Mänkkee marjjaan, työttömät ja ulukomualaeset.

Anonyymi

Nyt tulloo marjalle hinttoo laiskiaiset, ku ei Thaemmaan porukka Suommeen piäsekkää. Hopi, hopi mehttään vellipersepennut. Valammiiks syötetty sukupolovi kännykällä ihtteesä kuvvaelijat.

24

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllähän näilläkin sivuilla oli yksi lähdössä pellolle oikein miellään ja iloisinmielin. Miten kävi? Niinkuin kaikki muutkin hänellä ,valehteli kuten joka väliin.

    • Anonyymi

      Tänä syksynä saattaisi marjoilla jopa.tienatakin, koska niitä voi olla vähemmän tarjolla. Joskus ihmiset keräsivät niin paljon puolukkaa, että kustansivat itselleen ulkomaan matkoja ja kodin koneita. Työssä olevat viettivät viikonloput ja illat marjankeruussa. Eläkkeellä olevat poimivat parissa viikossa sievivoiset summat.

      • Anonyymi

        Työttömyyttä voidaa hoitaa työttömyysturvaa leikkaamalla eiköhän marjanpoiminta kelpaisi. jos on eläkkeellä kyllä Kela hoitaa asiansa mallikkaasti jos asut vuokralla asumistuki lähtee eli ei kannata tuloja hankkia vaan ottaa Kelan antimet käyttöön. sosiaaliturva kaipaa uudistusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömyyttä voidaa hoitaa työttömyysturvaa leikkaamalla eiköhän marjanpoiminta kelpaisi. jos on eläkkeellä kyllä Kela hoitaa asiansa mallikkaasti jos asut vuokralla asumistuki lähtee eli ei kannata tuloja hankkia vaan ottaa Kelan antimet käyttöön. sosiaaliturva kaipaa uudistusta

        Yleensäkkin kaikki tuet pois joka alalta, niin eikähän rupeaisi multa pölisemään eri malliin pelloillakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensäkkin kaikki tuet pois joka alalta, niin eikähän rupeaisi multa pölisemään eri malliin pelloillakin.

        Kuntouttavaa työtoimintaa tiukat paukut käyttöön ja sosiaalihuollon alaisuuteen työttömien pitäisi patistaa poimimaa marjoja ja maatiloilla on paljon töitä juurikasvimaalla kitkemistä mansikkatilat työllistää. päätulona on Kelan antelias sosiaalituki kyllä olisi kirveellä töitä sosiaalitukien uudistamisessa. nytkin ovat syrjäytyneet istuvat auringon paisteessa kaljatölkki kädessä puiston penkeillä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntouttavaa työtoimintaa tiukat paukut käyttöön ja sosiaalihuollon alaisuuteen työttömien pitäisi patistaa poimimaa marjoja ja maatiloilla on paljon töitä juurikasvimaalla kitkemistä mansikkatilat työllistää. päätulona on Kelan antelias sosiaalituki kyllä olisi kirveellä töitä sosiaalitukien uudistamisessa. nytkin ovat syrjäytyneet istuvat auringon paisteessa kaljatölkki kädessä puiston penkeillä

        he kaljaa nauttien saan ilmaista rahaa Kelasta kuluu juopotteluu ei te-toimistolla mitää virkaa ole ihan paska pulju


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuntouttavaa työtoimintaa tiukat paukut käyttöön ja sosiaalihuollon alaisuuteen työttömien pitäisi patistaa poimimaa marjoja ja maatiloilla on paljon töitä juurikasvimaalla kitkemistä mansikkatilat työllistää. päätulona on Kelan antelias sosiaalituki kyllä olisi kirveellä töitä sosiaalitukien uudistamisessa. nytkin ovat syrjäytyneet istuvat auringon paisteessa kaljatölkki kädessä puiston penkeillä

        Jos siellä istuvat, niin antaapa istua. Samahan on, syövätkö vai juovatko ilmaiset rahansa.
        Niin kauan kuin yksikin idän ihme ja Afrikan turisti pönkittää kaupan seinää päätöikseen, myös suomalainen saa tehdä mitä huvittaa, onhan hän sentään suomalainen.
        Tällä maalla on maine helpon rahan maana, se on ainoa syy, miksi kuumien maiden kuumat soturit tänne hinkuvat. Helppo raha voi tulevaisuudessa olla tiukemmassa, ainakin omat pistetään polvilleen. Vierailijoita ei niinkään, siitä nousisi sellaiset mellakat, että parempi vain jatkaa entisellään.
        Kun matu on ollut täällä kolkyt vuotta ihan vain oleillen, se kuuluisa työura on ohitse. Kukaan ei heitä tarvitse mihinkään ja aina vain uutta pukkaa. Ei ole kamelikuskin eikä lammaspaimenen paikkoja avoinna ja insseiltäkin jäi paperit kiireessä piironkin lootaan, onneksi puhelin tuli otettua mukaan.
        Armeijakaan ei palkkaa vieraan valtakunnan sissejä eikä kessuja. Suomi on taipunut matujen edessä ihan totaalisesti. Ainakaan vielä ei voida määrätä, keitä yrittäjän on palkattava. Silloin yrittäjät laittaisivat pillit pussiin. Valtio eikä kunnat matuja palkkaa. Kun tulosta on tultava, työntekijän on oltava enemmän kuin palkkansa arvoinen, silloin ei matu tule kysymykseen. Huuhailija ja katseella seuraaja eivät ole kuin pelkkiä kulueriä.


    • Anonyymi

      Sinusta ei ole kuin hullujenhuoneelle, töihin ei sinusta vässykätsä ole. Olet samalnainen kuin pankko, hissa ja markkina, yhtä sekopää. Eiköhän jokainen huoledi kohdaltaan kerääkö marjoja vai ei.

      • Persun tunnistaa ilmeisesti siitä, että he suuttuvat aivan silmittömästi, kun joku käskee heitä töihin.


      • Anonyymi

        Asiaa! Kolmen kopla mainittu. Heh heh ...!


      • JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Persun tunnistaa ilmeisesti siitä, että he suuttuvat aivan silmittömästi, kun joku käskee heitä töihin.

        Hei muuten, minne Hissa on hävinnyt, onko luistelemassa jäätietä Kolille?


      • Anonyymi
        kamuttaja kirjoitti:

        Hei muuten, minne Hissa on hävinnyt, onko luistelemassa jäätietä Kolille?

        Hissa kehiin nyt tarvitaan järkimiestä vai onko se nainen.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Persun tunnistaa ilmeisesti siitä, että he suuttuvat aivan silmittömästi, kun joku käskee heitä töihin.

        Entä sinä pankko? Suuren ääneen kailotit lähteväsi pellolle ja erittäin mielleläsi sekä iloisinmielin. Joten olet väärähenkilö arvostelemaan muita. Jospa itse ensin näyttäsit esimerkkiä. Mutta ei. Olethan 24/7 arvostelemassa muita ja vääristelet juttuja,joissa ei ole mitään perää. Joten nyt suu suppuun. Ja hanki elämä sekä töitä.


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Persun tunnistaa ilmeisesti siitä, että he suuttuvat aivan silmittömästi, kun joku käskee heitä töihin.

        Jos näin on, sinähän olet silloin ilmiselvä pressu!


      • Anonyymi
        JokaAlanAsiantuntija kirjoitti:

        Persun tunnistaa ilmeisesti siitä, että he suuttuvat aivan silmittömästi, kun joku käskee heitä töihin.

        Miten sinun töihin lähtö? Suutuitko silmittömästi? Etkä lähtenytkään. Sinun ei pitäisi puhua ollenkaan töihin lähtemisestä. Suureen ääneen toitotit lähteväsi. Kerro nyt pankko miten kävi, vai valehtelitkö alun perin.


    • Anonyymi

      Nyt pitäisi persuillekkin jäädä marjoja metsään, kun taikut ei ole keräämässä. Luulen kuitenkin, että kyllä ne persut jonkun syyn keksivät, minkä/kenen vuoksi ei ole marjoja metsässä.

      • Anonyymi

        Tässä "tekosyitä" lainattuna suoraan Luonnonvarakeskuksen sivulta, jos sattuisi tulemaan huono marjavuosi tai itse et viitsisi lähteä marjastamaan.
        Marjasatotasoon vaikuttavat monet tekijät, kuten esimerkiksi edellisen vuoden säätila, lumipeite, kuluvan kesän sää- ja tuuliolot sekä pölytyksen onnistuminen. Satoennuste voi vaihdella suuresti marjojen kukinnasta marjojen kypsymiseen.

        Myös metsänkäsittelyllä ja -hoidolla on vaikutuksia marjasatojen muodostumiseen. Tutkimuksen mukaan esimerkiksi mustikan versot eivät kestä avohakkuualojen suoraa auringonpaistetta eivätkä maaperän kuivumista. Harvennushakkuut puolestaan tuovat metsään lisää valoa ja kohentavat niin mustikan kuin puolukankin satonäkymiä.


      • Anonyymi

        Persut on siitä ovelia ettei ne kerää tuommoisille suunsoittajille marjoja. Jokainen kerätköön minkä tarvitsee niin eipähän tarvitse muita käskeä vaan voi olla laiskana ilman marjoja kotonaan ja syyttää persuja kun ei keränneet.
        Seurasin tänään omenapuun luona joka on täynnä kukkia että onko pölyttäjä hyönteisiä?
        Ei ollut kuin yksi öttiäinen joka siellä lenteli kukasta kukkaan, että odotettavissa huono omenasato, tai sitten tapahtuu ihme ja tulee yhtä hyvä sato kuin viime kesänä.


    • Anonyymi

      Kepukin on joutunut nöyrtymään ja nyt ryvetetään tätä muinaista valtiasta oikein kunnolla. Siitäpähän näkivät, kun unohtivat maaseudun ja rupesivat kalastelemaan ahneuksissaan vaaleissa ääniä vain suurkaupungeista, eli sitä saa mitä tilaa.

      • Anonyymi

        Vanhanen joutui uhrautumaan vaikka oli alkuun jyrkkä ettei rupea ministeriksi, mutta hyvä palkka veti pidemmän korren. Kohta köyhät saa taas kyytiä.


    • Anonyymi

      Vieläköhän on tuppeensahattuja edullisia lautakasoja jemmassa Vanhasella edellisen ministerikeikan jäljiltä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kappale on ajankohtainen taas, ja eikös herra ministerillä ole joku rakennushomma nytkin meneillään.

        Rakentaa itselleen taloa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      81
      2400
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1548
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1244
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1044
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      393
      973
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      693
    Aihe