Onko olemassa kunnollisia sään- ja valonkestäviä merkkikeppejä rajapyykin merkintään? Löytyykö edes merkintänauhaa joka kestäisi aikaa ja säätä puukepin iän, ja mikä on virallinen väri rajamerkille tai merkintänauhalle?
Rajapyykin merkintä
10
375
Vastaukset
- Anonyymi
Kävisikö aurausviitta. Ei se ikuinen ole, mutta kestää keppiä kauemmin, näkyy kauas ja heijastinnauha heijastaa. Katajainen keppi on myös aika pitkäikäinen, meillä on hyvinkin yli 30 vuotta vanhoja katajaisia aitatolppia vielä pystyssä. Kuitunauha ei kauaa säily mutta kirkkaanpunainen matonkuteen pätkä jostakin nailonista on kyllä aika säänkestävä.
Merkkien väreistä en tiedä, mutta yleensä kai käytetään punaista koska se näkyy niin kesällä kuin talvellakin hyvin. - Anonyymi
Punaiseksi maalattu kivimuuri on hyvä
- Anonyymi
Luulisi että nettihäiriköt eivät hakeutuisi tällaisille asiapitoisille palstoille. Näköjään kuitenkin "skannaavat" läpi kaikkia keskutelualueita.
- Anonyymi
Kunnollista kestävää muovista merkintänauhaa ei taida olla olemassa, koska nauhojen tärkein ominaisuus on hajota luonnossa nopeasti ja olla haittaamatta massateollisuutta.
- Anonyymi
Kyllä muovinauhaa on saatavana hyvin varustetuista metsätarvikkeita myyvistä kaupoista.
50 metrin rulla 2,90 € eräässä kaupassa.
- Anonyymi
Kannattaa mennä itse seisomaan pyykille. Taskulampou auttaa sivullisen havaitsemaan sinut. Päivällä voi ihan hätistellä itse pois tunkeilijat. Jos olet nuori voi hyvinkin mennä muutama vuosikymmen.
- Anonyymi
putkipyykki punainen metalista
- Anonyymi
eikä löydy ellei sattumalta siihen kompastu :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikä löydy ellei sattumalta siihen kompastu :D
Rajoilla on tavallisesti kivipyykki merkinnällä tai ilman, putkipyykki jossa merkintä. Pyykki voi olla "siirretty" jos raja on esim. ojassa, jolloin rajan toellinen paikka löytyy maanmittausrekisteristä. Omilla mökkipalstani rajoilla on yksi, ojan vuoksi siirrretty. Itse laitoin pyykkien löytämiseksi pyykkien viereen ja rajoille noin 100 metrin välein aurausmerkkikepit noin 15 vuotta sitten. Ne ovat säilyttäneet kuntonsa ja auttavat kun kuntoni ylläpitämiseksi siivoan rajoilta vesakot noin 5. vuoden välein. Rajanaapurit maksoivat ne aurausmerkit ja lähettävät joulukortin ja kiittävät. Yksi naapuri käy kesäisin tuomassa pienen viskipullon joka nautitaan porukassa kalojen savustamisen yhteydesä.
- Anonyymi
auraus keppi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512