Erittäin hyvä kokoelma Uuden Testamentin apokryfisia kirjoja julkaistu suomeksi
Mukana neljä ilmestyskirjoihin luettavaa teosta: Matteuksen ilmestys, Paavalin ja Tuomaan ilmestykset ja Johanneksen apokryfinen ilmestys. Lisäksi mm. Paavalin
kuolema, kertomus Neron vainoista.
Mielenkiintoista on ,että juulalainen kirjallisuus kuvaa antikristusta lukuisissa kirjoituksissa, myös noissa ylläolevissa... melkoinen sankari
Kirjan löytää:
https://www.bod.fi/kirjakauppa/catalogsearch/result/?q=Pyhän Maan Kristityt
mm. Matteuksen ilmestyksestä:
Niitä merkkejä, joita Jumala paljasti tuomiopäivästä pyhälle Matteukselle.
Kun me olimme tulossa Jerusalemiin Galileasta seitsemän päivää ennen pääsiäistä, Herra kertoi minulle monia asioita hänen kärsimyksestään ja ylösnousemuksestaan ja lopun ajoista, ja antikristuksen tulemuksesta. Hän sanoi, "siihen aikaan Belialin voiman ruhtinas lähtee idästä, ja tekee suuria ihmeitä ja monia merkkejä tullessaan, sanoen, "minä olen voideltu." Ja monet eksyvät ja heidät kastetaankin hänen nimeensä."
"Hän tekee kaikkia niitä merkkejä joita minäkin tein, sillä poikkeuksella, ettei hän herätä ketään kuolleista. Monet ihmiset uskovat häneen – jopa ne, jotka uskoivat minuun. Minä kerron tämän sinulle siksi, Matteus, että voisit saarnata tämän kaikille uskollisille, ettei hän saisi heitä eksytettyä."
"Tämä on oleva hänen ulkoinen olemuksensa; pitkä ja laiha mies, jolla on kapeat jalat ja pitkät hiukset, pitkät kasvot ja pitkä nenä, ilon täyteiset silmät, suuret korvat, häneltä puuttuu yksi etuhammas, hänen otsassaan on näkyvä vaalea läikkä ja hänen etuhiuksissaan on vähän valkoista. Nämä hänen merkkinsä ovat muuttumattomia, mutta muuten hän pystyy muuttamaan itseään. Ja kun hän tulee Jerusalemiin, eräs kuningas, nimeltä Flaccus (uudemmassa Flato) palvoo häntä. Sen jälkeen Jerusalemista nousee 18 viisasta miestä, jotka menevät hänen eteensä nuhtelemaan häntä. Ja kun hän näkee, että häntä nuhdellaan, hän paaduttaa sydämensä, ja hän määrää Jerusalemiin sytytettäväksi alttarin ja että nuo 18 vanhurskasta miestä on sidottava yhteen ja laitettava siihen tuleen, sanoen, "se teidän Jumalanne, johon uskotte, tulkoon ja vapauttakoon teidät." Silloin ne vanhurskaat sanovat, "Kristus, Jumalan poika, ei toimi näin." Mutta minun Isäni kuulee heitä ja minä palaan heidän luokseen suuren joukon kanssa."
"Nuo valitut, jotka odottavat ja toivovat minun saapumistani, eivät syö lihaa eivätkä juo viiniä, vaan heidän ruokanaan on kasviksia, ja luolat ovat heidän koteinaan. He eivät koske naisiin. Heidän keskuudessaan ei ole petollisuutta. Heidän keskuudessaan lapset eivät kuole ennen heidän vanhempiaan, ja nukkumaan mennessään he tietävät etukäteen kuolinpäivänsä ja heidän perheenjäsentensä kuolinpäivät. Heidän tekonsa ovat suurempia kuin fariseusten teot."
"Näiden jälkeen arkkienkeli Mikael tulee puhaltamaan pasunaan, ja minä palaan Jerusalemiin, ja se antikristus joutuu häpeään. Ja hän pakenee pohjoiseen ja kokoaa Googin ja Maagogin, ja hän tulee riemuiten ja aloittaa sodan Öljymäellä. Ja minä lähetän minun voimastani suurimman sotilaan, ja hän koskettaa heidän leirejään ja he kaikki kaatuvat."
"Sitten minä lähetän minun henkeni pohjoiseen ja etelään ja lounaaseen, ja kaikki kansa kootaan. Jotkut saavat osakseen helvetin tulen, toiset uudistuvat minun valkeudestani. Silloin aurinko loistaa seitsemän kertaa kirkkaampana kuin ennen. Ja tuhannen vuoden jälkeen minun valittuni nukkuvat, kuin yhden tunnin, ja minun Isäni antaa heille sen ikuisen kuningaskunnan. Sen tähden, autuaita ovat ne, jotka uskovat, sillä he saavat jakaa oikeutta."
Antikristus ennustuksissa
Anonyymi
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Oikea hakusana on Apostolit ja Evankelistat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2719667- 766670
- 286316
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni996095Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv435949Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h1015831- 635255
- 454970
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on604300- 503920