paska volvo

440 dl -94

Otsikosta poiketen, aion nyt kertoa poikkeavia kokemuksia autostani.
Näitä Volvoja on haukuttu aina, oman autoni kohdalla en ymmärrä miksi. Ostin auton uutena ja nyt sillä on ajettu 270tkm. Merkkihuollot lopetettiin takuun ummettua ja sen jälkeen ei ole Volvon huollossa käynyt.
Toivottavasti edes joku uskoo:), mutta autossani ei ole juurikaan vikoja ollut. Koiranluut on vaihdettu, ja uutena korjattiin lampunpesimien letku. Kytkin on uusittu kerran ja nyt seuraavana on vuorossa kannen tiiviste. Suuria ruostevaurioita ei ole ollut, takakaaret on kerran maalattu, iskarit vaihdettu.
Ominaisuuksiahan autossa kyllä on, joista häiritsevinpiin lukeutuu traktorityyppinen moottori.. siis käynti ei ole kauneimmasta päästä;) Myös muviosat natisevat kotoisasti talvella ja toisaalta myös kesällä..
Auto on tämän 11-vuoden aikana jättänyt kerran tielle, syy siihen oli kytkinvaijerin katkeaminen.
Halusin vain kertoa oman kokemukseni, yleensä kun tätä mallia vain haukutaan. Valitettavasti auto siirtyy nyt osa-aika eläkkeelle, kakkosauton virkaa hoitamaan ja uskon että kilometrejä kertyy vielä vaikka kuinka. Seuraavaksi tulee kestotestiin uusi Corolla farkku, saapi nähdä hajoaako kaikki sähkökikkeet ennen 10-vuoden rajapyykkiä..

8

1531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha

      Olet pitänyt autoasi asiallisesti, siinä varmaan yksi syy,miksi 440-Volvosi ( jota ei nyt sellaisena maailman lujimpana autona ole koskaan pidetty)on kestänyt noinkin hyvin.
      Varmaan pärjäät uudenkin autosi kanssa,ihan hyviä ne on Tojotkin, vaikka niitäkin jotkut haukkuvat.
      Minulla kun sattuu olemaan kokemuksia niin Tojosta kuin Volvostakin.

    • Dave_From_Sheffield

      Merkkihuollot lopetettu takuun jälkeen? Ei tainut olla järkevää, kun yleisesti ajattelee...

      • 440 dl -94

        Voisitko perustella, miksi merkkihuoltoja olisi pitänyt jatkaa. Olen säästänyt pitkän pennin vaihtamalla autoon öljyt itse ja teettämällä hieman suuremmat huollot tuttavani korjaamolla. Eikä tuo ole kyllä autoani pilannut.
        Uusien autojen kanssahan asia on varmasti toisin, on kaikenlaisia varusteita joiden huoltamiseen tarvitaan omat laitteensa, niitä ei "pikkupajojen" kannata hankkia.
        Vanhassa autossa tuo öljynvaihtokin maksaa suhteettomasti, jos vien esim. Volvon merkkihuoltoon. Autolle ei kuitenkaan tehdä muuta kuin vaihdeta öljyt ja sen osaan tehdä itsekin.. vain öljyjen hinnalla;) Voisi sanoa, että auto on tosiaan säilynyt kunnossa hyvällä pidolla, eipä se merkkihuolto sitä sen paremmin kunnossa pidä (ja taaskaan ei päde uusiin autoihin). Jokaisella tosin on mielipiteensä.


      • 945
        440 dl -94 kirjoitti:

        Voisitko perustella, miksi merkkihuoltoja olisi pitänyt jatkaa. Olen säästänyt pitkän pennin vaihtamalla autoon öljyt itse ja teettämällä hieman suuremmat huollot tuttavani korjaamolla. Eikä tuo ole kyllä autoani pilannut.
        Uusien autojen kanssahan asia on varmasti toisin, on kaikenlaisia varusteita joiden huoltamiseen tarvitaan omat laitteensa, niitä ei "pikkupajojen" kannata hankkia.
        Vanhassa autossa tuo öljynvaihtokin maksaa suhteettomasti, jos vien esim. Volvon merkkihuoltoon. Autolle ei kuitenkaan tehdä muuta kuin vaihdeta öljyt ja sen osaan tehdä itsekin.. vain öljyjen hinnalla;) Voisi sanoa, että auto on tosiaan säilynyt kunnossa hyvällä pidolla, eipä se merkkihuolto sitä sen paremmin kunnossa pidä (ja taaskaan ei päde uusiin autoihin). Jokaisella tosin on mielipiteensä.

        Meillä oli 240 farmari vm.78 vuodesta 1984 vuoteen 1999, jolloin laitoin nykyisen 945 farmarin vm.1997. 245 pelasi todella loistavasti ilman korjaamoja. Kaikki huollot suoritettiin säännöllisin väliajoin (öljyt, suodattimet, tulpat 10.000 km välein), auto pestiin vähintään kerran/vko vaikkei ollut edes likainen, tervahoitoa annettiin kahden vuoden välein ja aina kun mahdollista pidettiin roikan nokassa talvisin. Yhdesti jätti välille, kesälomareissulla vuonna 1994 kun loppui bensa!!


    • toinen shaitti Volle

      Niin, kyllähän näistä "Hollannin-Volvoista" aina sanotaan että niistä pitäisi hankkiutua eroon jne. Jätin kuitenkin Vollen omaan perheeseeni kakkos-kolmosautoksi koska sitä oli vuosien varrella (siis vm. -91) niin paljon huollettu ja rakastettu. Muutaman vuoden aikana ei ole tarvinnut mitään tehdä paitsi rukata vähän jarruvalojen liitintä ja vaihtaa öljyt, suodattimet jne. Kyllä tämä auto kaikesta huolimatta kulkee säällä kuin säällä eteenpäin ja taaksekin vaikka käyntiääni onkin hieman epämukava. Eikä mitään ihmeellisempiä huoltoja tarvitse tehdä. Ehkä kyseessä on sitten vain tämä yksilö, mutta kyllä tällä ainakin pärjää.

      • volvoilija

        Oon melko tuore Volvon omistaja ja tosi tyytyväinen autooni (no jaa; edellinen auto ku oli Lada...). Joitaki vikoja on ollu meidän yhteisen n. vuoden taipaleemme aikana ja kerran oon melkein jääny tielle (startti, onneksi sain työntöapua...). Autolla on ajettu parisataa tuhatta ja luulen että meillä on vielä monta yhteistä vuotta edessä. Ja aika varmasti seuraavakin autoni on Volvo.
        p.s. siitä moottorin äänestä; aina sieltä ääni kuuluu missä oikeet koneet käy... Parempi sitä on kuunnella ku jonku japsirimpulan sirinää!


      • Parasta mitä saa...
        volvoilija kirjoitti:

        Oon melko tuore Volvon omistaja ja tosi tyytyväinen autooni (no jaa; edellinen auto ku oli Lada...). Joitaki vikoja on ollu meidän yhteisen n. vuoden taipaleemme aikana ja kerran oon melkein jääny tielle (startti, onneksi sain työntöapua...). Autolla on ajettu parisataa tuhatta ja luulen että meillä on vielä monta yhteistä vuotta edessä. Ja aika varmasti seuraavakin autoni on Volvo.
        p.s. siitä moottorin äänestä; aina sieltä ääni kuuluu missä oikeet koneet käy... Parempi sitä on kuunnella ku jonku japsirimpulan sirinää!

        Tuota noin... "p.s. siitä moottorin äänestä; aina sieltä ääni kuuluu missä oikeet koneet käy... Parempi sitä on kuunnella ku jonku japsirimpulan sirinää!"

        Oletkos(tämä ei ole provoilua ihan oikeasti) ajanut esim. Hondaa? Osaa muuten ne pojat tehdä moottorin ja vaihteiston: Vetää hienosti, käy tasaisesti ja on ennen kaikkea pomminvarma! Volvon suurin ongelma tuossa 400-mallissa(oli myös 300-sarjassa) on rellun moottori. Moottori on hyvä ominaisuuksiltaan, mutta vastapainoksi hiukan epävarma ja kuten sanoit äänekäs kalkattaja...
        Kun sen kyljessä on epäluotettavat apulaitteet, on soppa valmis.

        Mistähän muuten johtuu se, että lähes kaikki "paskojen autojen" vaihtajat vaihtaa toiseen paskaan? Lada ja pikku volvo ovat luotettavuudeltaan huonommaista päästä. Toinen vaihtoehto olisi ollut vaihtaa yhtä vanhaan Fiatiin sadakseen yhtä "paskan" auton?


      • volvoilija
        Parasta mitä saa... kirjoitti:

        Tuota noin... "p.s. siitä moottorin äänestä; aina sieltä ääni kuuluu missä oikeet koneet käy... Parempi sitä on kuunnella ku jonku japsirimpulan sirinää!"

        Oletkos(tämä ei ole provoilua ihan oikeasti) ajanut esim. Hondaa? Osaa muuten ne pojat tehdä moottorin ja vaihteiston: Vetää hienosti, käy tasaisesti ja on ennen kaikkea pomminvarma! Volvon suurin ongelma tuossa 400-mallissa(oli myös 300-sarjassa) on rellun moottori. Moottori on hyvä ominaisuuksiltaan, mutta vastapainoksi hiukan epävarma ja kuten sanoit äänekäs kalkattaja...
        Kun sen kyljessä on epäluotettavat apulaitteet, on soppa valmis.

        Mistähän muuten johtuu se, että lähes kaikki "paskojen autojen" vaihtajat vaihtaa toiseen paskaan? Lada ja pikku volvo ovat luotettavuudeltaan huonommaista päästä. Toinen vaihtoehto olisi ollut vaihtaa yhtä vanhaan Fiatiin sadakseen yhtä "paskan" auton?

        ihan aikuisten oikeesti; mulla on ollu n. seitsemän Ladan lisäksi Simca (nuoremmat ei taida enää tietääkään mikä se on...), Mitsu Celeste, Lancia Prisma, MB 240 D... kaikkia ei tällä ikää enää muistakaan. Yhdessä on ollu yks hyvä ominaisuus ja toisessa toinen. Täytyypä vaan sanoa - rehellisyyden nimissä - että kyllä se Mitsu vaan oli Auto. Mutta se oli silloin se. Ei semmoisia enää tehdä! Kaikenlaisia hilavitkuttimia olen ajanu, tiehöylästä lähtien mutta se unelma-auto on vielä jääny kokematta. Volvo saa riittää tämmöiselle keski-ikäiselle... Siinä on unelmaa tarpeeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      261
      2403
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      84
      1921
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      77
      1586
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      141
      1371
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      65
      1224
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1165
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1000
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      901
    Aihe