Onko Sandero edelleen murheenkryyni?

Anonyymi

Samoin muut Daciat. Jo ensimmäisessä katastuksessa hylkäysprosentti melkein 20% .
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tama-automalli-on-murheenkryyni-ylitse-muiden-joka-viides-reputtaa-jo-ensimmaisessa-katsastuksessa/7320890
Kai ne samanlailla sen tekee edelleen vuonna 2020. Kuka ihme noita valmiiksi heikkoja autoja ostaa? No ne jotka uskovat mainoksiin ja valitsevat Dacian elämäntavakseen niinkuin jotkut Ladan aikoinaan.. Edesvastuutonta kaupata tuollaisia romuja, pitäshän auton nyt mennä edes sen eka kerran läpi katsastuksesta mutta ei.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kateellinen🙄

      • Anonyymi

        Uudesta kolme vuotta on pitkä aika heikkolaatuisille halpisautoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudesta kolme vuotta on pitkä aika heikkolaatuisille halpisautoille.

        Totta, sama pätee monen höynäytetyn ostamaan Dusterin, siinä riittää vikoja ja kaikki on tosi heppoista. Ja huoltokuluissa huomaa mistä ne rahat otetaan, kaikki maksaa paljon plus jakohihnan vaihto erikseen maks. 60 000 km välein.


      • Anonyymi

        Kuka hitto on kateellinen daciasta?? Voi hyvä luoja teidän köyhien mielikuvitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, sama pätee monen höynäytetyn ostamaan Dusterin, siinä riittää vikoja ja kaikki on tosi heppoista. Ja huoltokuluissa huomaa mistä ne rahat otetaan, kaikki maksaa paljon plus jakohihnan vaihto erikseen maks. 60 000 km välein.

        Sullakin on ehkä varaa ostaa uusi Dacia, kun pääset töihin ja alkaa munakarvat kasvaa.
        Siihen asti joudut ajamaan jollain loppuunajetulla sakemannilla. 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, sama pätee monen höynäytetyn ostamaan Dusterin, siinä riittää vikoja ja kaikki on tosi heppoista. Ja huoltokuluissa huomaa mistä ne rahat otetaan, kaikki maksaa paljon plus jakohihnan vaihto erikseen maks. 60 000 km välein.

        Totta, sama pätee monen höynäytetyn ostamaan::: OHO aivan tottako poriset ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hitto on kateellinen daciasta?? Voi hyvä luoja teidän köyhien mielikuvitusta.

        No kateuttahan tuo on selvästilin !!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hitto on kateellinen daciasta?? Voi hyvä luoja teidän köyhien mielikuvitusta.

        Paljo sulla vuositulot?


    • Anonyymi

      Suomesta on kryynit loppuneet jo iät ajat,ei ole muuta kuin hiutaleita !!

      • Anonyymi

        Hupaisaa kun Dacian sivuilla on kehumispalsta missä omistajat kehuvat Dacioitaan kuinka tyytyväisiä ovat tyyliin "olen ajanut jo 15-20 tuhatta eikä mitään vikaa" Ei ole tainnut olla eka katsastus vielä. Satatuhatta ajaneitten kehumisia ei kyllä näy yhtään. Keppoisesti tehty, ei voi mitään, halpa hinta näkyy joka paikassa. Jopa oven kahvoissa, lerpan tuntuinen kuin korvalehteen ottaisi kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hupaisaa kun Dacian sivuilla on kehumispalsta missä omistajat kehuvat Dacioitaan kuinka tyytyväisiä ovat tyyliin "olen ajanut jo 15-20 tuhatta eikä mitään vikaa" Ei ole tainnut olla eka katsastus vielä. Satatuhatta ajaneitten kehumisia ei kyllä näy yhtään. Keppoisesti tehty, ei voi mitään, halpa hinta näkyy joka paikassa. Jopa oven kahvoissa, lerpan tuntuinen kuin korvalehteen ottaisi kiinni.

        Totta, samalla tapaa kepeä kuin joku 80-luvun pikkuauto tämä nykyinen Dacia. Kertakäyttökamaa, ei näillä ajeta paljon 100 tuhatta enempää ennen paalausta. Tosin tuolloinkin on saanut vaihtaa alustan osat pariin kertaan, yleensä jotakin saa vaihtaa joka vuosi vaikkei aja 10 000 km enempää.
        Pelottavaa on myös kolariturvallisuus, se lienee samaa tasoa kuin 90-luvun alun uusilla autoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hupaisaa kun Dacian sivuilla on kehumispalsta missä omistajat kehuvat Dacioitaan kuinka tyytyväisiä ovat tyyliin "olen ajanut jo 15-20 tuhatta eikä mitään vikaa" Ei ole tainnut olla eka katsastus vielä. Satatuhatta ajaneitten kehumisia ei kyllä näy yhtään. Keppoisesti tehty, ei voi mitään, halpa hinta näkyy joka paikassa. Jopa oven kahvoissa, lerpan tuntuinen kuin korvalehteen ottaisi kiinni.

        Tekstit näkyy olevan kopioitu suoraan Vagarena sivustoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hupaisaa kun Dacian sivuilla on kehumispalsta missä omistajat kehuvat Dacioitaan kuinka tyytyväisiä ovat tyyliin "olen ajanut jo 15-20 tuhatta eikä mitään vikaa" Ei ole tainnut olla eka katsastus vielä. Satatuhatta ajaneitten kehumisia ei kyllä näy yhtään. Keppoisesti tehty, ei voi mitään, halpa hinta näkyy joka paikassa. Jopa oven kahvoissa, lerpan tuntuinen kuin korvalehteen ottaisi kiinni.

        Toiset Daciat on mennyt kohta 400000km


    • Anonyymi

      Dacia on Suomessa sijalla kaksi tilastossa merkkiuskollisuus.
      Ei kai Daciasta tarvii muiden tykätäkkään, kun niiden jotka niillä ajaa.

    • Anonyymi

      Minulla oli joitakin vuosia sitten ranskalainen auto, Renault Clio. Samaa konsernia kuin Dacia.

      Merkkihuollon tarkastuksen jälkeen se hylättiin katsastuksessa. Katsastusmies tiesi siis paremmin kuin se mekaanikko joka vaihtoi alustan vasemmanpuoleisen osan kommentilla että siinä ei ollut eroa oikeanpuoleiseen.

      Liekö sitten oltava hylkäyskiintiö jotta lupa katsastaa pysyy voimassa?

      https://www.renaultsport.com/-sandero-rs-2l-2019-.html

      Renaultsport Sandero olisi Suomessa liian kallis CO2-verotuksen vuoksi, mutta kaipa tuollaisellakin voisi ajella.

    • Anonyymi

      Merkkiuskollisuus johtunee siitä, että kerran kun on Dacia ostettu sitä ei mihinkään muuhun enään voi vaihtaa, paitsi Daciaan, mikään muu liike ei sitä ota vaihdokkaaksi, paitsi Dacia liike, välirahalla, velaksi.

      • Anonyymi

        Merkkiuskollisuus johtunee siitä,::: Minä olen aina ollut sitä mieltä että jos auto on sopiva perseen alla ja toimiva niin minkä pirun takia niitä pitää olla jatkuvasti viemässä vaihtoon. Eiköhän asia ole niin että auto josta ei oikein pidetä niin silloin se lähtee vaihtoon . Daciat ostetaan hyötyajoneuvoksi !!!


      • Anonyymi

        Merkkiuskollisuus johtunee siitä:: Kyllä käytetylle Dacialle kysyntää olis mutta ei tarjontaa niinkään niillä vain ajetaan . Sellainen käytetty vaihtoauto joita ei näy joka liikkeessä käy kyllä myydä mutta toiset merkit joita on kaikilla liikkeillä tilat täynnä niin niitä ei niinkään haluta lisää ja sisäänvaihtohinta on sen mukainen sitten !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merkkiuskollisuus johtunee siitä:: Kyllä käytetylle Dacialle kysyntää olis mutta ei tarjontaa niinkään niillä vain ajetaan . Sellainen käytetty vaihtoauto joita ei näy joka liikkeessä käy kyllä myydä mutta toiset merkit joita on kaikilla liikkeillä tilat täynnä niin niitä ei niinkään haluta lisää ja sisäänvaihtohinta on sen mukainen sitten !

        Eipä näy Dacioita autohalleissa vaihdokkeina, ne työnnetään pihan perälle liiterin taate kun
        veto loppuu tai ei mene katsastuksesta enään läpite.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näy Dacioita autohalleissa vaihdokkeina, ne työnnetään pihan perälle liiterin taate kun
        veto loppuu tai ei mene katsastuksesta enään läpite.

        Oli pahasti sanottu, alkoi kaduttaan, kyllähän noilla ajaa mutkasta tietä näkymättömiin, olen muuten koeajanutkin uutta Logania, ihan autolta se tuntui, vähän tosin ihmettelin vaihekäppiä kun se liikkui kun lisäs ja hölläs kaasua. Olikohan laatikko jääny vahingossa kiristettyä tehtaalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näy Dacioita autohalleissa vaihdokkeina, ne työnnetään pihan perälle liiterin taate kun
        veto loppuu tai ei mene katsastuksesta enään läpite.

        Eipä näy Dacioita autohalleissa vaihdokkeina laskemaan . Rupeappa laskemaan ajankuluksi, saatat saada vielä pokaalinkin !!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli pahasti sanottu, alkoi kaduttaan, kyllähän noilla ajaa mutkasta tietä näkymättömiin, olen muuten koeajanutkin uutta Logania, ihan autolta se tuntui, vähän tosin ihmettelin vaihekäppiä kun se liikkui kun lisäs ja hölläs kaasua. Olikohan laatikko jääny vahingossa kiristettyä tehtaalla?

        Olikohan laatikko jääny vahingossa kiristettyä tehtaalla? No ,,,,,,,,ei mitään ::


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olikohan laatikko jääny vahingossa kiristettyä tehtaalla? No ,,,,,,,,ei mitään ::

        Tosi oli, kun painoin kaasua, keppi liikkui sentin verran ja kun löysäs sama takaisin, aikoinaan
        vanhoissa paljon ajetuissa ilmeni tuollasta. Kai se on Dacian ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli pahasti sanottu, alkoi kaduttaan, kyllähän noilla ajaa mutkasta tietä näkymättömiin, olen muuten koeajanutkin uutta Logania, ihan autolta se tuntui, vähän tosin ihmettelin vaihekäppiä kun se liikkui kun lisäs ja hölläs kaasua. Olikohan laatikko jääny vahingossa kiristettyä tehtaalla?

        Vuosia sitten kun koeajoin uutta Almeraa, oli siinä samanlainen liikkuva vaihdekeppi. Ehkä Rellun ja Nissanin yhteistyö ja omistussuhteet ovat tuoneet liikkuvan vaihdekepin tekniikan myös Daciaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli pahasti sanottu, alkoi kaduttaan, kyllähän noilla ajaa mutkasta tietä näkymättömiin, olen muuten koeajanutkin uutta Logania, ihan autolta se tuntui, vähän tosin ihmettelin vaihekäppiä kun se liikkui kun lisäs ja hölläs kaasua. Olikohan laatikko jääny vahingossa kiristettyä tehtaalla?

        Eipä näy Dacioita autohalleissa . Niillä vielä ajetaan !!!


    • Anonyymi

      Dacian laadusta en tiedä mitä nyt joskus autojen katsastustilastoja seuraillut, niin eihän se huippu ole, menevät kuitenkin kaupaksi ja nelivetoakin löytyy. Hinta koostuu halvemmista materiaaleista kuin kilpailijoilla ja hieman vanhentuneella, mm. Renault tekniikalla. Luotettavuutta nostaa vaatimattomat sähköhilppeet, joiden korjaaminen olisikin sitten kalliimpaa.
      Jos olet tyytyväinen niin keneltä se on pois? Jollain muulla merkillä ajava Dacian rinnalla on varmaankin rinta rottingilla? Auto ei kerro saldoa, sosiaalista asemaa ym, ainoastaan tietyn mieltymyksen. Pääsee paikasta A paikkaan B huollettuna hyvin, tai luulisin.
      Daciaan voi tehdä suuren huollon premium autoon kuuluvan anturin hinnalla. Suomessa vierastetaan "halpaa" ja otetaan se kalliimpi vaikkakin sitten 500000 km ajettuna oleva 20 v. premium kunhan täyttää tietyt kriteerit. Tällainenko "lintta" on sitten luotettava?
      Dacia on sen verran edullinen, että mittarilukemiin voinee luottaa, tuohon hintaan ei tarvitse huijata mihin premium autoissa kuullut syyllistyttävän.
      Vai mitä arvelisitte lukijoiden miettivän jos vertaa esim. 10 v Dacia aj. 100000 km tai vaikkapa BMW x5 samoilla luvuilla, kumpi uskottavampi?

      • Anonyymi

        Moni on sitä mieltä, että vanha Renault-tekniikka on plussaa, ettei tule ongelmia niin herkästi. Mutta mitäs luulette, kun se tekniikka ei kestänyt Renaultissa ( moottorit ja vaihteisto), niin millä logiikalla se kestää Daciassa? Litraiset ja 1.3- litraiset bensat ja 1.5 diesel ovat kyllä vanhempaa moottoripalettia Renulta, mutta maine ei ole kaksinen ja turboista nyt muutenkin on syytä pysyä erossa.


      • Anonyymi

        Katsastuksesta sen verran, että ensimmäinen katsastus Dusterissani lähellä. Ainoa vika, jonka tiedän ,on kiveniskemä tuulilasissa. Vaihtaako lasi vai ei? Saattaa aiheuttaa hylkäyksen, joka ei ole auton vika. Rumentaa tilastoja.


    • Anonyymi

      Hiukan voi olla myös joidenkin yhteisöjen ihan silkka suruton käyttöauto töissä ja käyttö sen mukaan kun jotkin avolavatkin ja pakut saaneet myös runtua.

    • Anonyymi

      Dacia tuo Suomen automarkkinoille sellaista jota muut merkit eivät juuri tarjoa. Uusia kauppakasseja ja käyttöautoja vanhojen romujen hinnalla.
      Onko Dacia parempi kuin vanha romu? Ei varmaan varusteiltaan, eikä moottorin teholtaan, eikä rengasmelun suhteenkaan se varmaan ole voittaja, mutta toisaalta moni haluaa mieluummin uuden auton kuin vanhan "paremman". Itse kuulun juuri siihen joukkoon, joka ostaa mieluummin uuden auton kuin käytetyn, nyt on ykkösautona Discovery ja kakkosautona Duster...arvaatte, että aika kuoppaisen tien päässä asutaan.

    • Anonyymi

      Noista alkuperäis osien laadusta en osaa sanoa mitään mutta alapallot näyttää olevan samat kuin 2010 Loganissa ja minä ostin kerran sellaisen 266000km ajettuna ja ennen kaupan lukkoon lyöntiä kävin auton alla telineellä ja siitä kuitenkin näki että viimeisen puolenvuoden sisällä ei etupäähän oltu vaihdettu osia . Onnistuin kuitenkin ajamaan pikiteillä 110000km ennen kuin ensimmäinen alapallo oli väljä ja samantien laitoin raidetangon päät ja toinen alapallo väljistyi 118000km paikkeilla. Tuohon oli jo aiemmin vaihdettu Lemförderin tekemät alapallot ja ostin samanlaiset tilalle ja raidetangon päät ostin testimielessä merkiltään Stark.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe