Miksi minä en huomaa mitään

Anonyymi

Käytin pitkään 18.04 LTS versiota sitten jonkin aikaa 19.10 versiota kunnes julkaistin 20.04 LTS. Mielestäni 20.04 LTS on nopeammin käynnistyvä kuin edellinen LTS ja toimii jouhevasti, oikein hyvä. Käytän laaja-alaisesti eri ohjelmia.

Kuitenkin esim. Mikrobitti haukkui 19.10 verion pystyyn, se ei heidän mukaan toiminut mitenkään. Mikrobitti kehuu 20.04n parantaneen tilannetta mutta ei vielä ole vakaan 18.04 vaihtoehto.

Mistä vitusta ne puhuu? Miksi ei kerrota mikä ja milloin mättää, lässytetään vain ympäripyöreitä. Miksi minä en huomaa missään mitään ongelmaa vaan jokainen noista versioista on minulla toiminut ongelmitta?

Androidia Mikrobitti ei parjaa vaikka se on ihan paska sekä vakaudelta, että käytettävyydeltä. Android kymppi sekä puhelimessa, että tabletissa molemmat saavat päivityksiä eivätkä ole halvimmasta päästä olevia laitteita. Puhelimessa ohjelmat vain sammmuvat kesken käytön melko usein, jämähtelevät liikkumattomiksi. Päivitykset eivät asiaa korjaa. Tabletissa samaa parkaamista. Mitään tuollaista ei Ubuntussa ole koskaan, silti Ubuntua moittivat mutta eivät umpisurkeaa Androidia.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itsekkin kiinnitänyt huomiota Mikrobiitin kirjoiteluun.Vertailevat esim. testiversioita ja pitkäaikaisesti tuettuja versioita toisiinsa kuten jo mainitsemasi Ubuntu ja Linux Mintiä toisiinsa.Eräskin toimittaja aina muistaa mainita jutuisaan kun kirjoitaa Windows 10.tä juttujaan että Redmonin jättiltä saatavilla jälleen uusi ja erinomainen käyttöjärjestelmä,kunhan maltatte odotaa. Redominen jättiläinen sitä ja tätä.Tosin toimitajat kirjoitaa oman näkemyksensä mukaan ja kyseessä on kuitenkin lehti joka täytyy saada myydyksi keksimällä mukamas puuteita tai vikoja käyttöjärjestelmistä joita ei itse kannata.
      Siltä ainakin itsestä tuntuu kun Mikrobiittiä lukee.

      • Anonyymi

        Olen ketjun aloittaja. Tuo Mintin ja ubuntun vertailu on naurettavaa koska Mint on Ubuntu eikä eroa ole kuin natiivi työpöydässä. Olen käyttänyt linuxia jo iät ja ajat, Ubuntu perustuu Debianiin mutta on kasvanut niin itsenäiseksi, että kykenee jatkamaan eloaan vaikka Debian jostain syystä lakkaisi. Ubuntun perustaja on myös eräs Debianin kehittäjistä jne. Distronahistelu on aika tyhmää ja päämäärätöntä.

        Minusta tuntuu, että nämä jotka Mikrobitissä linuxista kirjoittavat eivät tunnu olevan perillä edes jakeluiden sukulaissuhteista.

        Ubuntun suosion syy ohi vaikka emonsa Debianin johtuu siitä miten ammattimaisesti se on koostettu, esim. lokalisointi on Ubuntussa loistavaa muillakin pienillä kielillä kuin suomella. Osin Ubuntun suomennos on kieliopillisesti laadukkaampaa kuin Windowsin. Tämä kuullakseni myös muiden pineten kielten kohdalla. Ubuntu on myös aina lähtökohtaisesti miettinyt käyttäjää, että miten hänen kannaltaan asiat saadaan mukavimmin toimimaan. Ubuntua ylläpitää erittäin vauras säätiö jolla on bisnespuolen kokemusta, asiantuntioita ja osaamista. Debian on hiukan sellaista nörttihivistelyä eivätkä he edes halua siitä "kokokansan" jakelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ketjun aloittaja. Tuo Mintin ja ubuntun vertailu on naurettavaa koska Mint on Ubuntu eikä eroa ole kuin natiivi työpöydässä. Olen käyttänyt linuxia jo iät ja ajat, Ubuntu perustuu Debianiin mutta on kasvanut niin itsenäiseksi, että kykenee jatkamaan eloaan vaikka Debian jostain syystä lakkaisi. Ubuntun perustaja on myös eräs Debianin kehittäjistä jne. Distronahistelu on aika tyhmää ja päämäärätöntä.

        Minusta tuntuu, että nämä jotka Mikrobitissä linuxista kirjoittavat eivät tunnu olevan perillä edes jakeluiden sukulaissuhteista.

        Ubuntun suosion syy ohi vaikka emonsa Debianin johtuu siitä miten ammattimaisesti se on koostettu, esim. lokalisointi on Ubuntussa loistavaa muillakin pienillä kielillä kuin suomella. Osin Ubuntun suomennos on kieliopillisesti laadukkaampaa kuin Windowsin. Tämä kuullakseni myös muiden pineten kielten kohdalla. Ubuntu on myös aina lähtökohtaisesti miettinyt käyttäjää, että miten hänen kannaltaan asiat saadaan mukavimmin toimimaan. Ubuntua ylläpitää erittäin vauras säätiö jolla on bisnespuolen kokemusta, asiantuntioita ja osaamista. Debian on hiukan sellaista nörttihivistelyä eivätkä he edes halua siitä "kokokansan" jakelua.

        Siksipä minä heivasin Ubuntun joskua -08 kun kyllästyin Ubuntu-käyttäjien hillittömään kaikkien toisten haukkumiseen.
        Ei asia ole siitä muuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä minä heivasin Ubuntun joskua -08 kun kyllästyin Ubuntu-käyttäjien hillittömään kaikkien toisten haukkumiseen.
        Ei asia ole siitä muuttunut.

        Onko joku nyt haukkunut jotain?

        Minulle moiset kiistelyt ovat yhden tekeviä, minä käytän sitä mikä itselle tuntuu hyvälle. Kannattaa olla sitä itsetuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko joku nyt haukkunut jotain?

        Minulle moiset kiistelyt ovat yhden tekeviä, minä käytän sitä mikä itselle tuntuu hyvälle. Kannattaa olla sitä itsetuntoa.

        On sitä itsetuntos sen verran ettei käytä Ubuntua.


    • Anonyymi

      Eipä toiminnassa mitään eroa 19.10-20.04 LTS välillä. Päivitys ei mennyt nappiin, vaan piti recovery modesta korjata paketit että alkoi toimia. Molemmissa sama ohjelma Gnome Subtitles kaatuilee tai ei sammu kuin pakottamalla, mutta vikahan ei ole Ubuntuissa. Nopeampi tämä 20.04 on.

    • Anonyymi

      Ubuntun kanssa asia on niin, että se toimii vähemmän huonosti tai enemmän huonosti. Kokonaisuudessaan Ubuntu on huono käyttöjärjestelmä, jonka asentamista kannattaa harkita yhden kerran: ei nyt, eikä myöhemminkään.

      • Anonyymi

        Eipä löydy maailmasta parempaa. Maksullisetkin ovat huonompia, joo joo löytyy täältä sellaisetkin vertailukohteeksi.


    • Anonyymi

      Asentelin Ubuntu Studio 20.04:n xfce:llä ja ihan hienosti pyörähtää. Pientä hikotusta tosin on, mm. netti-työkalut (ifconfig, yms.) jääneet jostain syystä pois joten ei pääse tarkastelemaan jos tulee ongelmatilanteita, suoraan asiaa. Toisaalta netti toimi paketisita vetäistynä wifin yli ongelmitta, joten eipä siinäkään mitään, kun asentaa em. paketin itse. Jotkin asetukset ovat myöskin xfce:ssä eri tavalla, kuin mitä on Ubuntu Mate:ssa tottunut, mutta nekin saa kohdilleen.
      Asennuksen jälkeen suljettua mobiili-netin kirosin taas kerran tekijänoikeuslakeja, koska DVD-katselu vaatii sen dvd-pkg:n asentelun että toimisi - eikä asennu suoraan! Puhdasta kiusantekoa, kun ottaa huomioon, että em. asennus sisältää videon editointityökalut - ehkäpä tarkoitus tehdä levyjä, joissa ei ole suljettuja koodekkeja mukana? Onkohan DVD-R:ien poltto muuten korjattu? Aiemmin ainakin 16.04:ssä tuo vaati toimiakseen, että dvd-pkg/ubuntu-restricted-extras oli asennettu, jotta pystyi polttamaan levyn joka ei em. koodekkeja edes käyttänyt, koska kyseessä oli datalevy!

    • Anonyymi

      Jos noi "toimittajat" jotain tietäis niin ne tekis oman käyttiksen
      Vähän sama juttu kun toimittajat jotka valitsee vuoden autoa jumalauta suurin osa niistä ei osaa edes ajaa... onkohan kaikilla edes korttia...
      Toisaalta aikasemmat Ubuntu versiot oli parempia... nitä teki osaavat henkilöt.. eikä nää nykyajan nuoret jotka ei muuta haluu kuin huumeita ja maahanmuuttajia

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe