Kun olin nuorempi, kahdentoista, heräsin isäni asunnossa siihen, että joku suoraan sanottuna "nuoli" minua alapäästäni. Havaitsin, että se oli isäni, 40 vuotias 10 lapsen isä, joka asuu kuuden lapsen ja avovaimonsa kanssa. Isäni asuu toisessa maassa ja olen hänen luonaan harvoin. Isäni meni pitemmällekin, hyväli rintojani, ja kaikkea muuta vastaavaa. Tämä on toistunut jo monen monta kertaa, mutta nyt vihdoin hän on "jättänyt minut rauhaan". En ole kertonut kenellekkään, en halua, että isäni joutuu vaikeuksiin, koska pidän hänestä kaikesta huolimatta. En näe häntä kuin pari kertaa vuodessa, ja yritän olla iloinen ja huoleton jokaisella kerralla, mutta sisimmässäni kuitenkin tunnen epätoivoa ja pelon tunnetta. Tiedän, että minun pitäisi sanoa jollekkin, olen nyt 14 enkä ole vieläkään päässyt yli tästä kaikesta. Päätin lopulta kirjoittaa tänne.
========================
Tämä oli sitten ihan totta.
Isä hyväksikäyttäjänä
17
10715
Vastaukset
- Xyz
Heippa Lonely,
tuollaiset kokemukset ovat ikäisellesi sellaisia, että niiden käsitteleminen vain itsekseen on hyvin vaikeaa. Kun toisaalta tietää, että isäsi on tehnyt jotain mitä hänen ei olisi tullut tehdä ja siitä hänen tulisi joutua jonkinlaiseen vastuuseen ja toisaalta, niinkun sanoit, pidät kuitenkin hänestä, hän on kuitenkin sinun isäsi. Kun vielä mainitsit että hän asuu toisessa maassa ja tuollaista ei enää tapahdu, sanoisin että syytteiden nostaminen tässä vaiheessa voi olla hyvin hankalaa. Sen sijaan sinun oman tulevaisuutesi kannalta sinun tulisi voida purkaa ja käsitellä kokemaasi jonkun ammattiauttajan kanssa. Kun en tiedä, missäpäin asut, en voi antaa mitään ohjeita, mutta koulukuraattori voisi olla yksi lähtökohta, terveyskeskuksen (nais)lääkäri voisi myös ohjata sinut henkilön luokse, jonka kanssa voisit käsitellä asiaa.
Uskon että pääset asian yli, kunhan voit sen käsitellä.- Lonely
Kiitos ehdotuksesta, uskon itseasiassa itsekin siihen, että pääsen sen yli, kunhan keskustelen jonkun oikean henkilön kanssa.
- Rk
Sinun kannattaisi ottaa yhteyttä tukinaiseen. Sinne voi soittaa nimettömänä ja ilmaiseksi, he osaavat neuvoa tai vaan kuunnella sinua.
Isäsi käytös sinua kohtaan on ollut rikos, hän on vahingoittanut sinua teollaan, vaikka se ei siltä nyt tuntuisi.
Ehdottoman tärkeää on että voit puhua asiasta ja käsitellä tapahtuneen.
Mikään siitä ei ole ollut sinun syytäsi, sinulla ei ole mitään velvollisuutta tai vastuuta isääsi kohtaan, vaan hänellä sinua kohtaan.
Sinä et ole tehnyt väärin häntä kohtaan vaan hän sinua kohtaan.
Hän ei ole terve vaan sairas, ainoastaan sairas ihminen tekee tuommoista lapselle.
Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että sinun pitäisi vihata isääsi.
http://www.tukinainen.fi tästä osoitteesta saat tietoa itsellesi ja siellä on tukinaisen puhelin numero ja soittoaika.
Muista että he eivät saa tietää kuka sinä olet, joten voit huoletta soittaa heille.
Voima sinulle!- Lonely
Kiitti tosi paljon! Ihanaa, kun jotkut ihmiset ainakin välittää ja näin pois päin... Ehkäpä saatankin soittaa sinne... Kai minä soitan
Lonely kirjoitti:
Kiitti tosi paljon! Ihanaa, kun jotkut ihmiset ainakin välittää ja näin pois päin... Ehkäpä saatankin soittaa sinne... Kai minä soitan
Soita ihmeessä. Ainoa tapa päästä eroon on purkaa ajatuksia ammattilaisten kanssa.
- n21
Miten ihmeessä olet jaksanut pitää tuollaisen asian yksin sisälläsi? Jos joudut käymään asian läpi yksiksesi saatat kärsiä koko loppuikäsi painajaisista, estoista tulevassa seksi-elämässäsi jne.
Isäsi on tehnyt todella vakavan rikoksen ja hänen pitäisi joutua vastuuseen siitä. Oletko miettinyt tekeekö hän samaa toisille sisaruksillesi? Jos tekee, jokainen teistä tulee kärsimään seurauksista mahdollisesti koko elämänsä ajan.
Olet selvästi ymmärtänyt, ettei isäsi teko ole oikein- ovatko mahdolliset muut uhrit? Neuvoisin sinua ilmiantamaan isäsi, vaikka kuinka häntä rakastaisitkin---voi olla, että joku sisaruksistasi ei häntä rakasta, vaan suorastaan vihaa, muttei uskalla hänkään peloissaan nostaa asiaa esiin.
Toivon, että ymmärrät asian vakavuuden ja sen, ettei tällaisia asioita voi vain yrittää unohtaa, vaan ne tulisi käydä läpi ammatti-ihmisen tuella. Toivon sinulle voimia selvitä kamalista kokemuksistasi ja muista aina, ettei vika ole sinun vaan vakavasti sairaan isäsi. Isäsi paikka ei ole lapsiperheessä tukena ja esimerkkinä vaan hänen paikkansa on vankilassa psykiatrisessa sairaalassa.
Voimia sinulle!- Anonyymi
Samaa mieltä nim. n21.
Isäsi täytyy laittaa vastuuseen. Ei riitä, että puhut vain ammattiauttajalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä nim. n21.
Isäsi täytyy laittaa vastuuseen. Ei riitä, että puhut vain ammattiauttajalle.Aloitus on tehty 2002. Aloittaja kertoo siinä olevansa 14-vuotias. Toisin sanoen hän on nyt 35-vuotias.
Kaikki asiaan liittyvät rikokset ovat vanhentuneet, koska panttasit neuvojasi yli 20 vuotta.
- sime
tiedän omasta kokemuksesta, mitä lapsena tehty seksuaalinen
väkivalta aiheuttaa. minulle ei ole tehty samoin, mutta väkivaltaa kuitenkin. 17-vuotiaana mulle tuli vuosia kestänyt voimakas ahdistus pintaan ja joudun pelon takia psykologin mukaan
psykoottiseen tilaan. ilmoita asiasta välittömästi poliisille ja jonnekkin ammattiauttajalle!!
pärjäile!!!- juuso keltakangas
mitä teen olen 15 ja äitini pakottaa väkiste nussia sitä ja sitte pitää antaa myös suihin
- päkä
juuso keltakangas kirjoitti:
mitä teen olen 15 ja äitini pakottaa väkiste nussia sitä ja sitte pitää antaa myös suihin
ensimmäinen ajatus oli että sä et oo tosissas kuhan vaan paat paska viestiä. mut jos toi on totta niin sama pätee sinuun ku muihinkin jolle tehään samoin. tee ilmianto äitistäs. ei tommsia sairaita ihmisiä saa pitää lasten seuras.
- Just Me
päkä kirjoitti:
ensimmäinen ajatus oli että sä et oo tosissas kuhan vaan paat paska viestiä. mut jos toi on totta niin sama pätee sinuun ku muihinkin jolle tehään samoin. tee ilmianto äitistäs. ei tommsia sairaita ihmisiä saa pitää lasten seuras.
Ei ole nyt tarkoitus puuttua niinkään tähän keskusteluun, mutta mitä varten Lonelyn pitäisi tehdä ilmianto äidistään? Ihmettelen vaan...
- b
päkä kirjoitti:
sähän oot ihan kipee! Tällä palstalla käsitellään sen verran arkoja aiheita, että mene muualle typerine kommentteinesi!!hölmö!
- hei vain
http://www.klak.com/cgibin/zalk/zalk.pl?zs=sala.zalk
Yllä olevassa osoitteessa voi tämän internetin välityksellä keskustella seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja insestistä ja väkivallastakin. Kaikkea hyvää elämääsi ja älä anna isäsi enää tehdä Sinulle mitään sukupuolista, jos hän yrittää, sano, että se on väärin ja jos hän vieläkin yrittää, sano, että kerrot jollekulle. Että se, mitä hän on jo tehnyt, oli väärin. Kyllä hän tietää tekevänsä väärin. Voit itse päättää, kenelle kerrot ja mitä kerrot, mutta älä ehdottomasti anna sen enää koskaan toistua edes pienimmässä määrin. - mä
sano sille isälles jotain rajaa...pakko sun on kertoo vaikka äidilles et sä noinkaan voi elää!!!
- nuori mutta naimisissa
Olen samaa mieltä sinulle vastanneiden nimimerkkien Rk ja n21 kanssa. Isäsi on tehnyt rikoksen koskiessaan sinuun seksuaalisessa mielessä ja se on ehdottoman VÄÄRIN. Mielestäni sinun täytyy ilmiantaa isäsi viranomaisille, vaikka sitä kautta että puhut ammattiauttajalle ja kerrot hänelle tapahtuneesta ja että haluat saattaa isäsi vastuuseen tapahtuneesta. Todellakin kannattaa välittömästi alkaa selvittämään asiaa, sillä niin kuin aikaisemmat nimimerkit jo kertoivatkin kirjoituksissaan, tulee sinulle todellakin myöhemmässä vaiheessa ongelmia eri elämän alueilla tapahtuneesta johtuen, ellet käy asiaa läpi ammattiauttajan kanssa. Pyydän, että käyt asiaa läpi ammattiauttajan kanssa keskustellen, vaikka se aluksi varmasti voikin tuntua ylitsepääsemättömän vaikealta.
Voimia ja siunausta sinulle!- Ilkeä isäpuoli
Olen ollut 'isäpuoli' tytölle ja pojalle yli 20 vuotta ja se mitä 'Lonelylle' on tapahtunut on jotain kerrassaan kaameaa.
Perusreaktioni mukaan, Lonelyn isä todellakin pitäisi saattaa vastuuseen, mutta se olisi kylläkin hautausmaan aidan takana ihan yksityisesti, ei raastuvassa.
Kuitenkin: kaikki me tarvitaan isää, ja Lonely ei (kaikesta huolimatta, ja siitä hänelle ikuinen kunnia) vihaa isäänsä eikä halua kostoa. Viranomaiset eivät tee tehtyä tekemättömäksi, ainoastaan kostavat.
Lonely, iso ja ruma viisikymppinen mies itkee kanssasi (en liioittele yhtään), mutta myös toivoo että löytäisit jonkin tavan käsitellä asiaa hänen kanssaan. Ammattiauttajaa ehkä todellakin tarvitaan, mutta ei kostonenkeliä.
Mutta kuitenkin: valmistaudu myös siihen mahdollisuuteen että isäsi ei näe sinua muuna kuin seksiobjektina. Sitä en toivo - mutta se on mahdollista.
Vaimoni isä näki tyttärensä ainoastaan omien kunnianhimojensa toteuttajana - tohtorinhattu piti saada, maksoi mitä maksoi. Ero on itse asiassa filosofisesti pieni - mutta älköön kukaan luulko että vähättelen insestiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984