Ihmisen luontainen voima

Anonyymi

Monikaan ei tietäisi olevansa "onneton", jos sitä ei heille kerrottaisi. Esim. TV:kin osaltaan opettaa meille arvomaailmaa, joka on suunnitelmallisesti rakennettu. Sitä kautta opimme tiedostamattamme ihanteita epäsuorasti. Ajatellaan vaikka nuorten elokuvia kuten American Pie. Tiedostamattamme arvotamme sitten itsemmekin ihanteidemme mukaan, vaikka emme edes todellisuudessa välittäisi sellaisesta elämästä mitä ihanteissamme on! Esim. joku saattaa ajatella että on syrjäytynyt kun ei käy esim. baareissa "bilettämässä", mutta jos hän kävisi niin hän ei viihtyisi siellä viittä minuuttiakaan! Silti hän saattaa pitää sellaista ihanteena ja arvottaa itseään sen mukaan ettei saavuta ihannetta! Yleensäkin amerikkalainen filmiteollisuus takoo päähämme markkinateollisuutta tukevia ihanteita. Tällaisia ajatuksia minulla tupsahti mieleen...

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olen samaa mieltä, suurin osa kaikesta on kuvitteellista.

"poiuytfdfg"

• Anonyymi

Niin ja kuinka moni ei tietäisi olevansa tumma-ihoinen, ylipainoinen tai kiinnostunut seksuaalisesti samasta sukupuolesta. Työtä vieroksuva, älyllisesti haasteellinen tai vain vääriä päätöksiä tekevä poliitikko. Varmasti kommunismissa ajatuksia myös tuodaan kansalaisten tietoon median kautta. Vapaa valinta mitä seuraa. Minä seuraan porkkanaa.

• Anonyymi

Jos ei kävisi ulkomailla, voisi luulla että Afrikassakin sataa lunta talvella, vaikka oikeasti siellä ei ole talvea ollenkaan. On vain kevät, kesä ja syksy, ja päiväntasaajalla ei ole kuin jatkuva kesä, ehkä sadekaudet voivat olla riippuvaisia kalenterikuukausista.

Varmastikin jo kouluaikana jokainen voi verrata itseään niihin jotka ovat söpöjä, urheilussa hyviä, tai joilla on hienot vaatteet ja vempaimet. Silloin voi alkaa miettiä miksi itse jää ulkopuolelle, tai ei tule huomatuksi.

Ei ehkä ole television vika, vaikka onkin osaltaan totta että tieto lisää joskus ahdistuksen määrä. Se tieto voi olla vaikka ilmastonmuutos, sodat eri puolella maailmaa, tai ebola, HIV, tai ihan mikä vaan mitä ei arkielämässään tulisi edes ajatelleeksi.

• Anonyymi

Olen huomannut nykyään että etenkin nuorten itsetunto kärsii kun he katsovat kaikkia noita tosi-tv ohjelmia missä pyörii ns. kauniita tyttöjä/naisia ja komeita poikia/miehiä.

Vertaavat itseään heihin eivätkä ole ikinä tyytyväisiä itseensä kun miettivät ettei ole itse riittävän hyvännäköisiä tai jotenkin muuten tarpeeksi hyviä.
      Eli tuntuu ulkonäköpaineet olevan vallallaan. Sekä myös tuntemukset siitä ettei olisi jollain lailla muuten hyvä tai tuntee, usein vain luulee, ettei tule hyväksytyksi.

Olisi hyvä kun jokainen hyväksyisi itsensä sellaisen kuin on sekä hyväksyisi muutkin ihmiset sellaisina kuin he ovat.

Mediakin tosin suoltaa paljon sellaista mitä ei tarvitsisi, on valeuutisia ja harhaanjohtavaa tietoa jonkin verran.
      Jotkut ihmiset ovat herkempiä kun kuulevat esim. jotain ikäviä juttuja ja se aiheuttaa ahdistusta ja pelkoja.
      Jokaisella on oma tapansa ottaa vastaan kaikki mitä hän kuulee, lukee tai näkee.

• Anonyymi

Vertaaminen johonkuhun kauniiseen ihmiseen on melko hukkaanheitettyä aikaa, jos ei sitten katso vaatetusta, hiustyyliä, tai sitä että harrastaa liikuntaa.

Kyllähän sitä tulee helpommin huomatuksi jos on kaunis / komea, mutta iloinen ja toisen läsnäolon huomaava (tervehdys tai hymy) ihminen päihittää tympeän ja ylimielisen kaunottaren / komistuksen (jonka kommentit ovat hölmöjä ja loukkaavia).

• Anonyymi

Tätä minä en ymmärrä, että miksi ketään kiinnostaisi verrata itseään johonkin toisella puolella maailmaa elävään julkkikseen. Omasta mielestäni ne ulkonäköpaineet tulee ihan omasta lähipiiristä tai muista fyysisesti ympärillä olevista ihmisistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä minä en ymmärrä, että miksi ketään kiinnostaisi verrata itseään johonkin toisella puolella maailmaa elävään julkkikseen. Omasta mielestäni ne ulkonäköpaineet tulee ihan omasta lähipiiristä tai muista fyysisesti ympärillä olevista ihmisistä.

Minä en oikeen ymmärrä tätä juttua, kun toisaalta maailmassa on miljardeja kauniita ihmisiä ja lisää tulee koko ajan samaa tahtia kuin rapistuu.

poiuytrdsdf

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en oikeen ymmärrä tätä juttua, kun toisaalta maailmassa on miljardeja kauniita ihmisiä ja lisää tulee koko ajan samaa tahtia kuin rapistuu.

poiuytrdsdf

Aika siinä menee hukkaan jonkun kuvan kanssa kilpaillessa, eikä aikaa ole edes kovin paljoa.

poiuytrfdfvg

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vertaaminen julkkikseen joka saa paljon huomiota ja faneja on helppo ymmärtää. Onko itse vaikkapa B.Pittin tai A.Jolien veroinen, vaiko ihan huono? Julkkis on kuitenkin vain hahmo jonka näkee esittävän jotakin harjoiteltua roolia, eli se ei ole hän itse. Tuttuun henkilöön voi olla helppo ihastua tai samaistua. Sama henkilö tavallista työtä tekevänä voisi jäädä huomaamatta.

Omasta lähipiiristä voi tosiaan joku ruveta moittimaan jos on esimerkiksi kertynyt vähän ylimääräistä pyöreyttä, mutta vie oman aikansa ymmärtää että silloin kun henkilö johon mieluusti luottaisi menee henkilökohtaisuuksiin, on kyse riidan haastamisesta, ei asiasta jolla saisi olla kovin suurta merkitystä. Tai jos itse olettaa että on porukan ruma ankanpoikanen kun ei ole tottunut olemaan huomion keskipisteenä.

Muistan edelleen vuosien jäkeen ilkeät sanat mitkä minulle tuntematon tyttö ihan ilman syytä sanoi. Asia jota hän huuteli ei ollut mitenkään todenmukainen, eikä sillä olisi missään tapauksessa saanut olla sellaista vaikutusta mikä sillä oli. Jälkeenpäin tiedän että matkan varrelle sattui vain ilkeä ihminen, ja se että se olin minä joka osuin paikalle oli pelkästään sattumaa. Yksi vaikutus saattoi olla se, että voi olettaa että vieraat ihmiset voivat olla hyvin ilkeitä. Toisten kommenteilla voi olla vahva vaikutus, myös niillä positiivisilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedostettu on tiedostettua ja tiedostamaton pysyy tiedostamattomana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika siinä menee hukkaan jonkun kuvan kanssa kilpaillessa, eikä aikaa ole edes kovin paljoa.

poiuytrfdfvg

se on psykologinen noidankehä, josta on vaikea päästä eroon jos ei ole kavereita eikä yhtään itseluottamusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vertaaminen julkkikseen joka saa paljon huomiota ja faneja on helppo ymmärtää. Onko itse vaikkapa B.Pittin tai A.Jolien veroinen, vaiko ihan huono? Julkkis on kuitenkin vain hahmo jonka näkee esittävän jotakin harjoiteltua roolia, eli se ei ole hän itse. Tuttuun henkilöön voi olla helppo ihastua tai samaistua. Sama henkilö tavallista työtä tekevänä voisi jäädä huomaamatta.

Omasta lähipiiristä voi tosiaan joku ruveta moittimaan jos on esimerkiksi kertynyt vähän ylimääräistä pyöreyttä, mutta vie oman aikansa ymmärtää että silloin kun henkilö johon mieluusti luottaisi menee henkilökohtaisuuksiin, on kyse riidan haastamisesta, ei asiasta jolla saisi olla kovin suurta merkitystä. Tai jos itse olettaa että on porukan ruma ankanpoikanen kun ei ole tottunut olemaan huomion keskipisteenä.

Muistan edelleen vuosien jäkeen ilkeät sanat mitkä minulle tuntematon tyttö ihan ilman syytä sanoi. Asia jota hän huuteli ei ollut mitenkään todenmukainen, eikä sillä olisi missään tapauksessa saanut olla sellaista vaikutusta mikä sillä oli. Jälkeenpäin tiedän että matkan varrelle sattui vain ilkeä ihminen, ja se että se olin minä joka osuin paikalle oli pelkästään sattumaa. Yksi vaikutus saattoi olla se, että voi olettaa että vieraat ihmiset voivat olla hyvin ilkeitä. Toisten kommenteilla voi olla vahva vaikutus, myös niillä positiivisilla.

Hieno kirjoitus!

Kiitos tästä.

• Anonyymi

Mitä sitten? Se on osa nuoren ihmisen kasvutarinaa.
        Tuo vaihe on melkein välttämätöntä käydä läpi.

• Anonyymi

Voiko tyhmyyden määrä olla ääretön? Miten et tajua MITÄÄN... MITÄÄN? Satusetä vauhdissa.

• Anonyymi

Hyvä etten tajua. Jos tajuaisin kuten sinä, niin olisin varmaan taltta tai joku muu puutyökalu.

• Anonyymi

Sinähän olet 40 vuotias ja yliopistossakin ollut ennen kuin erotettiin. En ymmärrä, että miten olet voinut säilyä noin yksinkertaisena keski-ikäiseksi saakka? Milloin ajattelit alkaa henkisesti kehittyä? Eläkeiässä?

• Anonyymi

Kelle luulet kirjoittavasi? Olen ketjun aloittaja, ja en ole 40 vuotias. Eikä minua ole erotettu yliopistosta. Kirjoititko väärään ketjuun?

• Anonyymi

Semmoisen solvaaminen foorumeilla, jonka argumentteja ja näkökulmia et itse käsitä, ei myöskään kerro henkisestä kehityksestä. Saatat olla yhtä hyvin 14 vuotias kuin 60 vuotiaskin. Mikään kommentissasi ei kerro kummasta on todennäköisemmin kyse.

• Anonyymi

Älä lue aloitusviestiä mustavalkoisesti, ikäänkuin hän tarkoittaisi että se mitä siinä sanotaan olisi KOKO totuus. Ei missään tapauksessa se ole tarkoitus, vaan yksi näkökulma vain, josta voi olla hyötyä niille, jotka eivät ole koskaan edes hoksanneet epäillä ajatustensa ja tunnetilojensa perustan vahvuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä lue aloitusviestiä mustavalkoisesti, ikäänkuin hän tarkoittaisi että se mitä siinä sanotaan olisi KOKO totuus. Ei missään tapauksessa se ole tarkoitus, vaan yksi näkökulma vain, josta voi olla hyötyä niille, jotka eivät ole koskaan edes hoksanneet epäillä ajatustensa ja tunnetilojensa perustan vahvuutta.

Nimenomaan. Aloittajalla hyvä näkökulma jota ei tulisi edes ajatelleeksi. Toisaalta kaikissa tilanteissa onni ei löydy asennetta muuttamalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan. Aloittajalla hyvä näkökulma jota ei tulisi edes ajatelleeksi. Toisaalta kaikissa tilanteissa onni ei löydy asennetta muuttamalla.

Pitää muistaa että asenne muuttuu kun näkee tilanteen eri tavalla. Onhan olemassa usein tilanne, että "onni onnettomuudessa" esimerkiksi. Voi saada potkut töistä ja löytää jotain parempaa tilalle. Ei koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää muistaa että asenne muuttuu kun näkee tilanteen eri tavalla. Onhan olemassa usein tilanne, että "onni onnettomuudessa" esimerkiksi. Voi saada potkut töistä ja löytää jotain parempaa tilalle. Ei koskaan tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Samoin esim. painajaisunen jälkeen aamulla herätessä, unen aiheuttamat tunteet katoavat, kun näkee että sehän olikin vain unta! Päivä elämässämmekin on varmasti osittain samaa tilannetta. Itseasiassa aivan sama tilanne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelle luulet kirjoittavasi? Olen ketjun aloittaja, ja en ole 40 vuotias. Eikä minua ole erotettu yliopistosta. Kirjoititko väärään ketjuun?

Kyseinen kommentoija (todennäköisesti on sama tyyppi) on vanha tuttu näillä S24:n mt-palstoilla. Hän väitti kerran minua psykiatrikseen, vaikka olin silloin vasta lukiolainen. Ei siinä auttaneet vakuuttelut. Sitä paitsi aivan kuin psykiatreilla olisi aikaa vainota potilaitaan netissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      107
      6813
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      32
      4088
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3505
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      390
      1883
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1438
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      32
      1399
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      49
      1199
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      1026
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      970
    10. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      161
      943
    Aihe