Miten huojentunut olo jäi, kun näki koulun työmaalla koneet työssään. Nyt tapahtuu jotain konkreettista, luo toiveita uudesta koulusta, jes. :)
Työmaalla tapahtuu, uusi koulu saadaan vihdoinkin
38
984
Vastaukset
- Anonyymi
Tulee melkein leijaileva olo kun havaitsee eteenpäin menon mahdollisuuden!
- Anonyymi
Tämä on kyllä ihme. Kun sen näen uskon vaikka mihin. Toinen on kun joku päättäjä alkaa puhumaan niin että sitä ymmärtää, niin lupaan lopettaa kynsien pureskelun.
- Anonyymi
Mikä nyt on tilanne? Joissakin kunnissa on havaittu merkittävän suurta rakentamisintoa: kuokka maahan kapsahtaa ennenkuin päätös dynastyyn napsahtaa...
- Anonyymi
Nyt kun koulua jo rakennetaan tietävätkö rakentajat, mistä materiaalista seinät tehdään?
Voihan se toki olla yllärikin...- Anonyymi
Luultavasti kunnantalolta kiikutetaan työmaalle jotain tietoa asiasta, ettei tarvitse rakentajien itse tupakkiaskin kanteen suunnitelmia väsätä.
- Anonyymi
Kaitpa ne teknisellä puolella tietävät, mitä siihen on laitossa?🤫
- Anonyymi
Jos eivät teknisellä tiiä, huolta olis ilmassa
- Anonyymi
Taitas tulla uusi tahti kuntaan investointeihin..!?
- Anonyymi
Toivoisin paljon selkeyttä !
- Anonyymi
Nyt vaan hoitotaloa tekemään!
- Anonyymi
Kunnan tulotilassa juuri tapahtui suuri muutos jota jäämme odottaan jännällä. Kanveesiin ei jäähä
- Anonyymi
Kyllä jännittää kuin hyppy-Tonin ja lento-Matin kanssa miten tällä kertaa nyt alastulon käy
- Anonyymi
Tahrotilassa muutos? Jäärään henkiin tätä menoa kun tehrähän kuin pöyröön talon isäntä, jotta joutavat rengit kartanolle tyähän.
- Anonyymi
Uskomattomia hyviä kuuluu, näin ollen hienosti asian laita!
- Anonyymi
Vielä ei ole pyy pivossa.
- Anonyymi
Mitä tää on???
- Anonyymi
Hei kuules, kerro vähä lisää?
- Anonyymi
Unet meni miettiessä syntyjä syviä..
- Anonyymi
Minäkin ihan leijun onnesta kun rakennustyöt käynnistyi. Saadaan vihdoin se kauvan kaivattu uusi koulu. Yksi asia siinä pelottaa: miksi se rakennetaankin liejuiselle ja saviselle vesijättömaalle eikä paaluteta tai kaiveta kestävälle pohjalle ja ajeta kunnolla kantavaa täyttömaata perustusten alle?? Miten pian alkavat talon teräsbetonirakenteet taipua ja murtua? Olisiko sittenkin pitänyt rakentaa hirrestä?
- Anonyymi
Myöhäistä jälkiviisautta nut mietiskellä tuommoisia, mitiä turhia..!
- Anonyymi
Huomiota kaikille rakennuttajille:
Savipatjan päällä kellunut kerrostalo katosi katukuvasta: Järvenpään erikoisuuden tilalle rakennettiin uusi talo, mutta vain harva vanha osakas halusi palata.
Järvenpäässä oli talo, jota ei rakennusvaiheessa paalutettu, minkä takia se vajosi maahan. Osakkaat myivät talon rakennusliikkeelle, joka purki omituisuuden...
https://www.hs.fi/kaupunki/jarvenpaa/art-2000006537792.html - Anonyymi
Hyvin on Laaksolan koulukin pysynyt kuusullaan tähänkin asti, vaikka maaperä on juuri samanlaista, jonka päälle uusi koulu tulee, että ole huoleti.
- Anonyymi
Ei missää nimessä!
- Anonyymi
Aivan leijuuttaa vieläkin. Päivittäin käyn katselemassa.
- Anonyymi
lIo uhkaa vain jäädä lyhyeksi. Realistisemman arvion mukaan ennen kuin ollaan kuntavaaleissa todellisuus pulpahtaa esiin. Ps joillekin 15sekunnin ilo riittää , kunhan sitä saa riittävän usein.
- Anonyymi
Nää on näitä suureellisuushankkeita:) kuvitellaan komioita ja muistellaan menneitä...
- Anonyymi
Kuka ottaa vastuun kun rakennus alkaa kallistua ja perustukset painua? Turvallinen kouluko?
- Anonyymi
Kuntalaiset ottavat vastuun. Politiikot ovat vaihtuneet kun homma Iähjähtää.
- Anonyymi
Kuka kokee vastuuta? Rakennus- ja etenkin rakenteita laskevat insinöörit tuntevat ja kantavat vastuun rakennuksen valmistumisen jälkeenkin. Pahin painajainen jota olen nähnyt on skenaario jossa toinen pää painuu huonon pohjatyön johdosta vaikkapa 10-15mm vuodessa toisen pään pysyessä keskivaiheille saakka paikoillaan. Tällöin vääntömomentti ja syntyvä epäsymmetrinen vetojännitys, joka särkee rakenteen epäsiististi keskeltä, jäljelle jää edelleen kallistuva pää ja paikalleen jäävä pää. OBS. On huomattava että betonin vetolujuus on vain 1/10 sen puristuslujuudesta . Kuka siis on vastuullinen?
- Anonyymi
Oletuksella että laatta lähtee noinniinku liikkumaan, niin millainen on vastuuketju? Betonin tekijä, perustusten valaja, pohjan kaivaja, porari, joka paaluttaa, suunnittelija vaikko päättäjä? Sikspä siinä avoin pulma
- Anonyymi
Ei oikeen uskalla ajatella kaikkee kymmenvuoden päähän😲
- Anonyymi
Jos repeää niin se tapahtuu toisen valtuustokauden aikana
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos repeää niin se tapahtuu toisen valtuustokauden aikana
Tapahtuu Kolmannen Asteen Yhteys...
- Anonyymi
Vielä ehtisi paaluttaa.
- Anonyymi
EIkö tekninen lautakunta voisi varmistaa vielä asian? Tekninen johtaja?
- Anonyymi
Alkoi kiinnostaa tutkia koulujuttuja
- Anonyymi
Koska painetaan paalua? Paalukonetta oon tässä lämmitelly ja pitäny kunnossa lähtöönvalmisna.
- Anonyymi
Paaluvehkeet olis monet tanassa. Avaimesta ku vääntäs ja napista painais alkaas tanner täräjämmään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569