Parvekkeen oven lasi rikki, itse korjaaminen?

Anonyymi

Minulla meni uloimman parvekkeen oven lasi halkeamille kun tuuli paiskasi oven yllättäen. Lasi ei kokonaan halennut vaan sen lävisti seinässä oleva uloke. Reikä lasissa kuitenkin on ja reiän ympärillä säröjä sekä lasinpalasia myös tippui lattialle. Mittasin mittanauhalla niin lasi on mitoiltaan noin 70 leveä ja 140 cm korkea. Paksuudesta en osaa sanoa kun en ole lasia irrottanut. Ajattelin, jos ottaisi tarkat mitat lasista ja tilaisi uuden niin olisiko vaihtaminen miten vaikea homma? Oven saa helposti irti saranoiltaan ja itse oven kyljissä sekä jokapuolella on ruuveja, jotka avaamalla koko ovi ilmeisesti olisi purettavissa lasia myöten. Yritin vähän googletella niin 140€ pyytäävät laseista kotiin kuljetettuina. Saisikohan jostain muualta halvemmalla vai onko lasi tosiaan noin kallista? Itse vaihtaminen ei lienee kovin vaikeata? Kokemusta ei siis ole lasihommista, mutta jotain videoita katselin niin näytti varsin helpolta toimenpiteeltä.

4

2428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaisikohan nyt ensin aloittaa asumismuodosta. Jos se oli uloin ovi niin rivi- ja kerrostalossa sen korjaus kuuluu taloyhtiölle.

• Anonyymi

Entä jos on vain yksi ovi. joka on samalla sekä uloin, että sisin.

• Anonyymi

Ota paikalliseen lasitusliikkeeseen yhteyttä, homma hoituu ammattitaidolla. Turha säästää väärässä paikassa.

• Anonyymi

Missään ei kannata koskaan säästää yrittää säästää itse tekemällä. Aina ammattilainen asialle. Ei ruokaakaan kannata itse tehdä Prismasta ainekset hakemalla ja itse räpeltämällä jotain. Pahimmassa tapauksessa tuloksena on ruokamyrkytys ja kuolema. Kannattaako ottaa riskiä! Ravintolakokki tekee ruoat varmalla ammattitaidolla. Turha säästää väärässä paikassa, eli yhdessä ihmisen elintärkeimmistä asioista, kuten ruoassa!

Autolla ajaminen on kanssa yksi vaarallisimmista asioista. Ei todellakaan kannata itse ajamalla lähteä liikenteeseen vaarantamaan sekä omaa, että muiden henkeä, kun puhelinsoitolla saa ammattikuskin pihaan, joka vie minne ikinä haluatkaan, vakaalla ammattitaidolla!

Älkää missään nimessä yrittäkö myöskään omia lapsianne hoitaa, kun siihenkin löytyy vakaan ammttitaidon omaavat koulutetut ammattilaiset. Itse yrittämällä lapsia hoitaa voi aiheuttaa lapsille elinikäisiä fyysisiä ja/tai henkisiä vammoja. Turha säästää väärässä paikassa!

Älkää hyvät ihmiste itse edes harkitse yrittävänne yhtään mitään, kun ammattilaisia on maa täynnä asiaan kuin asiaan puhelinsoiton päässä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1188
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      774
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      141
      723
    9. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe