Koiran haukkuminen

Anonyymi

Muutettiin vastikään ja ollaan aina asuttu omakotitalossa, jossa naapureita useampia lähekkäin. Koskaan ei ole kukaan koiran haukkumisesta valittanut (10v), paitsi nyt. Eräs naapuri valittaa että koiramme haukkuu kokoajan ja jatkuvasti ulkona ollessaan. Itse en ole tälläistä huomannut ja kuuluu kyllä meille sisälle jos haukkuu. Koiralla kova vahtivietti ja jokaisen vieraan joka meillä käy kyllä haukkuu; Pari haukahdusta, kunnes pääsee moikkaamaan. Samoin ohikulkijat haukkuu muutamalla haukahduksella ja kun katoavat haukku loppuu myös heti. Ja ilmeisesti tämän kyseisen naapurin jos joskus harvoin pihalla sattuu häntä näkemään. Olen yrittänyt puhua että tulisi tervehtimään koiraamme, jotta koira tottuisi että on ok. Hän tulee aidan lähelle, muttei tervehtimään koiraa/että koira voisi haistella tms.. Ja kyse ei varmaankaan pelosta ole, koska hänellä on myös oma koira. Mitäs tekisin tämänlaisessa tilanteessa, onko kokemuksia samanlaisesta?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kouluta koirasi niin ettei se häiritse haukulla pihalla.
      Se ylireakoi,jos kaikkea vahtii.Ei ole todellinen uhka,jos joku omalla pihallaan on,tai ohitsenne menee.Pidät jatkossa huolta,ettei koira hauku pihalla.Älä jätä vahtimatta,ja puutut heti,jos alkaa kyttäillä jne.Hommaa sitruunapanta,tai muu apuväline,kunhan lopettaa häiriköinnin.
      Pihassa jatkuvasti räyhäävä koira on kauhea rasite naapureille.Ihmiset ei jaksa kuunnella,eikä heidän tarviikkaan.Pihalla haukkuvasta koirasta ei ole hyötyä,pelkkää haittaa.Ja,mullakin on koira,mutta en jätä yksin ulos,niin ei ole pihalla haukkuvaa sorttia.Kehuja on meille paljon tullut,kun muilla räksyjä on,jotka riesa naapurustolle.

    • Anonyymi

      Meilläkin on pikkumaiset naapurit. Ongelmana on, että naapureila ei ole koiraa itellään. Eikä he ymmärrä yhtään koiran käytöstä. Meillä on neljä slovakiancuvacia. Rodun kuuluukin haukkua kaikkea liikettä ja ääntä ympäristössään. Ne ilmoittavat haukulla meille, jos naapuri vaikka istuu pihallaan. Jos naapuri nousee ylös ja kävelee, taas ilmoitus jne. Rodulla on myös erittäin kuuluva ääni. Jopa kahden kilometrin päästä on käyty sanomassa. Kuuntelen kohteliaasti. Jatkan sitten niin kuin ennenkin.

      • Anonyymi

        Muillakin laumiksia,mutta niitäkään,ei ole pakko haukuttaa pihassa.Sen tilalle,voi tarjota pitkiä kävelylenkkejä luonnossa ja perheen seuraa sisällä.
        Hyvin viihtyy,ja ei häiritse ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muillakin laumiksia,mutta niitäkään,ei ole pakko haukuttaa pihassa.Sen tilalle,voi tarjota pitkiä kävelylenkkejä luonnossa ja perheen seuraa sisällä.
        Hyvin viihtyy,ja ei häiritse ketään.

        Koirat ovat minulle ennenkaikkea tulonlähde joten en jouda niitä lenkittämään kokoaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koirat ovat minulle ennenkaikkea tulonlähde joten en jouda niitä lenkittämään kokoaikaa.

        Ai,meille ne on perheen lemmikkejä ja lenkkikavereita.2,5h/ pvä lenkkeillää,ja muunajan ovat tyytyväisenä ja hiljaa.Aamuvarhaisella ja iltamyöhään lenkitän nyt kun on kuumaa.Ulkoilevat kokoajan, mutta se on lähinnä loikoilua varjossa,tai perheen touhujen seurailua.Aidattu piha,on tosi hyvä juttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe