Polttomoottorivesipumppu kastelussa

Anonyymi

Hei!
Minulla on pieni 4T vesipumppu. Olen laittanut 1 " letkua koska se sopii suoraan tähän pieneen pumppuun.
https://www.tavaratalohurrikaani.fi/vesipumppu-4-tahti-1-loncin.html

Laitoin letkun päähän sovitekappaleen 1" -> 3/8" jolloin sain siihen liitettyä pätkän tätä samaa pienempää letkua, ja sitten siihen kastelupään. Tässä tuntuu olevan hyvin huono paine, kasteluvesi ei lennä juuri lainkaan. Vesi tulee järvestä, korkeuseroa pihalla on noin 5 m. Jos haluaisin liittää siihen vielä oikean sadettimen, niin tuskin onnistuu sekään. Onko kukaan kokeillut vastaavaa sähköttömällä kesämökillä, missä on omenapuita ja nyt myös marjapensaita? Aiemmin oli myös mansikkamaa.
Paljonkohan sadetin vaatisi painetta?

Tässä olisi isompi.
https://www.tavaratalohurrikaani.fi/loncin-vesipumppu-2-6-5hp-4-tahti.html

Varoitus, muistakaa aina tyhjentää vesipumppu joskus syyskuun lopulla vedestä. Minulta meni tuota ekaa linkkiäni vastaava pumppu romuksi, koska pakkasten tultua sen pumppuosa halkesi kun vesi jäätyi. Pakkanen rikkoo varmaan isommankin pumpun helposti.

6

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljonko on imukorkeutta?

      • Anonyymi

        Jotain 5 metriä, sama kuin pihan ja järven korkeusero.
        Tänä kesänä en ole vielä laittanut pumppua valmiiksi. Nyt sataa vähän vettä, huomenna on kuivaa ja melko aurinkoista.
        Kyllähän tällä vesisaavit täyttää, ja sitten myöhemmin keksin sen, että voisin yrittää laittaa sadettimenkin pihalle. Se tuntuu olevan liikaa tälle pumpulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain 5 metriä, sama kuin pihan ja järven korkeusero.
        Tänä kesänä en ole vielä laittanut pumppua valmiiksi. Nyt sataa vähän vettä, huomenna on kuivaa ja melko aurinkoista.
        Kyllähän tällä vesisaavit täyttää, ja sitten myöhemmin keksin sen, että voisin yrittää laittaa sadettimenkin pihalle. Se tuntuu olevan liikaa tälle pumpulle.

        Kokeile laittaa pumppu veden rajaan ja varmistu, että imuletku ja liitos on varmasti hyvässä kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain 5 metriä, sama kuin pihan ja järven korkeusero.
        Tänä kesänä en ole vielä laittanut pumppua valmiiksi. Nyt sataa vähän vettä, huomenna on kuivaa ja melko aurinkoista.
        Kyllähän tällä vesisaavit täyttää, ja sitten myöhemmin keksin sen, että voisin yrittää laittaa sadettimenkin pihalle. Se tuntuu olevan liikaa tälle pumpulle.

        Onhan imuletku vähintään vaadittua 40 mm ja semmoista joka ei painu kasaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain 5 metriä, sama kuin pihan ja järven korkeusero.
        Tänä kesänä en ole vielä laittanut pumppua valmiiksi. Nyt sataa vähän vettä, huomenna on kuivaa ja melko aurinkoista.
        Kyllähän tällä vesisaavit täyttää, ja sitten myöhemmin keksin sen, että voisin yrittää laittaa sadettimenkin pihalle. Se tuntuu olevan liikaa tälle pumpulle.

        Ei mitään sovitekappaleita menee heti tehot näistä
        Sitä letkua mitä siihen kuuluukin laittaa niin pelaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan imuletku vähintään vaadittua 40 mm ja semmoista joka ei painu kasaan?

        Kyse on tuosta pienemmästä pumpusta, jossa on litännät 1" eli 25,4 mm sekä imupuolella että poistopuolella. Letku ei mene muuten kasaan mutta taivutettaessa vedentulo tietysti lakkaa. Sen huomaa kyllä, joten tästä ei ole kyse.

        Piti ottaa pumppu nyt juhannuksen tienoilla käyttöön, mutta sitä ei nyt löydykään. Mihin kummaan olen vienyt sen talteen viime syksysnä? Muistan tyhjentäneeni vedet. Vika lienee siinä, että imuletkussa on vuotoa. Joskus ne on tehty huonosta aineesta, joka kärsii auringonvalosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2072
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1290
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1158
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      133
      1044
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      872
    Aihe