Voiko KaOS linuxin asentaa legacy modessa ilman EFI-osiota?

Anonyymi

Onko tämä distro kenellekään tuttu? Koitin asentaa samalle vanhalle Debianin osioinnille mikä oli Busterin kanssa käytössä, mutta asennus valitti EFI:n puuttumisesta.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehkä kannattaisi tutkiskella distron kotisivua.

    • Anonyymi

      Distron nimi kertoo paljon.
      Kyllä pitäisi olla mahdollista, mutta se tyrkyttää Effiä.
      Itse asensin opensusen ja se vain sanoi, että voi myöhemmin tulla ongelmia, jos efi puuttuu. Ruksista sai valita kumman asensi.

      Parasta muuten osioida, eikä vain formatoida kovalevy sillä systeemillä, jonka asentaa.

      • Anonyymi

        Noinhan asianlaita on kuten kirjoitit.Mikrosoft kuitenkin omistaa tuoteensa joten he tekevät sille mitä itse haluavat. Käyttäjän on tyydytävä tilanteeseen jos haluaa Mikrosoftin tuotteita käytää. Itse tein johtopäätökset jo vuosia sitten ja lopetin kyseisen yrityksen käyttöjärjestelmän käytämisen,kyseessä on kuitenkin oma valinta.


    • Anonyymi

      Linuks = kaaos

      • Anonyymi

        Linux ei ole mikään kaaos, windows on kaaos, joten lakkaapa saimaannorppa valehtelemasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linux ei ole mikään kaaos, windows on kaaos, joten lakkaapa saimaannorppa valehtelemasta!

        Sehän puhui Linuks:sta eli Windows:sta ei kunnon GNU/Linux:sta onneksi 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linux ei ole mikään kaaos, windows on kaaos, joten lakkaapa saimaannorppa valehtelemasta!

        Kyllä ne vaan ovat. Karsea sudokaaos tiedossa, kuka sellaiseen sortuu. Pisteenä iin päällä kernelipaniikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne vaan ovat. Karsea sudokaaos tiedossa, kuka sellaiseen sortuu. Pisteenä iin päällä kernelipaniikki.

        Mikä hemmetin kernelpaniikki? Itse en ole sellasta kokenut koskaan, eikä se sudo ole mikään kaaos, on parempi että linux kysyy salasanaa ettei kaikenlaiset tihulaiset pääse asentelemaan mitä sattuu sontaa. Sitäpaitsi, windowsissakin on samanlainen systeemi eli salasanaa kysytään nykyisin tarvittaessa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe