Liian hyvä auto

Anonyymi

Minulla on 9-5 Aero MY00. Ostin auton käytettynä kolme vuotta vanhana. Minulla on kaikki sen edelliset rekisteriotteet leimoimoieen. Oli liisattu aiemmin yritykselle. Auto on nyt yli 20 vuotta vanha mutta sitä ei ole koskaan jouduttu uusintakatsastamaan. Kerran on vuosikatsastuksen yhteydessä lisäksi muutoskatsastettu jousien vaihdon vuoksi. Ja toisen kerran etanolikonversion vuoksi. On aina mennyt läpi ensi yrityksellä sekä vuosikatsastuksesta että muutoskatsastuksesta. Yleensä valmistautumiseen on kuulunut vain pesu. Toisinaan huolto on sattunut ennen katsastusta. Edellisellä kerralla valmistauduin vaihtamalla jarrulevyt ja palat muutama kuukausi ennen katsastusta.

Aiempi autoni oli 9-3 MY00, jonka ostin uutena. Vaihdoin sen pois em. Aeroon, koska kaipasin vähän isompaa ja ajettavampaa autoa. Sekin meni aina kun katsastettiin kerrasta läpi. Tosin aika uusihan se vielä oli siitä luopuessani.

Sitä ennen minulla oli 900GLi. Auto oli minulla 12 vuotta. Kun vein sen katsastukseen 16 vuoden iässä, se ei tarkan syynin päätteeksi läpäissyt katsastusta. Ensimmäinen hylsy auton katsastushistoriassa! Katsastaja löysi takajarrulevystä pikkasen uran pohjalta ruostetta. Olin vaihtanut jarrupalat pari päivää aiemmin. Eivät ehtineet mukautua hiukan jo kuluneisiin mutta laillisissa mitoissa oleviin jarrulevyihin. En uusintakatsastanut autoa vaan järkytyksestä selvittyäni vaihdoin sen tuohon tuliterään 9-3 malliin. Auto on mielestäni syytä vaihtaa, jos se ei läpäise katsastusta.

Ongelma on se, että nykyinen autoni ei reputa katsastuksessa. Olen luvannut itselleni, että ostan taas uuden, kun se ei enää läpäise katsastusta ensimmäisellä yrittämällä. Valitettavasti merkki vaihtuu. En halua enää ajaa näin pitkään samalla autolla. Pitää löytää jokin epäluotettavampi merkki. Kuinka monta vuotta pitää vielä odottaa, että saan uuden auton?
On tosiaan outo vika. Tällaista en ole muissa perheen automerkeissä todennut aiemmin. Onko jollekin toiselle sattunut näin ongelmallisen Saab- yksilö. Ja millä keinolla saisi hylsyn katsurilta? Pitäisikö jättää pesukin tekemättä.

1

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pidä saab itselläsi ja laita seisontaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      169
      2607
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2387
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1082
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      901
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      849
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      19
      737
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      727
    8. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      722
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      86
      720
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      678
    Aihe