Toyota nousi ykköseksi Ruotsissa

Anonyymi

Bensiinikäyttöisten maastoautojen kärjessä jatkaa kaksi Toyota Hybridiä: C-HR ja Rav4. Diesel- käyttöisiä Toyota C-HR/Rav4 ei enää valmisteta kiristyvien ympäristövaatimusten takia.

Maastoautoista edellä on enää Volvo XC60.

http://www.bilsweden.se/statistik/nyregistreringar

73

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Äsken oli vielä kakkosena mutta nyt jo ykkösenä kaksoisjohdossa. Hyvin pyyhkii Toyotalla täällä kylmässä Pohjolassa. Vuoden talviauto Suomessa.

    • Anonyymi

      Ei mitään tekemistä maastoautojen kanssa. Suurin osa RAV4 on etuvetoisia ja C-HR kakki.

      • Anonyymi

        Hybridien vetopito on niin hyvä että joka kulmasta raapiville ei ole enää niin paljon tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridien vetopito on niin hyvä että joka kulmasta raapiville ei ole enää niin paljon tarvetta.

        Ei ole Hybridien vetopito kaksinen. On tullu koettua, että nelivetoinen RAV4 jää herkästi kiinni paikkoihin, joista karoqin nelivedolla ei ole mitään vaikeuksia. RAV4 on surkeimpia nelivetoja. Tämä on oikein testeissäkin todettu. Neliveto on siinä lähinnä huono vitsi.


      • Anonyymi

        Ruotsissa volvo on edelleen suositui maasturi. Taitaa olla paljolti vaan Dieseleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa volvo on edelleen suositui maasturi. Taitaa olla paljolti vaan Dieseleitä.

        Mutta todellakin yhä vähemmän dieseleitä ja aina vaan enemmän ja enemmän bensahybrideitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Hybridien vetopito kaksinen. On tullu koettua, että nelivetoinen RAV4 jää herkästi kiinni paikkoihin, joista karoqin nelivedolla ei ole mitään vaikeuksia. RAV4 on surkeimpia nelivetoja. Tämä on oikein testeissäkin todettu. Neliveto on siinä lähinnä huono vitsi.

        TM totesi koeajoissaan että hybridien vetopito on erinomainen. Tosin TM-koeajajat ovat ammattimiehiä että kaikiltahan homma ei onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Hybridien vetopito kaksinen. On tullu koettua, että nelivetoinen RAV4 jää herkästi kiinni paikkoihin, joista karoqin nelivedolla ei ole mitään vaikeuksia. RAV4 on surkeimpia nelivetoja. Tämä on oikein testeissäkin todettu. Neliveto on siinä lähinnä huono vitsi.

        Samaa mieltä, hybridien vetopito on erinomainen, kuten TM 2020 talvitestissään totesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM totesi koeajoissaan että hybridien vetopito on erinomainen. Tosin TM-koeajajat ovat ammattimiehiä että kaikiltahan homma ei onnistu.

        Toyota on ajajan auto 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsissa volvo on edelleen suositui maasturi. Taitaa olla paljolti vaan Dieseleitä.

        Toyotat ovat lähinnä suosittuja kaupunkimaastureita mutta kyllä niillä metsäteilläkin pärjää oikein hyvin, jopa paremmin kuin vanhanaikaisillä nelivetovehkeillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole Hybridien vetopito kaksinen. On tullu koettua, että nelivetoinen RAV4 jää herkästi kiinni paikkoihin, joista karoqin nelivedolla ei ole mitään vaikeuksia. RAV4 on surkeimpia nelivetoja. Tämä on oikein testeissäkin todettu. Neliveto on siinä lähinnä huono vitsi.

        Kitkarenkailla pärjää oikein hyvin kun on hybridikoneisto. Vetopito on hyvä kun mm. kun lähdetään liikkeelle sähkömoottorin hyvän väännön ansiosta.


    • Anonyymi

      Melkoisia maastoautoja nuo Toyotan helmet, hihii! Yksi rengas luistaa, niin liike loppuu siihen paikkaan. Vielä kun hieman lisäät tulkintaa, niin Corollakin nousee ykköseksi kun oikein mietit eri vaihtoehtoja ja vääntöjä, vaikka nyt sija on 20.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on totuus RAV4 hybridin nelivedosta. Kyllä toimii vaikka täällä muuta yritetäänkin jatkuvasti valehdella:

        https://www.youtube.com/watch?v=Vdjb8CrAA6w

        Hyvin toimii neliveto, sähkömoottorit jaksaa vääntää täysillä vaikka auto paikallaan. Hyvät softat Rav4:ssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on totuus RAV4 hybridin nelivedosta. Kyllä toimii vaikka täällä muuta yritetäänkin jatkuvasti valehdella:

        https://www.youtube.com/watch?v=Vdjb8CrAA6w

        Tuossa videossa tojon jää jumiin kaksi kertaa jo ekan minuutin aikana. Tuossa kummassakin näkee miten etupyörät sutii ja takapyöristä ei ole mitään apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa videossa tojon jää jumiin kaksi kertaa jo ekan minuutin aikana. Tuossa kummassakin näkee miten etupyörät sutii ja takapyöristä ei ole mitään apua.

        TM mukaan Toyota Rav4 Hybrid neliveto on yksi parhaista vaikka bensan kulutus on vain 4,7 l/100 km. Tähän ei pysty yksikään muu maastoauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM mukaan Toyota Rav4 Hybrid neliveto on yksi parhaista vaikka bensan kulutus on vain 4,7 l/100 km. Tähän ei pysty yksikään muu maastoauto.

        TM koeajo 15/2019 kuiva kesäkeli
        Kaupunki ja maantie 5,3 l/100km
        Moottoritie 6,9 l/100km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM mukaan Toyota Rav4 Hybrid neliveto on yksi parhaista vaikka bensan kulutus on vain 4,7 l/100 km. Tähän ei pysty yksikään muu maastoauto.

        Ei pystykään. Ne käyttävät dieseliä.


      • Anonyymi

        Väärin sanoa bensiini propulsio kun suurin osa ajosta kerran mennään sähkömoottorilla. Eli kyseessä on pikemminkin sähköpropulsio !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa videossa tojon jää jumiin kaksi kertaa jo ekan minuutin aikana. Tuossa kummassakin näkee miten etupyörät sutii ja takapyöristä ei ole mitään apua.

        "näkee miten etupyörät sutii ja takapyöristä ei ole mitään apua".

        Eli olet sitä mieltä että pelkkä etuveto riittää. Sitähän minäkin


    • Anonyymi

      Eipä ole koskaan ennen tullut mieleen etuvedolla lähteä maastoon.
      Ravissakin oli joskus neliveto mutta nykyinen on lähinnä vitsi.

      • Anonyymi

        Tuo niin totta. Metsästysseurassa oli vielä muutamä vuosi sitten puolet Toyotan omistajia. Nyt enää vain yksi vanha Hilux.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo niin totta. Metsästysseurassa oli vielä muutamä vuosi sitten puolet Toyotan omistajia. Nyt enää vain yksi vanha Hilux.

        Mikä se toinen auto on ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä se toinen auto on ?

        G-Mersu.


    • Anonyymi

      Toyota C-HR Hybrid 1.8 FWD on yllättävän hyvä ajettava tällä pikkukoneellakin kahden sähkömoottorin avustamana, kahden litran tykistöstä puhumattakaan. Maantieajossa valmistaja lupaa 3.2 vai oliko se 3.6 l/100 km. Kulutuksella ei ole niin väliä, pääasia että elinkaarenaikaiset päästöt ovat pienet, jopa pienemmät kuin sähköautoissa.

      • Anonyymi

        Hihii, taitaa kulutus olla oikeassa elämässä ihan muuta, veikkaan ettei mene pienemmällä mitä Corolla, eli testissä 6,7 litraa.
        Nytkö höpö keksi elinkaaren päästöt kun Toyota jää kaikessa jälkeen. Aiemmin et hyväksynyt tuota asiaa, hihii!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, taitaa kulutus olla oikeassa elämässä ihan muuta, veikkaan ettei mene pienemmällä mitä Corolla, eli testissä 6,7 litraa.
        Nytkö höpö keksi elinkaaren päästöt kun Toyota jää kaikessa jälkeen. Aiemmin et hyväksynyt tuota asiaa, hihii!!

        Tuskin kun TM mittasi RAV4:lle kaupungissa 5.2 ja maantiellä 5.3. Miten Corolla kuluttaisi paljon enemmän tuollaisessa tavallisessa ajossa.


    • Anonyymi

      Ainahan voi keksiä uusiakategorioita joissa Toyota saadaan ykköseksi. Esim. Toyota on ylivoimainen ykkönen latauskelvottomissa (itselataavissa) hybrideissä vetotavasta riippumatta.

    • Anonyymi

      "Maantieajossa valmistaja lupaa 3.2 vai oliko se 3.6 l/100 km. Kulutuksella ei ole niin väliä, pääasia että elinkaarenaikaiset päästöt ovat pienet, jopa pienemmät kuin sähköautoissa."

      Olet niin säälittävä selittelijä. Ei koskaan mitään muuta kuin diipadaapaa.

    • Anonyymi

      Ongs Tengelellillä jaris hiprid?

    • Anonyymi

      Bensalla toimivat katumaasturit ovat yhtä järkeviä kuin polttomoottorilla toimiva hammasharja. Jokainen tietää, että siellä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin puhdas, vähäruokainen ja voimakas diesel.

      • Anonyymi

        Ja erittäin saastuttava , suorastaan tappava ! Siksi dieselit on jo kielletty kaupunkien keskustoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja erittäin saastuttava , suorastaan tappava ! Siksi dieselit on jo kielletty kaupunkien keskustoissa

        Äläpä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja erittäin saastuttava , suorastaan tappava ! Siksi dieselit on jo kielletty kaupunkien keskustoissa

        Missä kaupungissa on 2000 luvun diisel kielletty ?


    • Anonyymi

      Toyota on kasvattanut hurjasti myyntiään Ruotsissa. Maastoautojen sarjassa haastaa jo Volvon ja jopa mennyt ohi pienemmissä kokoluokissa. Hyvä laatu ja käytettävyys on vakuuttanut ruotsalaisetkin.

      • Anonyymi

        LOPETA JO TUO AINAINEN VALEHTELU...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LOPETA JO TUO AINAINEN VALEHTELU...

        Muista käytös, ei huudeta kurkku suorana kitarisat välkkyen .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muista käytös, ei huudeta kurkku suorana kitarisat välkkyen .

        Valehtelija, huutaja, valehtelija.
        Hienoa pingpongia.


    • Anonyymi

      Suomi edellä, Ruotsi perässä vielä toistaiseksi. Mutta tilanne on muuttumassa kiinalaistuneen Volvon menettäessä asemiaan. Toyotan luotettavuus myy parhaiten.

      • Anonyymi

        Toyota on tällä hetkellä auto, jota ei vain halua ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tällä hetkellä auto, jota ei vain halua ostaa.

        Nyt kyllä valehtelet. Jos niitä ei haluttaisi ostaa niin ei niitä myytäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on tällä hetkellä auto, jota ei vain halua ostaa.

        Halut ne on hiirelläkin, mutta monet järki-ihmiset ovat valinneet Toyotan kulkineen jokapäiväiseksi käyttöautoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halut ne on hiirelläkin, mutta monet järki-ihmiset ovat valinneet Toyotan kulkineen jokapäiväiseksi käyttöautoksi.

        Järki ihminen välttelee Toyotaa. Ei järkevä osta epämukavaa, ruostuvaa, vikaista takaisinkutsujen kunkkua kun halvemmalla saa parempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä valehtelet. Jos niitä ei haluttaisi ostaa niin ei niitä myytäisi.

        Suomessa ollaan tyhmiä, Ruotsissa järkeviä ja vain råppånåt ostaa siellä Toyotan.


    • Anonyymi

      Eihän kukaan muu tee maastureita bensakoneillla. Maasturissa pitää olla tehokas diesel, kuten muilla onkin. Tai, onhan noita muitakin, kuten Suzuki Jimny,bensa koneella.

      • Anonyymi

        Dieselit on jo kielletty tai tullaan kieltämään kaupunkien keskustoissa, syynä pienhiukkaspäästöt. Ei kannata ostaa dieseliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselit on jo kielletty tai tullaan kieltämään kaupunkien keskustoissa, syynä pienhiukkaspäästöt. Ei kannata ostaa dieseliä.

        Höpö höpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Älä valehtele !


      • Anonyymi

        ja MB, BMW, Audi, Aston, RR, RangeRover, Honda, Mitsu, Ford, ja oikeastaan kaikki mitä myydään ison veden takana tai oikeammi kaikki merkit tekee bensamaastureita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselit on jo kielletty tai tullaan kieltämään kaupunkien keskustoissa, syynä pienhiukkaspäästöt. Ei kannata ostaa dieseliä.

        Älä jaksa valehdella. Sama kuin sanoisi, että bensiinin myynti yksityisautoilijoille kielletään vuonna 2020.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa on jo kielletty dieselin käyttö kaikissa suurkaupunkien keskustoissa ja Helsinki harkitsee ! Kielto on laajentumassa myös moottoriteille.


        https://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-tuli-vanhoille-dieseleille-uusi-raskas-kielto-saksassa-koskee-ensimmaista-kertaa-moottoritieta/2da5e6e1-bf37-3651-a301-30fc95714761

        Kai sinä tajuat, että nämä kiellot koskevat vanhoja autoja, joissa on Euro 5 päästöluokka? Kyllä ne saksalaiset jatkossakin ajaa kaupunkien keskustoissa ja moottoriteillä bemareilla ja mersuilla dieselin voimalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai sinä tajuat, että nämä kiellot koskevat vanhoja autoja, joissa on Euro 5 päästöluokka? Kyllä ne saksalaiset jatkossakin ajaa kaupunkien keskustoissa ja moottoriteillä bemareilla ja mersuilla dieselin voimalla.

        Eipä ajeta kauaa Dieseleillä. Tuo koskee myös uusimpia Dieseleitä, siis myös niitä Euro 6 päästönormin täyttäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ajeta kauaa Dieseleillä. Tuo koskee myös uusimpia Dieseleitä, siis myös niitä Euro 6 päästönormin täyttäviä.

        Niinpä !


    • Anonyymi

      Toyota taitaa olla jo eniten myyty maastoauto myös Ruotsissa kuten Suomessa, Norjassa ja Tanskassakin. Samoin Baltian maissa ja Venäjällä sekä Puolassa Toyota on ykkönen.

      • Anonyymi

        Toyotaa myydään ihmiselle joka arvostaa itseään ja perhettään.
        Toyotan hiljaisuus ja mukavuus on sellainen asia että se tulee aina menestymään maissa joissa on varallisuutta ja autoilua arvostavia ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaa myydään ihmiselle joka arvostaa itseään ja perhettään.
        Toyotan hiljaisuus ja mukavuus on sellainen asia että se tulee aina menestymään maissa joissa on varallisuutta ja autoilua arvostavia ihmisiä.

        Nyt tuli kyllä tuutintäydeltä potaskaa.


    • Anonyymi

      Kauppa näyttää käyvän myös Ruotsissa samalla kun Volkswagenin myynti on romahtanut puoleen viimevuotisesta. Markkinoiden uusjako on käynnissä.

      • Anonyymi

        Toyotan täyshybridit ovat heti valmiita ajettavaksi ja valtaa markkinat jatkuvaa latausta vaativilta puolihybrideiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan täyshybridit ovat heti valmiita ajettavaksi ja valtaa markkinat jatkuvaa latausta vaativilta puolihybrideiltä.

        Parasta on että Toyotan hybridillä voi ajaa miten pitkään tahansa ilman että pitää pysähtyä tunneiksi lataamaan akustoa. Vapaus mennä mihin-ja milloin tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parasta on että Toyotan hybridillä voi ajaa miten pitkään tahansa ilman että pitää pysähtyä tunneiksi lataamaan akustoa. Vapaus mennä mihin-ja milloin tahansa.

        Kyllä mun tilaamaani RAV4stä pitää tämän tästä latailla. Ainakin joka yö. Mitähän ihmettä oikein selität.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mun tilaamaani RAV4stä pitää tämän tästä latailla. Ainakin joka yö. Mitähän ihmettä oikein selität.

        Ei tartte, senkin ajelet vaan !


    • Anonyymi

      Kauppa käy hyvin Coronasta huolimatta.

    • Anonyymi

      Ihanaa, että teillä kaikilla teineillä on jo nuoresta iästänne huolimatta kertynyt jo ajokokemusta laidasta laitaan, eli ladasta ferrariin. On siinä mielessä sentään asiantuntemusta tyrkyllä tälläkin palstalla roppa kaupalla, eikä mitään paskan jauhantaa!!

    • Anonyymi

      RAV4, C-HR, Yaris Cross katumaasturit hybridikoneistolla on sitä mitä kansa haluaa ostaa.

    • Anonyymi

      Ruotsissakin Toyota on paras, varsinkin maastoauto luokissa.

    • Anonyymi

      Onkos niitä muitakin latauskelvottomia bensahybridejä tuossa luokassa?

      • Anonyymi

        Tojota on eniten ostettu itselataavien luokassa
        ( muita ei siinä sitte olekaan)


    • Anonyymi

      Toyota maasturit ovat kasvattaneet Ruotsissa myyntiosuuttaan 36 % viimeisen vuoden aikana. Vain Volvo XC60 on enää edellä mutta ero supistuu kovaa vauhtia.

      Ja kohta Ruotsissa tulee myyntiin myös Yaris Cross Hybrid sekä Corolla Cross Hybrid.

    • Anonyymi

      Maastoautoja, hihii!! Onnettomia korotettuja muka nelivetoja jotka hyytyvät kun yksikin rengas luistaa.

    • Anonyymi

      Hah ruotsissa. Ketä kiinnostaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3230
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      158
      1259
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      47
      829
    Aihe