Minulle tuli influenssan (influenssaa ei testattu, mutta oli parin viikon kova kuume) jälkitaudiksi poskiontelotulehdus muutamaksi viikoksi, mutta olin töissä työpaikalla. Näiden viikkojen aikana työkaverini sairastuivat koronaan, kun sairastunut tai sairastuneet istuivat samoissa palavereissa. Todella ärhäkästi koronatauti tarttui ja se porukka missä eniten olen, sairastui kokonaan minua lukuun ottamatta. Jäin sitten hiljentyneelle työpaikalle töihin, kun ei karanteeniakaan määrätty. :D
Miten tartunnan välttäminen kohdallani oli mahdollista, eikö influenssan jälkeen ja poskiontelotulehduksessa nimenomaan ole "avoimet ovet" kaiken maailman pöpöille?
Suojasiko aikaisempi tautini tai poskiontelotulehdus koronatartunnalta?
PS. Myöhemmin suoritetun vasta-ainetestin mukaan minulla ei ole ollut koronaa. Lääkäri selitti jostain aikaisemmin sairastamastani viruksesta ja risti-immuniteetista... Ei kuulemma muodostu vasta-ainetta, kun toimiva vasta-aine jo on, mutta se ei näy koronavasta-ainetestissä... :O Puhuiko lääkäri aivan höpöjä?? Tuurillako selvisin ilman?
Suojaako poskiontelotulehdus koronatartunnalta. :)
Anonyymi
2
226
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko sairastanut Keuhkokuumeen? Korona-virus aiheuttaa keuhkokuumeita. Olen kyllä käsittänyt, että tämä on ihan oma virustyyppinsä, että nykyisillä ja entisillä sairastamisilla ei olisi mitään tekemistä asian kanssa, mutta lääkäreillä on omat tietolähteensä.
- Anonyymi
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006513155.html
tuohan on yleisesti tiedossa että aikaisempi sairastaminen voi suojata koronalta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1412827Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2752505Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?301483Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.351462- 1211202
- 1081153
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041043Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee131042Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La59906Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.312904