APUA närästykseen

Ei jaksa enää

Olisko kenelläkään hyviä ohjeita närästyksen hoitoon? Olen käynyt vaivasta lääkärilläkin ja syönyt sen myötä kaksi Nexium-kuuria (40mg & 20mg) vaiva meni toisella kuurilla hetkeksi ohi, mutta kun kuuri loppui oireet palasivat. Lääkäri haluaa odottaa muutaman kuukauden ennekuin laittaa minut tähystykseen..Että jos ne oireet lähtisivät. Kärsin kuitenkin närästyksestä useamman kerran viikossa. Vähintään kaksi krt, joten olisko kellään perusohjeita mikä auttaisi? Pahinta närästys on öisin ja aamuisin..

9

2173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen käyttänyn Losec ja Gaviscon nimisiä lääkkeitä, Gaviscon on lääke joka purraan
      sussa tahnaksi ja nielään siitä tulee tulppa
      ruokatorven suulle ja estää happoja tulemasta ylös Olen Ruotsissa asuva että tämän lääkkeen
      nimi voi olla jokiin muu Suomessa sivu vaikutuksia ei ollut tällä lääkellä.
      Losec on happoja vähentävä lääke.

    • 30 vuotta

      30 v olen syönyt varmaan kaikki mahdolliset mahalääkkeet. 10v sitten määrättiin tähystykseen, vielä en ole uskaltanut mennä.
      Nexiumia olen syönyt 1-3 kuuria vuodessa, nyt on Lanzo Melt - kuuri menossa.
      Tärkeintä on kuitenkin se mitä syö, on opeteltava syömään vatsalle sopivia ruokia, vihanneksia,ym.
      Kahvia ei saisi juoda, siitä en ole eroon päässyt, joka aamu on pakko juoda pari mukillista.

      Olisiko niin että (syöt illalla ?) hapot nousevat makuuasennossa ruokatorveen, saattaa olla refluksitauti, eihän sitä tiedä mutta tähystyksessä kyllä selviää syy. Iltasyöminen on yleensä jätettävä jotta närästys ei vaivaisi öisin.

    • tessukka

      Nosta vuoteesi pääpuolta n.20cm ,älä syö tai juo kolmeen tuntiin ennen nukkumaan menoa.
      Lopeta kahvi, tupakka, ja vältä ainakin tuoremehuja.
      Jotkut ihmiset joutuvat syömään happosalpaajia (Somac , Nexium, Losec)pitkiä aikoja, mahalaukun ja ruokatorven välistä sulkijalihasta vahvistavat valmisteet(Metopram, Primperan)voivat myös tuoda apua.
      Jos pääset tähystykseen ja sinulla todetaan palleatyrä ,voidaan se korjata leikkausella.
      Närästys on hankala vaiva, kirjoitan ihan omasta kokemuksestani , joten voimia sinulle hankalan vaivasi kanssa.

    • ujopoika

      Ei oikein ole hyviä neuvoja,minä syön myös nexiumia jatkuvasti.En tule toimeen ilman niitä enää, minulla on todettu palleatyrä.Ei saisi syödä kovin mausteetuja ruokia,ettei vaan sinullakin ole sama vaiva ,koska nuo oireesi ovat samanlaisia kuin minulla oli aikanaan.Myöskään ei saisi juoda hiilihapollisia juomia,eikä alkoholia eikä olutta.Minunmielestä sinun kannattaisi jatkkaa sen nexiumin syöntiä,koska se pitää vatsahapot kurissa.Riippuu tietysti lääkäristä määrääkö se niitä sinulle.

    • r.a

      hei! on paljon apuja mahakipuun! ole huoleti tässä pieniä neuvoja: neuvo1. Kun mahaasi närästää mene sängylle mahakippuraan ja katso häviääkömahakipu. 2. Tämän äiti tekee mulle jos mulla sattuu mahaan eli ota pyyhe ja kasta se kuumaan veteen ja pane pyyhe mahanpäälle sen pitäisi autaa!

      • röyh

        kun närästää pitää röyhtästä. helpon röyhtäsyn saa esim. seuraavasti. ota ruokalusikallinen ruokasoodaa ,kyytipojaksi kunnon kulaus kokakolaa ja varmana kohta tulee röyh. hetkeksi hyvä ja halpa helpotus


      • Anonyymi
        röyh kirjoitti:

        kun närästää pitää röyhtästä. helpon röyhtäsyn saa esim. seuraavasti. ota ruokalusikallinen ruokasoodaa ,kyytipojaksi kunnon kulaus kokakolaa ja varmana kohta tulee röyh. hetkeksi hyvä ja halpa helpotus

        :))) Päivän makeimmat naurut pitkästä aikaa. Varmana toimii!! Röyh vaan.


    • Mää

      Liian moni kärsii vuosia närästyksestä
      eikä hänen lääkärinsäkään tajua (tai halua)
      testauttaa helicobakteerin olemassaoloa.

      Esim. Lähisukulaiseltani ikävät, sydänoireiksikin
      luullut, närästysoireet katosivat helicokuurin
      myötä.

      Kts. vaikkapa googlesta hakusanalla
      "helicobakteeri" ja lääkehoidosta
      vaikkapa hakusanalla "Helipak A".

      (Kyseisiä lääkekuureja, joissa tujut antibiootit,
      on muistaakseni kolmea erilaista. Yleensä
      kai n. 9 potilasta kymmenestä saa helicon
      häädettyä 1. kuurilla.)

    • hellu

      Minä sain avun Aloe Vera Plus-juomasta ja Acidophiluskapseleista!
      Katsopa Nexium. ym. haittavaikutukset pitemmän päälle esim. maksaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe