One-mallin 90 hv riittävä?

Minna

Olen ostamassa uutta Miniä. Ajan pääasiassa kaupungissa, välillä sitten moottoriteitä. Aluksi mietin Cooperin hankkimista, vaan tuttuni suositteli One-mallia riittävänä. Siinä on vain 90 hv:aa, riittääkö se tähän autoon? Olen koeajanut vain 115 hv mallia, tietenkin Ässä kiinnostaisi eniten vaan en nyt viitsi maksaa ihan niin paljon...

9

4047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mini

      "Olen ostamassa uutta Miniä. Ajan pääasiassa kaupungissa, välillä sitten moottoriteitä. Aluksi mietin Cooperin hankkimista, vaan tuttuni suositteli One-mallia riittävänä. Siinä on vain 90 hv:aa, riittääkö se tähän autoon?"

      Riittää, kyllä se sen 120 km/h kulkee mitä Suomessa saa rajoitusten mukaan ajaa. Jos haluat kiihdytyskilpailuja ajaa niin sitten pitää ottaa ihan eri auto.

      "Olen koeajanut vain 115 hv mallia, tietenkin Ässä kiinnostaisi eniten vaan en nyt viitsi maksaa ihan niin paljon..."

      Maksat nyt jo ekstraa siitä että ostat minin kun tuollakin rahalla saisi "oikeita autoja".

    • selviää

      Mini One 66 kW   21600 euroa
      Mini Cooper 85 kW   23900 euro

      Eihän tuo 2300 euron hinnanlisäys ole kuin 10% lisää. Molemmat liikkuu moottoreillaan ihan riittävästi, käy koeajamassa.

      • peliin

        Toisaalta ainakin pari vuotta sitten muistaakseni Superchipsiltä sai Oneen lastun, jolla siitä sai Cooperin tehot. Onen kone on siis käytännössä sama kuin Cooperin, mutta tehoiltaan kuristettu. Tuosta oli juttu nyt jo edesmennessä CCC Magazinessa.


    • sotunki

      Cooper S olla pitää, jos mini on valintasi. Itsellä -03 Ässä ja täytyy sanoa että tätä minä pidän vielä kauan! Mahtava ajaa ja se, että pikkukorissa tehoa ja vääntöä tarpeeksi, pitää hymyn suupielessä. Olen harkinnut kesäksi Worksin virisarjaa jolla 200 hv tehot.

      • Hemuli

        Ei taida enää olla myynnissä 200 hv works:n virisarjaa, vaan 210 hv:n.


      • tämä?

      • lähtee!
        tämä? kirjoitti:

        http://www.enginefactory.com/MINIENGINES.HTM

        Aikovat laittaa MINIin prätkän (Boss Hoss) peruskoneen. Kyllähän se sillä varmasti lähtee suoralla aika kovasti. Ja kiihdytysajoihinhan se meneekin, kun ei tule olemaan "street legal".


    • Volvosti

      Hei Minna,

      Tiedätkö autoista mitään muuta kuin väri valinnat? ;)

      Ei liikkuminen ole pelkästään tehoista kiinni. Auton nopeus riippuu kaasupolkimen asennosta (siis se oikean puoleisin poljin)

      Jos se olisi vain tehoista kiinni niin yhdenkään volvon ei pitäisi olla tien tukkeena, (tai nais kuskin :) ei pahalla)

      Vanhassa minissä on huimat 40 hevosta ja silläkin ajaessa moni jää kaupungissa jalkoihin.

      Käsittääkseni Mini Onella ja cooperilla on samanlaiset tehokäyrät lukuunottamatta sitä että cooper antaa lopussa 25heppaa enemmän.

      Joten jos 90hevosella jäät jalkoihin niin yritä seuraavan kerran painaa poljin lattiaan, jos edelleen jäät jalkoihin ja harmittaa niin yritä itsetunnon kehittäjää Cooper äSsää ja tule heti tänne kertomaan..

      ;) Ohitan teidät kaikki oikealta micralla jossa on 35 toimivaa pollea..

    • derego

      Mini One lienee riittava, ja lastutus helppo tapa saada lisaa potkua jos sita sitten tarvitsee.

      Olen Cooper-kuskina ymmartanyt etta itse en saisi paljoa lisaa lastutuksesta, mutta CooperS kuskit saisivat aika raketin alleen. Kuinka on ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2939
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      413
      2830
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      99
      2247
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      88
      2050
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1904
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1844
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1840
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      151
      1805
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      322
      1629
    10. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1623
    Aihe