Skodan kevythybridit ovat surkeita verrattuna Toyotaan

Anonyymi

Kevythybridit ovat ihan pelleilyvehkeitä hybridi-Tojotaan verrattuna. Niissä akkujännitekin on vain 48 V, joten kovin kummoista apua menoon ei niin pienellä jännitteellä voi saada. Niillä ei pysty ajamaan sähköllä juuri minkäänlaista matkaa, eikä kulutuskaan pienene käytännössä ollenkaan. Näitä autoja tehtaat tekevätkin vain keinottelumielessä, jotta välttyisivät suurilta päästösakoilta.

Hybridi-Tojotassa ajoakun jännite on yli 200 V, joten tarvittaessa se pystyy kiihdyttämääm autoa ripeästikin. Edullisissa olosuhteissa auto kulkee sähköllä reilun kilometrin matkojakin, joten sähkölaitteilla saadaan jotain aikaankin. Tärkeintä on kuitenkin se, että hybridikoneistolla saadaan polttoaineenkulutus hyvin pieneksi kaupunkiajossa. Avainasemassa on tällöin tehokas jarrurusenergian talteenotto.

https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/

76

4160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Polttoainetaloudellisuuden kannalta kevythybridijärjestelmillä on vain pieni vaikutus, joten sitä ei kannata pitää erityisen suuressa painoarvossa ostopäätöstä tehdessä.

      Toyotan täyshybridit ovat kevythybridejä hieman kehittyneempiä sähköisen ajon osalta. Täyshybridiautolla on mahdollista ajaa lyhyitä matkoja myös pelkän sähkömoottorin voimalla, mutta akun kapasiteetti riittää tyypillisesti vain muutaman kilometrin matkoihin. Pieni akku tarkoittaa toisaalta myös sitä, että sen lataaminen tyhjästä täyteen liike-energiantalteenotolla sekä polttomoottorilla generoimalla on nopeaa.

      Hybridiautojen kevyempää päätä edustavat nimensä mukaisesti niin sanotut kevythybridit. Ne ovat autoja, joissa on tyypillisesti pieni ajoakku sekä sähkömoottori, joka avustaa polttomoottoria liikkeellelähdöissä.

      Kevythybridi ei oikeastaan koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori voidaan sammuttaa esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa jo esimerkiksi 30 km/h nopeudessa.

      • Anonyymi

        Noita autoja ei ole valmistettu auton ostajia varten vaan yritetään hiukan pienentää päästöjä EU:n päästömääräysten vuoksi. vaikka kulutukseen vaikutus on todella pieni. Valmisttu Eu:ta varten.


      • Anonyymi

        Yksinkertaisimmillaan uutuusmalleissa moottori on aivan tavallinen bensiini- tai dieselkone, jonka laturi on korvattu moottori-generaattorilla, ja johonkin kohtaa autoa on piilotettu muutaman maitopurkin kokoinen lisäakku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noita autoja ei ole valmistettu auton ostajia varten vaan yritetään hiukan pienentää päästöjä EU:n päästömääräysten vuoksi. vaikka kulutukseen vaikutus on todella pieni. Valmisttu Eu:ta varten.

        Eihän näitä järjellä kukaan osta.

        Skoda fan boy


    • Anonyymi

      Eikö muiden kevythybridit sitten ole surkeita kun Skodan?? aika kummaa taitavat kaikki hybridit kuulua samaan kategoriaan.. Eli surkeita.

      • Anonyymi

        Skodahan on kuitenkin ylivoimainen noissakin....Ainakin fanaatikkojen mielestä....


      • Anonyymi

        Tämä palsta on yhden merkin mainostamista ja toisen merkin mollaamista.. Aika surkeaa lukemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä palsta on yhden merkin mainostamista ja toisen merkin mollaamista.. Aika surkeaa lukemista.

        Aivan. TM.ssä ihan samanlaista paskanjauhantaa. Mikään ei siis ole autoilevassa maailmassa muuttunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä palsta on yhden merkin mainostamista ja toisen merkin mollaamista.. Aika surkeaa lukemista.

        Tosiasioiden kertominen ei ole mollaamista.
        Yritä kestää. Säästät ja vaihdat parempaan.


    • Anonyymi

      VW:n kevythybridit ovat oikeasti KERSejä jotka vain ottavat jarrutusenergian talteen. Bensalla ne liikkuvat 100% koko matkan aivan kuten tojonkin hybridit.
      Se mitä tojolta puuttuu on ladattavat hybridit, sähköautot ja kaasuautot. Kaikki nuo ovat Tojoja edullisempia ajaa ja pienempipäästöisiä. Tojo on jäänyt 90-luvulle ja tojohönöt paasaavat edelleen bensakulutuksista vaikka tuo aika on jo jätetty taakse. Nyt eturivin autot ovat nollapäästöisiä tai polttavat uusiutuvaa biokaasua.
      Tojolla ajavat fossiilit fossiilipolttimilla.

      • Anonyymi

        Eivätkä ole mitään KERSejä. Kukaan muu kuin sinä ei nimitä niittä KERSseiksi. KERSsejä on vain Formula 1:ssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkä ole mitään KERSejä. Kukaan muu kuin sinä ei nimitä niittä KERSseiksi. KERSsejä on vain Formula 1:ssä.

        Ovat nimenomaan KERSejä. Kinetic Energy Recovery System. Ottavat liike-energian talteen jarrutuksessa ja se energia käytetään myöhemmin auton liikuttamiseen polttiksen apuna. Sanopa miksi tuollainen zydeemi olisi mitään muuta kuin KERS.
        Tojon höpöhybridi lataa akkujaan myös kallista bensaa polttamalla ja on siksi täysin idiootti ratkaisu.


    • Anonyymi

      Entä ne ladattavat versiot, kovasti on kehuttu. Uusia tulee ihan kohta.

      • Anonyymi

        Niissäkään ei ole täyshybridiä eli täyttä tötsää nekin.


      • Anonyymi

        Onhan noita lafattavia ollut jo vuosia melkein joka merkillä. Tosin Toyotalla vain yksi floppi ja tänä vuonna toinen yritys.


    • Anonyymi

      Tuli vaan mieleen et kuinkahan tuo hihna kestää kaiken lisätehoa välittämisen sähkömoottorilla kampiakselille.

      • Anonyymi

        Hihna on mitoitettu kestämään se aika vaatimaton teho mitä VW:n KERSin sähkömoottori tuottaa.
        Mietipä vaikka Harley-Davidsosin remmivetoa. Paljon enemmän tehoa välitetään remmin kautta eikä niissä ole koskaan mitään ongelmia ollut.
        Pitäisi vähän miettiä ennenkuin pulauttaa suustaan tuollaisia sammakoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihna on mitoitettu kestämään se aika vaatimaton teho mitä VW:n KERSin sähkömoottori tuottaa.
        Mietipä vaikka Harley-Davidsosin remmivetoa. Paljon enemmän tehoa välitetään remmin kautta eikä niissä ole koskaan mitään ongelmia ollut.
        Pitäisi vähän miettiä ennenkuin pulauttaa suustaan tuollaisia sammakoita.

        Skodan hihnat ja ketjut tuntuvat olevan suuri huolenaihe tällä palstalla. Kuten myös oktomurske. Voin vakuuttaa, että Skodan hihnat ovat parhaat mahdolliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodan hihnat ja ketjut tuntuvat olevan suuri huolenaihe tällä palstalla. Kuten myös oktomurske. Voin vakuuttaa, että Skodan hihnat ovat parhaat mahdolliset.

        Parhaat mahdolliset, toki. Venäläisellä hihnapajalla mahdollisuudet ovat, sanoisinko kohteliaasti, vaatimattomat...

        No, mitä sitä kaunistelemaan. Kangasremmiä ovat kuten Puna Armejan tyyliin kuuluukin. Onhan Skoda täysin venäläinen vehjes!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaat mahdolliset, toki. Venäläisellä hihnapajalla mahdollisuudet ovat, sanoisinko kohteliaasti, vaatimattomat...

        No, mitä sitä kaunistelemaan. Kangasremmiä ovat kuten Puna Armejan tyyliin kuuluukin. Onhan Skoda täysin venäläinen vehjes!

        Puna Armeijan rähinäremmit on asennettava vehjeksiin. Sen jälkeen lentää oktomurske lepästä leppään.


    • Anonyymi

      Kevythybridi. Uskomatonta että tuollaisia myydään.

      • Anonyymi

        Se mahdollistaa nopeat liikennevalolähdöt. Ei siitä muuta apua ole.


    • Anonyymi

      Noille saksalaiskonsernin kevythybrideille sopii oikein hyvin termi MUKAHYBRIDI.

      • Anonyymi

        Niistä ei pitäisi puhua hybrideinä lainkaan. Teknisesti ne ovat KERSejä.


    • Anonyymi

      Teron kohdalla tuleekin puhua KERSkurista.

    • Anonyymi

      Kerronpa sinulle tojotajuippi, että turhaan räksytät täällä. Mene sinne riisikuppipalstalle kehumaan ohutpeltistä kyhäelmää jota ei autoksi voi sanoa. Skoda tekee tänään maailman parhaat autot, joka luokassa. Simply clever-ratkaisut ovat tsekkien ideoita; miksi japaanialaiset eivät tällaisiin kykene? Heidän rojuissaan ei ole mitään tavaraverkkoja tai sateensuojalle koteloita jne, vaan surkeat pikkutavaratilat ja muu ergonomia. Skoda on ajattoman tyylikäs, huippuhyvä ajaa ja siihen saa runsaasti erillisiä lisävarusteita, toisin kuin riisikuppeihin. Ja vakiovarustelu on runsas ja toimiva. Uusi Octavia tulee olemaan ensi vuonna Suomen myydyin automalli.

      • Anonyymi

        Päivän huutonaurut "skoda tekee tänään maailman parhaat autot" onhan se jos ei autolta paljoa vaadi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivän huutonaurut "skoda tekee tänään maailman parhaat autot" onhan se jos ei autolta paljoa vaadi.

        Juu, tämä oli tuskainen parahdus rahansa paskaan laittaneelta Skodahönöltä. Ei kuitenkaan taida olla kaikkitietävä skodahönöboy, koska tuotos oli erilaista, hieman agressiivisempaa tekstiä. Tää oli hyvä: "Skoda on ajattoman tyylikäs, huippuhyvä ajaa ja siihen saa runsaasti erillisiä lisävarusteita...". Melkoinen satusetä 😁, melkein meinaa naurattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tämä oli tuskainen parahdus rahansa paskaan laittaneelta Skodahönöltä. Ei kuitenkaan taida olla kaikkitietävä skodahönöboy, koska tuotos oli erilaista, hieman agressiivisempaa tekstiä. Tää oli hyvä: "Skoda on ajattoman tyylikäs, huippuhyvä ajaa ja siihen saa runsaasti erillisiä lisävarusteita...". Melkoinen satusetä 😁, melkein meinaa naurattaa.

        Tuskainen parahdus = paskainen turahdus trolliterolta.


    • Anonyymi

      Skoda hybridi: Skoda 120:n korissa on edessä valmiina paikka moottorille, eli yksi diesel edessä ja toinen bensa takana, mutta molemmat rikki...

      • Anonyymi

        Hei eiks näitä tehty 1960 luvulla. Mitä toveriajanvankkurit kuuluvat 2020 luvulle. Elät menneisyydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei eiks näitä tehty 1960 luvulla. Mitä toveriajanvankkurit kuuluvat 2020 luvulle. Elät menneisyydessä.

        Se oli komentotalouden aikaa, kun Moskova määräsi, mitä missäkin valmistettiin. Onneksi se on mennyttä aikaa, ja Tsekissä tehdään taas mitä halutaan. Osaamistahan sieltä on löytynyt aina.


    • Anonyymi

      Uusin Tuulilasi lehti moitti Corolla 2.0 hybrid Trek: iä isosta polttoaineen kulutuksesta 7.5, litraa koeajon keskikulutus olivat ihmetelleet maahantuojankin kanssa mistä johtuu kova jano mutta mitään vikaa ei löytynyt.

    • Anonyymi

      Täyshybridi voi liikkua pelkän sähkömoottorin voimin, kevythybridin sähkömoottori sen sijaan vain avustaa polttomoottoria eikä kykene liikuttamaan autoa yksinään eikä Volkswagen-konserni kykene valmistamaan toimivaa täyshybridiä kuten Toyota.

      • Anonyymi

        Ehkäpä ne ei enää halua kopioida Toyotan ikivanhaa tekniikkaa. Nämä Toyota uunot ovat siitä hassua porukkaa että oli Toyotan tekniikka mitä tahansa se on paras ja oikea.. Sama vaikka kamelin paskaa pitäisi tankkiin etsiä se olisi ainoa ja oikea tekniikka. Miettikääpä keskustelujen sävyä jos esim Skoda valmistaisi nykyistä Toyotan tekniikkaa ja Toyota ”kevythybridiä”.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä ne ei enää halua kopioida Toyotan ikivanhaa tekniikkaa. Nämä Toyota uunot ovat siitä hassua porukkaa että oli Toyotan tekniikka mitä tahansa se on paras ja oikea.. Sama vaikka kamelin paskaa pitäisi tankkiin etsiä se olisi ainoa ja oikea tekniikka. Miettikääpä keskustelujen sävyä jos esim Skoda valmistaisi nykyistä Toyotan tekniikkaa ja Toyota ”kevythybridiä”.?

        Paljastit juuri, että et itse ymmärrä tekniikasta mitään. Jokainen tekniikkaa ymmärtävä ja siihen perehtynyt tietää, että Skodan tekniikka - etenkin kevythybridit - ovat huomattavasti alkeellisempia kuin Toyotan hybriditekniikka.

        Ladattavuus ei tee tekniikasta parempaa. Ei edes Toyotan tapauksessa. Toyotan ladattava plug-in on yhtä hyvää tekniikkaa kuin itselataavakin. Suurin ero on sähkömoottorin ja suurjänniteakun koossa sekä pistokelaturissa. Jostakin merkillisestä syystä, ihmiset luulevat, että ladattavuus on tekniikaltaan parempaa. Ei ole mutta on tänä päivänä välttämättömyys, mikäli aikoo menestyä automarkkinoilla. Siksi Toyotakin lisää ladattavien määrää. Mutta ei se edellenkäämn ole parempaa. On vain kysytympää tekniikkaa tulevaisuudessa.

        Ladattava on kalliimpaa tekniikkaa, koska isompi suurjänniteakku maksaa enemmän.
        Toyotan tapauksessa itse polttomoottori ja hybriditekniikka - ladattavissa tai itselataavissa - on tällä hetkellä kehittyneempää tai vähintään yhtä kehittynyttä kuin muillakin valmistajilla. Se että teknikkaa on koeteltu jo vuosia erilaisissa ympäristöolosuhteisa ei tee sitä huonoa. Päinvastoinpitkä kokemus lisää tekniikan luotettavuutta. Samalla tekniikkaa on edelleen kehitetty vaikka hyväsi havaittu perusrakenne on yhä sama.

        Tässä eri valmistajien (Audi/BMW/Toyota/Honda) parhaat palat omista tekniikoistaan. Kukin voi päättää mikä on paras. Niissä on painotettu/mainostettu eri asioita.
        Vaikka Audi muilla ominaisuuksillaan kiilaa autona kärkikaksikon joukkoon, sen tässä edustama hybriditekniikka on näistä vaihtoehdoista alkeellisinta. Ja kenties halvinta.

        Auto valitaan monien eri ominaisuuksien mukaan. Käyttötarkoitus ja halutut ominaisuudet ratkaisevat, mikä on paras tekniikka kullekin käyttäjälle. Tällä palstalla asia ei ratkea.

        https://www.youtube.com/watch?v=z3nQUPND870

        Tässä vielä Hondan hyvriditekniikkaa
        https://www.youtube.com/watch?v=tKfabuubtsg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkäpä ne ei enää halua kopioida Toyotan ikivanhaa tekniikkaa. Nämä Toyota uunot ovat siitä hassua porukkaa että oli Toyotan tekniikka mitä tahansa se on paras ja oikea.. Sama vaikka kamelin paskaa pitäisi tankkiin etsiä se olisi ainoa ja oikea tekniikka. Miettikääpä keskustelujen sävyä jos esim Skoda valmistaisi nykyistä Toyotan tekniikkaa ja Toyota ”kevythybridiä”.?

        Kevythybriditekniikka ei ole uutta muille kuin tietyn konsernin autoilla ajeleville.

        Perheessä oli kakkosautona Peugeot 3008 2012 eHDi. Jo siinä oli 48V lisäakku ja kevythybriditekniikka start/stop-automatiikalla. Laturi/sähkömoottori käynnisti auton esim. liikennevaloista lähdettäessä. Tuohon aikaan tekniikkaa kutsuttiin mikrohybridiksi.

        Auto ostettiin uutena ja vaihdettiin uuteen kolmen vuoden iässä. Sitä ennen tuo tekniikka jätti tielle Helsingin aamuruuhkassa. Moottorin käynnistys tehtiin moniurahihnan avulla tuon 48V moottorin/ laturin avulla. HIhnan rissapyörän laakeri leikkasi kiinni kovalla pakkasella moottoritieajon päätteeksi ja hihna meni tuhannen solmuun. Autolla pystyi nilkuttamaan pois ruuhkasta. Lavetti nouti huoltoon. Onneksi oli assistance-palvelu voimassa. Auto vaihtui heti huollon jälkeen luotettavampaan.

        Tekniikka ei näkyvästi vaikuttanut kulutukseen. Se tekniikka tuli käytännössä lisähintoineen ja huoltokuluineen kalliimmaksi kuin mitä se koskaan ehti säästää polttoainetta.

        Nyt kakkosautona on Toyotan hybridi. Tekniikan kanssa ei ole vastaavia eikä muitakaan ongelmia. Tuskin sekään säästää kulutuksellaan sitä, minkä tekniikka tuo siihen lisähintaa. Mutta eipä sitä säästösyistä ole hankittukaan. Bensiini automaatti oli hakusessa ja siinä sattui olemaan luotettava hybriditekniikka samassa paketissa.


    • Anonyymi

      leike netin lehdestä:

      "Ns. kevythybridejä ei voi pitää sähköautoina, koska esimerkiksimaantieajossa ne eivät tuo merkittäviä päästövähennyksiä."

    • Anonyymi

      Ihme juttu, että skoda aina alimitoittaa kaikki akut (sekä ajoakut että normi-) ja myös ilmastointilaitteiston. Talvella palelee ja kesällä hikoilee skodalootassa.

    • Anonyymi

      Nuo kevythybridit ovbat todella surkeita tekeleitä- älkää missän tapauksessa ostako niitä.

      • Anonyymi

        Toyota on myös kevythybridi.
        Ei liiku metriäkään pelkällä sähköllä.


      • Anonyymi

        Paljon fiksumpaa on että polttomoottori käy kokoajan ja avustaa sitä tarpeen mukaan kuin Toyotan lelut paukuttavat moottoria käyntiin ja sammuttaa sitä vähän väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon fiksumpaa on että polttomoottori käy kokoajan ja avustaa sitä tarpeen mukaan kuin Toyotan lelut paukuttavat moottoria käyntiin ja sammuttaa sitä vähän väliä.

        Eli tuo sähkösysteemi Skodassa on turha,kun bensamoottorin pitää käydä koko ajan:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on myös kevythybridi.
        Ei liiku metriäkään pelkällä sähköllä.

        Väärä tieto.

        Kulkee pelkällä sähkömoottorillakin akun varaustilanteen mukaisesti. Puhutaan ainakin sadoista metreistä tai jopa kilometreistä. Sähköauto Toyota ei ole joten satojen kilometrien ajo sähköllä ei onnistu. Mutta vastaavasti akustokin on pienempi, kevyempi ja halvempi, Toyotan hybridi ei koskaan käytä akkua täysin tyhjäksi.


    • Anonyymi

      Kevyt hybridi. Naurettava viritys.

      • Anonyymi

        Skoda tekee jo sähköautoja, kaasuautoja ja ladattavia hybridejä. Tojo on juuttunut 90-luvun latauskelvottomiin hybrideihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda tekee jo sähköautoja, kaasuautoja ja ladattavia hybridejä. Tojo on juuttunut 90-luvun latauskelvottomiin hybrideihin.

        Vw konsernissa tiedetään kuinka kuinka ongelmia valmistetaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw konsernissa tiedetään kuinka kuinka ongelmia valmistetaan

        Suomen kansa on kuitenkin ostanut VW-konsernin valmistamia autoja jo vuosikymmenet kaksi kertaa enemmän kuin minkään muun valmistajan autoja. Ja samoin VW on maailman suurin autonvalmistaja.

        Pikkusintit itkee. VW jyrää keulilla.


    • Anonyymi

      Skodan kevythybrid säästää bensaa, ennen meni 8 litraa / 100 km ja nyt 7,9l / 100km

      • Anonyymi

        Juuri noin ne lehdet kirjoittaa. Kevythybridillä kuin ei voi ajaa metriäkään sähköllä. Täyshybridiä saksalaiset eivät ole oppineet valmistamaan. Niistä tuli susia niin lopettivat.


    • Anonyymi

      Kulutus maantie keskinopeus 77 km/h (TM koeajot ja vertailut)
      Corolla 2.0 Hybrid TS 4,3 l/100km
      Corolla 1.8 Sedan Hybrid 4,7 l/100km
      Octavia 2.0 TDI 3,6 l/100km
      Octavia 1.5 TSI 4,7 l/100km

      • Anonyymi

        Lisäyksenä, että Octaviat ilman mitään turhia hybridviritelmiä. Painoa ei ole tarvinnut pudottaa jättämällä äänieristeet pois kuten Toyotoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäyksenä, että Octaviat ilman mitään turhia hybridviritelmiä. Painoa ei ole tarvinnut pudottaa jättämällä äänieristeet pois kuten Toyotoissa.

        Toyotan hybridit ovat kevyitä koka niissä ei ole kytkintä, starttimoottoria eikä laturia, eikä apulaitehihnaa, jotka kaikki ovat kuluvia ja painavia osia.


    • Anonyymi

      Aloittaja yrittää johtaa lukijoita harhaan.
      Skodan uusista malleista löytyy tietysti myös ihan oikeita pistokehybrideitä.
      Octaviassa ja Superbissa on 13 kWh:n ajoakusto, jonka WLTP-toimintamatkaksi ilmoitetaan n. 60 kilometriä. Ympäristön kannalta paljon parempi kuin Tojon mukahybridi, joka tuottaa kaiken energian polttomoottorilla.

      • Anonyymi

        ...mutta niistä pistokehybrideistä puuttuu Toyotan kaltainen täyshybridijärjestelmä. Ne ovat surkeita kevythybridejä tai vielä pahempaa eli niissä ei ole hybridijärjestelmää lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...mutta niistä pistokehybrideistä puuttuu Toyotan kaltainen täyshybridijärjestelmä. Ne ovat surkeita kevythybridejä tai vielä pahempaa eli niissä ei ole hybridijärjestelmää lainkaan.

        Eli Toyotaa ei voi ladata halvalla sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...mutta niistä pistokehybrideistä puuttuu Toyotan kaltainen täyshybridijärjestelmä. Ne ovat surkeita kevythybridejä tai vielä pahempaa eli niissä ei ole hybridijärjestelmää lainkaan.

        Kerrohan nyt aivan omin sanoin, mitä sinun mielestäsi Toyotan täyshybridi tekee sellaista, mitä ei jokaisen muun merkin ladattava hybridi osaisi tehdä. Nehän osaavat ottaa jarrutusenergian talteen ja toimia tyhjäksi ajetulla akulla itselataavana hybridinä käyttäen noin 10% akun varauksesta siihen tarkoitukseen.


    • Anonyymi

      Kevythybri on aika surkea rakenne. Ei säästä polttoainetta eikä voi ajaa metriäkään sähköllä.

      • Anonyymi

        ........ja äin automekaanikon silmissä suorastaan huvittava ellei peräti koominen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ........ja äin automekaanikon silmissä suorastaan huvittava ellei peräti koominen

        On päästy käyttämää hybridi-sanaa, jotta ostaja erehtyisi. Siitä on kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On päästy käyttämää hybridi-sanaa, jotta ostaja erehtyisi. Siitä on kysymys.

        Käyttihän joku valmistaja hyvridi sanaa luomuksestaan, jonka moottori sammui kun kytkin painettiin pohjaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttihän joku valmistaja hyvridi sanaa luomuksestaan, jonka moottori sammui kun kytkin painettiin pohjaan.

        Eivät osanneet rakentaa sen kummempaa hybridiä.


    • Anonyymi

      Automekaanikko nauroi jumalattomasti kun kyselin kevythybrideistä.

    • Anonyymi

      ja vielä DSG ja öljytuhokoneet

    • Anonyymi

      Aloituksessa puhuu näköjään asiantuntija.

      • Anonyymi

        Noin se asia on kuin aloituksessa kerrotaan. Terveisin automekaanikko.


    • Anonyymi

      Jos sinulla on tuttu automekaanikko niin juttele hänen kanssaan. Kevythybridi on todella surkea.

    • Anonyymi

      Skodassa ainoa jännite on jännitys, pääseekö koskaan ajaessa perille.

      6 V sähköjärjestelmässä ei ole jännitettä.

    • Anonyymi

      Tuota kevythybridiyttä yritetään käyttää myyntivalttina vaikka viritys on aivan surkea verrattuna Toyotaan.

      • Anonyymi

        Kevythybridiydestä on tullut myyntihaitta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kevythybridiydestä on tullut myyntihaitta.

        Asian ydin on juuri tuossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asian ydin on juuri tuossa.

        Octavioita myytiin kesäkuussa vain ja ainoastaan 360.


    • Anonyymi

      lue

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe