Raskasta syöpäsairaan aviomiehen kanssa

Anonyymi

Tunnen itseni huonoksi vaimoksi, kun en aina jaksa kannatella syöpäsairasta miestäni.

Meillä on 40 vuoden aviolitto takana ja monia selvittämättömiä asioita, jotka nyt yhtäkkiä puskee pintaan. Tulee esiin katkeruutta ehkä enemmän minun puolelta kuin miehen, jonka voimat menee tietysti syöpätaisteluun.

Onko joku muu omainen kokenut samaa?

12

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Kyllähän ne katkeruuden ja vihan tunteet sieltä nousee pintaan. Se on niin epämääräistä se syöpäarki. Täynnä kaikenlaisia tunteita sikun sokin. Itselle vaikeinta oli se kun tuli suuttumusta toista kohtaan ja toinen kuitenkin oli se joka sairasti ja oli lähestymässä kuolemaa.

Jos mitenkään vaan voit, yritä saada syöpäarjesta taukoa. Raskainta on se 24/7 syöpäarjen todellisuus. Jokin irtiotto että saat tunnetasolla itsesi irti aina välillä. Väkisinkin tuossa tilanteessa elämä on yhtä syöpää mutta olisi palvelus molemmille jos tilanteeseen tulisi ilmaa välillenne.

Ja sellainen vielä että kaikki tunteet saavat olla olemassa, ei niitä tarvitse jakaa sallittuihin ja ei toivottuihin. Toki itse pääsee itsensä suhteen helpommalla jos pystyy vihaa ja katkeruutta purkamaan muualla ja jollekin toiselle henkilölle. (Mistä muuten olet katkera?)

• Anonyymi

Kiitos vastauksista. Tilanne miehellä on kääntynyt huonompaan, syöpä uusi heti hoitojen jälkeen.

Tässä vaiheessa katkeruus tuntuu väistyneen, ja tilalla on rakkaus ja myötätunto. Mistä olin katkera? Muun muassa uskottomuuksista nuorena. Ei ollut luottamusta, ja se on kuitenkin tosi tärkeä avioliitossa.

• Anonyymi

En ymmärrä miten joku pystyy olemaan ihmisen kanssa joka on tehnyt alhaisemman teon toista kohtaan pettämällä...ja oliko useampaan kertaan...ja ukko vaatii sua nyt hoitamaan itseään ja sinä uhraat edelleen ainoota elämääs mokomaan.Ja itselläni on ollut kaksi syöpää joten tiedän mitä elämää se on omaiselle ja sairaalle itselleen.Sääli on sairautta syövässäkin.

• Anonyymi

Sinun kanssasi voisikin olla todella vaikea ellei suorastaan mahdoton elää, vaikka olisit kuinka uskollinen!

Kyllä rakkaus ja anteeksianto ovat hyviä asioita. Uskottomuus on koko elämän mittakaavassa aika vähäpätöinen juttu, ellei siitä tahallaan tee elämää ja kuolemaakin suurempaa tragediaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun kanssasi voisikin olla todella vaikea ellei suorastaan mahdoton elää, vaikka olisit kuinka uskollinen!

Kyllä rakkaus ja anteeksianto ovat hyviä asioita. Uskottomuus on koko elämän mittakaavassa aika vähäpätöinen juttu, ellei siitä tahallaan tee elämää ja kuolemaakin suurempaa tragediaa.

Aina samaa selittämistä ja puolustelua kun ei pysty lähtemään alkoholiongelmaisesta/väkivaltaisesta/uskottomasta suhteesta elämällä alistuen ja kärsien...turha suuttua jos haluan elää onnellisessa hyvässä parisuhteessa ja ennen vaikka jään yksin kun olen huonossa suhteessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itsehän toit asiaa esiin kun pettäminen vaivaa ja kaihertaa...jos se kerta onkin niin vähäpätöinen asia niin miksi sitä valitat.

• Anonyymi

Täällä ap. Sanoin väärin kun puhuin uskottomuudesta, meillä oli jo 8 0-luvulla nyt muodikas avoin avioliitto, tosin miehen tahdosta. Suhteen alussa hän sanoi, että tällainen hän on , ota tai jätä. Minulla oli myös oikeus muihin suhteisiin.

Otin hänet, koska rakastin häntä ja ajattelin, että ajan oloon hän ryhtyy uskolliseksi. Näin kävikin, kymmenen vuoden liiton jälkeen, kun perustimme perheen.

Mutta kumma kyllä, jäi kuitenkin katkeruus vaikka itse valitsin.

• Anonyymi

Ei kukaan ole täydellinen. Ole armollinen itsellesi!
      Sinun pitää saada tyydytettyä omatkin tarpeesi, muuten et jaksa. Toisaalta en tiedä, pitääkö sinun jaksaa. Voisiko mies päästä laitoshoitoon?

• Anonyymi

Mun mies kuoli keuhkosyöpään nyt elän onnellista elämää mies oli juoppo ja ilkee ihminen käytti väkivaltaa

• Anonyymi

Ap vielä. Taudin uusittua toisella kierroksella olimme yhtä, vanhat kaunat jäi pois. Hän kuoli kuukausi sitten kotona läsnäollessani.

Olen iloinen, että valitsin nuorena hänet ja annoin hänen olla sellainen kuin hän oli, pakottamatta uskolliseksi. Halusin, että se uskollisuus tulee vapaaehtoisesti, ja niin lopulta kävi. Nuoret ei varmaan tajua tällaisia elämänmittaisia parisuhteita, olimme yhdessä 42 vuotta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe