Tuntuu karmivalta huomata että oma elämä tuntuu jumittavan. Isäni lähti yllättäin pois. Puolisen vuotta sitten sain puhelun päivystyksestä. Puhelun tullessa huusin ja itkin lujaa, se ei tosin auttanut tietoa siitä että isää ei enää ole. Menin katsomaan isää, itkin ja huusin "miksi?!?"
Vielä näin puolen vuoden jälkeenkin ikävä on kova. Tuntuu hankalta! Miten edetä???
Ikävä edesmennyttä isää
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sielu ei koskaan kuole, vaikka elämä tässä muodossa loppuu. Oma isäni kuoli yli kymmenen vuotta sitten. Itse ajattelen niin, että kuolema ei ole loppu eikä lopullinen ero niille, jotka uskovat ja luottavat Jumalaan. Itse olen käsitellyt asian noin. Jokaisen vastuulla on myös itse päättää, keneen uskoo ja luottaa elämässä ja kuoleman hetkellä. Läheisten kuoleman tulisi viedä omaisia lähelle Jumalaa ja turvautumaan Häneen. Näin siinäkin tapauksessa, vaikka ei olisi varmuutta siitä, uskoiko ja turvautuiko edesmennyt läheinen Jumalaan.
Ikävä on ihan luonnollista. Ikävä ja suru kertoo siitä, että toinen oli tärkeä ja toiseen oli tunneside. Suruaika kestää usein 1-2 vuotta. Jokainen suree ainakin vanhempiensa, sisarustensa, puolisonsa tai oman lapsensa kuolemaa. Noissa tapauksissa kuolema tulee lähelle. Sururyhmiä toimii seurakunnissa, ne on avoimia kaikille läheisensä menettäneille, jos tarvitsee apua surun käsittelyssä. Aikaa on hyvä antaa surutyölle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760