Olen ollut fyysisesti huonovointinen jo pai vuotta. Päätä särkee ja heikottaa. Sairastin rintasyövän neljä vuotta sitten. Sen jälkeen en ole ollut kunnossa. Kaikki vaivat ja voimattomuus masentavat. Olen käynyt mielenterveystoimistossa ja syönyt Venlafaxinia pari vuotta. En koe saavani noista käynneistä tai lääkkeestä mitään apua. Mistään ei löydy apua. Nukun vain unilääkkeen avulla.
Olen alkanut suunnitella päivieni päättämistä. Kerroin tästä tänään miehellini, mutta hän vain sanoi, ettei moista saa ajatella ja rupesi katsomaan telkkaria.
Minulla on kaksi aikuista lasta. Aajattelin, että jätän heille kirjeen, ettei ketään saa syyllistää itsemurhastani. Olen vain niin sairas ja väsynyt, etten jaksa enää. Lääkäreistä ei löydy apua.
Masennus ja elämän toivottomuus
6
57
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo miehelle kaljaa!
- Anonyymi
En ikinä ole ollut samanlaisessa elämäntilanteessa, lapsia kun minulla ei ole eikä syöpääkään.
Lääkkeet on vähän huonoja. Joskus joku toimii, usein ei. Lääkärit ei oikeastaan arvioi miten mikäkin toimii. Lääkettä syödään vain periaatteella, että olet sairas, syö lisää. Minun kokemuksien mukaan lääkkeitä syödään vaikka 50 vuotta putkeen ja toivotaan paranemista. Lääkäreillä ja terapeuteilla ei ole mitään kunnollisia työkaluja ja potilaat syö lääkkeitä lähinnä, että terveydenhoidon ammattilaisilla olisi parempi fiilis.
Itse jopa lihoin 20kg puolessa vuodessa ja terapeutti ei reagoinut siihen mitenkään vaikka paisuin silmissä. Lopetin itse sen sipramilin ja lihominen loppui kuin seinään. Nyt 20v myöhemmin ne kilot kulkee edelleen mukana.
Näitä pitää todella rohkeasti vaihtaa. Uutta lääkäriä, uutta terapeuttia, uutta lääkitystä. Oikein hyvällä tuurilla joku lääke oikeasti toimii.
Melkein testaisin yksityisiä psykiatreja. Julkisella puolella näin yli 10 terapeuttia ja lääkäriä parin vuoden sisään. Ihan rahan tuhlausta oli. Yksityisellä voit vaihtaa vaikka joka viikko terapeuttia, mutta terapeutti tuskin vaihtaa sinua.
Niin kuin sanoin minulle noista ei kummoisesti ollut apua. Hyvät ystävät, läheiset sukulaiset, mielekäs työ ja etenkin hyvät työkaverit toimivat paljon paremmin. Liikunnasta on myös iso apu. - Anonyymi
Magnesium auttaa yleensä ahdistukseen. Unilääkkeet kannattaa jättää sillä aivot eivät palaudu niillä nukkuessa.
- Anonyymi
Hyvä alkuperäinen
Mikäli vielä syöt venlafaxia niin juuri tämä lääke pitää sinussa tuota olotilaa yllä. Unilääkkeet pahentavat tilannetta väsyttämällä lisää. Noin kauan syöneenä elimistösi alkaa olla ylikuormittunut toimimaan koska sillä saattaa olla kohdallasi lamaannuttava vaikutus. Itsemurha ajatus syntyy mielestäni juuri tuosta lääkkeestä. se on elimistön avunhuuto, lopeta en kestä enää.
Lääkkeen lopettaminen taas tuo vieroitusoireet jotka saattavat olla koviakin.
Toivon että löydät jonkun avun joka ymmärtää näiden lääkkeiden lopettamisen päälle.
Mikään terapeutti tai lääkäri ei voi korjata oloasi niin kauan kuin lääkettä on elimistössä.
- Anonyymi
Olet joutunut pahaan pulaan ja synkälle tielle ajatuksiesi kanssa. Hengellisyys ja meditaatio auttaisivat. Esim. buddhalainen metta-meditaatio intensiivisesti tehtynä on todella tehokasta. Meditaatiossa myös keho rentoutuu niin että esim. päänsärkykin katoaa ja olen kokenut sen usein. Tarvitaan vain aito opettaja mutta aika harvassa niitä täällä lienee, kun ei ole buddhalaisia luostareitakaan. Mutta siinä olisi kyllä auttava apu! Metta tarkoittaa hyväntahtoisuutta ja sympatiaa. Sitä kehitetään toistamalla ajatuksia ensin itseä kohtaan että tunne voimistuu. Esim. "Toivon että voin olla kiltti, rakastava ja auttava itseäni kohtaan", "toivon että voin olla vapaa sairauksista ja terve", "Toivon että kykenen auttamaan itseäni". Näitä kun ajattelee intensiivisesti 5 minuutia eikä anna mielen harhailla muihin aiheisiin, niin vaikutus mielentilaan ja olotilaan on voimakas. Ympäristö huomaa myös muutoksen jos sitä tekee säännöllisesti, edes minuutin päivässä! Tämä ei ole mitään huuhaata vaan tulevaisuudessa kun tiede tietää enemmän niin tämä on keino pitää itsensä terveenä!
- Anonyymi
Jos/kun hyvä tunne voimistuu niin sitä voi suunnata myös muualle, mutta vain silloin jos tunne on aidosti hyväntahtoinen ja oma olokin on hyvä. Tunnetta voi kehittää myös ajattelemalla jotain asiaa josta haluaisi pitää huolta, esim. pieni kissanpentu tai vaikka kukkanen! Tai joku arvostamansa ihminen. Hänelle voi toivoa hyvää aidosti. Siten tunne voimistuu. Itseään ei pidä unohtaa vaan usein tämä harjoitus aloitetaan itseä kohtaan. Toivottavasti tästä olisi jotain apua. Saattaa kuulostaa ihmeelliseltä vaikka kyseessä on yksinkertainen asia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401380Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981335Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891225- 1091095
- 191031
- 641015
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176868Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833