Minne sammutin huoltoon?

Anonyymi

Näin juuri mikkeliin muuttaneena ei vielä oikein tunne kaikkia palveluntarjoajia. Onko täällä muita kuin nämä kaksi? Sammutinhuolto? Tarkoitus olisi myös yritykseni sammuttimet tarkastuttaa.

21

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tonne kivisen ja sorasen huoltoon. Ss on niin nopee et äkkinäisestä tuntuu et kerkiskö sitä muuta ku lapun laittaa ja tietysti laskuttaa...ehe ehe..

    • Anonyymi

      Savon Sammutinhuolto Oy:llä on lainvoimainen oikeuden tuomio Pelastuslaitoksen sammuttimienvalohoidosta. Eikä edes sakkotuomio vaan oli muistaakseni oikein vankeustuomio.

      • Anonyymi

        Täh? Nyt kannattaisi hieman ottaa asioista selvää mihin se tuomio edes liittyy... Ja itse ainakin olen siellä hyvää palvelua saanut ja eikös siellä koko henkilökuntakin vaihtunut juuri ennen sitä hässäkkää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh? Nyt kannattaisi hieman ottaa asioista selvää mihin se tuomio edes liittyy... Ja itse ainakin olen siellä hyvää palvelua saanut ja eikös siellä koko henkilökuntakin vaihtunut juuri ennen sitä hässäkkää?

        Kerrot varmaan sitten mihin tuomio liittyy kun tunnut asiasta tietävän. Vai pitääkö alkaa itse googlailemaan?

        Sen verran muistan jutusta että sen vankeustuomion sai kyllä yrittäjä itse, ei siis yritys eikä henkilökunta. Sehän oli tosi iso uutinen kun kaupunginvaltuutettu saa linnatuomion. Kivinen kyllä väitti että kyseessä on oikeusmurha ja varmasti valittaa hoviin, ei se kumminkaan valittanut? Tuomio ei ollut pitkä, olisiko ollut jotain kuukausia? Mutta oli kuitenkin vankeutta eikä sakkoja. Tuomio tuli vuosia (10?) kestäneestä huijauksesta kun Kivinen kirjoitti leimat ja todistukset pelastuslaitoksen pulloihin joihin ei ollut tehnyt tarkastuksia eikä huoltoja. Laskut kyllä muisti tehdä.

        Korjaa jos on jotain väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh? Nyt kannattaisi hieman ottaa asioista selvää mihin se tuomio edes liittyy... Ja itse ainakin olen siellä hyvää palvelua saanut ja eikös siellä koko henkilökuntakin vaihtunut juuri ennen sitä hässäkkää?

        En tiedä henkilökunnan vaihtumisesta kun en tuota huijarifirmaa enää käytä. Varmaan siellä on henkilökuntaa vaihtunut koska se oli entinen työntekijä joka ilmiantoi yrityksen toimintatavan. Mutta ei henkilökunnan vaihtuminen mitään auta jos määräys rikolliseen toimintatapaan tulee omistajalta.


    • Anonyymi

      Mikko kivinen on mainio hirmu lihava koomikko. Onkohan se sukua silmänkääntäjä-kiviselle.

    • Anonyymi

      Peräpuikko, maksa veros joskus!!!

      • Anonyymi

        Onks sillä veroja rästissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onks sillä veroja rästissä?

        Piti ihan mielenkiinnosta katsoa niin niitä veroja on rästissä just sillä toisella firmalla näköjään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piti ihan mielenkiinnosta katsoa niin niitä veroja on rästissä just sillä toisella firmalla näköjään...

        Paljos velkasaldo näyttää?


    • Anonyymi

      Tiedotteet 2015

      Mikkeliläisen sammutinhuoltoliikkeen omistajalle vankeusrangaistus työturvallisuusrikoksesta

      Itä-Suomi, työsuojelun vastuualue

      Etelä-Savon käräjäoikeus on tänään tuominnut mikkeliläisen sammutinhuoltoliikkeen omistajalle ehdollista vankeutta työturvallisuusrikoksesta.

      Sammutinhuoltoliike on erikoistunut palosammuttimien ja paineilmapullojen määrä-aikaistarkastusten tekemiseen. Yhtiö oli vuosina 2009-2012 tehnyt asiakkaidensa paineilmapulloihin määräaikaistarkastuksia, mutta oli jättänyt tarkastukseen lain mukaan kuuluvat painekokeet tekemättä. Tekemättömistä painekokeista oli tehty tarkastusmerkinnät yhtiön pitämään tarkastuspöytäkirjaan, joka oli esitetty määräajoin tarkastustoimintaa valvovalle Inspecta Oy:lle. Tekemättömistä painekokeista oli myös laskutettu liikkeen asiakkaita.

      Painekoe on olennainen osa paineilmapullon tarkastusta, koska sillä varmistetaan paineilmapullon kestävyys sitä käytettäessä. Asiaa käsiteltiin oikeudessa työturvallisuusrikoksena, koska paineilmapulloja, joiden painekokeen sammutinhuoltoliike oli jättänyt tekemättä, olivat käyttäneet työssään esimerkiksi palomiehet. Epäkuntoinen paineilmapullo voi esimerkiksi savu- tai vesisukelluksessa aiheuttaa työntekijälle kuoleman.

      Syytteessä ollut sammutinhuoltoliikkeen toiminnasta vastaava mies kiisti syyllisyytensä ja kertoi oikeudessa, että tarkastukset on tehty lain edellyttämällä tavalla tai jos niitä ei ollut tehty, hän ei ole ollut asiasta tietoinen ja työntekijät ovat erehdyttäneet häntä.

      Käräjäoikeus tuomitsi johtajan työturvallisuusrikoksesta. Oikeus totesi, että hän oli ollut tietoinen asiasta ja hän oli edellyttänyt työntekijöiltään, että tarkastuksiin kuuluvaa painekoetta ei tehdä. Oikeus totesi, että kysymys on tahallisesta teosta ja tuomitsi hänelle 45 päivää ehdollista vankeutta.

      Etelä-Savon käräjäoikeuden tuomio numero R 14/1294

      Lisätietoja:
      ylitarkastaja Sampo Pelkonen, p. 029 501 6995, sampo.pelkonen(at)avi.fi
      Itä-Suomen aluehallintovirasto, työsuojelun vastuualue, Mikkelin toimipaikka

      www.tyosuojelu.fi
      Reilut pelisäännöt työelämään
      Pidempiä työuria työsuojelulla

      16.1.2015

    • Anonyymi

      Koomisia nämä tyypit, jotka aloittelevat ketjuja ja vastailevat sitten itse niihin ja pyytävät poistamaan muiden lähettämiä viestejä. Kait tällekin jokin diagnoosi löytyisi?
      :D

      • Anonyymi

        Mitä viestiä olet pyytänyt poistamaan?


    • Anonyymi

      Onko sammutinhuollon huoltamat sammuttimet aiheuttaneet paloja? Häh?

      Siellä ne seiniä koristaavat siinä missä muutkin. Harvemmin tarvitaan.

      • Anonyymi

        Ei täällä sinun lisäksesi kukaan muu ole epäillyt että Savon Sammutinhuolto Oy:n huoltamat sammuttimet paloja aiheuttaisi.
        Sitä on epäilty että Savon Sammutinhuolto Oy ei huolla sammutinta vaikka laittaa leiman kylkeen ja laskun perään.


      • Anonyymi

        Sammutin ei paloja aiheiuta, mutta saattaa olla ettei se palon syttyessä toimi jos sitä ei ole huollettu huollossa, vaikka tarra kupeessa niin väittäisi.


    • Anonyymi

      Lauantaina oli torilla sammutinhuoltoa ja aika moni näkyi olevan pullon kanssa liikenteessä. Eikä ollut sen huijarifirman autoja!

      • Anonyymi

        EIks se ollu just saman firman auto?


    • Anonyymi

      Näkyi olevan sammutinhuollon tilat vuokrattavana ilmaisjakelulehdessä.
      Näinköhän loppunu duunit Kiviseltä?

      • Anonyymi

        Onko se joskus töitäkin tehnyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se joskus töitäkin tehnyt?

        Työn teosta en tiedä mutta on se ainakin laskuttanut. Siitä on oikein kirjallinen todiste:
        Etelä-Savon käräjäoikeuden tuomio numero R 14/1294


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1419
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe