Kas siinäpä kysymys, jota pohtii Softpedia.
https://news.softpedia.com/news/should-windows-10-be-free-for-everybody-530210.shtml
Jos näin tapahtuisi, kokisiko Windows Linuxin kohtalon? Siis ettei sitä kukaan huolisi sitä edes ilmaiseksi?
Pitäisikö Windowsin olla ilmainen?
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ei 2014 syksyllä asennetut W 10 Insiderit mitään maksaneet.
- Anonyymi
Enpä näe vaivaa asennella sitä vakoilupesäkettä omaan koneeseeni, Windows ei tarjoa mulle yhtään mitään speciaalia, en pelaa, photaria en tarvi enkä pro toolsia. Koodaan kyllä, Linux on siihen 100% pätevä
- Anonyymi
Tunkkaisessa peräkammareissa ei tarvita mitään mitään sellaista, joka ei toimi linuksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunkkaisessa peräkammareissa ei tarvita mitään mitään sellaista, joka ei toimi linuksissa.
Dunkkisyksiössä asuva ei ymmärrä että ihmisillä voi olla käytössä useita huoneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dunkkisyksiössä asuva ei ymmärrä että ihmisillä voi olla käytössä useita huoneita.
Siellä linuks periksessä ei ole muita huoneita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siellä linuks periksessä ei ole muita huoneita.
Ei voi olla peräkamaria pelkästään vaikka dunkkisyksiössään herrasmiehetkin luulevat mitä sattuu.
- Anonyymi
sehän on ilmainen! sen kun lataa mikkisotkun sivuilta. teemaa ja taustakuvaa ei voi vaihtaa, mutta muuten toimii niin hyvin kuin witutin nyt voi toimia
- Anonyymi
No mikä siinä kiikastaa ettet osaa vaihtaa teemaa tai taustakuvaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarjottiin varmaan kun aktivoimaton Linuks...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarjottiin varmaan kun aktivoimaton Linuks...
siis tarkotti...
- Anonyymi
Normaalia sekopäisyys höpötystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siinä ilmaisessa niitä ei voi vaihtaa. tai voi toki jos osaa nimetä tiedostoja uusiks/säätää vähän asetusfilejä
ja mä osaan kyllä ne vaihtaa, mutta noin 95 % jengistä ei osaa
- Anonyymi
Mikrosoftin olisi kannattanut varmaankin jo paljon aikaisemmin tehdä isoja siirtoja "software-as-a-service" -suuntaan ja alkaa tarjota alustaansa ilmaiseksi. Nyt on jo kilpailua ilmassa kun monissa oppilaitoksissa hurisee käytössä mäkkejä, ipadeja, linuxeja ja raspberry pi -koneita. Eikä muuten rajoitu akateemiselle sektorille. Onhan mm. Saksassa jo tehty kuntien toimesta siirtymistä avoimen lähdekoodin ohjelmistojen suuntaan.
Henkilökohtaisesti olen joskus hieman vitsillä naureskellut, että en ottaisi omaan koneeseeni windowssia edes vaikka siitä maksettaisiin. Tietokone, tuo nykyajan sulkakynä, on kuitenkin tietynlainen kanava intellektualiseen vapauteen tässä ajassa. Filosofisesti ainoa kestävä positio mielestäni on avoimen lähdekoodin käyttöjärjestelmän käyttäminen. Ilmaisuus ei ole se pointti.
Itse asiassa, jos en osaisi itse asentaa ja ylläpitää tietokoneitani, maksaisin mielummin Linuxista kuin käyttäisin ilmaista Windowssia (tai muuta suljettua järjestelmää kuten mäkkiä). - Anonyymi
Onko se ilmainen, vai maksaako se 5€ (tori.fi), melko yhdentekevää.
- Anonyymi
Ilman muuta. Jos silti sitä tyrkytettäisiin koneen mukana ? On kyllä levyllä pienellä partitiolla koneessa kun tuli koneen mukana Pro versio. Linuxilla pyrin tekemään hommat en Tubuttimella koska monitoimimaton ja vakoilee jne. Ehkä joskus ?
- Anonyymi
Toivottavasti Linuxin esimerkki johtaa ilmaiseen Windows:iin ja avoimeen lähdekoodiin. Vaikka en sitä silti käytä...
- Anonyymi
Monet ei luovu Windowsista kun on kerran maksanut siitä. Sitten vaan kärsitään.
- Anonyymi
Olen ilomielin maksanut Windowsini ja käytän sitä ilomielin ilman kärsimyksen häivääkään.
- Anonyymi
En ole kiinnittänyt huomiota siihen, olenko ehkä maksanut Windowsista joskus jotakin. Mitäpä tuolla on väliä! Ei se aina kuitenkaan ole täydellinen ollut. Muistaakseni vuonna 1993 tai 94 oli pieni häiriö. Onneksi se korjaantui helposti.
Mikä tämä tubutin on, josta jotkut hortoilevat?- Anonyymi
Tubutin=Vindows Linuks Tubutin Andero :) Sellainen epäkäyttöjärjestelmä jos tiedät mistä puhun ?? Vakoilee eikä toimi kunnolla :( Kannattaa välttää !!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770