Miten pitkänukkaisen telan saisi puhtaaksi, liotuksen ja huuhtelun jälkeenkin maalia tuntuu vaan irtoavan ja irtoavan. Jos jatkaisin samalla maalilla lyhyen ajan sisään niin olisin tietenkin laittanut sen muovipussiin ja tiukasti solmuun, mutta nyt tulee pidempi tauko ja jatketaan ihan eri värillä.
Pääseekö helpomalla kun antaa sen kuivua ja käy ostamassa varteen uuden telan vai onko se liian helppo ratkaisu?
Pitkänukkaisen telan puhdistus
2
149
Vastaukset
- Anonyymi
Minä tein aikoinaan röpelöä pintaa samanlaisella telalla. Yritin pestä sitä jopa joessa, mutta se homma täytyi lopettaa kun tuntui että isohko jokikin värjääntyy. Kolibri oli maalini.
- Anonyymi
Anna kuivua ja osta uusi tela - ei ne niin paljoa maksa.
Toki puhdistamista voi kokeilla telaamalla tela ensin mahdollisimman kuivaksi esim. jätepahviin tms. ja vasta sitten puhdistaa se vedellä, liuottimella... riippuen maalista (vesi- tai liuotinpohjainen).
Pellavaöljyä sisältävää ei sitten saa mihinkään pussiin laittaa (itsesyttymisvaara) vaan antaa vain kuivua ilmavasti tai mieluimmin upottaa veteen tulenkestävään astiaan (pelti-/lasiastia) ja kansi tiiviisti päälle. Kuivuneen voi hävittää sekajätteisiin, muuten ongelmajätteisiin Sortti-asemalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171534
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881367Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1481174- 671030
- 401000
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V117981Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.59955- 69924
- 97907
- 73881