Onko muilla totaaliyksinäisillä halua tavata kaltaisiaan?

Anonyymi

Olen totaalisen yksin: ei perhettä, ei työkavereita, ei kavereita. Olen yrittänyt hakeutua mukaan erilaisiin yksinäisten ihmisten aktiviteetteihin. Kaikki yksinäiset ihmiset niissä ovat sellaisia, että heillä on esim. perhe, työ- ja opiskelukavereita jne. En ole törmännyt kaltaisiini, jotka näkevät usein viikon aikana vain sen kaupankassan. Tuntuu, ettei yksinäiset, joilla on kumppani/perhe/työkavereita/yms voi ymmärtää, mitä on olla totaalisen yksin ja yksinäinen. Mietinkin, että missä muihin totaaliyksinäisiin saisi yhteyden? Kai teitä on olemassa...?

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missä päin Suomea asut ? Muitakin totaaliyksinäisiä löytyy !

      • Anonyymi

        Mie oon totaali ykisnäinen, käyn kyl vapaa suunnan seurakunnissa systemaatrisesti, en tiedä mitä.olisi ilman sitä.

        Omituisten otusten kerho olisi sopiva minulle.

        Mutta herran henki puhuu yksinöisyydessä kun rukoilee ja kiittää jumalaa jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie oon totaali ykisnäinen, käyn kyl vapaa suunnan seurakunnissa systemaatrisesti, en tiedä mitä.olisi ilman sitä.

        Omituisten otusten kerho olisi sopiva minulle.

        Mutta herran henki puhuu yksinöisyydessä kun rukoilee ja kiittää jumalaa jne

        Ap asustelee pk-seudulla. Minulle myös tuo Omituisten Otusten Kerho ois sopiva :).


    • Anonyymi

      Jeesus rakastaa sinua, käyppä vapaa suunnan seurakunnissa ja kokeile rupatella.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vilkaisin, vaikuttaa tutustumisen arvoisilta. Kiitti! -ap


    • Anonyymi

      Et siis halua seurustella sellaisten ihmisten kanssa jotka eivät ymmärrä täydellisesti sitä että millaista on olla täysin ilman minkäänlaisia sosiaalisia kontakteja ? Minkä ihmeen takia heidän pitäisi se ymmärtää niin täydellisesti ? Mitä se muuttaisi jos he sen ymmärtäisivät ? Todennäköisesti ei yhtään mitään. Me ihmiset emme voi koskaan ymmärtää toisiamme täysin sataprosenttisesti mutta siitä huolimatta me voimme nauttia toistemme seurasta.

      • Anonyymi

        Juu yssikseen ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu yssikseen ollaan.

        Ei ole erityisen vilkasta keskustelu täällä.


      • Anonyymi

        Miksi luulet, että ihmiset hakeutuvat vertaistuen piiriin? Miksi syöpäsairas haluaa vertaistukea muilta syöpäsairailta eikä flunssaa potevilta, vaikka heilläkin on kokemus sairastamisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet, että ihmiset hakeutuvat vertaistuen piiriin? Miksi syöpäsairas haluaa vertaistukea muilta syöpäsairailta eikä flunssaa potevilta, vaikka heilläkin on kokemus sairastamisesta?

        Minusta on outoa se että keskustelun aloittaja on jo nyt katkaissut suhteensa "puoliyksinäisiin" vaikka hän ei ole vielä löytänyt yhtään sataprosenttisen yksinäistä seurakseen. Sitten on tietysti vielä niin että jos ei löydä sitä mitä hakee niin täytyy tyytyä siihen mitä on tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on outoa se että keskustelun aloittaja on jo nyt katkaissut suhteensa "puoliyksinäisiin" vaikka hän ei ole vielä löytänyt yhtään sataprosenttisen yksinäistä seurakseen. Sitten on tietysti vielä niin että jos ei löydä sitä mitä hakee niin täytyy tyytyä siihen mitä on tarjolla.

        Missä kohdassa aloituksessa lukee väittämäsi "keskustelun aloittaja on jo nyt katkaissut suhteensa "puoliyksinäisiin"? Laitatko lainauksen aloituksesta siitä kohdasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohdassa aloituksessa lukee väittämäsi "keskustelun aloittaja on jo nyt katkaissut suhteensa "puoliyksinäisiin"? Laitatko lainauksen aloituksesta siitä kohdasta?

        Jos luet aloittajan kirjoittaman ensimmäisen lauseen niin siitä käy ilmi että hän ei enää mene mukaan yksinäisten tapaamisiin. Hän sanoo olevansa tänä pävänä totaalisen yksin. Hänellä ei siis ole tänä päivänä minkäänlaisia sosiaalisia kontakteja. Eikö tuo tarkoita sitä että hän ei enää pidä minkäänlaista yhteyttä noihin mainitsemiinsa yksinäisten porukoihin ? Hän on toisin sanoen katkaissut suhteensa noihin mainitsemiinsa yksinäisten porukoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luet aloittajan kirjoittaman ensimmäisen lauseen niin siitä käy ilmi että hän ei enää mene mukaan yksinäisten tapaamisiin. Hän sanoo olevansa tänä pävänä totaalisen yksin. Hänellä ei siis ole tänä päivänä minkäänlaisia sosiaalisia kontakteja. Eikö tuo tarkoita sitä että hän ei enää pidä minkäänlaista yhteyttä noihin mainitsemiinsa yksinäisten porukoihin ? Hän on toisin sanoen katkaissut suhteensa noihin mainitsemiinsa yksinäisten porukoihin.

        Melkoinen sisälukutaito sinulla! Ymmärrätkö myös anon kommemmentin klo. 6.19 "Mie oon totaali ykisnäinen, käyn kyl vapaa suunnan seurakunnissa systemaatrisesti, en tiedä mitä.olisi ilman sitä." ettei hän enää käy ikinä mainitsemissaan seurakunnissa? Että hän on "katkaissut kaikki suhteensa mainitsemiinsa porukoihin"?

        Joo, lopetan sinulle kommentoinnin. Harvoin edes täällä Suolessa törmään noin tyhmään tapaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkoinen sisälukutaito sinulla! Ymmärrätkö myös anon kommemmentin klo. 6.19 "Mie oon totaali ykisnäinen, käyn kyl vapaa suunnan seurakunnissa systemaatrisesti, en tiedä mitä.olisi ilman sitä." ettei hän enää käy ikinä mainitsemissaan seurakunnissa? Että hän on "katkaissut kaikki suhteensa mainitsemiinsa porukoihin"?

        Joo, lopetan sinulle kommentoinnin. Harvoin edes täällä Suolessa törmään noin tyhmään tapaukseen.

        Jos tämän keskustelun aloittajalla on vielä tänä päivänä jonkinlaisia sosiaalisia kontakteja niin siinä tapauksessa hän ei ole totaalisen yksinäinen vaikka hän niin sanoo koska totaalinen eli täydellinen yksinäisyys tarkoittaa sitä että ihmisellä ei ole minkäänlaisia - siis ei edes huonoja - sosiaalisia kontakteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämän keskustelun aloittajalla on vielä tänä päivänä jonkinlaisia sosiaalisia kontakteja niin siinä tapauksessa hän ei ole totaalisen yksinäinen vaikka hän niin sanoo koska totaalinen eli täydellinen yksinäisyys tarkoittaa sitä että ihmisellä ei ole minkäänlaisia - siis ei edes huonoja - sosiaalisia kontakteja.

        Onhan meitä muitakin olemassa. elä huoli kuomaseni!
        Minäkin käyn kerran viikossa kaupassa ja siinä se!

        Mutta onhan tää palsta missä voi keskustella kaikenlaista.
        Voi hyppiä monella palstalla ja ottaa kantaa moneen erilaiseen asiaan ja ilmiöön.
        Voi antaa neuvoja jos joku kysyy jotain, rohkaista.

        Olet yrittänyt ottaa yhteyttä, miten hyvä!
        Pitäisi vain keksiä joku toinen paikka.
        Olis hyvä ruveta sähköpostituttavaksi, ja kirjoitella kuulumisia.

        Voi niitä aikoja kun ennen kirjoiteltiin kirjeitä, ne on menneet.

        Tuolla oli jo muutama linkki, sinne vaan kirjoittamaan!

        Oon itekkin yksinäinen, mutta on niin paljon tekemistä, että aika kuluu nopeasti.
        Tänään oli kelju päivä, mutta huomenna on päivä uusi!

        Öitä kaikille ja kauniita unia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan meitä muitakin olemassa. elä huoli kuomaseni!
        Minäkin käyn kerran viikossa kaupassa ja siinä se!

        Mutta onhan tää palsta missä voi keskustella kaikenlaista.
        Voi hyppiä monella palstalla ja ottaa kantaa moneen erilaiseen asiaan ja ilmiöön.
        Voi antaa neuvoja jos joku kysyy jotain, rohkaista.

        Olet yrittänyt ottaa yhteyttä, miten hyvä!
        Pitäisi vain keksiä joku toinen paikka.
        Olis hyvä ruveta sähköpostituttavaksi, ja kirjoitella kuulumisia.

        Voi niitä aikoja kun ennen kirjoiteltiin kirjeitä, ne on menneet.

        Tuolla oli jo muutama linkki, sinne vaan kirjoittamaan!

        Oon itekkin yksinäinen, mutta on niin paljon tekemistä, että aika kuluu nopeasti.
        Tänään oli kelju päivä, mutta huomenna on päivä uusi!

        Öitä kaikille ja kauniita unia!

        Juu, pitää asiat funtsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi luulet, että ihmiset hakeutuvat vertaistuen piiriin? Miksi syöpäsairas haluaa vertaistukea muilta syöpäsairailta eikä flunssaa potevilta, vaikka heilläkin on kokemus sairastamisesta?

        Yksinäisyys käsitteenä on monimutkaisempi kuin luulet.
        Parisuhteessakin oleva voi kokea olevansa yksinäinen.
        Ihminen, jolla on ympärillään sata ihmistä, voi kokea olevansa yksinäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämän keskustelun aloittajalla on vielä tänä päivänä jonkinlaisia sosiaalisia kontakteja niin siinä tapauksessa hän ei ole totaalisen yksinäinen vaikka hän niin sanoo koska totaalinen eli täydellinen yksinäisyys tarkoittaa sitä että ihmisellä ei ole minkäänlaisia - siis ei edes huonoja - sosiaalisia kontakteja.

        Se on sinun määritelmäsi, mutta ihminen voi potea yksinäisyyttä muulloinkin.

        Sinun filosofiasi mukaan ihmisen täytyisi _omistaa_ muita ihmisiä, ettei olisi yksinäinen. Eihän se niin mene.
        Yksinäisyys on mielentila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun määritelmäsi, mutta ihminen voi potea yksinäisyyttä muulloinkin.

        Sinun filosofiasi mukaan ihmisen täytyisi _omistaa_ muita ihmisiä, ettei olisi yksinäinen. Eihän se niin mene.
        Yksinäisyys on mielentila.

        On tämäkin asia tutkittu, sieltä se syy löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tämäkin asia tutkittu, sieltä se syy löytyy.

        Niin, mikä on tutkittu ja missä on tuo tutkimus?

        Ensi kerralla vähän selventävämpi vastaus, kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksinäisyys käsitteenä on monimutkaisempi kuin luulet.
        Parisuhteessakin oleva voi kokea olevansa yksinäinen.
        Ihminen, jolla on ympärillään sata ihmistä, voi kokea olevansa yksinäinen.

        Tottakai on olemassa emotionaalista yksinäisyyttä, jota voi kokea vaikka olisi parisuhteessa tai muuten ihmisten ympäröimä. Mutta se on ihan "eri luokan" yksinäisyyttä verrattuna siihen, ettei ole ketään läheistä ihmistä, eikä tule ihmisenä nähdyksi. Täysin vailla ihmisiä oleva yksinäinen on kuin ihminen, jolla ei ole mitään ruokaa syötäväksi. Emotionaalisesti yksinäisellä taas on ruokaa, mutta ei juuri sitä mitä hän haluaisi syödä. Molemmat ovat nälkäisiä.


    • Anonyymi

      Tässä on yksi sellainen. Olen kyllä nyt totaalisesti yksin jäätyäni leskeksi viime vuoden lopulla. Olimme kaksin, meillä ei kummallakaan ole paljon sukulaisia. Kun olin tytöelämässä, minulla ei ollut työpaikalla oikein ketään läheistä työkaveria eikä koulussa sitä ennen, olin koulukiusattu, ennen ei välitetty, jos jotakuta kiusattiin. Olin muiden mielestä outo. Oli myös heikko itsetunto, lapsuudenkodissa oli ankara kuri. Olen pääkaupunkiseudulla asuva, juuri muuttanut pienempään asuntoon miehen kuoleman jälkeen. Asunto on ihan kiva, mutta ei aina jaksa olla vaan kotona, Oikein mihinkään ei kehtaa mennä yksin. Olen sairastanut aikuisiälllä masennusta, mihin lääkitykseni ei oikein tunnu auttavan. Olen eläkeikäinen. Syön nyt kuitenkin sitä lääkettä. kun se minulle on määrätty. Kaipa sen voi vaihtaa, en tiedä vaihtaako apteekki suoraan. En vielä edes tiedä, mitä harrastusmahdollisuuksia täällä on, kun olen asunut täällä vasta niin vähän aikaa. Minulla on siis keskivaikea masennus, en häpeä sitä mitenkään, tuskin olen ainoa, että siitä ei ole kiinni.

      • Anonyymi

        Yksin täälläkin.


      • Anonyymi

        Minä olen aika totaaliyksinäinen keski-ikäinen nainen hesasta, olen uskova, olisko muita uskovia jotka kaipaisivat kaveria?
        Olen sosiaalinen mutta yksin jäänyt.
        Tytti


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe