Tätä aihetta on lyhyesti käsitelty jo aiemminkin, mutta voisitteko kertoa mulle kokemuksianne nenän välilevyn leikkauksesta? Miten nopeasti nenä parani, auttoiko leikkaus tukkoisuuteen, vaikuttiko se nenän ulkonäköön? Kannattiko mennä? Olisin kiitollinen asiallisista vastauksista!
Nenän välilevyn leikkaus
3
874
Vastaukset
- Kokemuksia ja tietoa
Ne ovat sivun keskivaiheilla:
http://www.silikonitieto.net/artikkeli.phtml?ID=13- Justiina
Joo, oon käynyt lukemassa ton linkin, sillon kun aikaisemmin tätä asiaa käsiteltiin... Olisi silti mukava tietää muitakin kokemuksia kuin kauhukokemuksia, vai onko sellaisia? :)
- hyvä kokemus
Justiina kirjoitti:
Joo, oon käynyt lukemassa ton linkin, sillon kun aikaisemmin tätä asiaa käsiteltiin... Olisi silti mukava tietää muitakin kokemuksia kuin kauhukokemuksia, vai onko sellaisia? :)
Riippu tietysti siitä, mitä varten leikataan, mutta minulla on oikaistu vino väliseinä ehkä 6 vuotta sitten. Ei ollut ainakaan kauhukokemus kun en muista mitään erityistä. Kaikki kävi niinkuin luvattin ja sanottiin. Kora/kurkkulääkäri sitä ehdotti kun oli toinen nenänpuoli yhtä mittaa tukkoinen. Antoi oppi-isänsä nimen ja kertoi missä on vastaanotto Tilasin, tarkastettiin, syyt selvitettiin, kertoi millainen leikkaus on, paikallispuudutus ja yksi yö sairaalassa. Sovittiin leikkausaika, leikkauksen nimi oli "septoplastia". Kaksi viikkoa sairaslomaa. Piti kostuttaa, ettei tullut karstoja ja niistää vain sisäänpäin. kosketeltaessa oli vähän arka muttei kauaa särkenyt. Ohjeissa: puudutusmenetelmästä ja leikkausreitistä riippuen saattaa yläetuhampaissa tai ylähuulessa ja poskenseudulla olla puutuneisuutta jopa useiden viikkojen ajan. Saunomista, kovaa rasitusta ja ponnistelua on syytä välttää kahden viikon ajan.
Lisäksi ohjeita, jos nenäverenvuotoa tulisi. Mustelmia ei minulle tullut.
Tietenkään ei entisenlaista tukkoisuutta ole ollut, koska leikkaus tehtiin juuri avartamaan toista puolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1821800
- 108997
- 94884
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19703- 52674
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42578Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m172534Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä26511Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466