One-mallin 90 hv riittävä?

Minna

Olen ostamassa uutta Miniä. Ajan pääasiassa kaupungissa, välillä sitten moottoriteitä. Aluksi mietin Cooperin hankkimista, vaan tuttuni suositteli One-mallia riittävänä. Siinä on vain 90 hv:aa, riittääkö se tähän autoon? Olen koeajanut vain 115 hv mallia, tietenkin Ässä kiinnostaisi eniten vaan en nyt viitsi maksaa ihan niin paljon...

9

4067

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mini

"Olen ostamassa uutta Miniä. Ajan pääasiassa kaupungissa, välillä sitten moottoriteitä. Aluksi mietin Cooperin hankkimista, vaan tuttuni suositteli One-mallia riittävänä. Siinä on vain 90 hv:aa, riittääkö se tähän autoon?"

Riittää, kyllä se sen 120 km/h kulkee mitä Suomessa saa rajoitusten mukaan ajaa. Jos haluat kiihdytyskilpailuja ajaa niin sitten pitää ottaa ihan eri auto.

"Olen koeajanut vain 115 hv mallia, tietenkin Ässä kiinnostaisi eniten vaan en nyt viitsi maksaa ihan niin paljon..."

Maksat nyt jo ekstraa siitä että ostat minin kun tuollakin rahalla saisi "oikeita autoja".

• selviää

Mini One 66 kW   21600 euroa
      Mini Cooper 85 kW   23900 euro

Eihän tuo 2300 euron hinnanlisäys ole kuin 10% lisää. Molemmat liikkuu moottoreillaan ihan riittävästi, käy koeajamassa.

• peliin

Toisaalta ainakin pari vuotta sitten muistaakseni Superchipsiltä sai Oneen lastun, jolla siitä sai Cooperin tehot. Onen kone on siis käytännössä sama kuin Cooperin, mutta tehoiltaan kuristettu. Tuosta oli juttu nyt jo edesmennessä CCC Magazinessa.

• sotunki

Cooper S olla pitää, jos mini on valintasi. Itsellä -03 Ässä ja täytyy sanoa että tätä minä pidän vielä kauan! Mahtava ajaa ja se, että pikkukorissa tehoa ja vääntöä tarpeeksi, pitää hymyn suupielessä. Olen harkinnut kesäksi Worksin virisarjaa jolla 200 hv tehot.

• Hemuli

Ei taida enää olla myynnissä 200 hv works:n virisarjaa, vaan 210 hv:n.

• tämä?

• lähtee!
        tämä? kirjoitti:

http://www.enginefactory.com/MINIENGINES.HTM

Aikovat laittaa MINIin prätkän (Boss Hoss) peruskoneen. Kyllähän se sillä varmasti lähtee suoralla aika kovasti. Ja kiihdytysajoihinhan se meneekin, kun ei tule olemaan "street legal".

• Volvosti

Hei Minna,

Tiedätkö autoista mitään muuta kuin väri valinnat? ;)

Ei liikkuminen ole pelkästään tehoista kiinni. Auton nopeus riippuu kaasupolkimen asennosta (siis se oikean puoleisin poljin)

Jos se olisi vain tehoista kiinni niin yhdenkään volvon ei pitäisi olla tien tukkeena, (tai nais kuskin :) ei pahalla)

Vanhassa minissä on huimat 40 hevosta ja silläkin ajaessa moni jää kaupungissa jalkoihin.

Käsittääkseni Mini Onella ja cooperilla on samanlaiset tehokäyrät lukuunottamatta sitä että cooper antaa lopussa 25heppaa enemmän.

Joten jos 90hevosella jäät jalkoihin niin yritä seuraavan kerran painaa poljin lattiaan, jos edelleen jäät jalkoihin ja harmittaa niin yritä itsetunnon kehittäjää Cooper äSsää ja tule heti tänne kertomaan..

;) Ohitan teidät kaikki oikealta micralla jossa on 35 toimivaa pollea..

• derego

Mini One lienee riittava, ja lastutus helppo tapa saada lisaa potkua jos sita sitten tarvitsee.

Olen Cooper-kuskina ymmartanyt etta itse en saisi paljoa lisaa lastutuksesta, mutta CooperS kuskit saisivat aika raketin alleen. Kuinka on ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1433
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1237
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1219
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      214
      1120
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1068
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      994
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      315
      991
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      939
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      905
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      899
    Aihe