näkeväni kummituksia tai muita yliluonnollisia olentoja, mutta voin melkein sataprosenttisella varmuudella sanoa että jännäkakka olisi housussa ennen kun kerkeisi böö:tä sanoa.

    • Anonyymi

      Rakastettuni tiesi, koska tulee kuolemaan - tiesi myös, miten tehdä se helpoksi läheisilleen. Ja niin tapahtuikin. Yksi merkittävimmistä kokemuksista oli, kun jätin hänet yksin viimeisen kerran - hänen omasta pyynnöstään. Kuoleman vain tiesi, että aamulla hän ei enää herää. Tavallaan hyväksyi sen, että kuolema tuli - rakastettuni oli pitkään parantumattomasti sairas ja kuoli nukkuessa rauhallisesti omaan sänkyyn - kuten oli tarkoitettukin.
      En tiedä oliko tuossa mitään yliluonnollista, pikemminkin koko tapahtuma oli hyvinkin läsnä siinä hetkessä ja tilanteessa. Moni asia mitä ei voi, tai osaa hyväksyä, voidaan selittää yliluonnollisena kokemuksena. Ihmismieli on siitä erikoinen, että sopeutuu tilanteeseen kuin tilanteeseen.

      • Anonyymi

        Unia näen paljon, unen maailma on ihmeellinen. Samoin kosketuksia,puhalluksia ym.Enne uniakin olen nähnyt.

        Markku Siltalan kirja: Hän oli siinä kerrotaan näistä kokemuksista.

        Näille voi mitään, niitä vaan sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unia näen paljon, unen maailma on ihmeellinen. Samoin kosketuksia,puhalluksia ym.Enne uniakin olen nähnyt.

        Markku Siltalan kirja: Hän oli siinä kerrotaan näistä kokemuksista.

        Näille voi mitään, niitä vaan sattuu.

        Mielenkiintoinen keskustelu. Yliluonnolliset kokemukset ovat minulle tuttuja parillakin tasolla. Ensinnäkin uskonnon kautta on pyhän kokemuksia, vahvoja elämyksiä. Esimerkiksi pari tilannetta joissa minulle ventovieras ihminen on rukoillut puolestani ja olen vahvasti kokenut Jumalan olevan hetkessä läsnä.

        Toinen ryhmä kokemuksia on totaalisen uskonnottomat jutut. Isäni on kunnostautunut näissä asioissa. Esimerkiksi kerran pimeällä tiellä kaksi kilometriä yhtä mutkaa tuli hänelle tuli mieleen, että pitää ajaa varovasti, eräs naapuri kävelee ilman heijastinta siinä mutkassa. Ja siellähän se kahden kilometrin päässä tarpoi se naapuri ilman heijastinta. Vastaavia tarinoita on enemmänkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenkiintoinen keskustelu. Yliluonnolliset kokemukset ovat minulle tuttuja parillakin tasolla. Ensinnäkin uskonnon kautta on pyhän kokemuksia, vahvoja elämyksiä. Esimerkiksi pari tilannetta joissa minulle ventovieras ihminen on rukoillut puolestani ja olen vahvasti kokenut Jumalan olevan hetkessä läsnä.

        Toinen ryhmä kokemuksia on totaalisen uskonnottomat jutut. Isäni on kunnostautunut näissä asioissa. Esimerkiksi kerran pimeällä tiellä kaksi kilometriä yhtä mutkaa tuli hänelle tuli mieleen, että pitää ajaa varovasti, eräs naapuri kävelee ilman heijastinta siinä mutkassa. Ja siellähän se kahden kilometrin päässä tarpoi se naapuri ilman heijastinta. Vastaavia tarinoita on enemmänkin.

        Näitä varoituksia olen itsekin kokenut, menevät yli ymmärryksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä varoituksia olen itsekin kokenut, menevät yli ymmärryksen.

        Paras kun on täkin alla ja luottaa Luojaamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paras kun on täkin alla ja luottaa Luojaamme.

        Melko lapsellista alkaa pilkkaamaan ihmisiä, enemmistö suomalaista uskoo korkeampaan voimaan eivätkä koe esim. kirkkoja turhuutena. Monien huonon kasvatuksen saaneiden ja vähällä koulutuksella eläneiden ainoa tarkoitus on pahantuottaminen kanssaihmisille. Tunnen myötähäpeää puolestasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unia näen paljon, unen maailma on ihmeellinen. Samoin kosketuksia,puhalluksia ym.Enne uniakin olen nähnyt.

        Markku Siltalan kirja: Hän oli siinä kerrotaan näistä kokemuksista.

        Näille voi mitään, niitä vaan sattuu.

        Minä olen nähnyt aamulla toteutuvia uutisia unissani -siis ennen kännykkäaikaa.
        Muuten olen sitä mieltä, että se, joka unia uskoo, taivaita tavoittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen nähnyt aamulla toteutuvia uutisia unissani -siis ennen kännykkäaikaa.
        Muuten olen sitä mieltä, että se, joka unia uskoo, taivaita tavoittelee.

        ei kun tuulia tavoittelee, joku yliluonnollinen ajatus sotki kirjoitusta 🐴


      • Anonyymi

        Minun mieheni sanoi myös eläessään aina että hänellä on tunne että tulee kuolemaan nuorena
        Ja niin hän kuolikin nuorena, siltikään en usko mihinkään yliluonnolliseen. Hänellä oli usein vatsavaivoja ja tietysti,pelkäsi että ne in vakavia ja siksi sanoi että tuntee ettei elä vanhaksi . Siis ihan luonnollinen selitys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko lapsellista alkaa pilkkaamaan ihmisiä, enemmistö suomalaista uskoo korkeampaan voimaan eivätkä koe esim. kirkkoja turhuutena. Monien huonon kasvatuksen saaneiden ja vähällä koulutuksella eläneiden ainoa tarkoitus on pahantuottaminen kanssaihmisille. Tunnen myötähäpeää puolestasi.

        Kuka on pilkannut. Niinhän se on että on. Vielä olemassa ihmisiä jotka uskovat , mutta on muistettava että on myös ihmisiä jotka eivät usko. Joten jos sinä uskot on se sinun henkilökohtainen asiasi taas se joka ei usko omaa toisen maailman katskomuksen jossa tiede on vahvana osana elämää, eri asia uskoa , se kun tietää


    • Anonyymi

      Olin viime vuonna tapaamassa Terho-kodissa kollegaani. Hän oli siellä hyvin sairaana odottamassa lähtöään tästä ajasta. Keskustelimme menneistä yhteisistä kokemuksista ja myös hänen edessä olevasta kuolemastaan. Keskustelun sävy oli jotenkin rauhallinen ja käytännöllinen. Hautajaisten yksityiskohtia jne.

      Sitten hän kertoi, että eräänä yönä kaksi miestä oli tullut häntä tapaamaan potilashuoneeseen. Valkoiseen vaatteeseen pukeutunut mies oli istahtanut juuri siihen tuoliin jossa sillä hetkellä istuin. (Hiukan minua sillä hetkellä kylmäsi kuultuani tuon tiedon.) Mustapukuinen mies oli seissyt valkopukuisen miehen vieressä. Kertomuksen mukaan nämä miehet olivat tulleet sopimaan kollegani lähdöstä. Kollegani kertoi halunneensa viivästää lähtöään niin, että ulkomailla ollut läheinen henkilö ehtisi palata Suomeen tapaamaan häntä ennen kuolemaa. Lisäaikaa hän tarvitsi toiveelleen parisen kuukautta. Ilmeisesti hän sai tingittyä lisää aikaa. Kuolema tuli tosiaan suunnilleen tuon ajan kuluttua. En tiedä, ehtikö hän tavata läheisensä.

      Luin aikanaan useita kertomuksia AIDSiin kuolemassa olevista henkilöistä. Muutamiin kertomuksiin liittyi kuvailu jonkun kuolleen läheisen kohtaamisesta vaikkapa unessa. Jotenkin niihin kohtaamisten kuvailuihin kuului rauhallinen tunnelma. Ei minkäänlaista pelkoa. Ikään kuin täysin luonnollinen asia.

      Paljon tällä alueella on avoimia kysymyksiä ja ajatuksia, mutta varsin vähän kunnollisia vastauksia.

      • Anonyymi

        Vastauksia me emme tiedä. Yliluonnollisuus on vain olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastauksia me emme tiedä. Yliluonnollisuus on vain olemassa.

        Mitään "yliluonnollista" ei ole olemassakaan.
        Meidän järkemme ei vain riitä ymmärtämään tapahtumia.
        Jos keskiajalla olisi puhuttu vaikka pankkiautomaatista tai televisiokuvasta, olisivat ne olleet sen ajan ihmisille täysin käsittämättömiä tapahtumia.
        Heille ne olisivat olleet "yliluonnollisia tapahtumia".

        Teknologian kehittyessä saadaan näihin juttuihin selkeä ja järkevä selitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään "yliluonnollista" ei ole olemassakaan.
        Meidän järkemme ei vain riitä ymmärtämään tapahtumia.
        Jos keskiajalla olisi puhuttu vaikka pankkiautomaatista tai televisiokuvasta, olisivat ne olleet sen ajan ihmisille täysin käsittämättömiä tapahtumia.
        Heille ne olisivat olleet "yliluonnollisia tapahtumia".

        Teknologian kehittyessä saadaan näihin juttuihin selkeä ja järkevä selitys.

        Se, minkä tekniikka pystyy selittämään, ei ole yliluonnollista. - Nm. Eri asiat


      • Anonyymi

        Olen nähnyt usein unia kissastani joka kuoli noin 2 kuukautta sitten.
        Niissä unissa aina tiedän että kissani on kuollut mutta se ei ole vielä lähtenyt tästä maailmasta.
        Ensimmäisessä tällaisessa unessa kysyin äitipuoleltani että miksi kissa on vielä tuossa vaikka se on kuollut. Hän vastasi että se ei ole vielä ehtinyt lähteä ja että se ei tule koskaan lähtemään sydämestäni.
        Olen siis nähnyt joka viikko näitä unia kissani kuoleman jälkeen. Niissä unissa on aina rauhallinen tunnelma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään "yliluonnollista" ei ole olemassakaan.
        Meidän järkemme ei vain riitä ymmärtämään tapahtumia.
        Jos keskiajalla olisi puhuttu vaikka pankkiautomaatista tai televisiokuvasta, olisivat ne olleet sen ajan ihmisille täysin käsittämättömiä tapahtumia.
        Heille ne olisivat olleet "yliluonnollisia tapahtumia".

        Teknologian kehittyessä saadaan näihin juttuihin selkeä ja järkevä selitys.

        Väitätkö että tulevaisuudessa liikumme ja kumoamme painovoiman. Ei ole vastustusta nopealle liikkumiselle. Se aikahan voi tulla. Eihän se ole sen kummenpaan kun nyt siirretään tätä tekstiä tai kuvaa, mutta nyt me ei tunneta sitä tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastauksia me emme tiedä. Yliluonnollisuus on vain olemassa.

        Aika helppo todeta noin, normaalisti otetaan selvää asioista eikä uskota vaan viisas ihminen haluaan tietää


    • Jotkut ihmiset kertoo et heill on ns "etiäisiä" eli ennakkotietoja jollain tapaa tulevista tapahtumista, näkevät esim aiheeseen liittyviä unia tms.

      • Anonyymi

        Olen myös kuullut, omiakin kokemuksia on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen myös kuullut, omiakin kokemuksia on olemassa.

        Ennen kuin eno kuoli näin unen jossa eno kävi ovella. Hän puisti päätään ja kääntyi pois.

        Seuraavana päivänä sain tiedon että hän oli poistunut keskuudestamme.


      • Anonyymi

        Viime vuoden keväänä minulla oli selittämätön kyky ennustaa. Mutta kuukauden päästä se vain katosi.
        Viime keväänä minulla oli tämä sama kyky, mutta se on vain kadonnut taas.
        Ja lisäksi minun ja siskoni välillä on telepatiaa koska pystymme käytännössä lukemaan toisemme ajatuksia.
        Olemme tehneet monia testejä siskoni kanssa.
        Mutta uskon että tuolle on ihan luonnollinen selitys, koska vietämme paljon aikaa yhdessä ja tunnemme toisemme hyvin, vaikka olemmekin siskopuolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime vuoden keväänä minulla oli selittämätön kyky ennustaa. Mutta kuukauden päästä se vain katosi.
        Viime keväänä minulla oli tämä sama kyky, mutta se on vain kadonnut taas.
        Ja lisäksi minun ja siskoni välillä on telepatiaa koska pystymme käytännössä lukemaan toisemme ajatuksia.
        Olemme tehneet monia testejä siskoni kanssa.
        Mutta uskon että tuolle on ihan luonnollinen selitys, koska vietämme paljon aikaa yhdessä ja tunnemme toisemme hyvin, vaikka olemmekin siskopuolia.

        Telepaattisuus se kiinnostaa minua. Minulla on sellainen käsitys että se on ollut ihmiskunnan varhainen viestintämuoto. Se toimii yli kielirajojen, ole todennut sen useita kertoja.


    • Anonyymi

      Joskus näen unta ihmisistä jotka jo kuolleet mutta elossa .-

    • Anonyymi

      "Yliluonnollinen" on pelkkä käsite, jolla perinteisesti on selitelty ja yritetty ymmärtää asioita, joita ei ole kyetty tunnistamaan ja selittämään. Satunnaisesti tapahtuu asioita, eli kuulee jotain tai näkee jotain, jonka kokeminen poikkeaa tavalla tai toisella luonnollisesta kokemuksesta. Tällöin saattaa mielen pinnalle pompata "yliluonnollinen", sekä sen mukana kaikki ne tarinat, joita lukenut tai kuullut joltain. Kuulemaansa tai näkemäänsä pyritään siis selittämään opituilla asioilla. Tosiasia on kuitenkin se, että ihmiset rationalisoituu jatkuvasti. Ei koeta enää tarpeelliseksi selittää asioita mielikuvituksellisilla vastineilla.

    • Anonyymi

      Joo, vähän ihmetyttää, että näen unessa etukäteen asioita, jotka tulee seuraavana päivänä esim tv:ssä, enkä tarkoita saippuaoopperaa, jonka seuraavst tspahtumst voi helposti arvata.

      Viime yönä hajoittelin ja istuttelin tiettyä heinäkasvia. Kävin tänään pitkästä aikaa puutarhakaupassa ja näin kasvin, jota yöllä käsittelin. Yks sellainen oli esillä . En ostanut. Olisko se halunnutkin mulle? Voi ei, mun tarvii hakee se, jos se kerran haluu mulle.

      • Anonyymi

        Suomi on tunnettu tietäjistään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on tunnettu tietäjistään...

        Ennustajaeukkoja ja sammakkomiehiä.


    • On. Tulin juuri mustaherukoita keräämästä. Kolmen litran kippo puskanvieressä jakkaran päällä täynnä marjoja. Ykskaks kippo putosi jakkaralta ylösalaisin maahan. Onneksi ei ollut lapsia tai uskovaisia kuulemassa. Joku ilkeä kummitus tai muu maahinen sen varmaan siitä kumoon potkaisi.

      No, viimeiselle alaoksalle pyllistäessäni kipon ahterillani pudotin. Ei siis vieläkään
      yliluonnollista tai selittämätöntä kokemusta.

    • Anonyymi

      alottajan kysymykseen :

      Usko Jeesukseen Kristukseen TUO kokoajan yliluonnolisia ihmeitä joka päivä elämääni,
      kaikki asiat mitä teen ja tarvii tehdä aina onnistuu, mahdottomatki asiat muuttuu mahdollisislsi, aivan käsittämätön mutta totta,

      huomatkaa ,,, v a i n hyviä asioita,, ihan kaikki onnistuu ja toimii,
      olen hämmästäny
      ja erittäin k i i t o l l i n e n uskon lahjasta ,

      uskokaa
      niin teillekki tapahtuu vain ihmeitä ja h y v i ä asioita aina, aina, aina,

    • Anonyymi

      Mitään 'yliluonnollista' ei ole...m.o.t.

      • Anonyymi

        ON,,

        et vain ole kokenu,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ON,,

        et vain ole kokenu,,

        Amerikkalainen on luvannut miljoona dollaria sille joka esittää yhdenkin todistettavasti varman yliluonnollisen tapauksen. Kukaan ei ole pystynyt siihen, vaikka lupauksesta on jo kymmeniä vuosia.


      • Anonyymi

        Yeap, kellarissa ja / tai karsinassa ei ole eikä sieltä löydy mitään sellaista, mitä sanotaan yliluonnolliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikkalainen on luvannut miljoona dollaria sille joka esittää yhdenkin todistettavasti varman yliluonnollisen tapauksen. Kukaan ei ole pystynyt siihen, vaikka lupauksesta on jo kymmeniä vuosia.

        No ei tietenkään, koska yliluonnollista ei voi selittää.


    • Anonyymi

      On vain aliluonnottomia kokemuksia.

    • Anonyymi

      En usko kummituksiin tms. mutta en silti menisi yöksi kylämme pienen hautausmaan ruumishuoneeseen. Ovi ei ole lukossa, eikä siellä ole ollut vainajaa 50 vuoteen, mutta..

    • Anonyymi

      On montakin metkaa juttua, mutta se kummallisin tapahtui konserttisalissa. Pylly irtosi penkistä, nousin leijumaan, kun pistin silmät kiinni ja keinuin kukkaisvalssin tahdissa. Pelästyin ja tarrasin penkkiin kiinni kaikin voimin.

      • Anonyymi

        Nautit konsertista koko kehollaai ja sait jonkin asteen euforiaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nautit konsertista koko kehollaai ja sait jonkin asteen euforiaa

        Nii-in, jotain semmoista, en osaa selittää. Myöhemmin harmitti hitosti, että pelästyin enkä jatkanut leijumista. Ties vaikka olisi päässyt avaruuteen.


    • Anonyymi

      Muutaman läheisen kuolemasta / vakavasta sairastumisesta olen etukäteen saanut unessa tiedon. Myös työpaikkoja olen nähnyt unessa jo ennenkuin olen kyseisessä paikassa edes koskaan käynyt ja sinne töihin hakenut, eikä unessa selvinnyt edes mistä paikasta on kyse vaan vasta paikan päälle mentyäni olen suorastaan hämmästynyt kun paikka on ollut juuri kuten unessani.

      vn

    • Näin ensiksi kiitos keskustelun aloittajalle.. Yliluonnollisuus on vähän hassu ilmaisu asialle joka ei ole luonnollinen. Suurin osa meistä ihmisistä ei koe "yliluonnollisia" asioita.

      Kerron nyt itsestäni. Kokemuksilleni saa vapaasti nauraa. Jos joku tuntee tarvetta pilkata, saa senkin tehdä vapaasti. Meistä jokaisella on oikeus suhtautua kaikkiin asioihin henkisen käsityskykymme mukaan. Elämä on opettanut, että kaikki me olemme erilaisia yksilöitä, joten en tuomitse kenenkään mielipidettä.

      Olen vaativassa ammatissa toimiva eläkeikää lähestyvä mies. Paikkakunnallani olen tunnettu ja arvostettu kansalainen, en siis ole mikään tyhjän kirjoittelija enkä kärsi mielenterveyden ongelmista.

      Yliluonnolliksi kutsutut ilmiöt tulivat perheemme elämään jo ollessani lapsi. Poltergeist-ilmiö kahdessakin asuinpaikassa aiheutti pelkoa ja hämmennystä, mutta niistä ei haluttu puhua kuin vasta vuosia myöhemmin. Kotitilallamme oli myös UFO-ilmiöitä, joista niistäkään ei haluttu puhua sen enempää.

      Noiden tapahtumien jälkeen pelasin kaverini kanssa spiritismiä puolen yön aikaan aitan vintillä. Kaikki mitä kysyin kävi toteen. Vasta vuosikymmeniä myöhemmin tajusin etten pelännyt pyöräillä kotiin. No, olihan sentään valoisa kesäyö. Armeija-aikana pelkäsin pimeää harjoitusleirillä.

      Armeijan jälkeen menin naimisiin. Vaimoni oli toisinaan vanhempiensa luona yötäkin. Silloin alkoivat ruumiista irtaantumiset, joiden vuoksi henkeni seikkaili henkimaailmassa. Erään kerran osittain aineellistunut demoni kuristi minua kurkusta vielä valvetilassakin. Pystypainimme aikana kaatui sohvapöytäkin. En pystynyt nukkumaan koko yönä. Paljon muitakin pelottavia sattui, mutta halusin unohtaa.

      Kolmikymppisenä koin tajunnanlaajentumisen. Luin kaiken mahdollisen parapsykologiaa käsittelevän kirjallisuuden. Silloin tulivat henget lähelle niin hyvässä kuin pahassa. Olin utelias ja ryhdyin kokeilemaan mitä kaikkea voisin tehdä. Tein pahoja tekoja. Tilannetta kuvastaa hyvin yöllinen wc-käynti. Katsoin kylpyhuoneen peilistä kuvaani. Kasvoni olivat hirvittävän näköiset keltaisine vinoine silmineen. Ja mitä minä tein. Sanoin vain höh, kusin ja jatkoin makuuhuonessa uniani. Vielä tuonkin jälkeen tein pahoja tekojani, mutta samalla myös hyviä.

      Tässä vain pieni osa kokemuksistani. Tänäkin päivänä koen tahtomattani yliluonnollisiksi sanottuja ilmiöitä. Elämä on toisinaan vaikeaa. Kun kokee jotain, pitää aina pyrkiä löytämään ilmiölle luonnollinen selitys, eikä lähteä suin päin ajattelemaan henkimaailmaa. Toisinaan tunnen kiusausta ottaa yhteyttä henkimaailmaan ja pistää jotkut maksamaan vääristä tekosistaan, mutta väärinhän se olisi.

      Joskus ihmettelen miksi minun on täytynyt syntyä tällaiseksi. Silloin lohduttaudun, että mikään ei tapahdu Jumalan tietämättä.

      • Anonyymi

        Se on totta,ettei mitään tapahdu Jumalan tietämättä. Eikä myöskään sallimatta. Turvaa Jumalaan hädän hetkellä. Huuda hänen nimeään, hän ei viivytä apuaan.


    • Anonyymi

      Kaikki voidaan selittää, mitään yliluonnollista ei ole.

      • Anonyymi

        Kommentti kellarista tai muusta kuopasta. Siellä tuskin on selittämättömiä juttuja, kuten ei muussakaan pimeässä.


      • Kiitos vastauksestasi. Jos Sinulla on kaikkeen kokemaani selitykset, Kertoisitko ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentti kellarista tai muusta kuopasta. Siellä tuskin on selittämättömiä juttuja, kuten ei muussakaan pimeässä.

        Kun esim. näet UFOn, se ei tarkoita että näet maan ulkopuolisen olennon tai aluksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun esim. näet UFOn, se ei tarkoita että näet maan ulkopuolisen olennon tai aluksen.

        En näe / ole nähnyt ufoja, jotka no. ovat maan ulkopuolisia. Mielenkiintoista ja jännittävää, liiankin, se kyllä olisi, jos kohdalle sattuisi.


      • Anonyymi
        Luukunen kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Jos Sinulla on kaikkeen kokemaani selitykset, Kertoisitko ne.

        Aivoissa tapahtuu kaikenlaista, mutta ei mitään yliluonnollista.


    • Anonyymi

      Itselläni on runsain mitoin yliluonnollisia kokemuksia. Olen herkkä aistimaan niitä.

      On kokemuksia nk. kummituksista, tai jostain sellaisesta näkymättömästä toiminnasta, jota ei oikein osaa määritellä, että mitä se oli. Mitään nk. "syytä" tai selitystä "miksi" en ole keksinyt. Niitä vain on olemassa. Miksi ne ilmaisevat itseään? En tiedä. En ole muutoin "harrastanut" kummituksia, olen vain tahattomasti törmännyt näihin, tai sitten herkästi havainnut jotain mahd. "lievää poltergeistia".

      Olin kaverini kanssa kyläilemässä erään hänen tuttunsa luona, istuimme siinä ja juttelimme. Yhtäkkiä seinäkukka-amppeli hyppäsi koukustaan ja putosi lattialle. Juhlallisina, hiljaa tuijotimme sitä. Asunnon omistaja sanoi: "Se tekee tuota joskus". Tutkin seinäkoukun ja nähdäkseni se ei ollut voinut "vain pudota", se oli hypännyt koukusta lattialle. Siellä asui hänellä alivuokralaisena joku "outo tyyppi". Epäilen, että siinä "oudossa tyypissä" vaikutti jokin demoni, joka sai aikaan tällaista poltergeistia.

      On kokemusta enkeleistä.
      On kokemusta Jumalan avusta lukemattomissa eri tilanteissa.

    • Anonyymi

      On kokemusta viime aikoina. Ruokakaupan kassalla on rahat loppu.
      Hinnat on niin yliluonnolliset.

    • Anonyymi

      Näin unta että mun piti lähteä kertausharjoituksiin :-(

      Gubbe 74

      • Anonyymi

        Lienet katsonut uutisia. Meitsikin pelkää, että poikaa kutsutaan. Uniin pelko ei ei ole ainakaan vielä tullut.


    • Anonyymi

      Mulla on paljon sairaita kuvitelmia ja skitsofreniaa. Uskon myös enkeleihin.

    • Anonyymi

      Ufo on unidentified flying object ja niitähän on ollut , mutta kun ne on tunnistettu ovat ifoja joten ei niissä mitää ihmettelemistä ole , usein ovat olleet joku vierasmaalainen lentokone joka ei ole ollut ensin tunnistettavissa .
      Mutta muut yliluonnolliset jutut mitä televisio tarjoaa, on humbuukia , jokin meesium selittelee omiaan ja ihmiset joilla ei ole tietoa uskovat.
      Itse olen joskus nähnyt unia jotka sitten muutaman päivän päästä ovat tosia. Mutta siltikään en usko tuntemattomiin vaan ilmeisesti miettinyt jotain asiaa ja se on sitten sattunut olemaan kuten olen ajatellut .
      Tuttava piirissä yksi joka näihin uskoo kivenkovaan ja hänen lapsenlapsikin kuvittelee että hän on ollut ennen syntymäänsä jokin toinen ihminen maanpäällä mikä käytännössä on mahdottomuus . Uskotaan magneetin voimaan kovasti miten ne ohjaa muka ihmistä, ennen ihmiset katselivat kaivon paikkaa pajun oksan kanssa mukamas ja sekin on kumottu tieteen taholta , siis kukaan ihminen ei omaa mitään kykyjä jotka ovat yliluonnollisia että muka näkee kuolleita ihmisiä todellisina ilmestyvän haamuna huoneeseen. Kaikki nämä asiat lähtee ihmisten aivoista , ja moni näkee hallusinaatioita joita sitten pitää totena. Kyllä ihmisten pitäisi hakea jännistystä elämäänsä asioista mitkä ovat todellisia se kun mielikuvittelevat asioiden kanssa joihin ei ole sen kummempaa selitystä se kun jokin loogoåinen selitys joita he eivät tietenkään usko, en minäkään halunnut lopettaa pienenä uskomasta joulupukkiin mutta pakko oli nähdä totuus. Äusein herkillä ihmisillä on aistimuksia joissa he ovat tilassa johon tavallinen vahvoilla hermoilla oleva ihminen ei koskaan joudu . Usin ovat hyvin älykkäitä ja osaavat ajatella asioita jo etukäteen

    • Anonyymi

      Kummia tapahtuu. Se mikä oli ennen kova on nyt pehmeä. Laitoin kahden nahan väliin seteleitä ja nyt ne on täysin kadonneet. Ihminen joka ennen puhui säyseästi irvistää mulle ja käskee vihaisesti. Jotain kummaa on ilmassa. Täytyypä tutkia.

    • Anonyymi

      On niit. Tammikuussa vuosiin pärjään pikkueläkkeelläni seuraavaan tiliin.

      Tämä selittyy kun juomat vaihtus Huberiin ja kahviin.

    • Anonyymi

      no kerra makoilin heinäkuorman päällä ja katselin koivun latvaan, yksi lehti oli ihan ylinpänä, oli jo syksy, ajatteli että irtoiaisipa lehti, nooh siinä samassa se irtosi ja tuli suoraan minun mahan päälle

      • Anonyymi

        Hölö-hölö hömppäsi. Mutta heinäkuormasta juolahti se oma juttuni, joka on totta tänä päivänä. Tai onhan se ollut olemassa jo yli 30 vuotta, mitä penskana heinäkuorman päällä mielessäni ajattelin ja rakentelin. Ehti vain matkalla unohtuakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölö-hölö hömppäsi. Mutta heinäkuormasta juolahti se oma juttuni, joka on totta tänä päivänä. Tai onhan se ollut olemassa jo yli 30 vuotta, mitä penskana heinäkuorman päällä mielessäni ajattelin ja rakentelin. Ehti vain matkalla unohtuakin.

        On se totta näin kävi. Oon mä nähnyt enkelinkin seurusteltiin kesä, mutta kun tuli pakkaset sain rukkaset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se totta näin kävi. Oon mä nähnyt enkelinkin seurusteltiin kesä, mutta kun tuli pakkaset sain rukkaset

        Heko-heko. osta Lego ja leiki. Hah.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heko-heko. osta Lego ja leiki. Hah.

        Enkelin nimi oli Raija, vaalea tosi kaunis ja kiva nainen. Rakastuin niin että minua alkoi pelottaa ja sekoilin niin että tuli rukkaset


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkelin nimi oli Raija, vaalea tosi kaunis ja kiva nainen. Rakastuin niin että minua alkoi pelottaa ja sekoilin niin että tuli rukkaset

        Well, säähän olet vähän kuin mää. Mutta siinä 'sekoilemisessa' ei ole mitään yliluonnollista.


    • Anonyymi

      Markku Siltala, hän oli siinä.

      Kirja käsittelee vainajien kohtaamisia.

      Kosketuksia on ollut ja yhtäkkiä tulee parfyymin tuoksu ym.

      • Anonyymi

        Psykologi osaa ne asiat varmasti selittää


    • Anonyymi

      Taitaa olla

    • Anonyymi

      Lapsena näin arviolta noin kilometrin korkeudella liikkuvan pyöreän valolähteen. Siitä ei lähtenyt mitään ääntä. Ei tietoa mikä oli. Ainoa "yliluonnollinen" kokemus tähän asti.

    • Anonyymi

      Viime yönä näin unta että yks ukko yritti uimalla mun kiinni , heräsin kun potkaisin ja tipuin sängystä :(

      Gubbe 75

    • Anonyymi

      Unimaailmassa näitä kyllä tapahtuu muutamilla ihmisillä useinkin.

      Joskus toivon unien antavan vastauksen meneillään olevaan onkelmaan.
      Ei niistä vastauksista ymmärrä moni Einokaan.

      • Anonyymi

        Unen vastaus saattaa olla joskus hyvinkin selkeä. Pointsi on siinä, osaatko tulkita unen sanoman.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1385
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1096
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      83
      945
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      783
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      716
    8. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      713
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      713
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe