Tukes ohjeistaa...

Anonyymi

... kansalaisia maskien ostamisessa. Ohjeistamisen voi vallan hyvin ymmärtää suositukseksi vaikkei sitä suoraan sanotakaan. Epidemia ei suinkaan ole vielä ohi, vaikka Pohjois-Karjalassa ei ole ollut uusia tartuntoja viikkokausiin. Riskit tartunnan saamiseen kasvaa kun ihmisten liikkuminen lisääntyy ja myös meille saapuu matkaajia ympäri maata. Kaupungilla, ja mm. kaupoissa käydessä, kannattaa siis käyttää hengityssuojainta jo siksikin, että sillä voi viestiä muille ja myös suojata muita ja itseäänkin.

https://yle.fi/uutiset/3-11212596

16

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nythän on tarkoitus saada maskikauppaa kovasti nostettua koska rajoituksia purettiin ja korona on saatava kunnolla leviämään, Ihmiset alkaa panikoimaan ja ostavat sitten kalliilla maskeja. Itse en osta kalliita maskeja ja jos korona tulee minuun niin tulee se sitten moneen muuhunkin.

      • Anonyymi

        Miten jo ajattelinkin, että ensimmäisen kommentin kirjoittaa varmaan joku virtsalla siitetty.


      • Onko tämä maskibisnes vähän samanlaista kuin tuo pakko ostaa nyt punainen takavalo pyörään? Ihmiset pitää taas saada ostamaan ja kuluttamaan jotain milloin minkäkin tekosyyn varjolla. Terveydenhuollon käyttämät suojamaskit ovat taviksille ihan liikaa, ja tavalliset maskit eivät estä tartunnan saamista, mutta ehkä sen levittämisen.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Onko tämä maskibisnes vähän samanlaista kuin tuo pakko ostaa nyt punainen takavalo pyörään? Ihmiset pitää taas saada ostamaan ja kuluttamaan jotain milloin minkäkin tekosyyn varjolla. Terveydenhuollon käyttämät suojamaskit ovat taviksille ihan liikaa, ja tavalliset maskit eivät estä tartunnan saamista, mutta ehkä sen levittämisen.

        Antaa taudin levitä ihan vapaasti, terassit , uimahallit, kuntosalit ja ravintolat auki että tauti pääsee kunnolla leviämään, mikä lienee hallituksen tarkoituskin.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Onko tämä maskibisnes vähän samanlaista kuin tuo pakko ostaa nyt punainen takavalo pyörään? Ihmiset pitää taas saada ostamaan ja kuluttamaan jotain milloin minkäkin tekosyyn varjolla. Terveydenhuollon käyttämät suojamaskit ovat taviksille ihan liikaa, ja tavalliset maskit eivät estä tartunnan saamista, mutta ehkä sen levittämisen.

        Maltas vielä hetki. Tutustuhan nyt asiaan huolellisemmin ja ajattele, että joku voi oikeasti tietää ja olla asialla ihan vilpittömällä mielellä. Vaikka onkin tavattoman kiva olla fiksu ja tietää paremmin niin aina ei kannata epäillä kusetusta. Sellainen antaa ihmisestä hiukan omituisen kuvan. Ikävällä tavalla paranoidisen. Sellainen on oikeasti aika epäluotettava.

        https://yle.fi/uutiset/3-11378863


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa taudin levitä ihan vapaasti, terassit , uimahallit, kuntosalit ja ravintolat auki että tauti pääsee kunnolla leviämään, mikä lienee hallituksen tarkoituskin.

        Tuo ei ole hallituksen tarkoitus. Tarkoitus on löytää optimaalinen menettely. Arvaan tuon "optimaalinen" olevan sinulle jotain käsittämätöntä ja voisin selittää sen tarkemmin, mutta enpä nyt jaksa.


      • Anonyymi

        Kun Tukes juuri on selvittänyt, että maskeista ei ole juuri mitään apua virustartunnan suhteen. Nyt siis puhutaan kangasmaskeista ja vastaavista. Eri asia on sitten virallisen luokituksen hengityssuojaimet, mutta niitä ei tavan kasalaisille ole edes saatavana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Tukes juuri on selvittänyt, että maskeista ei ole juuri mitään apua virustartunnan suhteen. Nyt siis puhutaan kangasmaskeista ja vastaavista. Eri asia on sitten virallisen luokituksen hengityssuojaimet, mutta niitä ei tavan kasalaisille ole edes saatavana.

        Kangasmaskihan on räkälimpin jarru, ei hengityssuojain. Niitä hyviä hengityssuojaimia on saatavana ja ihan tavan kansalaisille. Edellyttää tosin rautakauppaan tms. menemistä. Ainakaan toistaiseksi ei kukaan ole tullut ovelle koputtamaan ja tarjoamaan.
        FFP2 tason suojain antaa jo yli 90% suojan myös mikrobeja vastaan. FFP3 antaa vielä paremman suojan.
        Nyt sitten vaan keksit seuraavan syyn miksi ei voivoivoivoivoi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kangasmaskihan on räkälimpin jarru, ei hengityssuojain. Niitä hyviä hengityssuojaimia on saatavana ja ihan tavan kansalaisille. Edellyttää tosin rautakauppaan tms. menemistä. Ainakaan toistaiseksi ei kukaan ole tullut ovelle koputtamaan ja tarjoamaan.
        FFP2 tason suojain antaa jo yli 90% suojan myös mikrobeja vastaan. FFP3 antaa vielä paremman suojan.
        Nyt sitten vaan keksit seuraavan syyn miksi ei voivoivoivoivoi...

        Paljonkohan nämä mäskit maksaa? En ole missään nähnyt hintoja, mahtaa olla aika suolainen, kun ei hintoja kerrota.
        Mäskit ihan tarkoituksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkohan nämä mäskit maksaa? En ole missään nähnyt hintoja, mahtaa olla aika suolainen, kun ei hintoja kerrota.
        Mäskit ihan tarkoituksella.

        Hei! Eikö kukaan ole tullut sinulle kertomaan niiden hintoja? Anteeksiantamaton laiminlyönti. Onko sulla vessapaperia? Jos on niin tunge rulla .........s.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei! Eikö kukaan ole tullut sinulle kertomaan niiden hintoja? Anteeksiantamaton laiminlyönti. Onko sulla vessapaperia? Jos on niin tunge rulla .........s.

        hyvin varmaan leviää krona noiden paukapäiden mielenosoituksessa Helsingissä,,onnittelen.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Onko tämä maskibisnes vähän samanlaista kuin tuo pakko ostaa nyt punainen takavalo pyörään? Ihmiset pitää taas saada ostamaan ja kuluttamaan jotain milloin minkäkin tekosyyn varjolla. Terveydenhuollon käyttämät suojamaskit ovat taviksille ihan liikaa, ja tavalliset maskit eivät estä tartunnan saamista, mutta ehkä sen levittämisen.

        Punainen takavalo voi pelastaa henkesi. Siksi älä missään nimessä laita sitä. Ehkä levittämään? Etkö tiedäkään asiasta mitään. Olet pihalla kuin lumiukko. Olet mennyt sekaisin kun olet joutunut puolustamaan valhettasi isisnaisten perätöntä juttua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Punainen takavalo voi pelastaa henkesi. Siksi älä missään nimessä laita sitä. Ehkä levittämään? Etkö tiedäkään asiasta mitään. Olet pihalla kuin lumiukko. Olet mennyt sekaisin kun olet joutunut puolustamaan valhettasi isisnaisten perätöntä juttua.

        Jokaisessa fillarissa on jo valmiiksi takana punainen heijastin. Sen autoilija näkee jos ajaa yleensä valot päällä. Paitsi jos autoilija ajaakin pimeällä ilman valoja, niin sitten pyöräilijällä pitää olla tietysti punainen takavalo. Ehkä uusi tieliikennelaki sanoo, että autoilijan ei tarvitse enää käyttää pimeällä valoja.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Jokaisessa fillarissa on jo valmiiksi takana punainen heijastin. Sen autoilija näkee jos ajaa yleensä valot päällä. Paitsi jos autoilija ajaakin pimeällä ilman valoja, niin sitten pyöräilijällä pitää olla tietysti punainen takavalo. Ehkä uusi tieliikennelaki sanoo, että autoilijan ei tarvitse enää käyttää pimeällä valoja.

        Jos tulisi määräys, että maskeja on pakko käyttää, joutuisi valtio ne kustantamaan kaikille. Siksipä puhutaankin vain suosituksesta. Näin valtio välttyy moisesta menoerästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tulisi määräys, että maskeja on pakko käyttää, joutuisi valtio ne kustantamaan kaikille. Siksipä puhutaankin vain suosituksesta. Näin valtio välttyy moisesta menoerästä.

        Miksi maskeja pitäisi käyttää koska siitä ei ole hyötyä ja muuten luullaan että se suojaa koronalta? Parempi vain vältellä ihmisjoukkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei! Eikö kukaan ole tullut sinulle kertomaan niiden hintoja? Anteeksiantamaton laiminlyönti. Onko sulla vessapaperia? Jos on niin tunge rulla .........s.

        Ei ole, käytän Hesaria, se on hyvä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1449
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1208
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1034
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe