Kartanon huvimaja

Tervetuloa ilman kiristävää pipoa 😉 muuten asu on vapaa.
Laitan kasarit soimaan
https://youtu.be/RP0_8J7uxhs

Mitä sun päivääsi kuuluu?

140

739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vettä sataa. Kaverit ei vastaa viesteihin. Onneksi on Iso Omena jonne tämä voi piiloutua kohta😊👌

• Anonyymi

Ai ootsä mato 😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai ootsä mato 😆

No just semmonen, kyllä! 😁 🤣🤣🤣😂🐛🍎🍏

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä tänne muutama maan matonenki mahtuu 😁 Oon itekin käyny (luultavasti samassa) Ompussa monta kertaa. Nyt ei oo tullu käytyä ihan hetkeen.

• Anonyymi
        En_osaaEn_tunne kirjoitti:

Kyllä tänne muutama maan matonenki mahtuu 😁 Oon itekin käyny (luultavasti samassa) Ompussa monta kertaa. Nyt ei oo tullu käytyä ihan hetkeen.

Laura Närhen Tuhlari soi täällä 🎶
        Taidan olla vaan todella hyvällä päällä
        On täällä paikalla herkkuja
        Mikäli tykkää olla sisällä sade säällä
        Terkkuja😉Omenaiseen ja matoiseen🍎

• Anonyymi kirjoitti:

Laura Närhen Tuhlari soi täällä 🎶
        Taidan olla vaan todella hyvällä päällä
        On täällä paikalla herkkuja
        Mikäli tykkää olla sisällä sade säällä
        Terkkuja😉Omenaiseen ja matoiseen🍎

Ihan kiva biisi 🎵 👍ja hienosti rimmas tuo sun tekstisi 😉 Satteen jälkeen ilma on raikas ja sillon on hyvä mennä pihalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Minäkin olen mato matkaNainen maan. Mitä kenellekin omena symbolisoi🍏, mulle tietoa ja valtaa, niiden kanssa on hyvä olla taitava, ettei satuta muita matkalaisia😊.

• Anonyymi

Ikeassa katsomassa vielä kerran skandinaavista sisustusta ja tietenkin huonekalujen lisäksi myös muuta😊

• Sinne kun eksyy, niin saattaa hetken joutua kahtelemmaan muuta ennenku löytää ulos 😅

• 👍 Sanoiko joku herkkuja... Ai munkkeja?? 😉

Mökkeliykausi on nyt virallisesti avattu. Pakko oli palata taas kaupunkiin ja sopivasti helteille.... 🙄 Mitäs sinun, Lomalainen?

• Mitäpä tänne. Vieroitus sujjuu justiinsa niin hyvin kuin ajattelinki 😅 ja kohtapuoliin starttaa 🚙 mökkiä kohti. Jos siellä sitte rauhottus.

• En_osaaEn_tunne kirjoitti:

Mitäpä tänne. Vieroitus sujjuu justiinsa niin hyvin kuin ajattelinki 😅 ja kohtapuoliin starttaa 🚙 mökkiä kohti. Jos siellä sitte rauhottus.

Sillä lailla 😊 Antoisaa mökkireissua!

• Käytöskukka kirjoitti:

Tänks tänks!

• Keittelin päivällä teetä, 😊poikkesin totutusta ja laitoin vähän hunajaakin sekaan, kun on niin sateinen ja vähän syksyinen päivä, villasukat jalkaan hyr.

Harvoin tulee syötyä leipää, mutta välillä ostan oululaisen Jälkiuuni taysjyväkaura paloja😋. Jätän tähän huvilan pöydälle, siitä voi ottaa kenelle maistuu ja onhan ne munkitkin hyviä, mulla vielä Vapun jäljiltä suu makiana, et menen tällä kauraleivällä seuraavaan vappuun. Lämmintä teetäkin keittimessä, pussit loppu, voitteko ostaa ja tuoda, jos poikkeusottelussa kaupassa? Onpa mukava kartanon huvila😊👍!

Laitan tähän keinutuolin, vaikka tämä onkin vähän mökkimäinen näin prameaan ympäristöön.

🎵Keko Salatan -Vanha
        (...jos nyt muistan biisin oikein)

• Käytöskukka kirjoitti:

Mun vieroitus ei onnistu yhtään sen paremmin 😅, tietokone ei anna avata palstaa 😄, tulee vaan valkoinen tyhjä sivu. No onneksi kännykkä toimii. Hitsi ku olen huono perehtymään kaikenlaisten laitteiden käyttöön/ päivityksiin, luovutan heti, monessa muussa sitten sitäkin sitkeämpi. ☺️

• TiuhtinWau kirjoitti:

Keittelin päivällä teetä, 😊poikkesin totutusta ja laitoin vähän hunajaakin sekaan, kun on niin sateinen ja vähän syksyinen päivä, villasukat jalkaan hyr.

Harvoin tulee syötyä leipää, mutta välillä ostan oululaisen Jälkiuuni taysjyväkaura paloja😋. Jätän tähän huvilan pöydälle, siitä voi ottaa kenelle maistuu ja onhan ne munkitkin hyviä, mulla vielä Vapun jäljiltä suu makiana, et menen tällä kauraleivällä seuraavaan vappuun. Lämmintä teetäkin keittimessä, pussit loppu, voitteko ostaa ja tuoda, jos poikkeusottelussa kaupassa? Onpa mukava kartanon huvila😊👍!

Laitan tähän keinutuolin, vaikka tämä onkin vähän mökkimäinen näin prameaan ympäristöön.

🎵Keko Salatan -Vanha

Poikkeatte 😅 ..hauska tekstinsyöttö.

• TiuhtinWau kirjoitti:

Keittelin päivällä teetä, 😊poikkesin totutusta ja laitoin vähän hunajaakin sekaan, kun on niin sateinen ja vähän syksyinen päivä, villasukat jalkaan hyr.

🎵Keko Salatan -Vanha

Hei, hei vielä... Nyt on kaapissa (itteni lisäks 😅) Prinssiä, Muumimamman voimajuomaa ja Forest Fruittia. Nappasin kaupasta mukkaan myös purkin luomuhunajaa 🍯 jos intoudut toisenkin kerran laittamaan...

Hei, hei vielä... Nyt on kaapissa (itteni lisäks 😅) Prinssiä, Muumimamman voimajuomaa ja Forest Fruittia. Nappasin kaupasta mukkaan myös purkin luomuhunajaa 🍯 jos intoudut toisenkin kerran laittamaan...

Katsoin netistä että, Muumimamman voimajuoma on ihan oikea tee, eikä mikään kielikuva😀

• TiuhtinWau kirjoitti:

Katsoin netistä että, Muumimamman voimajuoma on ihan oikea tee, eikä mikään kielikuva😀

Tietenkin se on Tiuhti, kuin myös tuo Prinssi ja Mettän hedelmät. Hunajakin on aivan ehtaa luomuhunajaa Lemmensillalta 😉

Tietenkin se on Tiuhti, kuin myös tuo Prinssi ja Mettän hedelmät. Hunajakin on aivan ehtaa luomuhunajaa Lemmensillalta 😉

Olen niin pahoillani aina välillä ihan vähän kaikesta 😅, en aina tiedä mikä on ja mikä ei ole. Sen vaan tiedän mitä itse haluan ja mitä en tee tai teen sen eteen.

Kiitos hunajasta, sen otan nyt käyttöön, ennenkö etsin sen oikean Prinssi teenkin, ei kaappiin vaan..😁 Hunaja olkoon nyt korvike vielä hetken, että saan asiani parempaan järjestykseen.

Tajusin eilen yöllä kun luin vanhoja bi ketjuja kuinka totaalisen sivuun olen omat tarpeeni laittanut. Oikeasti vähän järkytyin, kun tajusin miten seksitön mun elämä on ollut ja kuitenkin se on niin iso ja tärkeä osa mun luontaista minää. Ihan kamalaa miten olen antanut itseni tottua tämmöisen tilaan ja tukahduttanut sen puolen kaikilla voimillani (uskontoakin väärin käyttäen) vähän niinkuin pettänyt itseni ja valehdellut, että muut asiat on tärkeämpiä. Perheellinen sen voi ymmärtää, kuitenkin lapset ja niiden hyvinvointi ollut aina päällimmäisenä mielessä. Nyt voi jo hellittää ja antaa itselleen luvan olla olemassa kokonaisena, kun lapset pikkuhiljaa itsenäistyy. On niin kova todellinen kaipaus saada vielä olla terveen itsekkäästi aikuisesta parisuhteessa. Sen puoleen olen pelkästään positiivisella odottavalla mielellä. No tulipa avautuminen😄☀️

• TiuhtinWau kirjoitti:

Olen niin pahoillani aina välillä ihan vähän kaikesta 😅, en aina tiedä mikä on ja mikä ei ole. Sen vaan tiedän mitä itse haluan ja mitä en tee tai teen sen eteen.

Kiitos hunajasta, sen otan nyt käyttöön, ennenkö etsin sen oikean Prinssi teenkin, ei kaappiin vaan..😁 Hunaja olkoon nyt korvike vielä hetken, että saan asiani parempaan järjestykseen.

Tajusin eilen yöllä kun luin vanhoja bi ketjuja kuinka totaalisen sivuun olen omat tarpeeni laittanut. Oikeasti vähän järkytyin, kun tajusin miten seksitön mun elämä on ollut ja kuitenkin se on niin iso ja tärkeä osa mun luontaista minää. Ihan kamalaa miten olen antanut itseni tottua tämmöisen tilaan ja tukahduttanut sen puolen kaikilla voimillani (uskontoakin väärin käyttäen) vähän niinkuin pettänyt itseni ja valehdellut, että muut asiat on tärkeämpiä. Perheellinen sen voi ymmärtää, kuitenkin lapset ja niiden hyvinvointi ollut aina päällimmäisenä mielessä. Nyt voi jo hellittää ja antaa itselleen luvan olla olemassa kokonaisena, kun lapset pikkuhiljaa itsenäistyy. On niin kova todellinen kaipaus saada vielä olla terveen itsekkäästi aikuisesta parisuhteessa. Sen puoleen olen pelkästään positiivisella odottavalla mielellä. No tulipa avautuminen😄☀️

Mielummin avautuminen kuin sulkeutuminen Tiuhti 😉

Mielummin avautuminen kuin sulkeutuminen Tiuhti 😉

Avautumalla kuva laajenee.
        Erakoitumisella on kai suojeleva tarkoitus, mutta se ei palvele lopulta kuitenkaan.

• TiuhtinWau kirjoitti:

Avautumalla kuva laajenee.
        Erakoitumisella on kai suojeleva tarkoitus, mutta se ei palvele lopulta kuitenkaan.

Se on jo valjennut minullekin, mutta kuinka päästä, päästää irti hänestä jonka oli määrä olla se Oma Ihminen?

• Käytöskukka kirjoitti:

Se on jo valjennut minullekin, mutta kuinka päästä, päästää irti hänestä jonka oli määrä olla se Oma Ihminen?

Mitä ihmettä🤔Eiks toi nyt ole ihan järjen vastausta.

Miksi sun pitäisi päästää irti jostain johon sulla on noin vahvoja tunteita?

Kuka määrää, että hänen olis pitänyt olla sun Oma ihminen?

• TiuhtinWau kirjoitti:

Meidät on kuin luotu toisillemme, sovimme yhteen täydellisesti. Mutta, monen asian summana elelemme liian kaukana toisistamme. Niin kauan kun on pienikin ajatuksen siemen että voisin vielä joskus muuttaa hänen luo, on vaikea luovuttaa ja avautua. Pientä rakoilua ja rimpuilua on viime kuukausina ollut, yrittänyt unohtaa tunteet, mutta sitten ne taas syöksyy jostain syvältä ja mitätöi kaikki yritykset 🙁

Laitan lisää Kaihoa, tällaiset radiosoitot vievät täysin mukanaan...
        https://youtu.be/YObQDtbGB70

• Käytöskukka kirjoitti:

Meidät on kuin luotu toisillemme, sovimme yhteen täydellisesti. Mutta, monen asian summana elelemme liian kaukana toisistamme. Niin kauan kun on pienikin ajatuksen siemen että voisin vielä joskus muuttaa hänen luo, on vaikea luovuttaa ja avautua. Pientä rakoilua ja rimpuilua on viime kuukausina ollut, yrittänyt unohtaa tunteet, mutta sitten ne taas syöksyy jostain syvältä ja mitätöi kaikki yritykset 🙁

Laitan lisää Kaihoa, tällaiset radiosoitot vievät täysin mukanaan...
        https://youtu.be/YObQDtbGB70

Mulla oli mielessä yksi sun aijemmin toiseen ketjuun laittama biisi jota olin tulossa avaamaan, kun huomaan, että mulla on vähän tyly tyyli kommentoida sillon kun joku tökkii jonkun laulun sanoissa. Nyt huomasin tämän ensin. On paljon ajatuksia. Ennenkö kommentoin kysyn sulta:
        Mistä luovuttaa? Ja miten avautua?

• TiuhtinWau kirjoitti:

Hitsi kun olen vakava, niin sanat tylyjä, ei ole missään tapauksessa tarkoitus olla tyly, anteeksi jos saa sellaisen kuvan, kirjoitin taas ennenkö ajattelin. Tä on just tätä kun ei voi kuulla äänensävyä, pitäs enempi laittaa emojia 😊

• TiuhtinWau kirjoitti:

Hitsi kun olen vakava, niin sanat tylyjä, ei ole missään tapauksessa tarkoitus olla tyly, anteeksi jos saa sellaisen kuvan, kirjoitin taas ennenkö ajattelin. Tä on just tätä kun ei voi kuulla äänensävyä, pitäs enempi laittaa emojia 😊

Höpsö.. 😊 Et ollut yhtään tyly.

Luovuttaa toivon tunteesta että vielä joskus... Avautua uusille mahdollisuuksille, ihmisille. Olemme me tästä puhuneetkin hänen kanssaan.

• Käytöskukka kirjoitti:

Höpsö.. 😊 Et ollut yhtään tyly.

Luovuttaa toivon tunteesta että vielä joskus... Avautua uusille mahdollisuuksille, ihmisille. Olemme me tästä puhuneetkin hänen kanssaan.

En löytänyt sitä biisiä mistä alun perin ajatuksia. Tosiaan, aika kaihoisasti kuulostaa. Miksei asiat puhumalla selviä? Oletko kertonut suoraan tunteista? Aika isoja tunteita. Tai kysynyt suoraan? Kannattaisi, ton kaihon perusteella tarvitset vapautuksen turhasta toivosta, tai sitten ihan suoran vastauksen mikä toisen todellinen ajatus tilanteesta on. Älä kiusaa itseäsi liian pitkiä aikoja epätietoisuudessa.

• TiuhtinWau kirjoitti:

En löytänyt sitä biisiä mistä alun perin ajatuksia. Tosiaan, aika kaihoisasti kuulostaa. Miksei asiat puhumalla selviä? Oletko kertonut suoraan tunteista? Aika isoja tunteita. Tai kysynyt suoraan? Kannattaisi, ton kaihon perusteella tarvitset vapautuksen turhasta toivosta, tai sitten ihan suoran vastauksen mikä toisen todellinen ajatus tilanteesta on. Älä kiusaa itseäsi liian pitkiä aikoja epätietoisuudessa.

Meillä siis on pitkä suhde takana. Olen sanonut että minun olisi aika siirtyä seuraavaan elämään, ja hän on sen tavallaan hyväksynytkin. Muttei se helppoa ole, kummallekaan.

Tässä se Kaihon biisi, taitaa olla uutta tavaraa niiltä. Saat uusinnankin ilmaiseksi 😊
        https://www.youtube.com/watch?v=76vy3xr4vC8

• Käytöskukka kirjoitti:

Meillä siis on pitkä suhde takana. Olen sanonut että minun olisi aika siirtyä seuraavaan elämään, ja hän on sen tavallaan hyväksynytkin. Muttei se helppoa ole, kummallekaan.

Tässä se Kaihon biisi, taitaa olla uutta tavaraa niiltä. Saat uusinnankin ilmaiseksi 😊
        https://www.youtube.com/watch?v=76vy3xr4vC8

Joo nyt luulen ymmärtäväni. Onko tämä hyvästi biisi sille sun pitkäaikaiselle kumppanille? Tai ei sittenkään, jos vain kaksi askelta että kävelisivät yhdessä? Onko se vaikeaa, jos on kaksi tuuliviiri, vai mitä tämä biisi sulle puhuu?

Yritän ymmärtää, mutta olen ennenkin huomannut, että me luetaan ja tulkitaan sanat ja biisit ihan eri tavoin.

...se biisi mitä aikaisemmin tarkoitin oli se mistä oli se vene ja järvi, niitty ja sade jne. En vaan enään löytänyt missä ketjussa oli, harmitti kun siinä tökki silloin muutamat jutut ja vaan tylytin sitäkin. Kirjoitin muistaakseni jotain, et ihan nätti, mutta bliisu mun makuun. 😬😊

• TiuhtinWau kirjoitti:

Joo nyt luulen ymmärtäväni. Onko tämä hyvästi biisi sille sun pitkäaikaiselle kumppanille? Tai ei sittenkään, jos vain kaksi askelta että kävelisivät yhdessä? Onko se vaikeaa, jos on kaksi tuuliviiri, vai mitä tämä biisi sulle puhuu?

Yritän ymmärtää, mutta olen ennenkin huomannut, että me luetaan ja tulkitaan sanat ja biisit ihan eri tavoin.

...se biisi mitä aikaisemmin tarkoitin oli se mistä oli se vene ja järvi, niitty ja sade jne. En vaan enään löytänyt missä ketjussa oli, harmitti kun siinä tökki silloin muutamat jutut ja vaan tylytin sitäkin. Kirjoitin muistaakseni jotain, et ihan nätti, mutta bliisu mun makuun. 😬😊

En usko, että musta on oikein avuksi tuollaisten repivien suhteiden kanssa, kun kokemusta niin vähän. Mulle vaan tulee ainoastaan mieleen, että joku kunnolla yhteen tai totaalisesti irti, voin olla ihan väärässä! Ei mitään välitila vaihetta liian pitkiä aikoja, se on varmasti raskasta. Jos vahvoja tunteita, niin kannattaisiko kuitenkin vaan vielä yrittää👍

• TiuhtinWau kirjoitti:

Huomenta 😊
        Ai tarkoitit tätä Yonan biisiä? https://youtu.be/7DgorqWvL7U

Yonalla on muitakin hyviä, valtavirrasta poikkeavia lauluja 👍

• TiuhtinWau kirjoitti:

En usko, että musta on oikein avuksi tuollaisten repivien suhteiden kanssa, kun kokemusta niin vähän. Mulle vaan tulee ainoastaan mieleen, että joku kunnolla yhteen tai totaalisesti irti, voin olla ihan väärässä! Ei mitään välitila vaihetta liian pitkiä aikoja, se on varmasti raskasta. Jos vahvoja tunteita, niin kannattaisiko kuitenkin vaan vielä yrittää👍

Ja juu ja ei... välimatkaa on liikaa eikä kumpikaan pysty muuttamaan toisen luo.

• Käytöskukka kirjoitti:

Huomenta 😊
        Ai tarkoitit tätä Yonan biisiä? https://youtu.be/7DgorqWvL7U

Yonalla on muitakin hyviä, valtavirrasta poikkeavia lauluja 👍

Huomenta😊!

Kiitos tätä hain. Enpä ole ennen kuunnellut Yonaa. Olihan tässä sielukkuutta ja runollisuutta👍Taidakin ottaa paremmin tästä selvää.

Tässä kyseisessä sanat kuulostaa vaan vähän siltä, että rakkaus on kuluttavaa, ei kestävää. Toinen on tuli joka polttaa toisen puun😅. Tai annetaan niiden tulien riehua metsässä vapaana ja sit vain haihtua ilmaan😅 sorry.

Sama juttu Katie Meluan biisissä, siihen saakka meni ihan hyvin kunnes puunpala haluttiin lyödä naulalla lattiaan kiinni. Iiik😬 kauheen takertuvaa rakkautta.

Hallitsemattomat ja takertuvat loitontaa heti fiiliksiä.(Siksi varmaan tykkäänkin paljon virsistä, kun sanat merkitsee paljon.) Rytmi ja vire myös tärkeitä.
        Mut joo😏 älä välitä, sun elämäntilanteessa noi varmasti puhuttelee sua ihan eri tavoin.

(Edelliseen viestiin: välimatkanne sun rakkaan kanssa ei taida olla vain maantieteellistä😏)

Kiitoskukka, millaisesta musiikista muuten tykkäät?

• TiuhtinWau kirjoitti:

Huomenta😊!

Kiitos tätä hain. Enpä ole ennen kuunnellut Yonaa. Olihan tässä sielukkuutta ja runollisuutta👍Taidakin ottaa paremmin tästä selvää.

Tässä kyseisessä sanat kuulostaa vaan vähän siltä, että rakkaus on kuluttavaa, ei kestävää. Toinen on tuli joka polttaa toisen puun😅. Tai annetaan niiden tulien riehua metsässä vapaana ja sit vain haihtua ilmaan😅 sorry.

Sama juttu Katie Meluan biisissä, siihen saakka meni ihan hyvin kunnes puunpala haluttiin lyödä naulalla lattiaan kiinni. Iiik😬 kauheen takertuvaa rakkautta.

Hallitsemattomat ja takertuvat loitontaa heti fiiliksiä.(Siksi varmaan tykkäänkin paljon virsistä, kun sanat merkitsee paljon.) Rytmi ja vire myös tärkeitä.
        Mut joo😏 älä välitä, sun elämäntilanteessa noi varmasti puhuttelee sua ihan eri tavoin.

(Edelliseen viestiin: välimatkanne sun rakkaan kanssa ei taida olla vain maantieteellistä😏)

Kiitoskukka, millaisesta musiikista muuten tykkäät?

Välimatka se on, Tiuhti. Ja harventuneet tapaamiset siitä johtuen. Kun nähdään, on kuin mitään eroa ei olisi ollutkaan. Mutta tapaamisia on liian harvoin 🙁

Itellenihän täällä kirjoittelen, selvittelen tunteitani. Ei tarvii Tiuhtin kaikkea ymmärtää ja ratkaista 💕

Mulle uppoaa kaikki musiikki, kaikki aikakaudet. Räppi ja black metal on varmaan vieraimmat lajit. Heitä siis mitä vaan, kuuntelen mielelläni 😊

Kiitos teidän Ladyjen olen löytänyt juutuubista vanhoja vinyylisuosikkeja, kuten tämän veljeni aikoinaan ostamalta levyltä

https://youtu.be/T1OGedAC-i4

• Käytöskukka kirjoitti:

Välimatka se on, Tiuhti. Ja harventuneet tapaamiset siitä johtuen. Kun nähdään, on kuin mitään eroa ei olisi ollutkaan. Mutta tapaamisia on liian harvoin 🙁

Itellenihän täällä kirjoittelen, selvittelen tunteitani. Ei tarvii Tiuhtin kaikkea ymmärtää ja ratkaista 💕

Mulle uppoaa kaikki musiikki, kaikki aikakaudet. Räppi ja black metal on varmaan vieraimmat lajit. Heitä siis mitä vaan, kuuntelen mielelläni 😊

Kiitos teidän Ladyjen olen löytänyt juutuubista vanhoja vinyylisuosikkeja, kuten tämän veljeni aikoinaan ostamalta levyltä

https://youtu.be/T1OGedAC-i4

Harvoille tapaamisille pitäis tehdä jotain, mutta en rupea sitä tässä ratkaisemaan...huh helpotus, hyvä kun sanoit.😊

Luin jokin aika sitten Dahlgrenin kirjan. Vähän tylsä, kertoi vaan hänen urastaan, vähemmän suhteesta. Onko sulla Evan suunnittelemia koruja? Joillekkin se voi toimia "vinkinä sateenkaarevuudesta".

Pitääkin kuunnella paremmalla ajalla.

• TiuhtinWau kirjoitti:

Harvoille tapaamisille pitäis tehdä jotain, mutta en rupea sitä tässä ratkaisemaan...huh helpotus, hyvä kun sanoit.😊

Luin jokin aika sitten Dahlgrenin kirjan. Vähän tylsä, kertoi vaan hänen urastaan, vähemmän suhteesta. Onko sulla Evan suunnittelemia koruja? Joillekkin se voi toimia "vinkinä sateenkaarevuudesta".

Pitääkin kuunnella paremmalla ajalla.

Huomenta Twiuh!
        Luin sen myös, tai luettiin Omani kanssa yhdessä. Minä luin, hän kuunteli 😊
        Näin tehtiin yhdessä vaiheessa usein.

Ei oo mulla Efvan koruja, ovat olleet kyllä makuuni, mitä netistä olen katsonut.

• Kiva väri EoEt!

• Eikös ookki 😁 Huomenna saattaa väri muuttua.

• Anonyymi

Miksi ette siirry höpisemään bi-palstalle? Mitä asiaa teillä tänne on?

• Hmm, jäiköhän sulla pipo päähän 😅 Äläpä hermostu 😉

• En tiiä kun en oo kokkeillu 😉

En tiiä kun en oo kokkeillu 😉

EoEt mitä erät ole kokeillut?

• Anonyymi

En tiiä kun en oo kokkeillu 😉

Teillä kolmella ei näytä olevan muuta elämän sisältöä kuin tämän palstan pilaaminen.

• TiuhtinWau kirjoitti:

EoEt mitä erät ole kokeillut?

*et ole

...tarvitsee näköjään opetella uudelleen kännykällä näpyttelemään 😅 jatkuvasti tekstin korjaus päättää ihan omia sanoja laittaa.

• TiuhtinWau kirjoitti:

*et ole

...tarvitsee näköjään opetella uudelleen kännykällä näpyttelemään 😅 jatkuvasti tekstin korjaus päättää ihan omia sanoja laittaa.

Häiriköintiä jos en aika montaa muutakaan juttua 😅

• Anonyymi kirjoitti:

Teillä kolmella ei näytä olevan muuta elämän sisältöä kuin tämän palstan pilaaminen.

Siltäkö se susta näyttää?

Häiriköintiä jos en aika montaa muutakaan juttua 😅

Ok👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä heillä on tarve saada l-naisten huomiota ja täällähän ainakin yleisöä on? No kirjoitelkoon. 😉

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä heillä on tarve saada l-naisten huomiota ja täällähän ainakin yleisöä on? No kirjoitelkoon. 😉

Nimenommaan, tämä oli homman nimi 😅😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo hölinä ei kiinnosta ketään, joten yleisöä ei ole. Tutustukaa aiheeseen huomionhakuinen persoonallisuus.

• Anonyymi kirjoitti:

Omasta puolestani sanon että se tapahtuu ihan muilla foorumeilla 😉

Tämä tuskin sinua kiinnostaa, mutta itselleni palsta on ollut treenialusta ja ponnahduslauta loikalle uuteen elämään (sinulle se ei varmaan tule mitenkään ilmi). Kenties ulos kaapista asti 😊

• Käytöskukka kirjoitti:

Tämä tuskin sinua kiinnostaa, mutta itselleni palsta on ollut treenialusta ja ponnahduslauta loikalle uuteen elämään (sinulle se ei varmaan tule mitenkään ilmi). Kenties ulos kaapista asti 😊

Äh... tuo toinen lause ei tietekään ollut tarkoitettu sinulle Anonyymi
        Eilen 22:40 vaan jollekin edelliselle, en enää tiedä kenelle... Sori 🙄

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo hölinä ei kiinnosta ketään, joten yleisöä ei ole. Tutustukaa aiheeseen huomionhakuinen persoonallisuus.

Jätäppä ens kerralla (jos vielä poikkeet) se pipo narikkaan, jooko 😉

• Käytöskukka kirjoitti:

Mulle tää on ollu enemmänkin semmonen surffilauta ja kiinnostusta riittää sen aikaa kun on aaltoja 🌊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miks luet ? Eiköhän noi naiset ole itse sanoneet, ettei tarvi. Sinuna tutustuisin aiheeseen uteliaisuus voittaa 😂🤗 ja mistäs sä yleisömäärän tiedät. Sananvapaus ! Siihen et voi vaikuttaa, mut kulta pieni siihen voit ihan itse vaikuttaa mitä luet 😘

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miks luet ? Eiköhän noi naiset ole itse sanoneet, ettei tarvi. Sinuna tutustuisin aiheeseen uteliaisuus voittaa 😂🤗 ja mistäs sä yleisömäärän tiedät. Sananvapaus ! Siihen et voi vaikuttaa, mut kulta pieni siihen voit ihan itse vaikuttaa mitä luet 😘

Ja vielä lisäisin, et tunnut yrittävän provota ettei muutkaan lukisi, etkö saa itse tarpeeksi huomiota, voi sinnuu 😢

• Anonyymi kirjoitti:

👍😊

• Huomenta EoEt. Tää oli NIIN hyvä 😊 Ja on edelleen. Eikä ole vaikeat sanat laulaa mukana 😅 Piristi melankolista aamua.
        Lähden tämä mato korvassa köröttelemään pitkästä aikaa Pääkallopaikalle. Mukavaa lomapäivää ☀️ 🧢☘️

• Käytöskukka kirjoitti:

Huomenta EoEt. Tää oli NIIN hyvä 😊 Ja on edelleen. Eikä ole vaikeat sanat laulaa mukana 😅 Piristi melankolista aamua.
        Lähden tämä mato korvassa köröttelemään pitkästä aikaa Pääkallopaikalle. Mukavaa lomapäivää ☀️ 🧢☘️

Iltaa Kukkanen! Mulla on ollu niin paljon nyt muuta hommaa, jotta en oo kerinny palstoilla pyöriä. No sehän oli tavotekin, jospa se nyt alkas täyttyä 😉 Tuo biisi on yhellä tavalla mulle tosi tärkeä, mutta en availe enempää. Sanat ei oo tosiaan monimutkaset tai vaikeat, mutta joskus lyhyesti ja vähemmillä sanoilla on parempi.

Iltaa Kukkanen! Mulla on ollu niin paljon nyt muuta hommaa, jotta en oo kerinny palstoilla pyöriä. No sehän oli tavotekin, jospa se nyt alkas täyttyä 😉 Tuo biisi on yhellä tavalla mulle tosi tärkeä, mutta en availe enempää. Sanat ei oo tosiaan monimutkaset tai vaikeat, mutta joskus lyhyesti ja vähemmillä sanoilla on parempi.

Moro Mehtänainen! Näinhän se on, lyhyestä biisi kaunis 😁
        Kiva kuulla jos asiat sujuvat toivotulla tavalla 😉👍🔥

• Käytöskukka kirjoitti:

Moro Mehtänainen! Näinhän se on, lyhyestä biisi kaunis 😁
        Kiva kuulla jos asiat sujuvat toivotulla tavalla 😉👍🔥

Hola Señorita!
        Mie oon tällä hetkellä citymuijana 😄 mutta eiköhän tästä kohtapuoliin mettään päästä. Mukavaa päivää 💐☀️

Hola Señorita!
        Mie oon tällä hetkellä citymuijana 😄 mutta eiköhän tästä kohtapuoliin mettään päästä. Mukavaa päivää 💐☀️

Iltaa Citygirl! Mitä kuuluu?

• Käytöskukka kirjoitti:

Iltaa Citygirl! Mitä kuuluu?

Mä oon jo mehtämuijana mutta kiitos kysymästä 😁 Ihan hyvinhän täällä metän keskellä on menny. Saunonu oon ja järvessä pulikoinu. Ainut negatiivinen puoli on inisevät itikat, jotka ärsyttää eritoten öisin. Muuten ei mittään valitettavaa.

Mä oon jo mehtämuijana mutta kiitos kysymästä 😁 Ihan hyvinhän täällä metän keskellä on menny. Saunonu oon ja järvessä pulikoinu. Ainut negatiivinen puoli on inisevät itikat, jotka ärsyttää eritoten öisin. Muuten ei mittään valitettavaa.

Säähän hyppelet kuin citykani ja metsäjänis paikasta toiseen 😅

Oih, katteeks käyp! No huomenna mulla on sama meininki 💦👍 🌞

• Käytöskukka kirjoitti:

Säähän hyppelet kuin citykani ja metsäjänis paikasta toiseen 😅

Oih, katteeks käyp! No huomenna mulla on sama meininki 💦👍 🌞

No sie se kyllä oot täällä eka hyppiny eestaas aropupu-kengurun lailla 😁 Ihan hyvä, jotta pääset rauhottummaan mettään sieki ja viilentämään kuumuuksia 😅😉

No sie se kyllä oot täällä eka hyppiny eestaas aropupu-kengurun lailla 😁 Ihan hyvä, jotta pääset rauhottummaan mettään sieki ja viilentämään kuumuuksia 😅😉

On se juu hyvä! On tosiaan tullut avauduttua vähän enemmän kuin tarpeeksi ja minulle tyypillistä 🙄 Tekee kyllä ihan hyvää selvittää ajatuksia ja tunteita nyt kunnolla 😊

• Käytöskukka kirjoitti:

On se juu hyvä! On tosiaan tullut avauduttua vähän enemmän kuin tarpeeksi ja minulle tyypillistä 🙄 Tekee kyllä ihan hyvää selvittää ajatuksia ja tunteita nyt kunnolla 😊

No tuota sattuu ja tapahtuu 😅😁

• Hyvät sanat, kiitos 😊 Erilaista Hausmylleriä mitä ennen olen kuullut.

• Myöhäistä iltaa EoEt😊!

Mikä hieno keltainen väri sulla on?

• Minustakin, eOeT!
        Siitä tuli mieleen persoonallisuustyyppien eri värit. Oletko siinäkin keltainen?

• Käytöskukka kirjoitti:

Minustakin, eOeT!
        Siitä tuli mieleen persoonallisuustyyppien eri värit. Oletko siinäkin keltainen?

Moi 💐
        Kyllä mussa eniten tuota keltasta on, mutta myös ripaus sinistä. Minkäs värinen sie kukkanen oot vai loistatko 🌈 väreissä? 😁

• Nyt meni keltaseks kun on ollu niin aurinkoista ja muutenkin 😉 Mikä väri kuvastas parhaiten sun tuntojas tällä hetkellä?

Moi 💐
        Kyllä mussa eniten tuota keltasta on, mutta myös ripaus sinistä. Minkäs värinen sie kukkanen oot vai loistatko 🌈 väreissä? 😁

Tuo 🌈 varmaan kuvaa parhaiten 😊
        Työelämässä (ei pol.) sinivihreä, siviilissä löytyy myös vahvaa keltaisen sävyä.

• Käytöskukka kirjoitti:

Tuo 🌈 varmaan kuvaa parhaiten 😊
        Työelämässä (ei pol.) sinivihreä, siviilissä löytyy myös vahvaa keltaisen sävyä.

No sie ootki tuommonen (moni)väriläiskä 😁 Mulle näistä kaikista vierain väri on ehottomasti punanen. Vihreetäkin löytyy kyllä jonkin verran nyt kun kävin nuo kuvaukset uuvestaan lukasemassa. Tiiän ja tunnen muutaman aivan selkiän punasen ja ne on semmosia tyyppejä, jotta ei aina taho tulla toimeen.

• Anonyymi

No sie ootki tuommonen (moni)väriläiskä 😁 Mulle näistä kaikista vierain väri on ehottomasti punanen. Vihreetäkin löytyy kyllä jonkin verran nyt kun kävin nuo kuvaukset uuvestaan lukasemassa. Tiiän ja tunnen muutaman aivan selkiän punasen ja ne on semmosia tyyppejä, jotta ei aina taho tulla toimeen.

Kukissa on joo monia värejä, niistäkin keltaiset ehkä mieluisimpia (sen huomaa takapihalla)🌻 Voikukat tosin pyrin eliminoimaan omalta pihalta, naapurin pihassa saa nekin rehottaa vapaasti 😂
        Meinasin sanoa samaa, punasia immeisiä välttelen jos pystyn. Aina ei pysty... 🙄

Jeeh, vihdoin viikendi. Ja eikun liikkeelle mars, vielä paistaa 👟🧢😎

• Anonyymi kirjoitti:

Kukissa on joo monia värejä, niistäkin keltaiset ehkä mieluisimpia (sen huomaa takapihalla)🌻 Voikukat tosin pyrin eliminoimaan omalta pihalta, naapurin pihassa saa nekin rehottaa vapaasti 😂
        Meinasin sanoa samaa, punasia immeisiä välttelen jos pystyn. Aina ei pysty... 🙄

Jeeh, vihdoin viikendi. Ja eikun liikkeelle mars, vielä paistaa 👟🧢😎

Ja taas unohtui kirjautua ensin, höh. Mulla on ollut sellainen over-multitasked työpäivä ja sen huomaa... 😊

Nyt meni keltaseks kun on ollu niin aurinkoista ja muutenkin 😉 Mikä väri kuvastas parhaiten sun tuntojas tällä hetkellä?

Hmm... kyllä tuo keltainen sopii mullekin, niin aamulla kuin nytkin. Ja oranssi!

• Kiitos EoEt, letkeä meno, rento ääni👍

Viihtyisin seurassanne enemmänkin, arki vaatii ei voi mitään.

Tässä lisää letkeyttä ja aurinkoista päivää molemmille☀️Hyvä että on vähän pilviäkin, poltin eilen olkapäät vesillä😬, en pala helposti, mutta olin liian pitkään auringossa.

🎵 https://youtu.be/LTT1yb-VUME Katso kenguru loikkaa, tästä tulee ihan mieleen vauvan sydänäänet ☺️

• TiuhtinWau kirjoitti:

Kiitos EoEt, letkeä meno, rento ääni👍

Viihtyisin seurassanne enemmänkin, arki vaatii ei voi mitään.

Tässä lisää letkeyttä ja aurinkoista päivää molemmille☀️Hyvä että on vähän pilviäkin, poltin eilen olkapäät vesillä😬, en pala helposti, mutta olin liian pitkään auringossa.

🎵 https://youtu.be/LTT1yb-VUME Katso kenguru loikkaa, tästä tulee ihan mieleen vauvan sydänäänet ☺️

Totta turisit Tiuhtiseni, kyllä tuosta tutun rympsytyksen erottaa 😁 Mä oon koittanu pysytellä nyt pahimmat uv-ajat sisätiloissa ja varjon puolella, mutta kyllä sitä aurinkoonki halajaa. Lippis on aivan ehdoton varuste tällä kelillä 🧢

• On kyl.. Dire Straits on aina ollut mun suosikki. Peukku!

• Onpas majassa hiljaista 👀
      Korjataan tilanne ja laitetaan levy pyörimään 🎶
      https://youtu.be/d16B2QK_WPA

Vaikkakin tästä tuli 😢 mutta on vaan älyn hyvä 💕

• Huomenta päivää! ☀️

Miksi sulle tulee suru tästä? Mulle tästä tulee mieleen varaslähtö😅

• TiuhtinWau kirjoitti:

Huomenta päivää! ☀️

Miksi sulle tulee suru tästä? Mulle tästä tulee mieleen varaslähtö😅

Älä.. 😅 Meillä tosiaan Tiuhti musat saa aikaan aivan erilaisia fiiliksiä 😁
        Muistoja, muistoja tuli minun mieleen, ja luopumisen tuska 💔

Muttei murehdita sen enempää. Mahtava kesäinen vklp edessä 🐸 Naatitaan siitä ☀️

• TiuhtinWau kirjoitti:

On hyvä biisi! ..ei ollut tarkoitus nauraa. Yritän aina keventää tunnelmaa, jos näen kyyneleitä.

Jos yhtään lohduttaa paremmin, Tracy Chapman on kulkenut mun elämässä parikymppisestä lähtien aina.

🎵 https://youtu.be/Xv8FBjo1Y8I

🎵 https://youtu.be/9iRu9Q_lfOM

Ps. Tracy Chapmanin jakaminen täällä tuntuu minusta hyvin henkilökohtaiselta ja hetken mietin laitanko, mut kyynel on mun heikkous niin jaon palan jotain tärkeää/läheistä. Ei toi kappale erityisesti, vaan kaikki T. C. äänessä ja tulkinnan syvyydessä jne.

Jaksamista päivääsi ☀️👍ja suruusi.

• TiuhtinWau kirjoitti:

Ps. Tracy Chapmanin jakaminen täällä tuntuu minusta hyvin henkilökohtaiselta ja hetken mietin laitanko, mut kyynel on mun heikkous niin jaon palan jotain tärkeää/läheistä. Ei toi kappale erityisesti, vaan kaikki T. C. äänessä ja tulkinnan syvyydessä jne.

TC on myös minun favoritti nuoresta lähtien, aivan samoista syistä 👍, soi mulla usein. Hyvät biisit, näillä jatkoon 😁 🧚‍♂️

• TiuhtinWau kirjoitti:

Mulla ei oo tuo T.C tuttu kuin biisistä Fast car josta tykkään kyllä 👍😊

• Erin on kyllä priimaa 👍Tuo oli hyvä biisi. Mun lemppari se on Vanha sydän ♥ ja sitte muun muassa tämä ossuu
        https://youtu.be/da3ftLxtCdE

Erin on kyllä priimaa 👍Tuo oli hyvä biisi. Mun lemppari se on Vanha sydän ♥ ja sitte muun muassa tämä ossuu
        https://youtu.be/da3ftLxtCdE

On se 😊👍

• Päivää!
      Mie vähän sotken soppaa ja sohasen keittoa 😁
      tämmösellä ajatuksella 😉
      https://youtu.be/XBP8C3OClXo
      Mun mielestä tämä on yks parhaista kipaleista Yöltä, jolla on kyllä enemmän hittejä kuin monella bändillä biisejä. Mukavaa ja aurinkoista päivää ☀

• 😊eOeT, etköhän sinä ole juuri emäntä paikallaan sopan keittoon. Muistaakseni se olit sinä joka koko kartanon ja huvilan pystytti👍

Luen päivittäin pienen pätkän hartauskirjasta. Inhoan kaiken laista tuputtamista ja paasaamista uskonasioista, mutta tämän päivän paikka sopii niin hyvin tuohon sun laittamaan Erinin biisin, että uskaltaudun jakamaan sen täällä huvimajassa, vaikka on pitkä. Jättäkää reilusti huomiotta, jos ei inspaa😉
        Eikä tule tavaksi, ei tarvii pelätä 😅..ittekseni luen.

((Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. Hepr. 4:15–16.

Syntisi ei ole Herralle ongelma, synnittömyytesi sen sijaan olisi. Jeesukselle ei inhimillinen ole vierasta, niin kuin hänen kohtaamisensa erilaisten ihmisten kanssa osoittaa. Elämässäsi ei tule sellaisia asioita vastaan, joista Jeesus ei olisi tietoinen tai joista hän olisi jotenkin hämmentynyt, saati neuvoton. Siinä varmuudessa, että Herra Jeesus tietää kaiken ja että hänellä on kaikki hallinnassa, saat sinäkin käydä uskalluksella armon istuimen eteen. Hän antaa sinulle lupauksensa mukaan tulevaisuuden ja toivon. Jeesuksen tahto tulee kohdallasi tapahtumaan, sillä hänen rakkautensa sinua kohtaan on väkevä kuin kuolema; se on kuin tulen hehku, jota mikään ei voi koskaan sammuttaa – ei yksikään ihminen, et edes sinä itse. Olet hänelle kallis ja rakas. Olet hänen käsiinsä piirretty ja haavoihinsa kätketty. Olet Jumalan lapsi.))

Ps. Laitoin vielä sulkuihin, että jos haluaa mennä ohi😅

• TiuhtinWau kirjoitti:

😊eOeT, etköhän sinä ole juuri emäntä paikallaan sopan keittoon. Muistaakseni se olit sinä joka koko kartanon ja huvilan pystytti👍

Luen päivittäin pienen pätkän hartauskirjasta. Inhoan kaiken laista tuputtamista ja paasaamista uskonasioista, mutta tämän päivän paikka sopii niin hyvin tuohon sun laittamaan Erinin biisin, että uskaltaudun jakamaan sen täällä huvimajassa, vaikka on pitkä. Jättäkää reilusti huomiotta, jos ei inspaa😉
        Eikä tule tavaksi, ei tarvii pelätä 😅..ittekseni luen.

((Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan. Hepr. 4:15–16.

Syntisi ei ole Herralle ongelma, synnittömyytesi sen sijaan olisi. Jeesukselle ei inhimillinen ole vierasta, niin kuin hänen kohtaamisensa erilaisten ihmisten kanssa osoittaa. Elämässäsi ei tule sellaisia asioita vastaan, joista Jeesus ei olisi tietoinen tai joista hän olisi jotenkin hämmentynyt, saati neuvoton. Siinä varmuudessa, että Herra Jeesus tietää kaiken ja että hänellä on kaikki hallinnassa, saat sinäkin käydä uskalluksella armon istuimen eteen. Hän antaa sinulle lupauksensa mukaan tulevaisuuden ja toivon. Jeesuksen tahto tulee kohdallasi tapahtumaan, sillä hänen rakkautensa sinua kohtaan on väkevä kuin kuolema; se on kuin tulen hehku, jota mikään ei voi koskaan sammuttaa – ei yksikään ihminen, et edes sinä itse. Olet hänelle kallis ja rakas. Olet hänen käsiinsä piirretty ja haavoihinsa kätketty. Olet Jumalan lapsi.))

Ps. Laitoin vielä sulkuihin, että jos haluaa mennä ohi😅

Lisään vielä, että kaikki tekstit Raamatusta tai laulujen lyriikat on aina tulkinnallisia.

Avaan vähän, ettei jää ilmaan roikkumaan: Erinin biisi, eiku hetkinen olikos se sittenkin se Yön biisi 🤔 tais olla muuten! Tämä hartauskirjan kohta puhuu mulle ihmisen rajallisuudesta ja inhimillisyydestä. Suurinta osaa elämästä ei kannata elää pitäen Raamattua jonkinlaisena moraali sääntö oppaana, siitä seuraa vain mustavalkoista ajattelua ja onttoa elämää. (Mulle henk.koht. Raamattu on paljon enemmän!) Ihminen on tarkoitettu elämään ihmisen elämää. Siinä kohtaa missä omat halut ja ahneus menee toisen ihmisen kunnioittamisen edelle tapahtuu synti ja synti aina rikkoo ja satuttaa. Pisteet EOET sulle, tosta Yön kauneimmasta synnistä👍 Lyriikan kokonais ”sanoman” voi ymmärtää, jos ei takerru yksittäisen sanan käyttöön vaan pitää se kiinni asiayhteydessä.

Nonni tulipa taas tekstia, pitäs varmaan siirtyä kirjoittamaan päiväkirjaa😅, mut sinne ei ilmesty Juicen, Yöt, eikä Erinit.

• Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

Lisään vielä, että kaikki tekstit Raamatusta tai laulujen lyriikat on aina tulkinnallisia.

Avaan vähän, ettei jää ilmaan roikkumaan: Erinin biisi, eiku hetkinen olikos se sittenkin se Yön biisi 🤔 tais olla muuten! Tämä hartauskirjan kohta puhuu mulle ihmisen rajallisuudesta ja inhimillisyydestä. Suurinta osaa elämästä ei kannata elää pitäen Raamattua jonkinlaisena moraali sääntö oppaana, siitä seuraa vain mustavalkoista ajattelua ja onttoa elämää. (Mulle henk.koht. Raamattu on paljon enemmän!) Ihminen on tarkoitettu elämään ihmisen elämää. Siinä kohtaa missä omat halut ja ahneus menee toisen ihmisen kunnioittamisen edelle tapahtuu synti ja synti aina rikkoo ja satuttaa. Pisteet EOET sulle, tosta Yön kauneimmasta synnistä👍 Lyriikan kokonais ”sanoman” voi ymmärtää, jos ei takerru yksittäisen sanan käyttöön vaan pitää se kiinni asiayhteydessä.

Nonni tulipa taas tekstia, pitäs varmaan siirtyä kirjoittamaan päiväkirjaa😅, mut sinne ei ilmesty Juicen, Yöt, eikä Erinit.

Nii, eiköhän se menny joteski nii, et se ketä on synnitön, ni heittäköön sen eka kiven ☺

• Anonyymi kirjoitti:

Nii, eiköhän se menny joteski nii, et se ketä on synnitön, ni heittäköön sen eka kiven ☺

😊Mitä tarkoitat?

• Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mihin viittaat kommentillasi😊

Ajatukseni pähkinänkuoressa: Elämässä eteen voi tulla tilanteita, joissa on valittava pienempi paha, jos haluaa elää ihmisenä, eikä jonakin helvetin pyhimyksenä 😉

• Anonyymi kirjoitti:

No mie en ainaka oo se ken ekan kiven nakkaa 😄 enkä taija viskellä muutenkaan kuin korkeintaan järveen "leipäkiviä".

• Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

En tiedä mihin viittaat kommentillasi😊

Ajatukseni pähkinänkuoressa: Elämässä eteen voi tulla tilanteita, joissa on valittava pienempi paha, jos haluaa elää ihmisenä, eikä jonakin helvetin pyhimyksenä 😉

Taitaa olla aika vähän niitä lesboja, jotka jaksaisivat noin uskovaista naista kumppanina.

• Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla aika vähän niitä lesboja, jotka jaksaisivat noin uskovaista naista kumppanina.

Näinhän se varmasti on 😊👍

• Anonyymi kirjoitti:

Äläs sano.. Eikä montaa varmaan tarvitakaan 😁 Eikä kait tarvii edes olla lesbo jotta haluaa naisena naisen
        kumppanikseen, uskossa tai ei, kumpi tahansa.

• Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

😊Mitä tarkoitat?

😀 siis et ees näköjää itse ymmärrä mitä kirjotat, ehkä ei kandee lukee sitä raamattuu, vaa aatella iha omalla päällä ja sydämellä 😘

• Käytöskukka kirjoitti:

Äläs sano.. Eikä montaa varmaan tarvitakaan 😁 Eikä kait tarvii edes olla lesbo jotta haluaa naisena naisen
        kumppanikseen, uskossa tai ei, kumpi tahansa.

Ymmärrän kyllä, että monella voi mennä kuppi nurin 😅 tälläisistä pitkistä Jeesus kirjoituksista, varsinkin tämmöisenä lauantai-iltana ja muutenkin nämä jutut on varmaan niitä, jotka sopii paremmin kavereiden kesken juteltaviksi, kun tuntee kokonaisuudessaan ihmisen kaikki puolet. 😊

Ystäväpiiriini kuuluu paljon ihmisiä. En arvoita tai jaottele ketään uskon tai uskomattomuuden mukaan, mutta olen huomannut, että laitan tietynlaisen rehellisyyden uskovaisuuden edelle. Arvostan ihmisiä, jotka osaavat katsoa itseään peiliin ja kohdata tosiasiat suoraan, siinä on jotakin pyhää mistään uskoista tai jumalista riippumatta.

• TiuhtinWau kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että monella voi mennä kuppi nurin 😅 tälläisistä pitkistä Jeesus kirjoituksista, varsinkin tämmöisenä lauantai-iltana ja muutenkin nämä jutut on varmaan niitä, jotka sopii paremmin kavereiden kesken juteltaviksi, kun tuntee kokonaisuudessaan ihmisen kaikki puolet. 😊

Ystäväpiiriini kuuluu paljon ihmisiä. En arvoita tai jaottele ketään uskon tai uskomattomuuden mukaan, mutta olen huomannut, että laitan tietynlaisen rehellisyyden uskovaisuuden edelle. Arvostan ihmisiä, jotka osaavat katsoa itseään peiliin ja kohdata tosiasiat suoraan, siinä on jotakin pyhää mistään uskoista tai jumalista riippumatta.

Hyvin sanottu, Tiuhti. Minun Oma Ihminen on uskossa, minut taasen kasvatettu ilman Jumal-uskoa/Jeesusta. Se ei ole koskaan aiheuttanut railoa rakkauteemme koska molemmat hyväksyy toisen sellaisenaan. Ja olemme puhuneet uskonasiasioista paljon. Nyt jollain tasolla ymmärrän mistä uskossa on kyse vaikken itse usko. Huvittavinta on se että minä muustan raamatun kertomukset paremmin kuin hän 😆

• Anonyymi kirjoitti:

😀 siis et ees näköjää itse ymmärrä mitä kirjotat, ehkä ei kandee lukee sitä raamattuu, vaa aatella iha omalla päällä ja sydämellä 😘

"Kiven heitto kommentti" antoi minulle äkkiseltään neljä erilaista näkökulma/ ajatuksen juoksun vaihtoehtoa. Olisin mielelläni vastannut sinun näkökulmaasi asiasta, jos olisit vähän avannut ajatustasi kommentin takana.😊

Mitäs jos otetaan oluet 🍻ja heitellään muutama leipäkivi veteen EOET seuraksi 😉, hänen maillaan kun ollaan.

• Käytöskukka kirjoitti:

Hyvin sanottu, Tiuhti. Minun Oma Ihminen on uskossa, minut taasen kasvatettu ilman Jumal-uskoa/Jeesusta. Se ei ole koskaan aiheuttanut railoa rakkauteemme koska molemmat hyväksyy toisen sellaisenaan. Ja olemme puhuneet uskonasiasioista paljon. Nyt jollain tasolla ymmärrän mistä uskossa on kyse vaikken itse usko. Huvittavinta on se että minä muustan raamatun kertomukset paremmin kuin hän 😆

Tykkään tosi paljon avartaa omia luutuneita ajatus kaavoja, monta asiaa uskossa tuonut kuitenkin niin paljon hyvää elämään, että pidän omanani, kaiken kuitenkin haluan aika ajoin uudelleen skannata. Siihen erilaisilla näkemyksiä omaavat ihmiset on parhaista ja sellaiset, jotka haastaa, eikä pelkää sanoa omaa rehellistä mielipidettä.

Vitsi mitä lause hirviöitä, simmut kiinni äidinkielen opettajat😆

• TiuhtinWau kirjoitti:

Tykkään tosi paljon avartaa omia luutuneita ajatus kaavoja, monta asiaa uskossa tuonut kuitenkin niin paljon hyvää elämään, että pidän omanani, kaiken kuitenkin haluan aika ajoin uudelleen skannata. Siihen erilaisilla näkemyksiä omaavat ihmiset on parhaista ja sellaiset, jotka haastaa, eikä pelkää sanoa omaa rehellistä mielipidettä.

Vitsi mitä lause hirviöitä, simmut kiinni äidinkielen opettajat😆

Nooh... opettaja juu mutten äidinkielen 😁

Tosi on, että jos itseään haluaa kehittää, pitää hankkiutua pois omalta mukavuusalueelta ja altistaa itsensä uusille vaikutteille. Sellaisillekin jotka ehkä pelottaa mutta vähintäänkin arveluttaa.

• Käytöskukka kirjoitti:

Nooh... opettaja juu mutten äidinkielen 😁

Tosi on, että jos itseään haluaa kehittää, pitää hankkiutua pois omalta mukavuusalueelta ja altistaa itsensä uusille vaikutteille. Sellaisillekin jotka ehkä pelottaa mutta vähintäänkin arveluttaa.

Mitkä ovat Käytöskukan mukavuusalueiden ulkopuolella olevat asiat? 😁

• TiuhtinWau kirjoitti:

Mitkä ovat Käytöskukan mukavuusalueiden ulkopuolella olevat asiat? 😁

Uskonasiat, jotkut poliittiset kysymykset, sukupuoliroolit... kaikki aiheet joihin on jonkunlainen oma vakaumus, ja josta joku toinen ajattelee aivan eri tavalla, ääneen.

• Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

Itseäni lähinnä huvittaa tapasi kommentoida "opettajamaisesti" asiaan kuin asiaan. Mikä on väärin, mikä oikein, mikä syntiä jne. 😄

• Anonyymi
        TiuhtinWau kirjoitti:

"Kiven heitto kommentti" antoi minulle äkkiseltään neljä erilaista näkökulma/ ajatuksen juoksun vaihtoehtoa. Olisin mielelläni vastannut sinun näkökulmaasi asiasta, jos olisit vähän avannut ajatustasi kommentin takana.😊

Mitäs jos otetaan oluet 🍻ja heitellään muutama leipäkivi veteen EOET seuraksi 😉, hänen maillaan kun ollaan.

Se nyt oli vaan heitto syntisyydestä , et emmeköhän me kaikki olla syntisiä jollakin tavoin. Ei viitannut mitenkään noihin raamatun teksteihin. Eikö ollut mikään hyökkäys sua kohtaan ☺

• Anonyymi kirjoitti:

Itseäni lähinnä huvittaa tapasi kommentoida "opettajamaisesti" asiaan kuin asiaan. Mikä on väärin, mikä oikein, mikä syntiä jne. 😄

😁Tunnistan ja tunnustan 👍

• Anonyymi kirjoitti:

Tää oli hellyttävä ☺️

• Anonyymi kirjoitti:

Se nyt oli vaan heitto syntisyydestä , et emmeköhän me kaikki olla syntisiä jollakin tavoin. Ei viitannut mitenkään noihin raamatun teksteihin. Eikö ollut mikään hyökkäys sua kohtaan ☺

Hyvä kun avasit 👍mulle jäi kuva, että ajattelet: syytä kivitykseen kyllä olisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En keksi yhtäkään. Itekin uskon, mutta tämän henkilön ajatusmaailma ja kokemusmaailma vaikuttaa hyvin suppealta, kun keksii raamattua jaella TÄLLÄ palstalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Astun esiin: olen niin järjettömän herkkä ja rikkinäinen lapsi, että teoria päätelmät olleet haarniskana, aina.

Mietin vähän aikaa tätä koko keskustelua ja sisäistin anonyymin kommentin, osui! 😭...nemmän kuin voitte edes tietää.

• Anonyymi

En ehkä kestä...
      Mut kohtasin täs vähän aikaa sitten erään ihanan, säteilevän kauniin naisen... 😍☺️Ja vieläpä tajusin/huomasin et hän asuu tässä aika lähellä (reilu kilometrin säteellä). Äh, turhauttaa. En silti ikinä osu hänen kanssa samaan aikaan kun liikun hänen kotinsa ohi. 😔 Muutaman kerran oon nähnyt hänet...
      (vähän vahingossa tuli ilmi missä hän asuu, kun selasin hänen someaan)🤭
      Mut joo, ihan normaalisti kuljen muutenkin hänen kotinsa ohi. En sentään kehtaa rampata koko ajan edestakaisin hänen kotinsa edustalla. 🤭 😂

• Ramppaa vaan niin kyllä sää jossain vaiheessa sitte törmäät 😁 Mä oon ite ainaki tehny kummallisia asioita ihastuneena ja osa niistä jutuista naurattaa ja osa vähän hävettää näin jälkikätteen 😅

• On hyvä. Nuku hyvin 🔥

• EoEt avaa vähän sun ajatuksia alku teksteistä? 😊

• Käytöskukka kirjoitti:

On hyvä. Nuku hyvin 🔥

Nukuin makoisasti ja pitkään. Niin se vaan on jotta mökillä mä nukun paljon paremmin kuin kaupungissa. Hiljaisuus ja raitis ilma. Lomalla poissa kaikki arjen kiire ja hektisyys. Just tämmöstä tahtia tarttis elämän mennä ja olla tämmönen rauha. Väitän, jotta ite ainaki voisin monella tapaa paremmin. No mie oonki mettänainen enkä kaupunkilaishiiri 😊

• TiuhtinWau kirjoitti:

EoEt avaa vähän sun ajatuksia alku teksteistä? 😊

Mä oon aina ajatellu, jotta se mitä me meijän ympärillä nähhään ei oo isolla todennäköisyydellä koko "tottuus". Aattelen, että ihmisen aistit on aika vajavaiset. Toisinaan elämässä tapahtuu jänniä asioita tai ainakin mulle on tapahtunu ja ne saa mietiskelemään. Tuossahan puhuttiin unista, jotka ainaki itellä on joskus tosi lennokkaita. Oon ymmärtäny että mieli yhistelee asioita esim päivän aikana tapahtuneita ja sitte jottain mitä on jääny tuonne latvaan aikojen saatossa. Siitä syntyykin sitten usein aika jännä sekametelisoppa 😅 Mutta niin, just tuo ajatus jotta jos kaikki ei tuukkaan ns omasta päästä. No tiiä häntä...

Mä oon aina ajatellu, jotta se mitä me meijän ympärillä nähhään ei oo isolla todennäköisyydellä koko "tottuus". Aattelen, että ihmisen aistit on aika vajavaiset. Toisinaan elämässä tapahtuu jänniä asioita tai ainakin mulle on tapahtunu ja ne saa mietiskelemään. Tuossahan puhuttiin unista, jotka ainaki itellä on joskus tosi lennokkaita. Oon ymmärtäny että mieli yhistelee asioita esim päivän aikana tapahtuneita ja sitte jottain mitä on jääny tuonne latvaan aikojen saatossa. Siitä syntyykin sitten usein aika jännä sekametelisoppa 😅 Mutta niin, just tuo ajatus jotta jos kaikki ei tuukkaan ns omasta päästä. No tiiä häntä...

Kiitos kun avasit! Samat ajatukset, siitä puheen ollen näin eilen hyvän unen siitä mun ensimmäisestä nais ihastuksesta🙂

Nukuin makoisasti ja pitkään. Niin se vaan on jotta mökillä mä nukun paljon paremmin kuin kaupungissa. Hiljaisuus ja raitis ilma. Lomalla poissa kaikki arjen kiire ja hektisyys. Just tämmöstä tahtia tarttis elämän mennä ja olla tämmönen rauha. Väitän, jotta ite ainaki voisin monella tapaa paremmin. No mie oonki mettänainen enkä kaupunkilaishiiri 😊

Joku on jumissa kaupungissa 😉

• TiuhtinWau kirjoitti:

Joku on jumissa kaupungissa 😉

Onneks nykyään on nuo rajat Suomen sisällä auki. Toivottavasti myös pysyvät. Musta tulis muute kaupuntihöperö 😅

Onneks nykyään on nuo rajat Suomen sisällä auki. Toivottavasti myös pysyvät. Musta tulis muute kaupuntihöperö 😅

Näinpä! Tämä höperöitynyt lähteekin nyt näillä puheilla ulos ottamaan happea😊

Mukavaa päivää😎🌤

• TiuhtinWau kirjoitti:

Näinpä! Tämä höperöitynyt lähteekin nyt näillä puheilla ulos ottamaan happea😊

Mukavaa päivää😎🌤

Happihyppely tekee kyllä hyvää 😉 Taisit mennä jo. Ps. Laitoin tänään hirsimökin pystyyn, tervetuloa 😊

• Anonyymi

Jestas miten ihana biisi

Poets of the Fall - Cradled in love

💘

• Oi... 😔 Kaunis. Illan viimeinen hidas 💕

• Anonyymi

Mun on kyl turha ihastuu, mus eii oo ku vikoi...
      Näin se vaan on. Joo tiedän et oon säälittävä kun ryven itsesäälissä.
      Mut en oo ikin päässy nousemaan täst itseinhost yli.

• Kunpa voisin oloasi jotenkin helpottaa. Halaus?

• Käytöskukka kirjoitti:

Kunpa voisin oloasi jotenkin helpottaa. Halaus?

(Käytöskukka, pelastit tilanteen! Sulta löytyi tähän kohtaa myötätunto.)

• Mie en usko tähän ensinkään enkä toisenakaan 😉Tuolla tavalla on joskus nuorempana tullu itekin ajateltua, mutta kun ikkää tullee nii liekö sitä alkaa olemaan itelleen armollisempi. Jokaisessa meissä on vikoja, isoja ja pieniä. Mussa on molempia ja aivan riittävästi 😅 Niitten kanssa tarttee yleensä ellää. Jotain ulkonäöllisiä asioita voi tietysti korjata (mie en oo siihen ryhtyny) jos rahaa riittää ja esim suhtautumistaan asioihin koittaa petrata/muuttaa. Just tuota edellämainittua kannustaisin sua kokkeilemmaan niin, jotta alotat omasta itestäs ja mietiskelet vähemmän niitä "vikoja". Hymy kaunistaa 😉

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9574
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      3040
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      42
      2821
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      60
      2621
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      200
      2042
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      104
      1944
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1883
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      53
      1440
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1276
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1241
    Aihe