Tämä nyt ei ollut mikään yllätys, että kun vuokrasopimus lakkaa, niin lähtevät. Kuinkahan monella Olavinkadun liikkeellä samanlaiset suunnitelmat?
H&M lopettaa ensi keväänä
67
3180
Vastaukset
- Anonyymi
Alueella ei ole riittävästi ostovoimaa.
Jos porukka haluaa ostaa tuulipukuja Tokmannilta, niin näin siinä sitten käy.
Valitettava signaali Kauppalinnan uutta nousua ajatellen.- Anonyymi
Suomalaiset... sisäänpäin käpertynyt tuulipukukansaa...
- Anonyymi
Vuokranantajan kannattaa uusia vuokrasopimus alemmalla hinnalla. Vaihtoehto voi olla tyhjä tila.
- Anonyymi
Tämä on täysin totta, että vuokranantajien kulta-ajat ja määräysvalta on Savonlinnassa loppumassa ja nyt täytyy ottaa heidänkin nöyrempi asenne ja alkaa kyselemään myös mahdollisien vuokraajien mielipiteitä mm. vuokrien hinnoista. Tällä hetkellä ollaan jo siinä tilanteessa, että jos yksi liike lopettaa, niin siihen ei mitä todennäköisimmin ihan kohta ole tulossa uutta liikettä tilalle, jos ikinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on täysin totta, että vuokranantajien kulta-ajat ja määräysvalta on Savonlinnassa loppumassa ja nyt täytyy ottaa heidänkin nöyrempi asenne ja alkaa kyselemään myös mahdollisien vuokraajien mielipiteitä mm. vuokrien hinnoista. Tällä hetkellä ollaan jo siinä tilanteessa, että jos yksi liike lopettaa, niin siihen ei mitä todennäköisimmin ihan kohta ole tulossa uutta liikettä tilalle, jos ikinä.
Kai se vuokranantajaa saa vielä voittoa tehdä sijoitetulle pääomalle ja pursurirahastoa huonoja aikoja varten?
Vai pitääkö Savonlinnassaa pitää vuokralaista ja vielä maksaa siitä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai se vuokranantajaa saa vielä voittoa tehdä sijoitetulle pääomalle ja pursurirahastoa huonoja aikoja varten?
Vai pitääkö Savonlinnassaa pitää vuokralaista ja vielä maksaa siitä...Tietenkin saa tehdä, jos siihen kykenee jatkossa. Nythän on valloilla ollut periaate, että jotkut liiketilat kannattaa pitää tyhjinä ennemmin kuin alkaa vuoksia laskemaan. Se vaan voi nopeasti lyödä koiville, jos niitä liiketiloja alkaa yhdellä sijoittajalla olla enemmissä määrin tyhjinä ja uusia vuokralaisia ei totutuilla hinnoilla ole enää tulossa. Uskonkin, että vuokrat ovat tuleva alaspäin Savonlinnassa. Niin liikekiinteistöissä kuin asunnoissakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole vuokralainen joka vuokran suuruudesta määrää....
- Anonyymi
Valitettavaa on, että tässä kaupungissa kiinteistönomistaja ei näe kuin oman napansa. Vuokrataso on suurten kaupunkien luokkaa.
Moni ketjuliike lopettanut tässä kaupungissa jo, koska vuokrasta ei voi neuvotella.
Luulis kuitenkin olevan parempi pitää hiukan pienemmällä vuokralla yritykset kaupungissa kuin olavinkadun varsi täynnä tyhjiä liiketiloja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole vuokralainen joka vuokran suuruudesta määrää....
Kysyntä ja tarjonta sen määrää ja valitettavasti Savonlinna tulee luisumaan siihen suuntaan ja vauhdilla, että kehitys ei ole kiinteistöjen omistajien kannalta suotuisa, ei vuokrien hintojen suhteen eikä kiinteistöjen arvonkehityksen suhteen. Tyhjät liiketilat kun eivät ole minkään arvoiset taantuvassa kylässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HYVÄ! Vuokranantajat nahkapaikat polvissa anelevat vuokralaisia jäämään. HAHA!!!
- Anonyymi
Kohta on tyhjä katu
Ei tarvitse parkki Pekkaa eikä Pirkkoa. - Anonyymi
Ikävä isku katukuvaan, mutta h&m on menettänyt ympäri Suomen myyntiä huonon laadun ja maineen takia.
Toivottua olisi saada tilalle jotain eettistä, mutta hinnaltaan sopusuhtaista tilalle.
Täältä puuttuu kauppa mistä saa keski-ikäinen hyvää perusvaatetta.- Anonyymi
"Täältä puuttuu kauppa mistä saa keski-ikäinen hyvää perusvaatetta."
Prisma, Citymarket, Tokmanni, Sokos, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Täältä puuttuu kauppa mistä saa keski-ikäinen hyvää perusvaatetta."
Prisma, Citymarket, Tokmanni, Sokos,No joo ja noista tulee ostettuakin.
Ja onhan noita pukit sun muut, mutta jostain syystä en löydä täältä sitä mitä kaipaan.
Haen jotain mitä ei kaikilta ketjuilta löydy. - Anonyymi
Laatu siellä on monessa tuotteessa vastaava/parempi kuin kolme kertaa kalliimmassa merkkivaatteessa. Samoilta linjastoilta kamat tulee kuin monet merkkivaatteetkin.
Huono laatu ja huono maine on ajatusjäänne vuosien takaa ja yleisesti vaateala menettää myyntiä ketjuun katsomatta joka puolella. Kulutus vähenee ja tilataan tavaraa suoraan Kiinasta.
Voisitko kertoa esimerkin eettisestä ja kohtuuhintaisesta, mielellään myös kotimaisesta tuotteesta?
- Anonyymi
Eipä tuu h&m liikettä ikävä
- Anonyymi
Minusta on vääri pitää lopetaa hm savonlinnasta ,hm on hyvä vaate kauppa seilttä saa hyviä vaatetta ! Toivosti sais jatkoon siihen vuora sopimus ja jatkuuis veillä hm savonlinnassa! Hm on mun lempi vaate kauppa! Savonlinnassa on muutenkiin niin vähän vaate kaupoija.
Eikö vois lissää otta vuora sopimukseen! Mulle tulee ikävä ja haikee meili jos lopuu hm savonlinnasta! Toivon sydämelistä sais hm jatkoo savolinnassa! - Anonyymi
Olen wanhempi mies mutta silti ostin kaikki vaatteet H&M'ltä. Hyvää muodikasta edullisesti! Eläkeläisenkin kukkarolla sai tyyliä :-)
Ymmärrän hyvin että lähtevät kuin rotat uppoavasta laivasta... nimeltä SAVONLINNA SS- Anonyymi
H&M:ssä pieniä napapaitoja ja keinokuituisia enimmäkseen. Halvalla kyllä sai vaatteita, mutta sen ne oli näköisiäkin. Sitten on Marimekko, johon ei viitsi edes mennä, kun on niin pirun kallis, kuten Sokoskin. Cittari, Prisma ja Tokmani monipuolisimmat ja hinnat kohdillaan. Saataisiinpa joku vaatekauppa tänne, mistä aikuinen nainen, joka ei ole S-kokoa, saisi nuorekkaita ja kuniita vaatteita, myös alusvaatteita. Vielä jos löytäisi aina myyjän avukseen, niin johan löytyisi osatajiakin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
H&M:ssä pieniä napapaitoja ja keinokuituisia enimmäkseen. Halvalla kyllä sai vaatteita, mutta sen ne oli näköisiäkin. Sitten on Marimekko, johon ei viitsi edes mennä, kun on niin pirun kallis, kuten Sokoskin. Cittari, Prisma ja Tokmani monipuolisimmat ja hinnat kohdillaan. Saataisiinpa joku vaatekauppa tänne, mistä aikuinen nainen, joka ei ole S-kokoa, saisi nuorekkaita ja kuniita vaatteita, myös alusvaatteita. Vielä jos löytäisi aina myyjän avukseen, niin johan löytyisi osatajiakin!
Savolassa on Pelastakaa Lasten kirpputori mistä ostan nykyisin vaatteeni ja tuurilla löytyy muutamalla eurolla huippu hyviä vaatteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Savolassa on Pelastakaa Lasten kirpputori mistä ostan nykyisin vaatteeni ja tuurilla löytyy muutamalla eurolla huippu hyviä vaatteita.
Pelastakaa Lapset? HAHA Just joo....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän tämä kommentti tarkoittaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän tämä kommentti tarkoittaa?
Kuka helvetti syytää rahaa järjestöille jotka "muka" ovat "lasten" asialla.
- Anonyymi
Savonlinnalaisille kaiken täytyy olla Outlet.... rahat kun ei muuhun riitä. Persaukista sakkia. Johan sen näkee muualla Suomessa et kuka autoilija on Savonlinnasta, ajavat vanhoilla katiskoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi Rusta tulisi Savonlinnan Nojanmaahan 2021-2022 avajaiset Maaliskuussa uudessa Tavaratalossa Rustassa
- Anonyymi
Onhan tuo nähtävissä.... Pari juottolaa jää ja pikaruokapaikkaa.... muutoin voipi 10 vuoden päästä olla aika hiljanen katu ja kaupunkikin... Kuoleva paikka ja yhdet vaan puuhastelee Saimaa ilmiön parissa. Siihen sitä jaksetaan pumpata euroja ja oopperaan... ***kele!
- Anonyymi
Mutta ei pidä unohtaa Nojanmaan kauppa-alueen kehittämistä...
- Anonyymi
Miten niin 10 vuoden päästä? Mene googlemapsiin, hyppää kamera-auton kyytiin ja katsele miltä Sln keskusta näytti vain 10 vuotta sitten. Muutos vaikuttaa suorastaan käsittämättömältä ja sama tahti vain jatkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ei pidä unohtaa Nojanmaan kauppa-alueen kehittämistä...
Joo, on kehittyny viime vuosina tosi paljon.... HAHA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin 10 vuoden päästä? Mene googlemapsiin, hyppää kamera-auton kyytiin ja katsele miltä Sln keskusta näytti vain 10 vuotta sitten. Muutos vaikuttaa suorastaan käsittämättömältä ja sama tahti vain jatkuu.
Liikkeet lopettavat kun ei ole asiakkaita. Karu totuus. Savonlinnalaiset ovat aivan itse aiheuttaneet tämän. Ei muuta kuin joka torpassa tai lähes joka torpassa peilin eteen MARS MARS!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikkeet lopettavat kun ei ole asiakkaita. Karu totuus. Savonlinnalaiset ovat aivan itse aiheuttaneet tämän. Ei muuta kuin joka torpassa tai lähes joka torpassa peilin eteen MARS MARS!
Savonlinnan kaupungin päättäjät ovat aiheuttaneet tämän - vain ja ainoastaan.
- Anonyymi
Se on oikeasti upea paikka jossa on ihanat ihmiset töissä! Olen antanut tavaraa aina kun on ollut ja tulen tukemaan heitä.
Olen myös ostanut mm hyviä luku- ja kattolamppuja ja muita kodin koneita.
Suosittelen käymään ja tutustumaan.
PS. Ennen en edes tiennyt mihin tarkoitukseen toimivat. Tykkäsin vain paikan hengestä. Nyt tiedän. Hyvä kohde. - Anonyymi
PS. Siis Pelastakaa Lapset paikka.
- Anonyymi
Pelastakaa Lapset Suomen viranomaisilta.....
- Anonyymi
Miksi mikään kauppa rimpuilisi Savonlinnan kokoisessa kaupungissa, jossa asukkaat suosivat netin kautta tilaamista ja naapurikaupungeista ostamista?
Jos Savonlinnassa ei olisi eläkeläisiäkään, niin kaupungista voisi pistää monen viimeisen liiketoiminnan ovet säppiin ...- Anonyymi
Näinpä ja turha odotella tänne mitään uusia vetonauloja kuten hehkutettiin kauppalinnaan tulevan Jethron kanssa
- Anonyymi
Sanoisin, että aika harva keski-iän ylittänyt kovinkaan merkityksellisesti tilaisi netistä tavaraa. Itselläkin menee sillain, että aina paikallisesta kaupasta, jos tuote on vaan saatavilla oikeaan hintaan. Sikäli kun yhtään arvokkaammasta ostoksesta on kyse, niin se oikea hinta tulee kyllä aina tarkistettua netistä.
Nuoremman sukupolven osalta ehkä eri juttu ja tiedänkin useita kolmekymppisiä, jotka tilaavat lähes kaiken kulutustavaransa netistä. Yleistää en uskalla, ei ole faktatietoa...
Osin totta on kyllä naapurikaupungista ostaminen. Varsinaisesti ostoksille ei muualle lähdetä, mutta suuntautuipa meidänkin reissut pohjoiseen tai etelään, niin kyllähän ne Biltemat, Ikeat ja Byggmaxit tulee hyödynnettyä samalla.
Viimeksi ostin auton talvirenkaat Kouvolasta, koska kyseessä oli muutamaa kymppiä isompi säästä. Auton bensalämppärin kävin korjauttamassa Lappeenrannassa, koska Savonlinnassa olisivat myyneet uuden (ei kuulemma kannattanut korjata). Säästö lähes 1000 €.
Vaan jos katsoo Prisman parkkipaikkaa, niin käytännössä sinne ne asiakkaat menneet on. Eikä Cittarinkaan parkkis tyhjillään ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoisin, että aika harva keski-iän ylittänyt kovinkaan merkityksellisesti tilaisi netistä tavaraa. Itselläkin menee sillain, että aina paikallisesta kaupasta, jos tuote on vaan saatavilla oikeaan hintaan. Sikäli kun yhtään arvokkaammasta ostoksesta on kyse, niin se oikea hinta tulee kyllä aina tarkistettua netistä.
Nuoremman sukupolven osalta ehkä eri juttu ja tiedänkin useita kolmekymppisiä, jotka tilaavat lähes kaiken kulutustavaransa netistä. Yleistää en uskalla, ei ole faktatietoa...
Osin totta on kyllä naapurikaupungista ostaminen. Varsinaisesti ostoksille ei muualle lähdetä, mutta suuntautuipa meidänkin reissut pohjoiseen tai etelään, niin kyllähän ne Biltemat, Ikeat ja Byggmaxit tulee hyödynnettyä samalla.
Viimeksi ostin auton talvirenkaat Kouvolasta, koska kyseessä oli muutamaa kymppiä isompi säästä. Auton bensalämppärin kävin korjauttamassa Lappeenrannassa, koska Savonlinnassa olisivat myyneet uuden (ei kuulemma kannattanut korjata). Säästö lähes 1000 €.
Vaan jos katsoo Prisman parkkipaikkaa, niin käytännössä sinne ne asiakkaat menneet on. Eikä Cittarinkaan parkkis tyhjillään ole."Sanoisin, että aika harva keski-iän ylittänyt kovinkaan merkityksellisesti tilaisi netistä tavaraa. "
Olen kyllä eri mieltä. Lienen keski-iän ylittänyt (olen 61) ja ainoa isompi tavara mitä viime vuosina olen Savonlinnasta ostanut on liesituuletin, eli ei siis kovin iso. Renkaat, kiuas ja kivet, pari ulkovaloa tarvikkeineen, kuivaava pyykinpesukone ja kännykkä muistikortteineen ja koteloineen kaikki netistä.
Rakennustavara on täälläpäin erityisen kallista. Minulla on lappu autossa johon kirjoitan ei-kiireellisiä tavaroita muistiin, jota sitten ostan kun tulee kauempana autoiltua. Lahden Terrassa oli joskus hyviä tarjouksia, nyt kun se on Bauhaus niin en ole varma onko siellä hintataso noussut, ei kuitenkaan Savonlinnan tasolle. Mikkelin uudessa Puuilossa en ole vielä käynyt, kunhan tämä korona hellittää niin pitää käydä katsastamassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sanoisin, että aika harva keski-iän ylittänyt kovinkaan merkityksellisesti tilaisi netistä tavaraa. "
Olen kyllä eri mieltä. Lienen keski-iän ylittänyt (olen 61) ja ainoa isompi tavara mitä viime vuosina olen Savonlinnasta ostanut on liesituuletin, eli ei siis kovin iso. Renkaat, kiuas ja kivet, pari ulkovaloa tarvikkeineen, kuivaava pyykinpesukone ja kännykkä muistikortteineen ja koteloineen kaikki netistä.
Rakennustavara on täälläpäin erityisen kallista. Minulla on lappu autossa johon kirjoitan ei-kiireellisiä tavaroita muistiin, jota sitten ostan kun tulee kauempana autoiltua. Lahden Terrassa oli joskus hyviä tarjouksia, nyt kun se on Bauhaus niin en ole varma onko siellä hintataso noussut, ei kuitenkaan Savonlinnan tasolle. Mikkelin uudessa Puuilossa en ole vielä käynyt, kunhan tämä korona hellittää niin pitää käydä katsastamassa.Sinä olet yksi syyllinen kaupungin ahdinkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet yksi syyllinen kaupungin ahdinkoon.
Totta. Mutta kerropa miksi minun pitäisi maksaa "Savonlinnalisää" jos täsmälleen saman tavaran saa muualta halvemmalla? Parhaimmillaan jopa sataja euroja halvemmalla.
Minun kuukausipalkka on viimeisen 6-7 vuoden aikana noussut kymppejä. Samaan aikaan verot sun muut maksut ovat nousseet yhteensä moninkertaisesti palkannousuun nähden, siis nettotulot ovat pudonneet. Ei minulla ole varaa elättää Savonlinnan kauppiaita, hyvä kun pystyn itseni ja perheeni elättämään. Jokainen euro on tarpeen.
Syksyllä Black Fridayna ostin kuivaavan pesukoneen. Hinta netistä kotiinkuljetettuna 180€ halvempi kuin hinta Savonlinnassa. Kumman ostaisit itse? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sanoisin, että aika harva keski-iän ylittänyt kovinkaan merkityksellisesti tilaisi netistä tavaraa. "
Rakennustavara on täälläpäin erityisen kallista. Minulla on lappu autossa johon kirjoitan ei-kiireellisiä tavaroita muistiin, jota sitten ostan kun tulee kauempana autoiltua. Lahden Terrassa oli joskus hyviä tarjouksia, nyt kun se on Bauhaus niin en ole varma onko siellä hintataso noussut, ei kuitenkaan Savonlinnan tasolle. Mikkelin uudessa Puuilossa en ole vielä käynyt, kunhan tämä korona hellittää niin pitää käydä katsastamassa.Se, että sinä ja joskus minäkin hankimme tavaraa netistä ei todista oikein mitään. Tiedän useita 55 vuotiaita, jotka eivat osaa edes älypuhelinta käyttää, mistään nettitilauksista puhumattakaan. Jopa sähköposti on vieras käsite, tai ainakaan se ei ole käytössä.
Täällä on kaikki kallista, sen muualta muuttaaneena hyvin tiedän.
Kohtuuhintaista rakennustavaraa saa sentään Luukkaiselta, jossa pientä tinkimistäkään ei paheksuta.
Toinen käymisen arvoinen paikka on Veikon Kone, sieltä saa tavaran samaan hintaan kuin löydät sen halvimmillaan netistä - tarvitsee vain vaivautua tarkistamaan netistä oikea hinta ja uskaltaa avata oma suu.
K-Raudassakin on (hieman) tinkimisvaraa, mutta Carlssonilla ja Prismassa ei. Carlssonilla käynnit lopetinkin kokonaan ja Prismassa tulee muutenkin käytyä aniharvoin.
Koneveturin hinnat ovat korkeanpuoleisia, mutta pienellä tinkimisellä sielläkin voi päästä kauppoihin.
Hankkijalla ei taida olla tinkivaraa, mutta hinnat ovat melko kohtuullisella tasolla. Mm. koiran ruoka tulee hankittua sieltä. Hintaeroa johonkin mistiin ja murriin on ainakin 30%.
Kerd Taloustukku - mikä ihmeen tukku? Kallishintainen sekatavarakauppa se on.
Jos Savonlinnan Jyskistä ei löydy sopivia kalusteita, peittoja, vuodevaatteita yms. niin käyn sitten muualla. Kaikki muut Savonlinnan huonekalukaupat - ei kiitos. Täyttä huijausta ikuisine alennusmyynteineen.
Sen mitä muualla rautakauppa-asioita hoidan, niin käyn lähinnä Byggmaxissa, Puuilossa ja Biltemassa. Jos käyn Pk-seudulla, niin Malmin K-Rauta PRO-Centerissä, josta saan tinkimättä alennusta on keskim. ~25% ja tinkimällä joskus hieman enemmänkin:)
Bauhaus on mielestäni yhtä sikahintainen kuin muutkin isot rautakaupat, toki valikoima on omaaa luokkaansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Mutta kerropa miksi minun pitäisi maksaa "Savonlinnalisää" jos täsmälleen saman tavaran saa muualta halvemmalla? Parhaimmillaan jopa sataja euroja halvemmalla.
Minun kuukausipalkka on viimeisen 6-7 vuoden aikana noussut kymppejä. Samaan aikaan verot sun muut maksut ovat nousseet yhteensä moninkertaisesti palkannousuun nähden, siis nettotulot ovat pudonneet. Ei minulla ole varaa elättää Savonlinnan kauppiaita, hyvä kun pystyn itseni ja perheeni elättämään. Jokainen euro on tarpeen.
Syksyllä Black Fridayna ostin kuivaavan pesukoneen. Hinta netistä kotiinkuljetettuna 180€ halvempi kuin hinta Savonlinnassa. Kumman ostaisit itse?Jättäisin ostamatta kokonaan ja säästäisin ison rahan ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kopion toisesta ketjusta aiheeseen sopivan kirjoituksen:
ostin_netistä
13.03.2018 19:52
En tiedä Itukan kampanjanjasta, lopetin toissasyksynä tilauksen kun koin että meillä ei ole ollenkaan samansuuntaisia näkemyksiä ko. lehdykän kanssa ja kun se on vielä niin pirun kalliskin, mutta googlea voin suositella. Sitä kun käyttää niin pääsee paljon halvemmalla. Kerronpa esimerkin.
Viime syksynä nokisutari katseli kiuasta vähän tarkemmin ja totesi että tämä on kyllä syytä vaihtaa. Kiukaan merkin ajattelin pitää samana, siinä kun on pienet suojaetäisyydet ettei tarvi mitää muuta alkaa rakentamaan, mutta koon päivittää yhtä tai kahta pykälää tehokkaammaksi. Hintatasosta ei ollut hajuakaan.
Menin sitten paikalliseen C-rautakauppaan ja totesin että on se kiuas kyllä kallis, vähän ne olisivat hintaa pudottaneet kun kerroin että vaihdan samalla kivetkin. Kotiinkuljetus olisi maksanut ja "muutamia päiviä" olisi joutunut odottamaan.
Ajoin samalla reissulla paikalliseen K-rautakauppaan ja totesin että täällä se vasta kallis kiuas on. Taas sama juttu että muutaman kympin olisivat hintaa pudottaneet kun lupasin että ostan samalla kivetkin. Kotiinkuljetus olisi täälläkin maksanut ja myös sama "muutaman päivän" odotus.
Menin sitten kotiin, istuin koneen ääreen ja kirjoitin kiukaan nimeen googleen. Ja meinasin pudota jakkaralta. Halvin kiuas oli noin 200 halvempi kuin siinä kalliimmassa paikallisessa rautakaupassa. Kuljetuksesta olivat ottaneet muistaakseni kympin enemmän kuin nämä paikalliset. Ostin lopulta kiukaan ja kivet kolmanneksi halvimmasta, B-rautakaupasta, niillä kun ei ollut toimituskuluja ollenkaan. Toimitusajaksi luvattiin 10-15 päivää.
Lopulta kiuas tuli kolmisen viikkoa tilauksesta, oli kivineen ja kotiinkuljetettuna pitkälti toista sataa halvempi, kuin mitä pelkkä kiuas ilman kotiinkuljetusta olisi maksanut siitä halvemmasta paikallisesta rautakaupasta.
Ainakin minun puolesta oman kylän rautakaupat saa jatkossa olla ihan rauhassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koiran allergiaruoka, jollaista saa "vain" eläinlääkäriltä maksaa täällä n. 100 € /säkki. Saksasta tilattuna sama tavara n. 130 €, mutta sillä rahalla saa kaksi säkkiä kotiovelle toimitettuna. Kumman vaihtoehdon sinä valitsisit?
- Anonyymi
Savonlinna kuihtuu ja näivettyy Juvan sivukyläksi....
- Anonyymi
Pääasia ettei Savonrannan lähiöksi muututa.
- Anonyymi
Turha ruikuttaa kauppojen lopettamista, kun ei kerta kelpaa ostaa niistä.
Ja Savonlinnan asukkaat ihan itseäänestävät vaaleissa kaupungin päättäjät, joiden haluavat hoitaa kaupungin asiat ... ja tämmöiseksi on kaupunki saatu .. päätettyä.- Anonyymi
Juuri niin. Jokainen katsokoon peiliinsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielellään olisin noilla hinnoilla tuosta liikkeestä ostanut, mutta kun ei oikein meille eläkeläisille sieltä löytynyt yhtään mitään ostettavaa! Anteeksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielellään olisin noilla hinnoilla tuosta liikkeestä ostanut, mutta kun ei oikein meille eläkeläisille sieltä löytynyt yhtään mitään ostettavaa! Anteeksi!
Keinokuituisia napapaitoja ei aikuiset osta. Nykyisin on varmaan nuorisolla enemmän rahaa käyttää, kuin aikuisilla, koska heille ainoastaan löytyy muodikkaita vaatteita S:linnassa!!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keinokuituisia napapaitoja ei aikuiset osta. Nykyisin on varmaan nuorisolla enemmän rahaa käyttää, kuin aikuisilla, koska heille ainoastaan löytyy muodikkaita vaatteita S:linnassa!!?
Verkosta ostan tai toisesta kaupungista vaatteet. Myös terveyspalveluja ostan muualta.
Savonlinna on kyllä surkean johtamisen takia näivettynyt.
Harmi juttu koska rahallakaan ei saa täältä palveluita.
Hyväveli järjestelmä myös on oksettava ja vanhanaikainen jäänne. Nepotismi kukoistaa🤮 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi katsoa peiliin? Jos pitäisi, niin pitäisikö myös Savonlinnan kaupungin katsoa peiliin? Kaupunkikin kun kilpailuttaa hankintansa ja ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. Ostokset vastannevat "muutaman" savonlinnalaisen nettitilauksia sekä toiselta paikkakunnalta hankkimia tuotteita ja palveluja..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi katsoa peiliin? Jos pitäisi, niin pitäisikö myös Savonlinnan kaupungin katsoa peiliin? Kaupunkikin kun kilpailuttaa hankintansa ja ostaa sieltä mistä halvimmalla saa. Ostokset vastannevat "muutaman" savonlinnalaisen nettitilauksia sekä toiselta paikkakunnalta hankkimia tuotteita ja palveluja..
Minä en ole ostanut moneen vuoteen keskustan kaupoista yhtään mitään. Sokokselta puolitoistavuotta sitten viimeksi yhden collagepaidan. Sekä Kupsakassa kävin kahvilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ole ostanut moneen vuoteen keskustan kaupoista yhtään mitään. Sokokselta puolitoistavuotta sitten viimeksi yhden collagepaidan. Sekä Kupsakassa kävin kahvilla.
Eipä tuolla keskustassa olekaan mitään kauppaa johon kiinnostaa mennä. Intersport on kallis, eikä kiinnosta muutenkaan.
- Anonyymi
Pieni vedenlämmitin mökin tiskivesille. Hinta Savonlinnassa 355 €, toisaalla 295 €. Ostopaikkaa ei tarvinnut kauaa miettiä.
Farmitunkille tuli käyttöä. Täällä pikkuliike pyysi sellaisesta 120 e. Toisen reissun yhteydessä hain sen Puuilosta, hinta 55€.
Vaikka kuinka kotikylän kivijalkakauppoja haluaisi suosia, niin tällaisella hinnoittelupolitiikalla homma ei vaan toimi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni vedenlämmitin mökin tiskivesille. Hinta Savonlinnassa 355 €, toisaalla 295 €. Ostopaikkaa ei tarvinnut kauaa miettiä.
Farmitunkille tuli käyttöä. Täällä pikkuliike pyysi sellaisesta 120 e. Toisen reissun yhteydessä hain sen Puuilosta, hinta 55€.
Vaikka kuinka kotikylän kivijalkakauppoja haluaisi suosia, niin tällaisella hinnoittelupolitiikalla homma ei vaan toimi.Joko ootta käännä siinä uuvvessa Matin Montussa? On keskellä kaapuntija kun piäs sieltä Kaappalinnan holotnasta poekkeen:D:D Ja Piirakka ja Kukko on kuulema siinä Linnalan talossa. Pitässii pisttäätyvä kahtomassa:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko ootta käännä siinä uuvvessa Matin Montussa? On keskellä kaapuntija kun piäs sieltä Kaappalinnan holotnasta poekkeen:D:D Ja Piirakka ja Kukko on kuulema siinä Linnalan talossa. Pitässii pisttäätyvä kahtomassa:D
Ai, minä luulin sinun jo siellä käyneen, kun näin jonkun pösilön kävelevän tien yli kohdasta missä ei enää 10 vuoteen ole ollut suojatietä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, minä luulin sinun jo siellä käyneen, kun näin jonkun pösilön kävelevän tien yli kohdasta missä ei enää 10 vuoteen ole ollut suojatietä.
Ka minäpä taesin nähä sinun ryntteevän siinä kohassa tien yl:D:D Peräkammarpersun tunnisttaa vaekka saan metrin piästä:D:D:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko ootta käännä siinä uuvvessa Matin Montussa? On keskellä kaapuntija kun piäs sieltä Kaappalinnan holotnasta poekkeen:D:D Ja Piirakka ja Kukko on kuulema siinä Linnalan talossa. Pitässii pisttäätyvä kahtomassa:D
Juuri tämmästä se on Savonlinnan kaupoissa. Rahattomat tyhjänpuhujat pisttäätyvät kahtomassa. Ne joilla (vielä) on varaa ostaa ostavat halvemmalla netistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös tuolla tyhjässä keskustassa voi kadun ylittää missä vaan ?
- Anonyymi
Mikä on se tarkka päivä tai ees kuukausi et millon menee kii? Netissä sanottiin vaan ”kevät 2021”
- Anonyymi
17.4.2021 viimeinen aukiolopäivä
- Anonyymi
Savonlinna on pimeä paikka; Kun McDonalds lopetti sitä "riemuittiin" joukolla.
Iloitaanko H&M'n katoamista samaan malliin?
Kyllä se kertoo paikan surkeudesta kun maailman tunnetuimmat ketjut katoaa... - Anonyymi
Huolestuttava merkki, jos ei vaatteiden "halpakauppa" enää pärjää kylässä. Luulisi, että vielä tiukemmalla oltaisiin naapurissa, jotka myyvät kalliimpia vaateita kivijalassa.
- Anonyymi
Kannattaisi pyytää kaupungilta kertaluontoinen 50 000euron avustus niin kun kiekkomiehet.
- Anonyymi
Tyhjää näkyy olevan,kepun alue senkun tyhjenee ja puolue porskuttaa 10 % tarvisiko tehdä jotain muutoksia alue politiikkaan...
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313700- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151671Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1161230VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921218- 681099
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi311087- 67985
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k101965