Mikä neuvoksi?

Anonyymi

Yöuneni jäävät hyvin lyhyiksi kun yläkerran pariskunta aloittaa äänekkäät kolistelut seitsemän jälkeen aamulla jopa näin viikonloppuisin. Talon seinät pahvia.
Eli siis perus "mitä teen kun naapurit kolistelee"-kysymys, ilmeisesti aika yleinen ongelma?
Perjantai-iltana ei näin nuorena ihmisenä varsinkaan kiinnostaisi mennä nukkumaan iltauutisten jälkeen vain siksi että yläkerran viiskymppiset aloittavat spinningit seitsemältä aamulla makkarini yläpuolella. Mutta niin ne vaan alottaa. Viime yönä sain unta 3,5 tuntia ennenkö ylhäältä tuli herätys. Tuntuu hullulta maksaa 600 euroa kuussa vuokraa kämpästä jossa asumisehtona on, että asunnossa ei voi nukkua enää seitsemän jälkeen aamulla.
Ennenkö sanotte mitään korvatulpista, olen tähän asti selvinnyt asunnossa niiden kanssa. Jatkuva tulppien käyttö on kuitenkin aiheuttanut ongelmia toiseen korvaani. Tulee kipuja ja pahimmillaan päiväkausia kestäviä tukoksia jotka pitää lääkärissä käydä huuhtomassa pois. Kaikki tämä tuska vain siksi että naapurit kolistelee. Kivaahan niillä siellä on, eivät tiedä tästä mitään, koska itse olen hiljainen. Se nyt vielä menisi että joudun käyttämään tulppia, mutta terveysongelmat on jo liikaa. Hermot menee.
Mitään valituksia tästä ei voi tehdä, koska ryminäbileet ovat sallittuna aikana.
Laitoin alakertaan lapun jossa en kohdistanut kommenttiani keneenkään tiettyyn asukkaaseen, vaan huomautin että voisiko koronan aikana yrittää huomioida kaikki talon asukkaat nyt kun kaikki istuskellaan enemmän tai vähemmän sisällä. Lappuun kirjoitettiin jotain viisastelua tyyliin "hautojen huminaa tässä talossa vain kuuluu".

27

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nyt täytyy sanoa et oot ihan hakoteillä, 7 loppuu hiljaisuus, oma vikasi jos valvot yöt ja nukut päivät, "vanhusten" ei ole myöskään pakko kuunnella sinun yöriehumistasi, monissa taloyhtiöissä hiljaisuus alkaa klo 22.00/23.00 ja loppuu klo 6.00/7.00

      Eli turhasta valitat

      • Anonyymi

        Ei tarvi viisastella, aloittaja sanoi jo että tiedostaa kolistelun olevan sääntöjen mukaan "laillista".

        Ei se silti tarkoita että on mukavaa kun omassa kodissa on pakko herätä 7.00 esim. iskuporaukseen joka ikinen viikonloppu.
        Toiset käy yötöissäkin??


      • Anonyymi

        ""vanhusten" ei ole myöskään pakko kuunnella sinun yöriehumistasi"

        Ai mitä yöriehumista? :DDD
        Kämpästäni ei kuulu ulospäin yhtään mitään. Siksi se onkin epäreilua että herään kolinaan. Minä en kolistele yöllä enkä päivällä. Juomalasinkin laitan kevyesti pöydälle kun toisilla riittää älykkyysosamäärä tajuamaan että ääni kantautuu.


      • Anonyymi

        "oot ihan hakoteillä, 7 loppuu hiljaisuus, oma vikasi jos valvot yöt ja nukut päivät"

        Tässä viestissä tiivistyy loistavasti minkä takia kerrostalot on yhtä helvettiä ja omakotitalo kaukana suomalaisista ihmisistä on ainut ratkaisu elää.
        Vuokra kerrostalossa on pahimmillaan 900e kuussa ja vastineeksi joudut elämään talon äänekkäimpien ehdoilla. Yläkerran entinen työukkeli harrastaa iskuporaamista klo 7.01 alkaen, tai joku naapurin mielenterveysmummeli taas herää klo 7 pistämään huonekalunsa pesukoneeseen etkä saa unta edes teolliset kuulosuojaimet päässä.
        Sanotaan että koska kello on tullut 7.00 niin jatkuva, täysin tarpeeton möykkä jonka voisi suorittaa päiväsaikaankin on täysin sallittua ja vika on ärsyyntyjässä. Terveys alkaa kärsiä jatkuvasta valvomisesta, mutta vittuilut tulee vaan päälle suomalaisilta katkeroilta.

        Jännää että tuotakin ajattelematonta paskapostiasi on joku peukuttanut. Teet aloittajasta valtavasti oletuksia ja varmaan kuitenkin vastaavassa tilanteessa olisit ensimmäisenä täällä ruikuttamassa. Oletetaan että AP:n mummelit ovat yhdeksältä nukkumassa koska seitsemältä on jo huonekalut pesukoneessa. Mitä jos AP iskuporailee 21:55? Sehän on täysin sallittua :).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "oot ihan hakoteillä, 7 loppuu hiljaisuus, oma vikasi jos valvot yöt ja nukut päivät"

        Tässä viestissä tiivistyy loistavasti minkä takia kerrostalot on yhtä helvettiä ja omakotitalo kaukana suomalaisista ihmisistä on ainut ratkaisu elää.
        Vuokra kerrostalossa on pahimmillaan 900e kuussa ja vastineeksi joudut elämään talon äänekkäimpien ehdoilla. Yläkerran entinen työukkeli harrastaa iskuporaamista klo 7.01 alkaen, tai joku naapurin mielenterveysmummeli taas herää klo 7 pistämään huonekalunsa pesukoneeseen etkä saa unta edes teolliset kuulosuojaimet päässä.
        Sanotaan että koska kello on tullut 7.00 niin jatkuva, täysin tarpeeton möykkä jonka voisi suorittaa päiväsaikaankin on täysin sallittua ja vika on ärsyyntyjässä. Terveys alkaa kärsiä jatkuvasta valvomisesta, mutta vittuilut tulee vaan päälle suomalaisilta katkeroilta.

        Jännää että tuotakin ajattelematonta paskapostiasi on joku peukuttanut. Teet aloittajasta valtavasti oletuksia ja varmaan kuitenkin vastaavassa tilanteessa olisit ensimmäisenä täällä ruikuttamassa. Oletetaan että AP:n mummelit ovat yhdeksältä nukkumassa koska seitsemältä on jo huonekalut pesukoneessa. Mitä jos AP iskuporailee 21:55? Sehän on täysin sallittua :).

        kanattaisko sunkin hankkia tyäpaikka kun menee noin tunteisiin sullakin kun et pysty öitä valvomaan ja häiriinnyt täysin siitä et hiljaisuus ajan loputtua ihmiset elää normi elämää päivisin ja aamuisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kanattaisko sunkin hankkia tyäpaikka kun menee noin tunteisiin sullakin kun et pysty öitä valvomaan ja häiriinnyt täysin siitä et hiljaisuus ajan loputtua ihmiset elää normi elämää päivisin ja aamuisin

        "kanattaisko sunkin hankkia tyäpaikka "
        Korona vei työt, joka päivä haetaan töitä mutta ei vaan löydy. Voit antaa minulle töitä jos sinulla niitä on ja haluat minut töihin.

        "häiriinnyt täysin siitä et hiljaisuus ajan loputtua ihmiset elää normi elämää päivisin "
        Kommenttisi ei oikeastaan ole minkään arvoinen, koska tiedän että häiriintyisit itsekin jos tulisin hakkaamaan ja poraamaan seiniäsi klo 7.00 sunnuntaiaamuna. Jos olet perus työukkeli joka kaljoittelee viikonloppuna niin sinähän nukut krapuloita pois sinne iltapäivään asti. On se kumma kun aikuinen ihminen ei omaa sen verran empatiakykyä että pystyisi ajatella itsensä vastaavaan tilanteeseen. Ja varmasti olet vielä sitä mieltä että minä en saa iskuporata yöllä viisi minuuttia ennen hiljaisuusaikaa. Voisinkin itseasiassa alkaa näin tekemään, oppii aamuvirkut olemaan sootana. Jos niillä alkaa remontit klo 7, minulla loppuu klo 22.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kanattaisko sunkin hankkia tyäpaikka kun menee noin tunteisiin sullakin kun et pysty öitä valvomaan ja häiriinnyt täysin siitä et hiljaisuus ajan loputtua ihmiset elää normi elämää päivisin ja aamuisin

        Sitkeässä on edelleen se harhaluulo, että yörauhan ajan ulkopuolella saisi mekastaa ja kolistella miten haluaa. Sehän nimittäin ei pidä paikkaansa. Naapureita häiritsevää elämää pitää välttää kaikkina vuodokauden aikoina. Tämä mainitaan jokaikisen taloyhtiön asumis-/järjestyssäännöissä. Esimerkiksi musiikkia EI saa kuunnella liian kovalla mihinkään kellonaikaan.


    • Anonyymi

      Ymmärrät varmaan, että mahdollinen tuttavuus tai sukulaissuhteesi isännöitsijän toimistoon on enemmänkin rasite, kun asiaa aletaan käsitellä. Jos aktiivisesti avustanut henkilö ei ole enää kyseisen lafkan palveluksessa, se ei poista syyllistymistä rikkeeseen tai jopa rikokseen, miten viranomaiset nyt määrittelevät useammin nimikkeen täyttävää, pitkäaikaista vahingoittavaa toimintaa.
      Voisit jo vähitellen ymmärtää, että naapurisi on riskiryhmään kuuluvana sidottu paljon kotiin mm hengitys sairauden vuoksi.

    • Anonyymi

      Koronan aikana naapurini alkoivat jostain syystä mekastamaan joka aamu, klo 7-12 välisen ajan. Saivat varmaan loparit ja piti kehitellä uusia harrastuksia? En minä tiedä. Seiniä hakataan, huudetaan, lattialle rymähtää jotain painavaa joka sekunti.. kuulostaa siltä kuin paikka olisi muutettu kuntosaliksi. Kolahdukset ovat niin rajuja etten saa niitä korvatulpillakaan peittymään. Missään talossa en ole vastaavaan törmännyt. Aivan kuin lekaa heiteltäisiin ympäri asuntoa.
      Olen joutunut lopettamaan yötöissä käymisen ihan vaan näiden ihmisten takia, koska jos herään siihen klo 7 aamulla, joudun pitämään huolen että keskiyön paikkeilla käydään nukkumaan. Baarissa en tosiaan voi käydä enää koskaan elämäni aikana, koska viikonloppunakin herätys tulee klo 7. Ja Suomessahan mies ei löydä sinkkunaisia muualta kuin töistä tai baarista eli naapurin mummeleiden on sitten turha kysellä minkä takia pysyn poikamiehenä.
      On se saamari kun ei kerrostaloissa voi olla hiljaa. Ihan sama onko hiljaisuusaika vai ei. Miksei koko ajan voi olla hiljaa? Itse ainakin olen. Minun asunnostani ei ole kuulunut pieruakaan muille talon asukkaille, mutta itse saan kuunnella kuin jatkuvaa putkiremonttia. Omakotitalon ostamisesta ei ole mitään toivoa ennenkö saan työpaikan joka sopii naapurieni minulle antamaan päivärytmiin. Työhakemuksessakin ilmeisesti pakko mainita että työajat oltava sitten sellaiset että herään klo 7 koska naapurit hallitsevat elämääni.

      • Anonyymi

        niin, tuo on vähän monimutkainen juttu, normaalit elämisen äänet tiskaus,siivoaminen, pyykkikone on sallittuja,kävely

        mut noi loput mainitsemasi äänet ei ole, minunkin naapuri herätti taas tänään ennen klo 5 aamulla puheensorinalla ja kuuntelemalla radiota

        täällä kerrostalossa ovet paukkuu hiljaisuuden jälkeen, naapurissa kolistellaan, tiputellaan tavaroita yms, joskus on hiljaista joskus ei. Mäkin ihmettelen sitä et miksi ei voisi olla aina hiljaa? tai sitten normaalisti elää, johon ei kuulu huonekalujen paiskomiset,raahamiset, kolinat,paukahdukset,pamahdukset, jumputus yms, normaali ihminen tietää järjestyssäännöt ja mikä on sallittua ja mikä ei


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin, tuo on vähän monimutkainen juttu, normaalit elämisen äänet tiskaus,siivoaminen, pyykkikone on sallittuja,kävely

        mut noi loput mainitsemasi äänet ei ole, minunkin naapuri herätti taas tänään ennen klo 5 aamulla puheensorinalla ja kuuntelemalla radiota

        täällä kerrostalossa ovet paukkuu hiljaisuuden jälkeen, naapurissa kolistellaan, tiputellaan tavaroita yms, joskus on hiljaista joskus ei. Mäkin ihmettelen sitä et miksi ei voisi olla aina hiljaa? tai sitten normaalisti elää, johon ei kuulu huonekalujen paiskomiset,raahamiset, kolinat,paukahdukset,pamahdukset, jumputus yms, normaali ihminen tietää järjestyssäännöt ja mikä on sallittua ja mikä ei

        Moni täällä mulle v*ttuilee kun häiriinnyn "normaalista elämisen äänistä päiväsaikaan", mutta kysyn vaan että minkälaista elämisen ääntä se on kun kuuluu teollisuuskäyttöön tarkoitettujen korvatulppien ja kuulosuojainten läpi?

        Lähtökohtaisesti ajattelen asiaa niin, että jos itse en pidä tuollaista ääntä, ei muillakaan ole siihen oikeutta.
        Jos vielä tästä ärsyynnyn yhtään enempää, alan itsekin pitämään näitä "elämisen ääniä" vaikka tällä hetkellä talon hiljaisin ja täten paras asukas olenkin. Sen takiahan nämä uunot eivät ymmärrä pitävänsä mölyä. He eivät kuule minun asunnosta mitään ja olettavat että talossa on varmaan paksut seinät kun ei mitään kuulu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni täällä mulle v*ttuilee kun häiriinnyn "normaalista elämisen äänistä päiväsaikaan", mutta kysyn vaan että minkälaista elämisen ääntä se on kun kuuluu teollisuuskäyttöön tarkoitettujen korvatulppien ja kuulosuojainten läpi?

        Lähtökohtaisesti ajattelen asiaa niin, että jos itse en pidä tuollaista ääntä, ei muillakaan ole siihen oikeutta.
        Jos vielä tästä ärsyynnyn yhtään enempää, alan itsekin pitämään näitä "elämisen ääniä" vaikka tällä hetkellä talon hiljaisin ja täten paras asukas olenkin. Sen takiahan nämä uunot eivät ymmärrä pitävänsä mölyä. He eivät kuule minun asunnosta mitään ja olettavat että talossa on varmaan paksut seinät kun ei mitään kuulu!

        Ei se minunkaan mielestäni normaalia ole et joutuu päivällä korvatulpat ja teollisuus kuulokkeet korvissa olemaan omassa kämpässä ja silti kuulee kamalaa pauketta, ryskettä, meteliä


    • Anonyymi

      Muuttakaa maalle UrpÅt.

      • Anonyymi

        Tuo on hyvin yleinen trollien provokaatioyritys. Jos nyt kuitenkin satuit olemaan tosissasi niin kerronpa sinulle sellaisen tosiasian, että häiriköitä on "maallakin". "Voi kauhistus! Kuinka se on mahdollista?", kysyt sinä ja minä vastaan "Käypä joskus omin silmin katsomassa niin ymmärrät".


    • Anonyymi

      Onko ap löytänyt ratkaisun ongelmaan

    • Anonyymi

      Täällä toi yläkerran asukki on ruvennut kolistelemaan kellonajasta riippumatta, ihan kuin voimalla tiputtaa jotain lattialle, paukauhduksia et sydän hyppää kurkkuun... Okei vähemmän yöllä mut kyllä ärsyttää kun ei osata kävellä ja tahallaan pudotellaan huonekaluja tms täysillä lattiaan

      • Anonyymi

        Käy hyvä ihminen kysymässä mitä naapurisi touhuaa, tai nauhoita äänet ja mene äänityksen kanssa isännöitsijälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käy hyvä ihminen kysymässä mitä naapurisi touhuaa, tai nauhoita äänet ja mene äänityksen kanssa isännöitsijälle.

        Meidän talonyhtiön isännöitsijä ei välitä,, asukas ei avaa ovea tai on hyökkäävällä päällä et päivällä saa olla ääniä, joskus kostoksi tiputtelee tavaroita yölläkin

        En jaksa, voimat ovat menneet, nukun tulpat ja radio päällä ett jaksais olla töissäkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meidän talonyhtiön isännöitsijä ei välitä,, asukas ei avaa ovea tai on hyökkäävällä päällä et päivällä saa olla ääniä, joskus kostoksi tiputtelee tavaroita yölläkin

        En jaksa, voimat ovat menneet, nukun tulpat ja radio päällä ett jaksais olla töissäkin

        Ei tänne kannata kirjoittaa mitään.Tämä on hullujen trollien ja muuten vinoutuneiden palsta.Ihmiset keksii mitä älyttömiäkin tarinoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tänne kannata kirjoittaa mitään.Tämä on hullujen trollien ja muuten vinoutuneiden palsta.Ihmiset keksii mitä älyttömiäkin tarinoita.

        Juu. Meilläkin alkoi Koronan jälkeen tuo mieletön huonekalujen paukutus. Ennen menivät töihin. Nyt alkaa siivoaminen 21 ja mekastus jatkuu klo 23. Alkaa olla mitta täynnä. Plus sitten viikonloppuna herääminen klo 7 ja mieletön kaappien järjestely. Kohta on pakko mennä itse sellaisiin töihin, että on aamu- ja iltavuoro perätysten, että pääsee pakoon tuota porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Meilläkin alkoi Koronan jälkeen tuo mieletön huonekalujen paukutus. Ennen menivät töihin. Nyt alkaa siivoaminen 21 ja mekastus jatkuu klo 23. Alkaa olla mitta täynnä. Plus sitten viikonloppuna herääminen klo 7 ja mieletön kaappien järjestely. Kohta on pakko mennä itse sellaisiin töihin, että on aamu- ja iltavuoro perätysten, että pääsee pakoon tuota porukkaa.

        Mulla alkanut olla välillä samaa, teen nykyään ilta töitä, mut nukkumaan pääsee vasta puolen yön jälkeen jos silloinkaan... Pelkään myös et tyhjään SeinäNaapuri asuntoon tulee joku bilettäjä tms:(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla alkanut olla välillä samaa, teen nykyään ilta töitä, mut nukkumaan pääsee vasta puolen yön jälkeen jos silloinkaan... Pelkään myös et tyhjään SeinäNaapuri asuntoon tulee joku bilettäjä tms:(

        Luulen, että tilanne pahenee, kun alkaa massairtisanomiset ja yritykset alkaa kaatumaan. Ennusmerkit ilmassa, mutta yritetään kestää. Jatkossa en aio tällasta enää katsoa. Muutan omakotitaloon. Sielläkin varmaan jotain hullua trampoliinihyppimistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen, että tilanne pahenee, kun alkaa massairtisanomiset ja yritykset alkaa kaatumaan. Ennusmerkit ilmassa, mutta yritetään kestää. Jatkossa en aio tällasta enää katsoa. Muutan omakotitaloon. Sielläkin varmaan jotain hullua trampoliinihyppimistä.

        Niin ei ole sanottua et omakotitalossakaan olisi rauhallista,, pelottava kuinka suurin osa ihmisistä on niin välinpitämättömiä ja piittaamattomia kanssaeläjistä


    • Anonyymi

      Menee mainostuksen puolelle, mutta Ylen Pirjossahan oli just tämmönen jakso.

      Ei se kiva tilanne tietenkään ole. Monet ihmiset on kai vaan niin ajattelemattomia ja itsekkäitä ettei yhtään mieti häiritseekö metelöinnillään naapuria ja lisäksi ovat ehkä vielä huonokuuloisiakin, jolloin jopa huomaamattaan aivan kaikki pitää tehdä ja kuunnella vähän isommin. Suoraan sanottuna suuri(n) osa suomalaisista on aika juntteja.

      • Anonyymi

        Saman huomaa ihan omakotitalossakin, vaikka etäisyyttä naapureihin on parhaimmillaan jopa kymmeniä metrejä. Osasta kuulee tuskin koskaan pihaustakaan, no ehkä se pakollinen ruohonleikkuri viikottain kesäaikaan. Joku taas kokoontuu päivittäin lähisukulaisineen/ tuttuineen pihalle suureen ääneen parantamaan maailmaa. Pihalla oleva koira räksyttää aivan jokaisen ohikulkijan. Joku huudattaa ja säätää jatkuvasti autonsa bassojytkettä niin että talon ikkunat helisevät, usein myös kaveriporukka mukana rassaamassa autojaan huudellen, kiroillen ja tupakoiden tauotta. Autot jätetään pörisemään ja savuttamaan pihalle kesät talvet. Naapuruston lapset kiljuu trampoliineillaan aina sään salliessa. Jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saman huomaa ihan omakotitalossakin, vaikka etäisyyttä naapureihin on parhaimmillaan jopa kymmeniä metrejä. Osasta kuulee tuskin koskaan pihaustakaan, no ehkä se pakollinen ruohonleikkuri viikottain kesäaikaan. Joku taas kokoontuu päivittäin lähisukulaisineen/ tuttuineen pihalle suureen ääneen parantamaan maailmaa. Pihalla oleva koira räksyttää aivan jokaisen ohikulkijan. Joku huudattaa ja säätää jatkuvasti autonsa bassojytkettä niin että talon ikkunat helisevät, usein myös kaveriporukka mukana rassaamassa autojaan huudellen, kiroillen ja tupakoiden tauotta. Autot jätetään pörisemään ja savuttamaan pihalle kesät talvet. Naapuruston lapset kiljuu trampoliineillaan aina sään salliessa. Jne.

        Juu. Meilläkin on tollanen hullu räksyttäjäkoira maalla naapurissa. Vanha kuoli, nyt tuli uusi. Saan helvetinmoisen migreenin siitä, kestää koko päivän. Emäntä komentaa ponnettomasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu. Meilläkin on tollanen hullu räksyttäjäkoira maalla naapurissa. Vanha kuoli, nyt tuli uusi. Saan helvetinmoisen migreenin siitä, kestää koko päivän. Emäntä komentaa ponnettomasti.

        Minulla kaupungissa käy naapurissa joku kyläilemässä muutaman kerran viikossa koiransa kanssa. Koko visiitin koira räksyttää melkein tauotta kovaan ääneen. Kertaakaan en ole kuullut että koiraa edes yritettäisiin hillitä, luulis että se siinä aivan vieressä kuulostaa vieläkin pahemmalta ja haittaa keskustelua.

        Liekö metsästäjä ja metsästyskoira ja hyvä haukunta hyve siinä touhussa kun ei voi toppuutella? Pystykorvatyyppiset ehkä pahimpia haukkumaan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2144
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      154
      1378
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1270
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      999
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      835
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      650
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      649
    Aihe