On mietitty mihin rakentaisimme Jyväskylän ympäristöön?Tätä palstaa kun katsoimme niin Uurainen on pois laskuista.Ei taida olla lapsiperheen paikka koska on niin riitaisaa sakkia.Harmi vaan olisi ollu kaunis tontti järven rannassa siellä.Jatjamme etsimistä.Ehkä valitsemme Petäjäveden.
UURAINEN-asuinalueena
Anonyymi
312931
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Susilauma KorkatissaKahdeksan suden lauma käynyt repimässä Hankosen Antin lampaat Korkatissa torstain vastaisena yönä. Mahtavaa luonnon Monimuotoisuutta. ViherVasemmisto ja Greenpeace kiittää.
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Ei tuu mitäänNyt jo taivaskin itkee tätä tilannetta 💔😢
- Perjantain lukupaketti nyt kirjastossaMuhkea ja hitsausliekkiäkin kuumempi jallulehti nyt luettavissa kirjastossa! Lämpimästi tervetuloa!
- Paras paikka asua?Mikä olisi paras paikka asua Suomussalmella,kun ulkopaikkakuntalainen sinne muuttaa. Suomussalmen kk viehättää, mutta olisiko Ämmänsaari parempi ja mikä alue siellä? Nyt saa kehua ja haukkua, mutta apuja päätöksentekoon…
- Oot melko .ufo :) ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vastaukset 31
Vanhimmat
Eihän näitä Uuraislaisia sentään niin paljon edes ole, kuin täällä kirjoittajia. Olisko kuitenkin koko Suomesta kirjoittajat, kuten tiedetään. Voi olla, että Petäjävedellä asuu kirjoittajia siinä missä täälläkin.
En suosittele uuraista missään nimessä voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä
Olihan aasinsilta kerrassan!
Ja sitten itse itseltä jatkoa, heh.
Uuraisilla väkiluku noussut monena vuonna, toisin kuin monella paikkakunnalla. Palvelut hyvät ja sijainti. En pelkästään moittisi.
mikä mättää siellä?
Tästäkö tyngästä pitäis keskustelua vääntää? Ei oikein irtoa. Tontti mukamas....
Ei irtoa se tonttikaan vaik mikä olis
Loppuiko pätäkkä, oli varaa vain katsella, se kun on ihan ilmaista.
Vaikka olisi varaa en ikinä ostaisi on sen verran huonoa palautetta kylästä tullut.
Uurainen on yksi alueen harvoista muutto voitto kunnista. Kouluja laajennetaan usein ja väestön määrä noussut, paitsi nyt ollut hienoista laskua. Edelleen kuitenkin vetovoimainen kunta. Kauniit maisemat ja keskeinen sijainti kolmen kaupungin liepeillä. Harvalla kunnalla näin hyvä sijainti.
Nyt ei kauniit maisemat lohduta kun tuli selväksi miten ahdasmielisiä ihmisiä tuolla asuu.
Siinäpä meni uuraisten maine vessan pöntöstä alas.
Muualla asuvia kirjoittajat! Ne paikkakunnat on ahdasmielisiä täynnä.
No mitä ylipätään pyörit täällä tonttiasioilla, jos palautetta oot saanut. Joku ei nyt täsmää.
Eli Uurainen on ainoa kunta mielestäsi, jossa ei ole ahdasmielisiä tyyppejä? Itsekin luulen, että koko muu Suomi kirjoittaa tänne.
Totta. Nyt olen kanssasi kerrankin samaa mieltä. Miksi kysellä, jos tietää syitä, miksi ei muuttaisi.
Joka paikassa sitä on riitaisaa sakkia, siitä ei pääse eroon kuin muuttamalla johonkin kauaksi peräkorpeen erakoksi. Kun lukee vaan noita eri paikkakuntien palstoja niin poikkeuksetta naapuri on täysi kyrpä, kunnan johto idioottikommareita/porvareita, ihmiset vaanii ja kyttää toisiaan, jotkut päristelevät illalla autoja/mopoja jne. Näin se vaan menee, aina on niitä jotka eivät ole tyytyväisiä mihinkään, kroonisia valittajia!
Uuraisilla on kyllä ihan hyvä laajeneva asuinalue Kangashäkki. Hyvät liikenneyhteydet, kauppa/huoltoasema/apteekki/alko/ ruokaravintola lähellä. Aivan uusi koulu. Rauhallinen luonnonläheinen paikka lapsiperheille. Jääköön se paras sanomatta, siitä on keskusteltu tarpeeksi!
Uuraisten vetovoima senkuin kasvaa. Parhaitten mökkikuntien vertailussa Uurainen sijoittui hienosti sijalle 272
Uuraisille ei kannata muuttaa. Omistusasuntojenkin hinnat lähtevät laskuun kaikenlaisten riitelijöiden ja kylähullujen takia.
Tuo aloitus oli provo, mutta itse en sellaiselle paikkakunnalle muuttaisi, jossa on pieni asukasluku ja kaikki siten tuntevat toisensa. Kyllä huhut liikkuvat mistä tahansa ja vaikka sinun asioitasi ei tietäisikään kukaan, niin kaikki luulevat tietävänsä. Ei siis Petäjävedelle, Uuraisille, Multialle tai Keuruulle. Pitäisi olla vähintään 20000 asukasta kunnassa/kaupungissa, että muuttaisin.
Sitä paitsi: mitä pienempi kunta asukasluvultaan, sitä suurempi kateus.
Kannattaa muuttaa saman tien Etrlä-Suomen suuriin kaupunkeihin, mieluiten Helsinkiin, Espooseen tai Vantaalle.
Hyvä idea. Vaikka Turkukin oikeastaan eniten houkuttelee.
Hyiii.
Uurainen korkean radon pitoisuuden aluetta.Kannattaa tonttia ja taloa ostaessa ottaa selvää.
En tiedä muista mutta en itse ainakaan viihtyisi Kisatiellä, missä nyt uusia taloja kaupan ja tontteja myynnissä. Ei kyllä omaa rauhaa ja pärinää saa kuulla sekä mipoilijoilta että näiltä paikallisista pyöräkingeiltä yömyöhään saakka. Nämä varttuneemmat pitää hereillä tosin aamu neljäänkin asti. Keskustassa ei hirveästi taloja vapaudu ihan kirkonkylän sykkeessä mutta nämä uudet alueet ympäröity niin että on kulkijaa sitten ihan kotirappusille asti. Jos sellaisestabtykkää, niin sittenhän on mainio asuinpaikka! Pisteet menee uudelle kaupalle kyllä, jos hyvää puolta etsittävä, sopiva kaupoamatka!
Muistatteko Uuraisten Shellin? Sitäkään ei ole enää.
"Uuraisten legendaarinen keskustan Shell-huoltoasema (tunnnettiin myös Autobaarina) aloitti toimintansa vuonna 1964. Paikka lakkasi toimimasta huoltoasemana vuosia sitten, kärsi pahasti tulipaloista vuosina 2016 ja 2024, eikä kyseistä Shell-asemaa enää ole olemassa. Alueen keskustan asemakaavaa on uudistettu."
Pettuveellä on paljon lessuja, joten saatte herranrauhassa harrastaa tekin pirttiviljelyä siellä
Uuraisilla niitä vasta onkin! 90-luvulla ei ollut kuin kaksi perhettä! Nyt täyttäneet Hirvaskankaan alueen ja keskustan alueelle tulleet! Nuoret ri ole jääneet paikkakunnalle, niin hiljenee jossain vaiheessa tämäkin joukko!
Tuo sama pelle on muuttanut ainakin sataan kuntaan ja rakennellut kymmeniin paikkoihin milloin minkin paikkakunnan sivuilla.
Joku ajanvieteköyhä joka kaipaa terapiaa.
asianomainen juuri tunnusti tekosensa
Uuraisilla on tällä hetkellä iso joukko velliperseitä. Liikkuvat mopoilla ja osa siirtynyt autoihin! S-marketin pihassa pyörivät ympyrää. Eikös se niin mene että sekaisin olevat kiertää kehää. Ässän pihasta asfaltista löytyy todisteet!