Vanhuuteen varautumunen kannattaa aloittaa nyt

Anonyymi

Miten olet varautunut vanhuuteen? kestääkö taloutesi kun jäät eläkkeelle? tulosihan vähintäänkin puolittuvat, entä menosi?
asuin ja elintarvike sekä muut välttämättömät menot eivät laske,
sairauskulut varmasti nousevat, joten on syytäkin pohtia kuinka selviät.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä sinulla on miettimistä

    • Anonyymi

      Jaa eipä ole tullut mietittyä aloituksessa mainittuja asioita, mutta eiköhän yhteiskunta pidä huolta. kuten muistakin asiaa komentoineista.

    • Anonyymi

      Jos olet käynnyt ikäsi töissä, niin kuin normaalisti tehdään, niin luulis olevan jo säästössä sen verran että ihan sama.

    • Anonyymi

      Mitäpä kenenkään eläkkeet aloittajalle kuuluu? Huolehtii vain omasta toimeentulostaan, se piisaa.

      • Anonyymi

        " Mitäpä kenenkään eläkkeet aloittajalle kuuluu? Huolehtii vain omasta toimeentulostaan, se piisaa."
        Siinä luonnevikaisen henkilön typerä mielen ilmaus, itse en löydä aloittajajan viestistä kysymystä,," kenenkään eläkkeen suuruudesta tms " kaiketikin on ilmeistä ettei komentoinin tekijällä ole kertynyt lainkaan työ eläkettä ja siksi vihoittelee mokoma änkyrä.


    • Anonyymi

      Me olemme varautuneet , vakuutuksin ja sijoittamalla sekä totta kai säästämällä ja onhan meillä osakekkin siltä varalta jos sinne muuttaisimme sitten jskus. uskoisn tehneemme kaiken minkä osaamme.

    • Anonyymi

      Kyllä sillä eläkkeellä tulee toimeen. Menot pitää vain sovittaa sen mukaan. Eikä vanhana enää niin paljon kulutakaan. Ruokamenotkin aika paljon pienemmät kuin nuorempana. Ja kaikki tarpeellinen hankittu jo nuorempana. Eikä velkoja ole. Järkeä peliin.

    • Anonyymi

      Minulla ei kerta kaikkiaan ole mistä säästää, asun ja elän yksin ja monia sairauksia ja menot sen mukaiset, ei oikein koskaan tiedä mistä supistaa, ainut on ruoka mutta siitäkin on supistettu jo kaikki minkä supistaa voi. tiukkaa on.

      • Anonyymi

        Sama kohtalo on tuhansilla eläkeläisillä valitettavaa kuin se on ja monella on menneet osa laskuista ulos mittaukseen ja mikäli kodinkone tv, pesukone hajoaa niin uutta vaille jää ihminen, kun ei ole mistä ottaa.
        kurjistuminen tulee lisääntymään yhä enemmän.


    • Anonyymi

      Ruokahan on nykyään kohtalaisen edullista. Asumisesta vaan on tullut nykyään kaikenmoisten laskujen muodossa niin kallista, että kohta kannattaa myydä torppa pois ja muuttaa johonkin kunnan kolhoosiin ja sossun luukulle.
      Esim. vedestäkin maksat ensin vesimaksun, sitten jätevesimaksun ja nyt tuli se hulevesimaksukin. Sähköstä maksat energiamaksun sitten ällistyttävän suuren siirtomaksun ja vielä sähköveronkin. Ja vaikka ei käyttäis vettä, eikä sähköä tippaakaan menee kuitenkin tuntuvat perusmaksut. Nii ja sitten kiinteistöverot, jätehuollon perusmaksu ja jätekatoksen tyhjennysmaksun. Sitten kun on jonkinlainen autonrotisko, siitä hekutinmoinen käyttö- ja liikennevakuutusmaksu.
      Kyllä siinä ihan oikeesti pers* aukeaa pienellä eläkkeellä ja on lähettävä pullojen keräilyyn!

      • Anonyymi

        Ruoka on edullista joo. mutta kun se on ainut josta vo tinkiä oman terveytensä kustannuksella nuo muuthan on niitä perus maksuja joihin et voi itse vaikuttaa.
        aika sta,,na surkee tilanne,,,
        paavo lipponen se vei eläkeläisten indeksi josta seuraa sitten sossun luukkuja yms, ongelmia,, ja noin ne kaikki luukuttamiset tulee pirun kalliiksi. kuin suositaa antaa se taitettu indeksi korjaus..
        on myös julkisuudessa kerrottu kuinka kulutus nostais suomen talouden. no milläs kulutat?

        Saas ny nähdä miten kansan käy kun korona juhla rahat on jaeltu niille kellä ennestään on ja nekin pitää maksaa takaisn velkaahan suomi otti jakaakseen rahaa. no veron kortukset joka syö sen lopunkin kulutuksen. ei ihme että moni riistää ainuansa.


    • Anonyymi

      Viisauttahan voi anoa, ellei se ole riittänyt.

      • Anonyymi

        No eipä se viisauden anominen ole auttanut sinuakaan! Turhia höpiset...


    • Anonyymi

      Vanhuuden varalle on ihan järkevääkin varautua jos suinkin kykenee. kaikki me vanhennutaan ja päädytään taivaan portille aikanaa, se taas on asia jolle emme voi mitään joten ennen sitä on tää eläminen, ei kukaan tahdo kituuttaa loppupäästä. vaikka eihän se omasta tahdosta ole kiinni.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe