Ase hirvijahtiin?

Anonyymi

Aloitan pian hirviporukassa ja nyt etsiskelen tehokkaampaa kivääriä kuin tuo 308.
Mikä olis parempi, olisiko .458 tai .50bmg? Eikös tuo .50bmg ole suoralentoinen kun käyttävät sitä kahdenkin kilometrin matkalle?

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ota sellainen patruuna, johon sinulla on rahaa ampua 100kpl joka syksy ennen jahtia.

• Anonyymi

Harvinaisen huono provo. Miksi edes vaivauduit?

• Anonyymi

Ei muuten ole Provo, kaverillani on naspuriseurassa .458 kivääri, itse ajattelin samanlaista ja eikös tuosta seuraava, järeämpi ole .50?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei muuten ole Provo, kaverillani on naspuriseurassa .458 kivääri, itse ajattelin samanlaista ja eikös tuosta seuraava, järeämpi ole .50?

Kannattaisi varmaan ensin hankkia metsästyskortti ja sen jälkeen ampua hirvikoe. Sitten voisit käydä tutustumassa hirviporukan toimintaan ja aseisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisi varmaan ensin hankkia metsästyskortti ja sen jälkeen ampua hirvikoe. Sitten voisit käydä tutustumassa hirviporukan toimintaan ja aseisiin.

No kyllä minä tiedän että suurimmalla osalla hirvimiehistä on kolmenollakasi, tunnen tämän pienen kylän joka ukon, eivät saa nurin hirveä kolmenollakasilla, monesti on haavakon perässä juostu.
        Minä kun ostan vähän järeämmän niin jää eka paukulla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllä minä tiedän että suurimmalla osalla hirvimiehistä on kolmenollakasi, tunnen tämän pienen kylän joka ukon, eivät saa nurin hirveä kolmenollakasilla, monesti on haavakon perässä juostu.
        Minä kun ostan vähän järeämmän niin jää eka paukulla!

Kannattaisi varmaan myös opetella ampumaan ennen kuin hirvimettälle lähtee eikä ampua kaikkea mikä liikkuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisi varmaan myös opetella ampumaan ennen kuin hirvimettälle lähtee eikä ampua kaikkea mikä liikkuu.

Tuon voit sanoa niille vanhoille hirvijäärille joilla jo niin huono näkökyky että ampuvat puimureitakin pelloille!

• Anonyymi

Jos alueella on tiheässä karhuja, niin tuo 458 on hyvä valinta. Jos metsästelet jossain muualla kuin itä-rajalla, niin suosittelen isoksi aseeksi tuota 9,3*62.

Omala kokemuksella kelpaa vallan mainiosti nykyisillä kupariluodeiulla myös 30-06.
      Itse olen kääntänyt kielteisen mielipiteeni 308:sta myönteiseksi nimenomaan nykyisten luotien takia. Olen nähnbyt omin silmin miten hyvin ne toimivat ja kaatavat jopa 308:sta ammuttuna.

• Anonyymi

Ei mitään mallipyssyjä, ostan 458 win magn tai 416 rigbyn!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      205
      5857
    2. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      169
      1681
    3. Vihjeitä kaivatusta

Mitkä numerot liittyy sun kaivattuun? Osa puhelinnumeroa, kengännumero tai vaikka asuinpaikan koordinaatit (😊)
      Ikävä
      66
      1507
    4. Rakas mussukka

anna joku merkki itsestäsi. Pyydän.
      Ikävä
      69
      1048
    5. Niin pettynyt

Olen suhun ja siihen ettet koskaan kohdannut reilusti
      Ikävä
      98
      949
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      887
    7. Lieksa missä syy?

Kun viranhaltijat irtisanoutuu tehtävistä? Museonjohtaja irtisanoutunut. Sivistysjohtaja lähtökuopissa ja Lieksan Kiinte
      Lieksa
      124
      857
    8. Martina Jeopardyssa

Telkusta tulee mainos ohjelmasta, missä vilahtaa Martina. Ai vitsi odotan sitä jaksoa, missä Martina on. Pääsee taas näy
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      808
    9. En olisi uskonut et

Suhun tutustuminen toisi elämään näin synkän varjon. Surullista kun luulee löytävänsä rakkautta ja saa vain pahaa.
      Ikävä
      66
      779
    10. miehelle naiselta

Monen naisen kanssa olet lempinyt, mutta mua et saanutkaan 😉
      Ikävä
      76
      771
    Aihe