Virtuaalia vai todellista

Paha juttu

Nyt aloitan täällä semmoisen keskustelun joka aiheuttaa varmasti huutomyrskyä.
Uskotteko että kaikki täällä esiintyvät ja mielikuvan itsestään antavat olevat todella olemassa.
Nimittäin ne jotka eivät ole rekistöröityneet.
Luin nimittäin eräästä lehdestä jutun jossa toimittaja-kirjailija sanoi virittävän kirjoitus kykyään esiinymällä eräällä nimimerkillä suositussa keskustelu ryhmässä.
Hän siis oli luonut oman persoonan,elämän ja perheen ,virtuaalisesti ja kirjoitteli sitten sen mukaan. Taitavalle kirjoittajalle tämä varmaan onnistuu .... Mitä mieltä olette ? Voiko perustaa hahmon joka meitä kaikkia kiinnostaa ,jonka kanssa keskustelemme ,vaikka nimimerkki on virtuaalinen ja luulemme todella ,että henkilö on olemassa.

9

711

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seuraileppa

Joku kirjoittaa älyttömän aloituksen ja muut rientävät vakavasti miettimään aivan keksittyä ongelmaa. Paha vain on mennä kirjoittamaan huomioitaan, sillä silmään sahatut saattavat puolestaan närkästyä ja käydä joukolla sen nokkelan kimppuun.
      Meneppä vaikka uskontopalstalle, siellä kysytään uskovilta mitä kummallisempia yksityiskohtia, sanotaan nyt vaikka hyönteisistä Nooakin arkista, ja sitten vatkataan ja ihmetellään laskutikun kanssa vastauksia.
      Minä olen ollut siinä luulossa, että nämä palstat ovatkin ihan hupia. Siksi se sheriffitouhu taannoin alkoi ottaa päähän!

• A_ni

Jos kirjoitus on viihdyttävää ja saa ihmiset kiinnostumaan, niin hyvä on.
      Ei kai sillä ole väliä onko se totta,minä en sellaisilla vaivaa päätäni.
      Tämähän on mukavaa ajankulua jos ammattilaisetkin vaivautuvat kirjoittelemaan.

• lueskelija

Niin onko totuudella niin paljon väliä. Vaan jos esim. kaikkien rakastama senora Lyyli on jonkin luoma virtuaalihahmo se surettaa kuitenkin.
      Olemme tottuneet,että hän on olemassa.
      Jollakin palstalla kirjoitteli kuitenkin eräs nikki lähes samalla tavalla jokunen vuosi sitten.
      Jää arvoitukseksi?

• että kaikkien viestien takana on todellinen ihminen.
      Tärkeintä on, että kirjoittamisen pääasiallinen tarkoitus ei ole tahallinen toisten loukkaaminen, niinkuin viimeaikoina valitettavasti olemme nähneet.

Mielestäni on yhdentekevää keskustelenko Pekka Puupään vai Einsteinin kanssa, kunhan vaan mielekästä ajatustenvaihtoa syntyy.

Kirjailijat ja ammatikseen kirjoittelevat hakevat tietenkin inspiraatiota monella tavalla, ehkäpä näiltäkin palstoilta. Ei kai sen pitäisi olla mikään huono asia?

• kirjojakin syntyy mielikuvituksen ,keksittyjen henkilöiden elämästä.
        Onhan tietenkin runkona joku tarina ,ihminen jonka ypärille kehittyy juoni.

Satukirjat ovat mielikuvitusta,peikot ,menninkäiset, keijut ,noidat,eläimet ovat monasti kirvoittamassa kirjoituksia /kirjoja.
        Kuka enemmän keksii mielikuvitus olentoja kuin lapsi,mikei se onnistuisi meiltäkin.
        Kyllä minäkin kerroin lapsulleni omasta päästä keksittyjä satuja.

Joten kyllä täälläkin voi joku,ehkä monikin värittää kerrontaansa,mutta näppäilyn suorittaa ihminen.
        Emme todella totuutta täällä saa tietää,emme tarvitsekkaan,mutta rekattujen nikkien takaa löytyy varmaan totuuttakin.

• kirjoittelee satuja.

Sepitettyjä henkilöhahmoja on useitakin. Useat jopa vaihtavat sukupuolta kirjoittaessaan nettiin.Valitettavasti on joukko yksinkertaisa ihmisiä jotka suhtautuvat vakavasti jokaiseen avaukseen ja viestiin. Ainostaan naivi ja yksinkertainen henkilö ottaa nämä kirjoitukset vakavasti. Täällä on paljon viestejä joiden paikka on sähköpostissa ei täällä kaikkien irvisteltävinä.
      Ketä esimerkiksi yleisellä tasolla kiinnostaa kenenkään yksityiset perheasiat.

• "kirjoittelee satuja" on jo itsessään melko kuvaava.

Kukapa täällä toden ja fiktion erottaisi sen kummemmin kuin 'oikeassakaan elämässä'.
        Jostain muistelen lukeneeni, kuinka jotakin trollia oli kirjoittamassa 12 nikkiä, jotka eivät välttämättä tunteneet toisiaan. Tämä rekkaantuminen ehkä osaltaan poistaa moiset väärinkäytökset.
        Onhan se tuttu juttu, että kaikkea saatetaan liioitella ja väritellä haluttuun suuntaan.
        Esimerkkejä elävästäkin elämästä löytyisi, saati täältä.

Millaisia viestejä mahdoit tarkoittaa sp:n kuuluvilla? Olisiko joku esimerkki,sellainen mikä erityisesti irvistelytti?

• mitataan,siis täällä, kirjoittelunko perusteella.
        Se kiinnostaako ketään yksityiset asiat,ehkä ei ,mutta riitaakaan ei tule ,kun omiaan kertoo.
        Voihan joku saada ihan kivan idean hyvinkin tavallisesta asiasta,esimerkiksi,ruuanlaitosta kikkoja ,joita itse ei ole keksinyt tehdä.

Erillaiset palvelut, mitä joku on osannut käyttää,antaa vinkin toisillekin,samoin matkustaminen, harrastukset,onhan näitä,aivan jokapäiväisiä.

Ehkä ei niin tutuksi tulla ,että rohkenisi meilaten kirjoitella ja pieni leikkimielinen jutustelukin on ihan kivaa.

Sen verran yksinkertainen olen ,että otan aika tosissani, kun joku kertoo sairauksista,niiden ei kenellekään luulisi olevan pilan teon kohde.
        Myös ,jos ihminen kertoo suruistaan,senkin otan todesta.
        Mielikuvitus on luovuuden lähde,sitä kannattaa vaalia.

• mummukulta
        SkillaN kirjoitti:

mitataan,siis täällä, kirjoittelunko perusteella.
        Se kiinnostaako ketään yksityiset asiat,ehkä ei ,mutta riitaakaan ei tule ,kun omiaan kertoo.
        Voihan joku saada ihan kivan idean hyvinkin tavallisesta asiasta,esimerkiksi,ruuanlaitosta kikkoja ,joita itse ei ole keksinyt tehdä.

Erillaiset palvelut, mitä joku on osannut käyttää,antaa vinkin toisillekin,samoin matkustaminen, harrastukset,onhan näitä,aivan jokapäiväisiä.

Ehkä ei niin tutuksi tulla ,että rohkenisi meilaten kirjoitella ja pieni leikkimielinen jutustelukin on ihan kivaa.

Sen verran yksinkertainen olen ,että otan aika tosissani, kun joku kertoo sairauksista,niiden ei kenellekään luulisi olevan pilan teon kohde.
        Myös ,jos ihminen kertoo suruistaan,senkin otan todesta.
        Mielikuvitus on luovuuden lähde,sitä kannattaa vaalia.

Muutama vuosi sitten kirjoitteli "Mopomies" hauskoja juttuja. Hän oli kuitenkin rehellinen ja ilmoitti, että juttu oli tekaistu. Silti vielä kauan jälkeenpäin jotkut lukijat uskoivat hahmon oikeanperäisyyteen.

Minä elän virtuaalimaailmassa lähes joka päivä, kun on "hoidettava" lastenlasten virtuaalitallissa hevosia. Hauskaa mutta työstää kyllä aivokoppaa kun asiantuntemus on vähissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      21
      4618
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      3274
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3127
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      46
      2529
    5. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      85
      1242
    6. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      257
      1123
    7. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1099
    8. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      56
      1082
    9. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      392
      1067
    10. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      200
      966
    Aihe