Oikeudessa taistelu lähivanhemmuudesta

Anonyymi

Elikkäs, lapset nyt 6 ja 4v.
Sanokaas mielipiteenne tai kokemuksia, onko 50vuotiaalla maanviljelijä isällä mahdollisuutta saada lähivanhemmuus. Hänellä myös sonneja ja muutama emolehmä.
Minä (olen 40v) lähdin tilalta kolme vuotta sitten, huonon parisuhteen vuoksi. En saanut lasten osoitetta silloin itselleni.
Isällä siis iso tila (nautakarjaa n.10 päätä), ja paljon peltoja hoidettavana, myös toisella paikkakunnalla. Keskustaan 25km matkaa.
Isä ottanut omat vanhempansa, jotka ovat 75 vuotiata, avuksi tuvan ja lasten hoitamiseen. Siellä vaarista ei ole enää avuksi, on jo sen verran huonossa kunnossa.
Isä ei ole huolehtinut kunnolla lasten hampaiden putsauksesta eikä hygienista, ja näistä lääkäristä käyty ja maininta. 4v.llä puhe viivästymää, johon tarvii terapiaa. Ei tehnyt asian eteen mitään, kunnes minä laitoin asian vireille. Ja yhden puoli vuotta tuli viivästymää tämän vuoksi puheterapialle.
Ei ole laittanut lapsia harrastamaan mitään. Vaikka nämä ovat toivoneet ja pyytäneet. Eivätkä ole käyneet isän yhtikäs missää..tivolis, lastentapahtumis, tms

Minä asun pikkukaupungissa ja keskustaan kolme km, jossa koulut ja päikky. Hyvät harrastus mahdollisuudet. Itse olen päivä työssä ja pystyn hyvin vaikuttamaan omiin työvuoroihini. Asun rivaris, 3h, k, khh ja s. (81m²)
Olen käyny lasten kans jos, jonkinmoisis lastentapahtumis, järjestäny lastenkutsuja yms.
Minä huolehdin aktiivisesti ja huolellisesti lasten tarpeista.
Kummallakaan ei ole päihde eikä mielenterveus ongelmia.
Nyt vain isä on sitä mieltä että lasten on parempi olla hänellä, kuin minulla.
Emme ole isän kans missää järkevässä puhe yhteydessä.... :(

59

129

    Vastaukset

    • Anonyymi

      Älä viitsi säälittää- kyllä isällä samat oikeudet kuin sulla. Sovittu asiasta sivistyneesti ilman viranomaisia ja tuomioistuinta eli yhteishuolto, lapset 50/50 molemmilla, elatusta ei suoriteta. Varmasti osaat sopia isän kanssa sotkemasta kuvioihin "lastensuojelua ym. Ulkopuolista tahoa.. et tule saamaan mitään yksinhuoltajia!!!

      • Anonyymi

        "...et tule saamaan mitään yksinhuoltajia!!!" Täh? Älä juo enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "...et tule saamaan mitään yksinhuoltajia!!!" Täh? Älä juo enää.

        kunnianloukkaus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kunnianloukkaus

        Nimettömän henkilön kunniaa ei voi loukata. Voi sinua ressukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimettömän henkilön kunniaa ei voi loukata. Voi sinua ressukkaa.

        kyllä voi ja saadaan kyllä selvitettyä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä voi ja saadaan kyllä selvitettyä..

        Voi kuinka hupaisa olet. Olisit edes myöntänyt olleesi humalassa, olisi lieventävä asianhaara oudoille kopioinneillesi ja naisia halventaville teksteillesi. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuinka hupaisa olet. Olisit edes myöntänyt olleesi humalassa, olisi lieventävä asianhaara oudoille kopioinneillesi ja naisia halventaville teksteillesi. :D

        Voi kuinka hupaisa olet. Olisit edes myöntänyt olleesi väärässä,
        olisi lieventävä asianhaara oudoille kopioinneillesi ja miehiä halventaville teksteillesi. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuinka hupaisa olet. Olisit edes myöntänyt olleesi väärässä,
        olisi lieventävä asianhaara oudoille kopioinneillesi ja miehiä halventaville teksteillesi. :D

        Laittomilla uhkauksilla ja kopioinneillasi saatat saada palstahullun maineen, vai tekeytyykö joku sinuksi? Se on anonyyminä niin helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittomilla uhkauksilla ja kopioinneillasi saatat saada palstahullun maineen, vai tekeytyykö joku sinuksi? Se on anonyyminä niin helppoa.

        en ole uhkaillut- olen ainoastaan todennut miten lapsen etu-
        ja oikeudet, lainsäädäntö ei lapsia koskevassa
        asiassa viranomaismenettelyssä tarkoitushakuisesti toteudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laittomilla uhkauksilla ja kopioinneillasi saatat saada palstahullun maineen, vai tekeytyykö joku sinuksi? Se on anonyyminä niin helppoa.

        Oli vastaus edelliseen:
        "Anonyymi
        Tänään 19:17
        Anonyymi kirjoitti:
        Voi kuinka hupaisa olet. Olisit edes myöntänyt olleesi humalassa,
        olisi lieventävä asianhaara oudoille kopioinneillesi ja naisia halventaville teksteillesi. :D"


    • Anonyymi

      Niin jos asian riitautat katsotaan kyl et lapsilla vakiintuneet olosuhteet ja tukiverkosto isänsä luona. Sinun siis pitäisi asia todistaa toisin. Käräjäoikeus määrää olosuhdeselvityksen mikä on puolueeton ja sen mukaan tekevät päätöksen. Tämä perustuu siihe, että omat näyttösi pitäisi olla samansuuntaiset kuin olosuhdeselvityksessä. Kannattaa tarkoin miettiä lähdetkö semmoiseen prosessiin.

      • Anonyymi

        älä jauha puoluueettomasta "olosuhdeselvityksestä,
        lastensuojelusta" mitään ns. paskaa täällä.. nimim. kokemusta on,
        jossa mm. lasten oma-aloitteiset lausumat valehdeltu
        sikamaisesti "tuomioistuimessa" lapsen olosuhteista viranomaismenettelssä yhteistyössä vieraannuttaja "äidin" kanssa..
        sos. lastensuojelu- on oikeasti vieraannuttaja äidin suojelu, joka ei
        ole esittänyt ainuttakaan todistetta, perustetta "lapsen edun"
        nimissä, miksi ei vanhemmilla yhteishuoltoa- ja lapsilla tapaamis
        oikeutta isäänsä, vaikka suosittivat aikanaan äidille "selvityksessä"
        lapsen edun mukaisena yhteishuoltoa ja laajoja lapsen
        tapaamisoikeuksia lapesen edun mukaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä jauha puoluueettomasta "olosuhdeselvityksestä,
        lastensuojelusta" mitään ns. paskaa täällä.. nimim. kokemusta on,
        jossa mm. lasten oma-aloitteiset lausumat valehdeltu
        sikamaisesti "tuomioistuimessa" lapsen olosuhteista viranomaismenettelssä yhteistyössä vieraannuttaja "äidin" kanssa..
        sos. lastensuojelu- on oikeasti vieraannuttaja äidin suojelu, joka ei
        ole esittänyt ainuttakaan todistetta, perustetta "lapsen edun"
        nimissä, miksi ei vanhemmilla yhteishuoltoa- ja lapsilla tapaamis
        oikeutta isäänsä, vaikka suosittivat aikanaan äidille "selvityksessä"
        lapsen edun mukaisena yhteishuoltoa ja laajoja lapsen
        tapaamisoikeuksia lapesen edun mukaisena.

        Eli teidän keskinäiset välinne tässä ovat tulehtuneet. Jos kerta suositeltu lapsien tapaamisia. Eihän syy ole viranomaisten vaan se ettei teidän yhteistyönne lasten etua ajatellen toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli teidän keskinäiset välinne tässä ovat tulehtuneet. Jos kerta suositeltu lapsien tapaamisia. Eihän syy ole viranomaisten vaan se ettei teidän yhteistyönne lasten etua ajatellen toimi.

        heh heh- ylläpito poistelee ja sekoilee- sananvapaus ei toimi ja "lastensuojelun" viranomaismenettelyä ei saa suomessa kritisoida. Lapset vieraannutettuna, manipuloituna, vainottuna, aivopestynä
        pois isästään- ja suvustaan tarkoitushakuisessa "lastensuojelun" viranomaismenettelyssä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli teidän keskinäiset välinne tässä ovat tulehtuneet. Jos kerta suositeltu lapsien tapaamisia. Eihän syy ole viranomaisten vaan se ettei teidän yhteistyönne lasten etua ajatellen toimi.

        Juurikin näin moni sotkee lastensuojelun että syypää. Kun vanhempien keskinäinen yhteistyö ei suju. On se jännä kun lpset yhdessä tehdään, kasvatus ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurikin näin moni sotkee lastensuojelun että syypää. Kun vanhempien keskinäinen yhteistyö ei suju. On se jännä kun lpset yhdessä tehdään, kasvatus ei onnistu.

        Juurikin näin moni "lastensuojelu/ lastenvalvoja" sotkee lasten-
        ja isän terveen suhteen tarkoitushakuisessa menettelyssään ainoan syypään ollessa "lastensuojelun" viranomainen. Kun "lastesnuojelun" yhteistyö lasten isän kanssa ei suju aletaan satuilemaan, valehtelemaan; perättömin selvityksin, lausumin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista tarkoitushakuisessa viranomaismenettelyssä.
        On se niin jännä juttu, kun lapset yhdessä tehdään- kasvatus ei vaan onnistu "lastensuojelun" viranomaisten sekoillessa lapsen ja isän elämän- ja olosuhteet täysin päin helvettiä yhteistyössä vieraannuttaja "äidin" kanssa lapsen olosuhteista viranomaismenettelyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh heh- ylläpito poistelee ja sekoilee- sananvapaus ei toimi ja "lastensuojelun" viranomaismenettelyä ei saa suomessa kritisoida. Lapset vieraannutettuna, manipuloituna, vainottuna, aivopestynä
        pois isästään- ja suvustaan tarkoitushakuisessa "lastensuojelun" viranomaismenettelyssä..

        näin se menee.lappeenrannan lastensuojelu aivan perseestä.auttaa äitiä vieraannuttamaan lasta minusta.voi vittu mitä touhua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä jauha puoluueettomasta "olosuhdeselvityksestä,
        lastensuojelusta" mitään ns. paskaa täällä.. nimim. kokemusta on,
        jossa mm. lasten oma-aloitteiset lausumat valehdeltu
        sikamaisesti "tuomioistuimessa" lapsen olosuhteista viranomaismenettelssä yhteistyössä vieraannuttaja "äidin" kanssa..
        sos. lastensuojelu- on oikeasti vieraannuttaja äidin suojelu, joka ei
        ole esittänyt ainuttakaan todistetta, perustetta "lapsen edun"
        nimissä, miksi ei vanhemmilla yhteishuoltoa- ja lapsilla tapaamis
        oikeutta isäänsä, vaikka suosittivat aikanaan äidille "selvityksessä"
        lapsen edun mukaisena yhteishuoltoa ja laajoja lapsen
        tapaamisoikeuksia lapesen edun mukaisena.

        varmaan et voinut tuon agressiivisen ja hyvin epäselvän ilmaisusi vuoksi tavata omia lapsiasi ja saivathan he kuitenkin paremman isähahmon ex-puolisosi uudesta kumppanista. Jos olisit ollut hieman tarkoitushakuisempi ja sovittelevampi, niin et välttämättä olisi tuossa tilassa, missä olet nyt? oletko miettinyt asiaa tältä kantilta? eli summa summarum: jos puhut aina melko sekavia ja huudat, niin sos. toimi ajattelee, että pääsi on sekaisin. Ei sellaiselle lapsia saa antaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä jauha puoluueettomasta "olosuhdeselvityksestä,
        lastensuojelusta" mitään ns. paskaa täällä.. nimim. kokemusta on,
        jossa mm. lasten oma-aloitteiset lausumat valehdeltu
        sikamaisesti "tuomioistuimessa" lapsen olosuhteista viranomaismenettelssä yhteistyössä vieraannuttaja "äidin" kanssa..
        sos. lastensuojelu- on oikeasti vieraannuttaja äidin suojelu, joka ei
        ole esittänyt ainuttakaan todistetta, perustetta "lapsen edun"
        nimissä, miksi ei vanhemmilla yhteishuoltoa- ja lapsilla tapaamis
        oikeutta isäänsä, vaikka suosittivat aikanaan äidille "selvityksessä"
        lapsen edun mukaisena yhteishuoltoa ja laajoja lapsen
        tapaamisoikeuksia lapesen edun mukaisena.

        Älä juo enää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä juo enää.

        kunnianloukkaus


      • Anonyymi

        Sitä odotellessa-
        heillä itsellään kun ei ole puhtaat jauhot pussissa. Päästään
        sitten selvittämään näin jälkikäteen mitä oikeasti on tapahtunut "lastensuojelun" viranomaismenettelyssä. Lainsäädännössä
        muuten todetaan, ettei viranomaisen kunniaa voi loukata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä odotellessa-
        heillä itsellään kun ei ole puhtaat jauhot pussissa. Päästään
        sitten selvittämään näin jälkikäteen mitä oikeasti on tapahtunut "lastensuojelun" viranomaismenettelyssä. Lainsäädännössä
        muuten todetaan, ettei viranomaisen kunniaa voi loukata.

        Viranomaisen kunniaa ei voi muka loukata sanoo tyyppi, joka uskottelee, että anonyymin kirjoittajan kunniaa VOI loukata. Ja sitten hän uskottelee olevansa aina itse oikeassa. Olisi mukava tehdä tutkimusta, miten ihmisen saa kasvatettua näin rikkinäiseksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viranomaisen kunniaa ei voi muka loukata sanoo tyyppi, joka uskottelee, että anonyymin kirjoittajan kunniaa VOI loukata. Ja sitten hän uskottelee olevansa aina itse oikeassa. Olisi mukava tehdä tutkimusta, miten ihmisen saa kasvatettua näin rikkinäiseksi?

        Kunnianloukkaus on luonnollista henkilöä kohtaan kohdistuva asianomistajarikos, josta rangaistaan rikoslain mukaan.

        Oikeushenkilöllä = kunnalla, kunnan viranomaisella ei ole
        sellaista kunniaa, jota voitaisiin loukata

        Voit miettiä lapsen edun- ja oikeuksien toteuttamattomuutta
        tarkoitushakuisessa menettelyssä lapsen olosuhteista


    • Anonyymi

      Tuo on sinun oma näkemyksesi asiasta. Useimmilla paikkakunnilla nämä asiat toimihat moitteetta ja lapsen etu huomioidaan. Yleensä nämä ketkä ovat jörjestelmään katkeroituneet eivät itse huomaa omassa toiminkassaan mitään vikaa. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tämä mustamaalaaja jäi puheidensa kanssa häviölle ja lapsen etiu toteutui. Hän on itse myöhemmin rauhoittunut, koska ymmärsi harmaan ettei ihan peruusteettomia väitteitä kankata esittää.

      • Anonyymi

        heh heh- ylläpito poistelee ja sekoilee- sananvapaus ei toimi ja "lastensuojelun" viranomaismenettelyä ei saa suomessa kritisoida. Lapset vieraannutettuna, manipuloituna, vainottuna, aivopestynä
        pois isästään- ja suvustaan tarkoitushakuisessa "lastensuojelun" viranomaismenettelyssä..


    • Anonyymi

      Toi nyt on sellanen tilanne, että vaikea sanoa mitään. 2ja 2 Asuminenkin vaatii vanhemmilta toimivaa puheyhteyttä.

      Puheenviimästymä, ei tarkoita huonoa vanhemmuutta, mut viehän tuo maatilanhoito sitä aikaa monesta muusta asiasta ja vanhuksiakin pitää hoitaa ja jeesata, vaikka sanotkin, että ne hoitaa hommat.

      Kyl toi paketti ei ventovieraiden mielipiteillä ratkea. Tuomarin kautta ja jos pystyt hoitamaan ja kuljettamaan lapsia voi ne sopparit tehdä niinkin et hoidat. Esim harrastukset viet haet ja hoidat. Elareihin harrastusmaksuihin tarvii molempien suostumuksen laskentaan. Jos ei suostu niin maksat omasta pussista.

      Mutta se tärkein, mitä enemän aikaa haluat sen enemän, pitää pystyä hoitamaan vanhempien keskenään asioita. Mut tejän juttu ei ole ventovieraan kommentoinnin avulla ratkottavissa.

      Ja kohta toinen menee kenties jo kouluun ja lapset kasvaa ja niin edelleen. Tilanteet muuttuu.

      • Anonyymi

        Kannattaisi äidin ainakin miettiä kusettaako maajussia
        huoltajuudella ja lasten asumisella itsellään- vai menettääkö
        lapset tulevaisuudessa tilukset, perinnöt:))) silloin jää vain
        "yksinhuolto" ruikun tuet käsiin..


    • Anonyymi

      No minun ex manipuloi ensin minua siihen ajatukseen, että avioerossa hän oli 8v yhdessäolon jälkeen se, joka enemmän ansaitsee kaiken. Eli minun panostani äitinä, synnyttäjänä ja nuoruuteni hänelle antaneena ei laskettu mihinkään. Tarpeeksi kun polkee toista maahan, kritisoi ja vaatii niin siinä horjuu toisen mielenterveys. Sitten kun se toisen mielenterveys on saatu vuosien haukkumisen ja mitätöinnin tuloksena masennuksen partaalle voitkin miehenä vedota perinteiseen hullu akka, väsynyt äiti asiaan ja esiintyä sankarina joka on äitiä parempi ja ainoa joka on yhtään mitään tehnyt perheen hyväksi. Vingu myös paljon tasa-arvon perään ja sano, että vain jos mies saa kaiken se on tasa-arvoa, mutta jos nainen saa yhtään mitään se ei ole tasa-arvoa. Uppooaa sossuihin hyvin ja aina jos äiti yrittää sanoa jotakin niin muistuta häntä väsymyksestä ja kiellä puhumasta sossuille. Sossut eivät äitiä auta, eivät ainakaan minua ole auttaneet kun isää pitää hirveästi ymmärtää...vaikka hän onkin viivästyttänyt tärkeän diagnoosin saamista useita vuosia ja antanut lapsen elää rajattomasti, josta on aiheutunut monia lasu ilmoituksia. Taitavasti manipuloi ja käänsi lapsen minua vastaan. Perhetyöntekijästä on ollut hieman apua minun ja pojan suhteen korjaamiseen kun poika on alkanut puhua, että isäkin teki virheitä eikä pelkästään äitiä voi syyttää kaikesta. Lapsemme on kärinyt todella paljon, ihan liikaa eron vuoksi. Ex miehellä tuntui olevan tavoitteena vain voitto ja kaiken saaminen itselleen, jonka hän verhoili taitavasti lapsen eduksi väheksymällä minua. Nyt lopputuloksena vaikka hänellä lähivanhemmuus onkin, on lapsi pitkäaikaisen hoidon tarpeessa...mutta hei ainakin yksi isä sai tasa-arvoa, lapsen ja kaiken omaisuudenkin itselleen.

      • Anonyymi

        Kuulostaa ihan omalta tarinaltani. oletko saanut mistään apua? Olen ihan loppu tähän tilanteeseen itse naisena. Ainoa asia mitä halusin oli saada olla äiti. Mies halusi tuhota sen ja minut. Onnistui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa ihan omalta tarinaltani. oletko saanut mistään apua? Olen ihan loppu tähän tilanteeseen itse naisena. Ainoa asia mitä halusin oli saada olla äiti. Mies halusi tuhota sen ja minut. Onnistui.

        Huutista ❤️


    • Anonyymi

      Toi voittaminen onkin juuri itsepetosta. Lapsen tua ei ajattele voiton tavoittelija ja tällaosilla henkilöillä onkin mokasti itsellään niin paljon ongelmia, että lapselle käy juuri niinkuin kirjoitit isän lähivanhemmuudessa tapahtuneen. Onneksi saat tavata lastasi ja toivon sinulle, että joku päivä lapsesi voi hyvin ja asiat on käsitelty. Moni mies todellakin on hyvä manipuloimaan ja valitsevat kiltin ja herkän puolison itselleen saaden näit itselleen voimantunnetta kun saa toisen jo yhdessäoloaikan henkisesti laiminlyödyksi.

      • Anonyymi

        Toi voittaminen onkin juuri itsepetosta. Lapsen etua ei ajattele
        voiton tavoittelija ja tällä "lailla" henkilöillä onkin monesti itsellään
        niin paljon ongelmia, että lapselle käy juuri niinkuin "äidin- ja lastensuojelun" tarkoitushakuisessa "lähivanhemmuudessa, huoltajuudessa" tapahtuneen. Moni vieraannuttaja "äiti- ja lasten suojelun" viranomainen todellakin hyvä manipuloimaan ja valitsevat
        kiltin ja herkän puolison itselleen saaden näin itselleen voiman
        tunnetta kun saa toisen jo yhdessäoloaikana henkisesti laiminlyödyksi viranomaismenettelyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi voittaminen onkin juuri itsepetosta. Lapsen etua ei ajattele
        voiton tavoittelija ja tällä "lailla" henkilöillä onkin monesti itsellään
        niin paljon ongelmia, että lapselle käy juuri niinkuin "äidin- ja lastensuojelun" tarkoitushakuisessa "lähivanhemmuudessa, huoltajuudessa" tapahtuneen. Moni vieraannuttaja "äiti- ja lasten suojelun" viranomainen todellakin hyvä manipuloimaan ja valitsevat
        kiltin ja herkän puolison itselleen saaden näin itselleen voiman
        tunnetta kun saa toisen jo yhdessäoloaikana henkisesti laiminlyödyksi viranomaismenettelyssä.

        Olet niin paljon tänne kirjoitellut ettei susta kyllä kovin herkkää kuvaa saa. Koska olet niin valmis kommentoimaan aina jokaista ketjua ja tiedät kaiken, niin ihmettelen ettet ole omaa asiaasi saanut hoidettua voitoksesi. Pykälistä täällä kirjoittelet on hieman erikoista ettei mitään kohdallasi kuitenkaan tapahdu kun niin kaiken tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet niin paljon tänne kirjoitellut ettei susta kyllä kovin herkkää kuvaa saa. Koska olet niin valmis kommentoimaan aina jokaista ketjua ja tiedät kaiken, niin ihmettelen ettet ole omaa asiaasi saanut hoidettua voitoksesi. Pykälistä täällä kirjoittelet on hieman erikoista ettei mitään kohdallasi kuitenkaan tapahdu kun niin kaiken tiedät.

        Sepä se, kun ei ressukka ole pystynyt edes omaa asiaansa ajaa, niin sitten täällä muka muita neuvoo. Voi elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet niin paljon tänne kirjoitellut ettei susta kyllä kovin herkkää kuvaa saa. Koska olet niin valmis kommentoimaan aina jokaista ketjua ja tiedät kaiken, niin ihmettelen ettet ole omaa asiaasi saanut hoidettua voitoksesi. Pykälistä täällä kirjoittelet on hieman erikoista ettei mitään kohdallasi kuitenkaan tapahdu kun niin kaiken tiedät.

        Tiedät varsin hyvin itsekkin, ettei "lastensuojelun" menettelyä suomessa valvota tuomioistuimen toimiessa ns. talutusnuorassa, kumileimasimena "riippumattomana tuomioistuimena"; lapsen
        etu on suomessa oikeasti äidin määrittelemä "lapsen etu" viranomaismenettelyssä. Tiedät myös hyvin, että on mahdotonta
        saada lapsia koskevaa asiaa asiallisesti hoidettua viranomaismenettelyssä, mikäli äiti heittäytyy omassa
        menettelyssään ns. "hankalaksi" . Minulla kun ei ole tarvetta
        voittaa yhtään ketään- minulle on tärkeintä ainoastaan lasten etu-
        ja oikeudet, yhteydenpito molempiin vanhempiinsa eli se että
        kumpikin vanhempi saa olla lastensa elämässä tasavertaisena
        mukana. Nyt tämä ei ole valitettavasti tarkoitushakuisessa "lastensuojelun" viranomaismenettelyssä tarkoitushakuisesti toteutunut yli 10 vuoden aikana..


      • Anonyymi

        Kävi mielessä, et miksiköhän niin suuri joukko ammatti-ihmisiä on kanssasi eri mieltä miten asiat ovat menneet. Ei kovin moni kanssasi näistä samaa mieltä ole. Tällä palstalla sinua ei kukaan voi auttaa. Eikä sinun kirjoituksesi auta täällä ketään.


    • Anonyymi

      Jos erositte 3 vuotta sitten, niin 1- ja 3 vuotiaat lapset olisi normaaliolosuhteissa jääneet helposti äidille ja maanviljelijäisä olisi ollut etä. Nyt lapset ovat 4- ja 6-vuotiaat ja lienee normaalisti päivähoidossa ja esikoulussa. En näe mitään syytä, miksei asuminen voisi säilyä ennallaan eli avaajan kannalta se juna meni jo 3 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        ... eli vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaisten kannalta todellakin se juna meni jo 3 vuotta sitten tarkoitushakuisessa viranomaismenettelyssä... Kannattaisi äidin ainakin miettiä kusettaako maajussia
        huoltajuudella ja lasten asumisella itsellään- vai menettääkö lapset tulevaisuudessa tilukset, perinnöt:))) silloin jää vain "yksinhuolto" ruikun tuet käsiin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ... eli vieraannuttaja "äiti- ja lastensuojelun" viranomaisten kannalta todellakin se juna meni jo 3 vuotta sitten tarkoitushakuisessa viranomaismenettelyssä... Kannattaisi äidin ainakin miettiä kusettaako maajussia
        huoltajuudella ja lasten asumisella itsellään- vai menettääkö lapset tulevaisuudessa tilukset, perinnöt:))) silloin jää vain "yksinhuolto" ruikun tuet käsiin..

        Kenelleköhän sinulla oli tarkoitus vastata? Tuskin tuossa mitään viranomaismenettelyä oli kun lapset jäivät 3 vuotta sitten isälle? Jos oli, kerro toki enemmän. Lapset perivät aina isänsä. Lakiosa on ainakin varma perintö. Sinulle tuo raha tuntuu menevän kaiken muun edelle?


      • Anonyymi

        En valitettavasti ole kehitysvammainen (kunnianloukkaus) ja olen kahden (2) lapsen vanhempi. En myöskään ole huumeilla/viinalla/lääkkeillä käräyttänyt aivoja lasten teon jälkeen.
        Mukavaa kesäiltaa sinulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En valitettavasti ole kehitysvammainen (kunnianloukkaus) ja olen kahden (2) lapsen vanhempi. En myöskään ole huumeilla/viinalla/lääkkeillä käräyttänyt aivoja lasten teon jälkeen.
        Mukavaa kesäiltaa sinulle!

        Jollet olisi ainakin lievästi kehitysvammainen ymmärtäisit, ettei nimettömän kirjoittelijan kunniaa voi loukata. Mietipä koulumenestystäsi, oliko se normaali?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jollet olisi ainakin lievästi kehitysvammainen ymmärtäisit, ettei nimettömän kirjoittelijan kunniaa voi loukata. Mietipä koulumenestystäsi, oliko se normaali?

        kyllä voi ja saadaan kyllä selvitettyä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä voi ja saadaan kyllä selvitettyä..

        Laiton uhkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiton uhkaus.

        en ole uhkaillut- olen ainoastaan todennut miten lapsen etu-
        ja oikeudet, lainsäädäntö ei lapsia koskevassa
        asiassa viranomaismenettelyssä tarkoitushakuisesti toteudu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laiton uhkaus.

        Vastaus edelliseen:
        "Anonyymi
        Tänään 18:44
        Anonyymi kirjoitti:
        Jollet olisi ainakin lievästi kehitysvammainen
        ymmärtäisit, ettei nimettömän kirjoittelijan kunniaa
        voi loukata. Mietipä koulumenestystäsi, oliko se normaali?"


    • Anonyymi

      Jospa viet sit asian eteenpäin jos kerta todisteetkin on. Tämä palsta ei asiaasi auta.

      • Anonyymi

        "lastensuojelun" viranomaiset suojatussa asemassa; suomessa ei ole riippumatonta tuomioistuinta lasteneuojeun viranomaismenettelyssä..


      • Anonyymi

        "lastensuojelun" viranomaiset suojatussa asemassa; suomessa ei ole riippumatonta tuomioistuinta lastensuojelun viranomaismenettelyssä..


      • Anonyymi

        "sivustaan" :D


      • Anonyymi

        Maksatko kulut- annanko tilinumeron?


      • Anonyymi

        Kiitos korjauksesta. Kun kopioit etenkin omaa tekstiäsi, niin korjaa edes kirjoitusvirheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos korjauksesta. Kun kopioit etenkin omaa tekstiäsi, niin korjaa edes kirjoitusvirheet.

        En korjqq


    • Anonyymi

      Oletko köyhä? Vai tiedätkö jo häviäväsi?

      • Anonyymi

        Oletko köyhä? Vai tiedätkö jo Raiison kaupungin "lastensuojelun" viranomaisten häviävän? Vieraannutetut lapset jo hävinneet..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko köyhä? Vai tiedätkö jo Raiison kaupungin "lastensuojelun" viranomaisten häviävän? Vieraannutetut lapset jo hävinneet..

        Rahaa on niin paljon, ettei pask*lle taivu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahaa on niin paljon, ettei pask*lle taivu.

        Samoin täällä..


    • Anonyymi

      Täällä ei voi keskustella asiallisesti-
      mikäli esittää omia perusteltuja näkemyksiä miten lapsen etu--
      ja oikeudet eivät kunnan sosiaalitoimessa toteudu
      ihminen leimataan mm. hulluksi, sairaaksi ym. vastaavaa,, eihän
      syy voi olla koskaan kunnan "lastensuojelun" viranomaisen

      • Anonyymi

        Sinun pitää ossoo alkaa käyttäytyä


    Ketjusta on poistettu 50 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6163
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3936
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2319
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1373
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe