Raskasta syöpäsairaan aviomiehen kanssa

Anonyymi

Tunnen itseni huonoksi vaimoksi, kun en aina jaksa kannatella syöpäsairasta miestäni.

Meillä on 40 vuoden aviolitto takana ja monia selvittämättömiä asioita, jotka nyt yhtäkkiä puskee pintaan. Tulee esiin katkeruutta ehkä enemmän minun puolelta kuin miehen, jonka voimat menee tietysti syöpätaisteluun.

Onko joku muu omainen kokenut samaa?

12

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllähän ne katkeruuden ja vihan tunteet sieltä nousee pintaan. Se on niin epämääräistä se syöpäarki. Täynnä kaikenlaisia tunteita sikun sokin. Itselle vaikeinta oli se kun tuli suuttumusta toista kohtaan ja toinen kuitenkin oli se joka sairasti ja oli lähestymässä kuolemaa.

      Jos mitenkään vaan voit, yritä saada syöpäarjesta taukoa. Raskainta on se 24/7 syöpäarjen todellisuus. Jokin irtiotto että saat tunnetasolla itsesi irti aina välillä. Väkisinkin tuossa tilanteessa elämä on yhtä syöpää mutta olisi palvelus molemmille jos tilanteeseen tulisi ilmaa välillenne.

      Ja sellainen vielä että kaikki tunteet saavat olla olemassa, ei niitä tarvitse jakaa sallittuihin ja ei toivottuihin. Toki itse pääsee itsensä suhteen helpommalla jos pystyy vihaa ja katkeruutta purkamaan muualla ja jollekin toiselle henkilölle. (Mistä muuten olet katkera?)

    • Anonyymi

      Kiitos vastauksista. Tilanne miehellä on kääntynyt huonompaan, syöpä uusi heti hoitojen jälkeen.

      Tässä vaiheessa katkeruus tuntuu väistyneen, ja tilalla on rakkaus ja myötätunto. Mistä olin katkera? Muun muassa uskottomuuksista nuorena. Ei ollut luottamusta, ja se on kuitenkin tosi tärkeä avioliitossa.

    • Anonyymi

      En ymmärrä miten joku pystyy olemaan ihmisen kanssa joka on tehnyt alhaisemman teon toista kohtaan pettämällä...ja oliko useampaan kertaan...ja ukko vaatii sua nyt hoitamaan itseään ja sinä uhraat edelleen ainoota elämääs mokomaan.Ja itselläni on ollut kaksi syöpää joten tiedän mitä elämää se on omaiselle ja sairaalle itselleen.Sääli on sairautta syövässäkin.

      • Anonyymi

        Sinun kanssasi voisikin olla todella vaikea ellei suorastaan mahdoton elää, vaikka olisit kuinka uskollinen!

        Kyllä rakkaus ja anteeksianto ovat hyviä asioita. Uskottomuus on koko elämän mittakaavassa aika vähäpätöinen juttu, ellei siitä tahallaan tee elämää ja kuolemaakin suurempaa tragediaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kanssasi voisikin olla todella vaikea ellei suorastaan mahdoton elää, vaikka olisit kuinka uskollinen!

        Kyllä rakkaus ja anteeksianto ovat hyviä asioita. Uskottomuus on koko elämän mittakaavassa aika vähäpätöinen juttu, ellei siitä tahallaan tee elämää ja kuolemaakin suurempaa tragediaa.

        Aina samaa selittämistä ja puolustelua kun ei pysty lähtemään alkoholiongelmaisesta/väkivaltaisesta/uskottomasta suhteesta elämällä alistuen ja kärsien...turha suuttua jos haluan elää onnellisessa hyvässä parisuhteessa ja ennen vaikka jään yksin kun olen huonossa suhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kanssasi voisikin olla todella vaikea ellei suorastaan mahdoton elää, vaikka olisit kuinka uskollinen!

        Kyllä rakkaus ja anteeksianto ovat hyviä asioita. Uskottomuus on koko elämän mittakaavassa aika vähäpätöinen juttu, ellei siitä tahallaan tee elämää ja kuolemaakin suurempaa tragediaa.

        Itsehän toit asiaa esiin kun pettäminen vaivaa ja kaihertaa...jos se kerta onkin niin vähäpätöinen asia niin miksi sitä valitat.


      • Anonyymi

        Täällä ap. Sanoin väärin kun puhuin uskottomuudesta, meillä oli jo 8 0-luvulla nyt muodikas avoin avioliitto, tosin miehen tahdosta. Suhteen alussa hän sanoi, että tällainen hän on , ota tai jätä. Minulla oli myös oikeus muihin suhteisiin.

        Otin hänet, koska rakastin häntä ja ajattelin, että ajan oloon hän ryhtyy uskolliseksi. Näin kävikin, kymmenen vuoden liiton jälkeen, kun perustimme perheen.

        Mutta kumma kyllä, jäi kuitenkin katkeruus vaikka itse valitsin.


    • Anonyymi

      Ei kukaan ole täydellinen. Ole armollinen itsellesi!
      Sinun pitää saada tyydytettyä omatkin tarpeesi, muuten et jaksa. Toisaalta en tiedä, pitääkö sinun jaksaa. Voisiko mies päästä laitoshoitoon?

      • Anonyymi

        Mun mies kuoli keuhkosyöpään nyt elän onnellista elämää mies oli juoppo ja ilkee ihminen käytti väkivaltaa


    • Anonyymi

      Ap vielä. Taudin uusittua toisella kierroksella olimme yhtä, vanhat kaunat jäi pois. Hän kuoli kuukausi sitten kotona läsnäollessani.

      Olen iloinen, että valitsin nuorena hänet ja annoin hänen olla sellainen kuin hän oli, pakottamatta uskolliseksi. Halusin, että se uskollisuus tulee vapaaehtoisesti, ja niin lopulta kävi. Nuoret ei varmaan tajua tällaisia elämänmittaisia parisuhteita, olimme yhdessä 42 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1595
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1429
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1337
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1325
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      34
      1266
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1208
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe