Ase hirvijahtiin?

Anonyymi

Aloitan pian hirviporukassa ja nyt etsiskelen tehokkaampaa kivääriä kuin tuo 308.
Mikä olis parempi, olisiko .458 tai .50bmg? Eikös tuo .50bmg ole suoralentoinen kun käyttävät sitä kahdenkin kilometrin matkalle?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ota sellainen patruuna, johon sinulla on rahaa ampua 100kpl joka syksy ennen jahtia.

    • Anonyymi

      Harvinaisen huono provo. Miksi edes vaivauduit?

      • Anonyymi

        Ei muuten ole Provo, kaverillani on naspuriseurassa .458 kivääri, itse ajattelin samanlaista ja eikös tuosta seuraava, järeämpi ole .50?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten ole Provo, kaverillani on naspuriseurassa .458 kivääri, itse ajattelin samanlaista ja eikös tuosta seuraava, järeämpi ole .50?

        Kannattaisi varmaan ensin hankkia metsästyskortti ja sen jälkeen ampua hirvikoe. Sitten voisit käydä tutustumassa hirviporukan toimintaan ja aseisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan ensin hankkia metsästyskortti ja sen jälkeen ampua hirvikoe. Sitten voisit käydä tutustumassa hirviporukan toimintaan ja aseisiin.

        No kyllä minä tiedän että suurimmalla osalla hirvimiehistä on kolmenollakasi, tunnen tämän pienen kylän joka ukon, eivät saa nurin hirveä kolmenollakasilla, monesti on haavakon perässä juostu.
        Minä kun ostan vähän järeämmän niin jää eka paukulla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kyllä minä tiedän että suurimmalla osalla hirvimiehistä on kolmenollakasi, tunnen tämän pienen kylän joka ukon, eivät saa nurin hirveä kolmenollakasilla, monesti on haavakon perässä juostu.
        Minä kun ostan vähän järeämmän niin jää eka paukulla!

        Kannattaisi varmaan myös opetella ampumaan ennen kuin hirvimettälle lähtee eikä ampua kaikkea mikä liikkuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi varmaan myös opetella ampumaan ennen kuin hirvimettälle lähtee eikä ampua kaikkea mikä liikkuu.

        Tuon voit sanoa niille vanhoille hirvijäärille joilla jo niin huono näkökyky että ampuvat puimureitakin pelloille!


    • Anonyymi

      Jos alueella on tiheässä karhuja, niin tuo 458 on hyvä valinta. Jos metsästelet jossain muualla kuin itä-rajalla, niin suosittelen isoksi aseeksi tuota 9,3*62.

      Omala kokemuksella kelpaa vallan mainiosti nykyisillä kupariluodeiulla myös 30-06.
      Itse olen kääntänyt kielteisen mielipiteeni 308:sta myönteiseksi nimenomaan nykyisten luotien takia. Olen nähnbyt omin silmin miten hyvin ne toimivat ja kaatavat jopa 308:sta ammuttuna.

      • Anonyymi

        Ei mitään mallipyssyjä, ostan 458 win magn tai 416 rigbyn!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe