Elikkäs oon 14-vuotias poika, ja ostin mopon aivan vasta. En halua ottaa ajotunteja mopokorttia varten. Ne maksavat maltaita, eikä minulla ole varaa heittää kuuttakymmpiä yhteen tuntiin. Onko laillista harjoitella mopon käyttöä esim. omalla pihalla, yksityisellä tiellä jne.? Käsittääkseni ne ovat kuitenkin suljettua aluetta..? Onko yleensäkään laillista ajaa mopoa missään ilman korttia? Suljettu mökkitie löytyy sukulaisiltani, joten voisin varmaan sinne mennä harjoittelemaan. Onko se kuitenkaan laillista? Kiitos vastauksistanne jo etukäteen!
Mopoilun harjottelu ilman korttia?
2
185
Vastaukset
- Anonyymi
On laillista jos on suljettu alue ja maanomistajan lupa. Ei tuota laillisuutta kannata kuitenkaan liikaa ajatella, ei poliisi kenellekkään sanktiota anna jos menet esim. vanhempas kanssa jonnekkin hiljaseen syrjäseen paikkaan harjottelemaan.
Mutta jos kerran laillinenkin paikka jossa ajaa niin mieluiten sinne sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2333961Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1222291Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1401439
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927- 77919
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37900Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8787J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61746