Yllätyin hiukan, kun tämän kesän ensimmäisessä moottoripyörävakuutusmaksussa oli laskuerittelyssä lähes 200€ suuruinen kohta nimikkeellä "Liikennekäyttöönotto".
Iffin sivuilla on vielä erikseen maininta, jossa sanotaan, että ajoneuvon poistaminen liikenteestä maksaa 5€, liikennekäyttöönotto on maksutonta ("Liikennekäytöstäpoiston hinta"-kohdan alla).
https://www.if.fi/henkiloasiakkaat/vakuutukset/ajoneuvot/liikennekaytostapoisto
"
Liikennekäytöstäpoiston hinta
Liikennekäytöstäpoisto maksaa Ifin kautta verkossa tehtynä 5 euroa eli saman verran kuin Traficomin kautta.
Liikennekäyttöönotto on maksuton.
"
Onko muilla vastaavia kokemuksia vai onko minulta jäänyt joku pieni präntti lukematta?
If laskuttaa maksuttomaksi mainostamastaan palvelusta?
10
109
Vastaukset
- Anonyymi
Kun olen ottanut auton pois liikennekäytöstä, vakuutusyhtiöni (ei IF) on katkaissut liikennevakuutuksen ja palauttanut maksun lopulta voimassaoloajalta. Kun olen ottanut auton käyttöön, vakuutusyhtiöltä tulee kohta liikennevakuutusmaksu.
- Anonyymi
Liikennevakuutusmaksu on laskussa erikseen, melkein 300€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liikennevakuutusmaksu on laskussa erikseen, melkein 300€.
Soita sinne iffille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soita sinne iffille.
Asiasta keskusteltu Iffin asiakaspalvelun kanssa ja ilmeisesti vaikka laskussa lukeekin, että liikennekäyttöönotto, niin kyse on ihan perus liikennevakuutusmaksusta eikä erillisestä palvelumaksusta.
- Anonyymi
Jos itse tekee käyttöönoton / poiston, niin hinnat on mainitut.
Jos vakuutusyhtiö tekee, niin ne vetää välistä. - Anonyymi
Hyvä että laskuttaa mahdollisimman paljon! Omistan nimittäin Sammon osakkeita.
- Anonyymi
Tee itse Trafin sivuilla. If kirjoittaa ens alkuun vuoden laskun ja lähettelee sitten 0-laskuja niin kauan kun saldoa riittää.
- Anonyymi
Outo toiminta. Oma vakuutusyhtiöni palauttaa seisonta-ajan liikennevakuutuksen maksuosuuden, vaikka omasta puolestani se olisi saanut jäädä vakuutusyhtiön "kassaan" ja hyvittänyt käyttöönoton jälkeistä vakuutusmaksua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outo toiminta. Oma vakuutusyhtiöni palauttaa seisonta-ajan liikennevakuutuksen maksuosuuden, vaikka omasta puolestani se olisi saanut jäädä vakuutusyhtiön "kassaan" ja hyvittänyt käyttöönoton jälkeistä vakuutusmaksua.
Saavat rahat sisään etupainoisesti. Niillä on tuolla systeemillä talossa sisällä aika paljon rahaa mikä ei ole heidän.
- Anonyymi
Ifin kanssa saa olla tarkkana , tuppaavat rokottaa jopa vanhoja korvauksia hakemattomiakin asiakkaita , toisaalla yleensä palkitaan "loistokuskeja" hinnoittelussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on531237Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241219Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141120- 1261068
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315991- 42939
- 72905
- 73899