Kaasukahva

Anonyymi

Minulla on pirullinen ongelma kaasukahvassa. Kun sen tuuttaa eteenpäin, niin sitä ei meinaa mitenkään saada ylös. Tämä aiheuttaa sen, että vauhdin hiljentäminen ilman voimaa ei onnistu. Usein en viitsi tähystää kovin tarkkaan ja sitten tulee helposti tilanne, että nopeus pitäisi saada nopeasti pois, mutta se ei onnistu, koska kaasukahvan ylös vetäminen vaatii niin paljon voimaa. Veneeni tekee ihan mielettömän hienot valtavat aallot, kun veneen tiputtaa juuri liukukynnyksen alle. Olisi hyvä päästä nopeasti tuohon nopeuteen ahtaissa paikoissa, jotta muut saa nauttia aalloista.

Veneeni on sellainen muovinen hirvitys reilut 30 jalkaa. Pidän sitä tyypillisesti satamissa kylkiparkissa, koska en osaa peruuttaa sitä laituriin ja samalla ottaa poijua. Ja keula on niin korkea, että ei siitä oikein mukavasti koiran kanssa pääse laiturille - tikkaita en ole keulaan hankkinut. Minulla on sisällä useita tähtityynyjä, sekä kaksi torkkupeittoa - joissa siis nämä tähdet. Toisinsanoen olen kokenut moottoriveneilijä.

Mutta siis asiaan, osaako joku neuvoa, mikä telakka voisi auttaa minua tämän kaasukahvan kanssa?

Samalla voisivat vilkaista pakoputkiani, olen havainnut, että moni muu vastaavan kokoinen vene pitää paljon kovempaa ääntä ja pystyn kuulemaan ne jopa kymmenen kilometrin päästä, kun omani kuuluu häiritsevästi vain kolmen kilometrin päähän. Harmittaa, kun näitä äänekkäämpiä veneitä katsotaan rannalta ja muista veneistä paljon pidempään kuin minun venettä. Voiko äänenvaimentajat kokonaan poistaa?

Joku purjehtija väitti, että "Kaikki ihmiset, jotka katsovat sinua rannalta ja muista veneistä eivät katso ihaillen." Tämä on tietysti pötypuhetta ja tietysti isoja moottoriveneitä katsotaan kadehtien. Kukapa nyt ei haluaisi ilman mitään osaamista ohjastaa isoa venettä, kun sen tekemät aallotkin on niin komeat.

19

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen huomannut, että monessa moottoriveneessä on tämä sama ongelma. Kaasun vähentäminen on erittäin vaikeaa tai jopa mahdotonta. Kun kyse on niin yleisestä ongelmasta, niin täältä varmasti löytyy apua.

      • Anonyymi

        En usko, että apua löytyy moottoriveneilijöiltä. Näiden kommenttien perusteella selvästi löytyy lukuisia selityksiä, miksi vesillä ei oteta toisia huomioon. Itse olen liikkeellä paljon kanootilla ja kyllä siellä saa välillä pelätä ihan tosissaan. Tietenkään kanootilla ei liikuta väylillä, mutta väyliä on usein ylitettävä ja isojen moottoriveneiden aallot löytävät kanootit myös väylien ulkopuolelta.

        On käsittämätöntä, miksi ruuhkaisissa paikoissa ei ymmärretä hidastaa vauhtia. Tämähän olisi merkki siitä, että siellä on idiootteja kuljettamassa näitä veneitä, mutta olet onneksi varmaan oikeassa, että vika on kaasukahvassa, ei tietenkään kuljettajissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko, että apua löytyy moottoriveneilijöiltä. Näiden kommenttien perusteella selvästi löytyy lukuisia selityksiä, miksi vesillä ei oteta toisia huomioon. Itse olen liikkeellä paljon kanootilla ja kyllä siellä saa välillä pelätä ihan tosissaan. Tietenkään kanootilla ei liikuta väylillä, mutta väyliä on usein ylitettävä ja isojen moottoriveneiden aallot löytävät kanootit myös väylien ulkopuolelta.

        On käsittämätöntä, miksi ruuhkaisissa paikoissa ei ymmärretä hidastaa vauhtia. Tämähän olisi merkki siitä, että siellä on idiootteja kuljettamassa näitä veneitä, mutta olet onneksi varmaan oikeassa, että vika on kaasukahvassa, ei tietenkään kuljettajissa.

        Onko kanoottisi niin hutera peli? Parempi pysytellä niin pienissä vesistöissä ettei niissä aaltoja synny. Itse melon merikajakilla eikä sellaista veneaallokkoa olekaan joka ongelmia aiheuttaisi, ellei sitten ole epähuomiossa ajoittanut rantautumistaan samaan hetkeen kuin aallot lyövät rantaan. Päivastoin, monesti kun hakeudun puolet merestä perässä vetävien peesiin peräaallolla surffaamaan niin huomaavaiset kipparit hidastavat vauhtiaan niin ettei surffaaminen enää onnistu.


    • Anonyymi

      Jos olet ajatellut kirjailijan ammattia, kun kasvat isoksi, voit lopettaa haaveilun.

    • Anonyymi

      Kivahan se on, että veneessä on jotakin, joka vielä ottaa eteen.

    • Anonyymi

      Aloittajan parodiassa on aika katkeraa kateutta.

      Huomio aalloista ja ikävästä äänestä pitää paikkansa, mutta jos se oli asian ydin, niin siitä oivalluksesta ei jaeta palkintoja. Aina roiskuu, kun rapataan ja jos haluaa kesämökin liikkuvan liu'ussa, siitä tulee sekä ääntä, että aaltoja. Molemmat ovat kuitenkin pois hyötysuhteesta ja kivempaa olisi ilman niitä.

      Tuli mieleen juttu ihmisistä, jotka aikoinaan vaativat, että vesitorni laitetaan laaksoon jotta se ei näkyisi niin kauas.
      Näinhän se on.

    • Anonyymi

      Aloittaja pyytää neuvoa, mutta kukaan ei ole hänelle sitä tarjonnut.
      Minulla sattuu olemaan aloittajalle neuvo tarjolla. Vie veneesi ensitilassa välittäjälle ja hyväksy jopa markkinahintaa alhaisemmat tarjoukset.

      Ikävä kyllä tuolla asenteella olet vakava uhka vesiliikenteen turvallisuudelle ja vaarannat siinä sivussa itsesi sekä perheesi.
      Jos haluat liikkua vesillä, niin käytä venetaksi palveluita tyydyttämään kuljetustarpeesi.

      Kirjoituksesi on selvä hätähuuto siitä, että et ole tyytyväinen nykyiseen asioiden tilaan ja etsit epätoivoisesti ulospääsyä.
      Oman tilansa havainnointi ja avun pyytäminen ovat ensimmäiset askeleet olosuhteiden parantamiseen.

      Uskon että pysymällä erossa veneen ohjauslaitteista ja lisäksi riittävällä oireisiisi sopivalla terapialla, voit jatkaa yhteiskuntakelpoisena yksilönä vielä pitkään. Good luck!
      T. Hyvän merimiestavan konsulentti

      • Anonyymi

        Sinä olet se aloittaja.
        Jaskapaskan trollit on aina samaa persukoulun reputtanutta tasoa :D


    • Anonyymi

      Ehkä sinun pitäisi sitten vaan pysyä kokonaan poissa vesiltä (sekä netistä) ja hankkia elämä? Nyt sitä ei selvästikään ole.

      • Anonyymi

        Aloittaja on jaskapaska. Se trollaa koska sillä ei ole kavereita.


    • Anonyymi

      Loistavia vastauksia. Pysytään kaikki täällä netissä kireiden pipojemme kanssa.

    • Anonyymi

      Munmielestä ne on kyllä purjeveneet jotka laitetaan yleensä kylkikiinnitykseen yleisille laitureille muiden riesaksi.

      • Anonyymi

        Veneen koko määrää sen, mihin sen voi laittaa.

        Monasti poijut on lähellä laituria, jolloin ison veneen kiinnitysnaru on melkein kohtisuoraan alaspäin. Ei tarvita kovin kummoista aallokkoa, että poiju nousee pohjasta ja tulee yhä lähemmäksi.

        Ei satamatkaan halua, että niiden poijut siirretään laiturin viereen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veneen koko määrää sen, mihin sen voi laittaa.

        Monasti poijut on lähellä laituria, jolloin ison veneen kiinnitysnaru on melkein kohtisuoraan alaspäin. Ei tarvita kovin kummoista aallokkoa, että poiju nousee pohjasta ja tulee yhä lähemmäksi.

        Ei satamatkaan halua, että niiden poijut siirretään laiturin viereen.

        Poijun voi laittaa kiinni vaikka keskiknaapiin, ei ole mitään syytä laittaa kylkiparkkiin. Jos vene on niin iso, että sitä ei saa laituriin, kuin kylkiparkkiin, niin se on väärässä paikassa. Sellainen vene jätetään ankkuriin redille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poijun voi laittaa kiinni vaikka keskiknaapiin, ei ole mitään syytä laittaa kylkiparkkiin. Jos vene on niin iso, että sitä ei saa laituriin, kuin kylkiparkkiin, niin se on väärässä paikassa. Sellainen vene jätetään ankkuriin redille.

        Mitä, jos hankkisit hiukan veneilykokemusta ennen kuin alat antamaan paremmillesi neuvoja, jaskapaska?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä, jos hankkisit hiukan veneilykokemusta ennen kuin alat antamaan paremmillesi neuvoja, jaskapaska?

        Esim. Jurmossa päälaiturin poijut on lähellä venettä. Ihan onnistuneesti olen ollut siellä myrskyltä suojassa niin, että olen vetänyt poijut molemmin puolin keskiknaapeihin kiinni. 40 jalkaisella poijut jää näin kiinni perään.

        Yhdellä poijulla homma ei onnistu kunnolla.

        Oletko eri mieltä kylkiparkista? Ei kukaan laita 40 jalkaista kylki laituriin Välimerellä, miksi Suomessa pitäisi? Vaikka lähteelässä on jatkuvasti moottoriveneitä kylkiparkissa. Suurin osa reilusti alle 40 jalkaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Jurmossa päälaiturin poijut on lähellä venettä. Ihan onnistuneesti olen ollut siellä myrskyltä suojassa niin, että olen vetänyt poijut molemmin puolin keskiknaapeihin kiinni. 40 jalkaisella poijut jää näin kiinni perään.

        Yhdellä poijulla homma ei onnistu kunnolla.

        Oletko eri mieltä kylkiparkista? Ei kukaan laita 40 jalkaista kylki laituriin Välimerellä, miksi Suomessa pitäisi? Vaikka lähteelässä on jatkuvasti moottoriveneitä kylkiparkissa. Suurin osa reilusti alle 40 jalkaisia.

        Olen eri mieltä. Kylkiparkitkin on tarkoitettu käytettäviksi ja sataman pitäjä saa niistä paremman hinnankin.

        Vertaus isoon maailmaan ontuu koska siellä poijut on kauempana ja ne on tehty isompia veneitä varten. Suomenojalla poijuun ei ainakaan ennen edes saanut laittaa yli 10t veneitä.

        Mielummin laitan oman ankkurin riittävälle eyäisyydelle kuin laitan kiinni lähellä olevaan poijuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Jurmossa päälaiturin poijut on lähellä venettä. Ihan onnistuneesti olen ollut siellä myrskyltä suojassa niin, että olen vetänyt poijut molemmin puolin keskiknaapeihin kiinni. 40 jalkaisella poijut jää näin kiinni perään.

        Yhdellä poijulla homma ei onnistu kunnolla.

        Oletko eri mieltä kylkiparkista? Ei kukaan laita 40 jalkaista kylki laituriin Välimerellä, miksi Suomessa pitäisi? Vaikka lähteelässä on jatkuvasti moottoriveneitä kylkiparkissa. Suurin osa reilusti alle 40 jalkaisia.

        Välimerellä on aina swell:iä ja siksi siellä otetaan perä parkkinna ja lankookilla. Meillä ei ole...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välimerellä on aina swell:iä ja siksi siellä otetaan perä parkkinna ja lankookilla. Meillä ei ole...

        Ei, mutta moottorivene sopii paremmin perä laituriin päin. Meillä ei lankonkia yleensä tarvita koska ei ole vuorovettä.
        Sinä taisit luulla, että se johtuu alloista ja esitit fiksumpaa kuin olet :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      261
      2641
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1725
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      77
      1549
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1363
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1259
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1202
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1106
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1043
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      111
      1002
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      962
    Aihe