IS 6-7.6 KOVIS

Anonyymi

Vinkkejä, vihjeitä ja kysymyksiä saa laittaa tänne. Itsellä vielä aika kesken. Oikeaan osioon ei tahdo tarttua mitään varmaa.

35

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos otat esille jonkun vihjeen, voin antaa vinkkejä.

      • Anonyymi

        Heti kärkeen kolmonen. Sähköttä, pyrkivää sekä apuri ennen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heti kärkeen kolmonen. Sähköttä, pyrkivää sekä apuri ennen.

        sähköttä - näitä on sekä sähköä tarvitsevina että ilman sähköä tomivina
        pyrkivää on asiaan liittyvä sivistyssana
        apuri ennen - liittyy ritariaikaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heti kärkeen kolmonen. Sähköttä, pyrkivää sekä apuri ennen.

        Tähän vastaan akustiset, ambitio ja asepoika.


      • Anonyymi

        Vasen yläkulma vielä tyhjänä. HUUMAAVIN KODIN, KAATU, LUCKY LAATUA?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vasen yläkulma vielä tyhjänä. HUUMAAVIN KODIN, KAATU, LUCKY LAATUA?

        Antaa Tapion antaa omat opettavat mätävastauksensa ensin. Laitan aamulla ne oikeat vastaukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa Tapion antaa omat opettavat mätävastauksensa ensin. Laitan aamulla ne oikeat vastaukset.

        Ei oo ristikkoa mukana. Muistaakseni kodin huumaavin unikot. Oisko aluke ollut lucky laatua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa Tapion antaa omat opettavat mätävastauksensa ensin. Laitan aamulla ne oikeat vastaukset.

        Kuulostaa eräältä tyypiltä, joka on siirtynyt lähinnä Ylilanka-foorumille. No tuonpa esille sen, mitä sielläkin tuon esille. Minusta on epäviisasta kertoa ratkaisusanat suoraan. Se ei jätä tilaa ratkojan omille pohdinnoille. Se ei auta ratkojaa kehittymään ratkonnassaan paremmaksi ratkojaksi.

        Kun nyt täälläkään ei haluta, että auttaisin vinkeillä ratkojaa eteenpäin, en sitten vinkkaa. Olisi vain kokenut vinkkaamisen ratkojan itsensä kannalta paremmaksi vaihtoehdoksi kuin täräyttää vain ilmoille ratkaisusanat niiden logiikka edes selittämättä. Se on minusta vain pahin karhunpalvelus, mitä ratkojalle voi ikinä tehdä. Se ei oikeasti palvele ratkojan etuja pidemmässä juoksussa.

        En lähde siihen että kerron suoraan vastaukset ihan ristikon ilmestymisen alkupäivinä.

        Minun milestä on varsin epäkorrektia nimittää vastauksiani mätävastauksiksi, koska vastausteni tarkoitus on se, että auttaisin ratkojaa mahdollisimman mielekkäällä tavalla.

        Koska sitä ei täällä näemmä kaivata, ei minun tällä foorumillani kannata yrittää toimia ihanteitteni mukaan. Näemmä jokainen vinkkiyritykseni meni puihin. Koska jokainen meni puihin, ei minun kannata "mätävastauksia" esittää täällä.

        Omilla sivuillani ja chatissa voin toimia ihanteitteni mukaan. Jos jotakuta ei niitä kiinnosta noudattaa, ei sitten.

        Mutta toivon, että edellisen kommentin esittäjä sitten pysyy poissa chatistani ja sivuiltani. En todellakaan kaipaa edellisen kommentin kirjoittajan kommentteja sivuillani.

        Jos aikoo oppia, mielestäni paras tapa on ensin itse yrittää mahdollisimman pitkälle. Jos omat taidot ei riitä, sitten saada apuvinkkejä. Jos apuvinkitkään eivät riitä kolmannessa vaiheessa saada ratkaisusana. Jos ei ymmärrä sen jälkeen vihjeen ja ratkaisusanan logiikkaa, on hyvä saada selitys.

        Koska tästä ristikosta tulee anatomia, ei minulla ole mitään tarvetta tämän ristikon kohdalla myöskään selittää vihjeiden logiikkaa - edellisen kommentin esittäjän ei tarvitse haukkua selityksiäni "mätäselityksiksi".

        Joo on minulla joskus ollut oikeasti mätäselityksiä, mutta kyllä minun selitykseni pääsääntöisesti ovat olleet varsin hyviä. On ihan turha haukkua yleisellä tasolla selityksiäni "mätäselityksiksi". En nyt ymmärrä, mikä ihmeen vihamielisyys edellisen kommentin esittäjällä on minua kohtaan.

        Edellisen vihjeen kommentoija kai toivoo, etten tee analyysejä jatkossa lainkaan. Mutta onko se yleinen toive? On niitä esitetty ihan toisenlaisiakin toiveita. En anna tämän kirjoittajan kommenteille suurtakaan arvoa, koska niistä heijastuu epämiellyttävä vihamielisyys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa eräältä tyypiltä, joka on siirtynyt lähinnä Ylilanka-foorumille. No tuonpa esille sen, mitä sielläkin tuon esille. Minusta on epäviisasta kertoa ratkaisusanat suoraan. Se ei jätä tilaa ratkojan omille pohdinnoille. Se ei auta ratkojaa kehittymään ratkonnassaan paremmaksi ratkojaksi.

        Kun nyt täälläkään ei haluta, että auttaisin vinkeillä ratkojaa eteenpäin, en sitten vinkkaa. Olisi vain kokenut vinkkaamisen ratkojan itsensä kannalta paremmaksi vaihtoehdoksi kuin täräyttää vain ilmoille ratkaisusanat niiden logiikka edes selittämättä. Se on minusta vain pahin karhunpalvelus, mitä ratkojalle voi ikinä tehdä. Se ei oikeasti palvele ratkojan etuja pidemmässä juoksussa.

        En lähde siihen että kerron suoraan vastaukset ihan ristikon ilmestymisen alkupäivinä.

        Minun milestä on varsin epäkorrektia nimittää vastauksiani mätävastauksiksi, koska vastausteni tarkoitus on se, että auttaisin ratkojaa mahdollisimman mielekkäällä tavalla.

        Koska sitä ei täällä näemmä kaivata, ei minun tällä foorumillani kannata yrittää toimia ihanteitteni mukaan. Näemmä jokainen vinkkiyritykseni meni puihin. Koska jokainen meni puihin, ei minun kannata "mätävastauksia" esittää täällä.

        Omilla sivuillani ja chatissa voin toimia ihanteitteni mukaan. Jos jotakuta ei niitä kiinnosta noudattaa, ei sitten.

        Mutta toivon, että edellisen kommentin esittäjä sitten pysyy poissa chatistani ja sivuiltani. En todellakaan kaipaa edellisen kommentin kirjoittajan kommentteja sivuillani.

        Jos aikoo oppia, mielestäni paras tapa on ensin itse yrittää mahdollisimman pitkälle. Jos omat taidot ei riitä, sitten saada apuvinkkejä. Jos apuvinkitkään eivät riitä kolmannessa vaiheessa saada ratkaisusana. Jos ei ymmärrä sen jälkeen vihjeen ja ratkaisusanan logiikkaa, on hyvä saada selitys.

        Koska tästä ristikosta tulee anatomia, ei minulla ole mitään tarvetta tämän ristikon kohdalla myöskään selittää vihjeiden logiikkaa - edellisen kommentin esittäjän ei tarvitse haukkua selityksiäni "mätäselityksiksi".

        Joo on minulla joskus ollut oikeasti mätäselityksiä, mutta kyllä minun selitykseni pääsääntöisesti ovat olleet varsin hyviä. On ihan turha haukkua yleisellä tasolla selityksiäni "mätäselityksiksi". En nyt ymmärrä, mikä ihmeen vihamielisyys edellisen kommentin esittäjällä on minua kohtaan.

        Edellisen vihjeen kommentoija kai toivoo, etten tee analyysejä jatkossa lainkaan. Mutta onko se yleinen toive? On niitä esitetty ihan toisenlaisiakin toiveita. En anna tämän kirjoittajan kommenteille suurtakaan arvoa, koska niistä heijastuu epämiellyttävä vihamielisyys.

        Älä välitä kommenteista. Jätetään omaan arvoon. Rauhaa päälle maan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa eräältä tyypiltä, joka on siirtynyt lähinnä Ylilanka-foorumille. No tuonpa esille sen, mitä sielläkin tuon esille. Minusta on epäviisasta kertoa ratkaisusanat suoraan. Se ei jätä tilaa ratkojan omille pohdinnoille. Se ei auta ratkojaa kehittymään ratkonnassaan paremmaksi ratkojaksi.

        Kun nyt täälläkään ei haluta, että auttaisin vinkeillä ratkojaa eteenpäin, en sitten vinkkaa. Olisi vain kokenut vinkkaamisen ratkojan itsensä kannalta paremmaksi vaihtoehdoksi kuin täräyttää vain ilmoille ratkaisusanat niiden logiikka edes selittämättä. Se on minusta vain pahin karhunpalvelus, mitä ratkojalle voi ikinä tehdä. Se ei oikeasti palvele ratkojan etuja pidemmässä juoksussa.

        En lähde siihen että kerron suoraan vastaukset ihan ristikon ilmestymisen alkupäivinä.

        Minun milestä on varsin epäkorrektia nimittää vastauksiani mätävastauksiksi, koska vastausteni tarkoitus on se, että auttaisin ratkojaa mahdollisimman mielekkäällä tavalla.

        Koska sitä ei täällä näemmä kaivata, ei minun tällä foorumillani kannata yrittää toimia ihanteitteni mukaan. Näemmä jokainen vinkkiyritykseni meni puihin. Koska jokainen meni puihin, ei minun kannata "mätävastauksia" esittää täällä.

        Omilla sivuillani ja chatissa voin toimia ihanteitteni mukaan. Jos jotakuta ei niitä kiinnosta noudattaa, ei sitten.

        Mutta toivon, että edellisen kommentin esittäjä sitten pysyy poissa chatistani ja sivuiltani. En todellakaan kaipaa edellisen kommentin kirjoittajan kommentteja sivuillani.

        Jos aikoo oppia, mielestäni paras tapa on ensin itse yrittää mahdollisimman pitkälle. Jos omat taidot ei riitä, sitten saada apuvinkkejä. Jos apuvinkitkään eivät riitä kolmannessa vaiheessa saada ratkaisusana. Jos ei ymmärrä sen jälkeen vihjeen ja ratkaisusanan logiikkaa, on hyvä saada selitys.

        Koska tästä ristikosta tulee anatomia, ei minulla ole mitään tarvetta tämän ristikon kohdalla myöskään selittää vihjeiden logiikkaa - edellisen kommentin esittäjän ei tarvitse haukkua selityksiäni "mätäselityksiksi".

        Joo on minulla joskus ollut oikeasti mätäselityksiä, mutta kyllä minun selitykseni pääsääntöisesti ovat olleet varsin hyviä. On ihan turha haukkua yleisellä tasolla selityksiäni "mätäselityksiksi". En nyt ymmärrä, mikä ihmeen vihamielisyys edellisen kommentin esittäjällä on minua kohtaan.

        Edellisen vihjeen kommentoija kai toivoo, etten tee analyysejä jatkossa lainkaan. Mutta onko se yleinen toive? On niitä esitetty ihan toisenlaisiakin toiveita. En anna tämän kirjoittajan kommenteille suurtakaan arvoa, koska niistä heijastuu epämiellyttävä vihamielisyys.

        Hyvä että tulee suoria vastauksiakin. Ei tarvii ihmetellä.


    • Varmaankin päähenkilö Agatha Christie on tiedossa. Pääkuvasta johdetut lauseet liittyvät ydintuotantoon.
      Itselleni jäi ymmärtämättä vihjeen
      YTIMESSÄ MONILLE LAJITOVEREILLE (5). Sain siihen varmasti oikean ratkaisusanan, sillä muu ei sovi risteävien kanssa. Tästä tulee laatijalta anatomia ja voin kyllä odottaa sitä. Ratkaisukirjaimet olen tekstarilla lähettänyt.

    • Voit kysyä myös sivujeni tai chatin kautta.

    • Anonyymi

      laihduttanut/liittoutui pahan kanssa/ennen ulalla kiinnostaisi jatkoa aatellen

      • Anonyymi

        Vastaan adele, faust ja asat.


      • Anonyymi

        * Liittoutunut pahan kanssa on kirjallisuuteen liittyvä faktatieto. Periaatteesa pitäisi olla yleistietoa, mutta ei sitä kaikkea välttämättä muista.
        * Laihduttanut on tietty tunnettu henkilö, josta on kyllä ollut juttua.
        Kun sain ratkaisusanan, muisti itsekin asiasta lukeneeni.
        * ennen ulalla - millä ULA-taajuuksia kuunneltiin


    • Anonyymi

      Kiitos paljon auttaville. Nyt sain valmiiksi. Kylläpä olisi ollut hankalaa ilman apua.

    • Anonyymi

      Hankaluuksia. Kutinaa päässä. Vasen yläkulma hmm. Taimon ja nimekkäitä. Myös Sariola ja tvala, Kingin toinen. Siinä hankaluuskohdat.

      • Anonyymi

        Näin ne on. Sonta, tiitu, urinat, uuvana ja aaron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ne on. Sonta, tiitu, urinat, uuvana ja aaron.

        Jos logiikka ei ole selvillä, sen saa tietää 16.6 tai 17. 6. ilmestyvästä anatomiasta. Varsinkin Skytän kohdalla kannattaa aina tarkistaa logiikka anatomiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos logiikka ei ole selvillä, sen saa tietää 16.6 tai 17. 6. ilmestyvästä anatomiasta. Varsinkin Skytän kohdalla kannattaa aina tarkistaa logiikka anatomiasta.

        Missä mainitsemasi anatomiat julkaistaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä mainitsemasi anatomiat julkaistaan?

        Tähän kysymykseen robotin mukaan ei saa vastata. Mitenkähän asian kertoisi ilman, että robotti poistaa viestin. Olen kaksi kertaa yrittänyt vastata.

        Yritäpä vain googlata "r i s ti kon a na tomia"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän kysymykseen robotin mukaan ei saa vastata. Mitenkähän asian kertoisi ilman, että robotti poistaa viestin. Olen kaksi kertaa yrittänyt vastata.

        Yritäpä vain googlata "r i s ti kon a na tomia"

        Laitan jatkoksi yhden tekstin. Jos tämän kommentin lisäksi ei näy toista komenttia, robotti on se poistanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitan jatkoksi yhden tekstin. Jos tämän kommentin lisäksi ei näy toista komenttia, robotti on se poistanut.

        Näyttää siltä että eräs sana on laitettu kiellettyjen sanojen listalle. Tiedän, että moderaattorilta voidaan pyytää, että jotkin sanat laitetaan kiellettyjen listalle. Jos niitä tulee, kommentti poistetaan välittömästi.


    • Anonyymi

      Ihan ok kovis. Oikea alakulma jätti ehkä epävarmuutta mutta tulkinnan kautta voi olla oikein.

    • Anonyymi

      Anteeksi, muta teen testejä siitä, mitä sanoja robotti ei hyväksy.
      Hyväksyykö robotti erisnimen Vuokila.

    • Anonyymi

      Saako mainita Sanaris vai ei.

    • Anonyymi

      Testin tulos on se, että robotti ei anna laittaa linkkejä Sanariksen foorumiin. Sanaris on todennäköisesti kieltänyt linkittämisen.

    • Anonyymi

      Vielä yksi varsimistustesti

      Ristikon anatomia - saako osaston mainita ilman linkkiä.

    • YTIMESSÄ MONILLE LAJITOVEREILLE.
      Tästä minulla on vain oletus. Oletan, että kyseessä on epäsuora kätkö eli jossakin vihjeeseen liittyvässä sanassa on sanan sisällä ratkaisusanat. En vai keksi, mikä sana voisi olla.

    • Anonyymi

      Hiivatti. Skyttä on jättänyt selittämättä ongelmaivihjeen. En voi sitä kysyä Sanariksen foorumissa. Voisko joku kysyä Sanariksen foorumista.

    • Anonyymi

      Sain itselleni ongelmallisesta vihjeestä selityksen.
      Jumalan ykseyden merkitys islamin uskon ytimenä...
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Jumala_(islam) Tarvitseeko tuota sen tarkemmin selittääkään?

      Ajattelin koko ajan, että tässä on jokin ovela jekku, jota en ymmärrä. Kun on Skyttä sitä ajattelee, että kaikkeen on haudattuna koiruus. En osannut ajatella muuna ts. ihan tavallisena faktavihjeenä.

      Tähän vaikutti sana "lajitovereille". En ole tottunut, että ihmisistä kirjoitetaan niin, joten tuskin tässä ihmisistä on kyse. Jos ihmisistä olisi käytetty toista nimikettä, vihje olisi selvinnyt.

      Kyse ei siis ollut oivaltamisesta, vaan siitä, miten sanoja käytetään.

    • Anonyymi

      Kyse on sanan käytöstä, kuten toin esille. Takerruin sanankäytön detaljeihin ja sana "lajitovereille" ei minusta sopinut käytettäväksi ihmisistä. Mietin, mihinkä eläimeen nyt toi voisi liittää. Ajattelin, että minkä ihmeen eläimen nimessä voisi olla sana ALLAH.

      No minulla on aspergerin syndrooma. Ristikoissa se toisinaan merkitsee väärälläkin tavalla sanankäytön detaljeihin takertumisena. TÄTÄ on aspergerin syndrooma, jotta paremmin asiaa ymmärtäisit.

      Jos vihje olisi ollut YTIMESSÄ MONILLE KANSSATOVEREILLE, olisin jättänyt eläinpohdinnat pois ja olisin ymmärtänyt vihjeen.

      Jos nyt tältä näkökulmalta asiaa tarkastelee, se minun haukkumiseni siitä, että en ymmärrä, miksi ratkaisusanaksi tulee ALLAH on niin iso huti haukkujalta kuin vain huti voi olla!

      • Anonyymi

        Mistä kukaan saattoi tietää sairaudestasi? Toki moni varmaan epäili jonkin olevan pielessä, mutta tietäähän ei voinut. Nyt varmaan kukaan ei tiedä miten kanssasi pitäisi toimia. Pitääkö vain myötäillä ja jättää kaikki kritiikki pois vai kohdella kuten kaikkia muita. Todella vaikea tilanne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kukaan saattoi tietää sairaudestasi? Toki moni varmaan epäili jonkin olevan pielessä, mutta tietäähän ei voinut. Nyt varmaan kukaan ei tiedä miten kanssasi pitäisi toimia. Pitääkö vain myötäillä ja jättää kaikki kritiikki pois vai kohdella kuten kaikkia muita. Todella vaikea tilanne.

        Lue tästä:
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/tapion-kommentointitapa/

        Suurin piirtein sama sisältö kyllä löytyy tältä sivultakin säikeestä "Tapion kommentointitapa". Tein nämä kaksi säiettä, jotta tulisimme paremmin juttuun.

        Tällä nyt ei ole suurta merkitystä sille, miten tässä foorumissa autan. Tämä foorumi ei vain toimi tavalla, jolla haluan toimia, joten autan täällä vain satunnaisesti. Enemmänkin kerään täältä kysymyksiä, joita lisää foorumilleni osittaisiin tai kokonaisiin vihjeanalyyseihin. Autan tämän foorumin käyttäjiä siten lähinnä epäsuorasti.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe