Oliko sattuma, joku koe, esim rutiiniverikokeet joissa luvut poikkesivat normaalista?, Vai vaivoja, joiden takia menit lääkärille? Mitä tutkimuksia tehtiin ja missä tutkimuksessa tuli lopullinen diagnoosi?
Miten syöpäsi löytyi?
5
79
Vastaukset
- Anonyymi
Oma rintasyöpäni löytyi mammografiassa. Kyse oli normaalista ikäseulasta. Onneksi Suomessa tehdään seulontoja. Muutoin en vieläkään tietäisi asiasta mitään. Kasvain onnistui piiloutumaan rintaani niin hyvin, etten meinanut löytää sitä sormin edes diagnoosin jälkeen.
- Anonyymi
Sama juttu. Rintasyöpä löytyi mammografia seulonassa. Mitään pattia en löytänyt, ja sanonkin tästä lääkärille. Hän tutki rintani ja sanoi, ettei hänkään löydä. Mutta siellä se vaan oli. Sitten tuli leikkaus, sytot ja sädehoito. Ikävä, kun nyt koronan pelossa moni on jättänyt menemästä noihin seulontoihin. Syöpä saa pari vuotta taas lisäaikaa muhia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama juttu. Rintasyöpä löytyi mammografia seulonassa. Mitään pattia en löytänyt, ja sanonkin tästä lääkärille. Hän tutki rintani ja sanoi, ettei hänkään löydä. Mutta siellä se vaan oli. Sitten tuli leikkaus, sytot ja sädehoito. Ikävä, kun nyt koronan pelossa moni on jättänyt menemästä noihin seulontoihin. Syöpä saa pari vuotta taas lisäaikaa muhia.
Mä täytin alkuvuodesta 50 ja nyt pitäisi alkaa noi seurannat.
En ole coronan takia jättänyt menemättä vaan siitä syystä en ole mennyt kun ei ole vieläkään tullut mitään kutsua, kirjettä kotiin.
Joitain vuosia sitten mulla oli joku kyhmy rinnassa ja siitä otettiin paksuneulanäyte mutta onneksi olikin vain joku hyvänlaatuinen rauhaskasvain.
- Anonyymi
olin urheilulääkärillä muissa asioissa ja tapansa mukaan kysyi saako hän tunnustella eturauhasen. Olin silloin65v ikäinen.
Mamma tökkäsi sormen ahteriin ja tokaisi heti: Täällähän on syöpä!
poikkileikkaukseltaan 1cm2 syöpä oli alkupäästään hyvin lähellä sulkijalihasta ja leikkauksessa suolta lyhennettiin muutama kymmenen senttiä.
Aikaisemmin ei ollut mitään oireita. - Anonyymi
Mies meni kiropraktikolle, joka huomasi ison kasvaimen vatsan alueella. Monta vuotta oli tosi väsynyt ja voimaton, aamulla heräsi väsyneenä. Ei tajunnut että imusolmukesyöpä.
Kannattaa reagoida sellaiseen ajoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984