Liian hyvä auto

Anonyymi

Minulla on 9-5 Aero MY00. Ostin auton käytettynä kolme vuotta vanhana. Minulla on kaikki sen edelliset rekisteriotteet leimoimoieen. Oli liisattu aiemmin yritykselle. Auto on nyt yli 20 vuotta vanha mutta sitä ei ole koskaan jouduttu uusintakatsastamaan. Kerran on vuosikatsastuksen yhteydessä lisäksi muutoskatsastettu jousien vaihdon vuoksi. Ja toisen kerran etanolikonversion vuoksi. On aina mennyt läpi ensi yrityksellä sekä vuosikatsastuksesta että muutoskatsastuksesta. Yleensä valmistautumiseen on kuulunut vain pesu. Toisinaan huolto on sattunut ennen katsastusta. Edellisellä kerralla valmistauduin vaihtamalla jarrulevyt ja palat muutama kuukausi ennen katsastusta.

Aiempi autoni oli 9-3 MY00, jonka ostin uutena. Vaihdoin sen pois em. Aeroon, koska kaipasin vähän isompaa ja ajettavampaa autoa. Sekin meni aina kun katsastettiin kerrasta läpi. Tosin aika uusihan se vielä oli siitä luopuessani.

Sitä ennen minulla oli 900GLi. Auto oli minulla 12 vuotta. Kun vein sen katsastukseen 16 vuoden iässä, se ei tarkan syynin päätteeksi läpäissyt katsastusta. Ensimmäinen hylsy auton katsastushistoriassa! Katsastaja löysi takajarrulevystä pikkasen uran pohjalta ruostetta. Olin vaihtanut jarrupalat pari päivää aiemmin. Eivät ehtineet mukautua hiukan jo kuluneisiin mutta laillisissa mitoissa oleviin jarrulevyihin. En uusintakatsastanut autoa vaan järkytyksestä selvittyäni vaihdoin sen tuohon tuliterään 9-3 malliin. Auto on mielestäni syytä vaihtaa, jos se ei läpäise katsastusta.

Ongelma on se, että nykyinen autoni ei reputa katsastuksessa. Olen luvannut itselleni, että ostan taas uuden, kun se ei enää läpäise katsastusta ensimmäisellä yrittämällä. Valitettavasti merkki vaihtuu. En halua enää ajaa näin pitkään samalla autolla. Pitää löytää jokin epäluotettavampi merkki. Kuinka monta vuotta pitää vielä odottaa, että saan uuden auton?
On tosiaan outo vika. Tällaista en ole muissa perheen automerkeissä todennut aiemmin. Onko jollekin toiselle sattunut näin ongelmallisen Saab- yksilö. Ja millä keinolla saisi hylsyn katsurilta? Pitäisikö jättää pesukin tekemättä.

1

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pidä saab itselläsi ja laita seisontaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1930
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1519
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      133
      1323
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1298
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1210
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      925
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      111
      896
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe