Ase hirvijahtiin?

Anonyymi

Aloitan pian hirviporukassa ja nyt etsiskelen tehokkaampaa kivääriä kuin tuo 308.
Mikä olis parempi, olisiko .458 tai .50bmg? Eikös tuo .50bmg ole suoralentoinen kun käyttävät sitä kahdenkin kilometrin matkalle?

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ota sellainen patruuna, johon sinulla on rahaa ampua 100kpl joka syksy ennen jahtia.

• Anonyymi

Harvinaisen huono provo. Miksi edes vaivauduit?

• Anonyymi

Ei muuten ole Provo, kaverillani on naspuriseurassa .458 kivääri, itse ajattelin samanlaista ja eikös tuosta seuraava, järeämpi ole .50?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei muuten ole Provo, kaverillani on naspuriseurassa .458 kivääri, itse ajattelin samanlaista ja eikös tuosta seuraava, järeämpi ole .50?

Kannattaisi varmaan ensin hankkia metsästyskortti ja sen jälkeen ampua hirvikoe. Sitten voisit käydä tutustumassa hirviporukan toimintaan ja aseisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisi varmaan ensin hankkia metsästyskortti ja sen jälkeen ampua hirvikoe. Sitten voisit käydä tutustumassa hirviporukan toimintaan ja aseisiin.

No kyllä minä tiedän että suurimmalla osalla hirvimiehistä on kolmenollakasi, tunnen tämän pienen kylän joka ukon, eivät saa nurin hirveä kolmenollakasilla, monesti on haavakon perässä juostu.
        Minä kun ostan vähän järeämmän niin jää eka paukulla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä minä tiedän että suurimmalla osalla hirvimiehistä on kolmenollakasi, tunnen tämän pienen kylän joka ukon, eivät saa nurin hirveä kolmenollakasilla, monesti on haavakon perässä juostu.
        Minä kun ostan vähän järeämmän niin jää eka paukulla!

Kannattaisi varmaan myös opetella ampumaan ennen kuin hirvimettälle lähtee eikä ampua kaikkea mikä liikkuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisi varmaan myös opetella ampumaan ennen kuin hirvimettälle lähtee eikä ampua kaikkea mikä liikkuu.

Tuon voit sanoa niille vanhoille hirvijäärille joilla jo niin huono näkökyky että ampuvat puimureitakin pelloille!

• Anonyymi

Jos alueella on tiheässä karhuja, niin tuo 458 on hyvä valinta. Jos metsästelet jossain muualla kuin itä-rajalla, niin suosittelen isoksi aseeksi tuota 9,3*62.

Omala kokemuksella kelpaa vallan mainiosti nykyisillä kupariluodeiulla myös 30-06.
      Itse olen kääntänyt kielteisen mielipiteeni 308:sta myönteiseksi nimenomaan nykyisten luotien takia. Olen nähnbyt omin silmin miten hyvin ne toimivat ja kaatavat jopa 308:sta ammuttuna.

• Anonyymi

Ei mitään mallipyssyjä, ostan 458 win magn tai 416 rigbyn!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6391
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      71
      5818
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      134
      5045
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4035
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3895
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      38
      3309
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      71
      3093
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      64