Miten syöpäsi löytyi?

Anonyymi

Oliko sattuma, joku koe, esim rutiiniverikokeet joissa luvut poikkesivat normaalista?, Vai vaivoja, joiden takia menit lääkärille? Mitä tutkimuksia tehtiin ja missä tutkimuksessa tuli lopullinen diagnoosi?

5

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oma rintasyöpäni löytyi mammografiassa. Kyse oli normaalista ikäseulasta. Onneksi Suomessa tehdään seulontoja. Muutoin en vieläkään tietäisi asiasta mitään. Kasvain onnistui piiloutumaan rintaani niin hyvin, etten meinanut löytää sitä sormin edes diagnoosin jälkeen.

• Anonyymi

Sama juttu. Rintasyöpä löytyi mammografia seulonassa. Mitään pattia en löytänyt, ja sanonkin tästä lääkärille. Hän tutki rintani ja sanoi, ettei hänkään löydä. Mutta siellä se vaan oli. Sitten tuli leikkaus, sytot ja sädehoito. Ikävä, kun nyt koronan pelossa moni on jättänyt menemästä noihin seulontoihin. Syöpä saa pari vuotta taas lisäaikaa muhia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama juttu. Rintasyöpä löytyi mammografia seulonassa. Mitään pattia en löytänyt, ja sanonkin tästä lääkärille. Hän tutki rintani ja sanoi, ettei hänkään löydä. Mutta siellä se vaan oli. Sitten tuli leikkaus, sytot ja sädehoito. Ikävä, kun nyt koronan pelossa moni on jättänyt menemästä noihin seulontoihin. Syöpä saa pari vuotta taas lisäaikaa muhia.

Mä täytin alkuvuodesta 50 ja nyt pitäisi alkaa noi seurannat.
        En ole coronan takia jättänyt menemättä vaan siitä syystä en ole mennyt kun ei ole vieläkään tullut mitään kutsua, kirjettä kotiin.

Joitain vuosia sitten mulla oli joku kyhmy rinnassa ja siitä otettiin paksuneulanäyte mutta onneksi olikin vain joku hyvänlaatuinen rauhaskasvain.

• Anonyymi

olin urheilulääkärillä muissa asioissa ja tapansa mukaan kysyi saako hän tunnustella eturauhasen. Olin silloin65v ikäinen.
      Mamma tökkäsi sormen ahteriin ja tokaisi heti: Täällähän on syöpä!
      poikkileikkaukseltaan 1cm2 syöpä oli alkupäästään hyvin lähellä sulkijalihasta ja leikkauksessa suolta lyhennettiin muutama kymmenen senttiä.
      Aikaisemmin ei ollut mitään oireita.

• Anonyymi

Mies meni kiropraktikolle, joka huomasi ison kasvaimen vatsan alueella. Monta vuotta oli tosi väsynyt ja voimaton, aamulla heräsi väsyneenä. Ei tajunnut että imusolmukesyöpä.

Kannattaa reagoida sellaiseen ajoissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      90
      1466
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1023
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      382
      857
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      155
      843
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      719
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      668
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      631
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76