Mikä on paras tulehduslääke, köyhyyseläkeläisten budjetilla ?

Anonyymi

Tulehdus- ja kipupotilaiden terveydenhoitoahan, ei Suomessa enää ole olemassakaan, kun sillä 800€/kk sairaus-kansaneläkkeellä, kun siitä maksat pakolliset vuokrat, reseptilääkkeet ne välttämättömät kortisonit ja Oxiklorinit ja kipulääkkeen, sähköt, ym ei jää mitään, mihinkään julkiseenkaan terveyden-hammashoitoon, erikoissairaanhoidosta puhumattakaan.

Täytyy ihmetellä lääkäreidenkin ja Reumaliiton etiikkaa, kun pidetään vain hyväosaisten puolia ja julkisivu-kuvaa, että olisi joku terveydenhoito, tai kuntoutus ym johon siihenkään ei ole varaa, jos on köyhyyseläkeläinen, kuten enemmistö vakavia autoimmuuni-reuma-ym sairauksia potevista on.

Kysynkin ihmisiltä, että onko teillä kokemusta, millä voisi itse hoitaa tulehduksia tehokkaimmin ?

Pavut, herneet, kaalit, idut, lisäaineet, gluteenit, sokerit, maitotuotteet on jo jätetty, ei ole paljon enää ravintoaineita, mistä jättää. Onko tietoa mikä tehoaisi autoimmuuni-reumaperäisiin tulehduksiin parhaiten ?

18

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kurkumiini, luontaistuote. Olen käyttänyt Bioteekin Superkurkumiinia 2 kapselia päivässä, yhdessä kapselissa 4800 mg. Googlaa vaikka. Minulla on ollut lähinnä jännetupentulehduksia ja pitkäaikainen bursiitti lonkassa. Olen ottanut kurkumiinia tavallisten tulehduskipulääkkeiden (naprometini, Burana) kanssa ja yksistään. Tällä hetkellä on lievä jännetulehdus rasituksesta, olen ottanut pelkkää kurkumiinia pari viikkoa ja jo helpottaa. Vaikea tietysti sanoa, mikä on ratkaiseva tekijä, samaan aikaan on ollut muita hoitokeinoja kuten lepo, vaivasta riippuen.

      Kurkumiinia voi syödä mausteenakin, mutta sen teho häviää ruuansulatuskanavassa jos syö sitä vain ruuassa. Siksi kapselina, jossa vaikuttava aine on tiivistetty. Haittavaikutuksia kurkumiinilla ei ole, paítsi ehkä pitkäaikaiskäytössä voi tulla jotain sappiongelmia. Turvallisempi kuin tavalliset tulehduskipulääkkeet, jotka ärsyttävät vatsaa ja joiden kanssa ainakin minun oli pakko käyttää vatsansuojalääkkeitä.

      • Anonyymi

        PS. On totta, että terveydenhuolto ei ole tasa-arvoista. Pidetään yllä kuvaa, että ollaan hyvinvointivaltio, jossa kaikilla on samat mahdollisuudet terveyteen. Ei ole. Köyhät ovat eri kastia, eivätkä he saa edes kuvitella tarvitsevansa samoja asioita kuin keskituloiset, ei terveydessä eikä muussakaan elämänlaadussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS. On totta, että terveydenhuolto ei ole tasa-arvoista. Pidetään yllä kuvaa, että ollaan hyvinvointivaltio, jossa kaikilla on samat mahdollisuudet terveyteen. Ei ole. Köyhät ovat eri kastia, eivätkä he saa edes kuvitella tarvitsevansa samoja asioita kuin keskituloiset, ei terveydessä eikä muussakaan elämänlaadussa.

        Kirjoitit ettei edes saa kuvitella tarvitsevansa samoja asioita, mä laittaisin niin päin ettei edes saa kuvitella saavansa samoja asioita.
        Tarve ja tarpeelle jonkin tekeminen ovat hyvin etäällä toisistaan etenkin kun on huonommassa sosioekonomisessa asemassa.

        On totta kun sairastaa niin rahat menevät lääkkeisiin, lääkärikäynteihin, ylipäänsä matkoihin kun lääkäreillä käy.
        Sitten yrittää keksiä miten halvimmalla selviäisi että edes jotenkin pärjäisi.

        Hyvinvointivaltio on silmänlumetta, samaan tyyliin kun esim. epäkohdat pidetään poissa näkyviltä, kuuluvilta.
        Kerrotaan ja näytetään julki vain paremmat puolet, ongelmista vaietaan.

        Tavallaan köyhänä eläkeläisenä on jo alkanut pikkusen pelottaa millaiset on koronan vaikutukset taloudellisesti kun aletaan paikata menetyksiä ja mitä mahtaa tulevaisuudessa sote tuoda tullessaan.
        Etenkään sotea en osaa henkilökohtaisesti odottaa kovin luottavaisin mielin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PS. On totta, että terveydenhuolto ei ole tasa-arvoista. Pidetään yllä kuvaa, että ollaan hyvinvointivaltio, jossa kaikilla on samat mahdollisuudet terveyteen. Ei ole. Köyhät ovat eri kastia, eivätkä he saa edes kuvitella tarvitsevansa samoja asioita kuin keskituloiset, ei terveydessä eikä muussakaan elämänlaadussa.

        Jättäisin tuosta nuo alun isot kirjaimet pois, sillä kyllä radikaali huononnus asioihin, tuli juuri edellisen porvarihallituksen aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit ettei edes saa kuvitella tarvitsevansa samoja asioita, mä laittaisin niin päin ettei edes saa kuvitella saavansa samoja asioita.
        Tarve ja tarpeelle jonkin tekeminen ovat hyvin etäällä toisistaan etenkin kun on huonommassa sosioekonomisessa asemassa.

        On totta kun sairastaa niin rahat menevät lääkkeisiin, lääkärikäynteihin, ylipäänsä matkoihin kun lääkäreillä käy.
        Sitten yrittää keksiä miten halvimmalla selviäisi että edes jotenkin pärjäisi.

        Hyvinvointivaltio on silmänlumetta, samaan tyyliin kun esim. epäkohdat pidetään poissa näkyviltä, kuuluvilta.
        Kerrotaan ja näytetään julki vain paremmat puolet, ongelmista vaietaan.

        Tavallaan köyhänä eläkeläisenä on jo alkanut pikkusen pelottaa millaiset on koronan vaikutukset taloudellisesti kun aletaan paikata menetyksiä ja mitä mahtaa tulevaisuudessa sote tuoda tullessaan.
        Etenkään sotea en osaa henkilökohtaisesti odottaa kovin luottavaisin mielin.

        Veroparatiisi-sote on jo nyt järkyttävää, virallinen tiedonvälitys vaikenee, kun ennenaikaisesti köyhyyteen tapettujen vanhusten ruumiita, kannetaan yksityisten "hoivakotien" taka-ovien kautta ilta-hämärissä pois.

        Ruotsin synkemmät koronaluvut, ovat rehellisemmän tiedotuksen tulosta. Siellä ei vanhuksia ja vähävaraisia eliminoida, kuten Suomessa.


    • Anonyymi

      Kyllä minä olen saanu kaikki hoijot ja lääkärit mitä olen tarvinnu jo nuoresta olen sairastanu nivelreumaa ja ei ole valittamista. Älä sinäkää valita vaan ole kiitollinen hyvinvoinnista mitä saahaan. Asiat vois olla paljon huonomminki. Kiitollinen mieli hoitaa sairauksia jo itessään .

      • Anonyymi

        Sinulla on ilmeisen hyvin asiat sitten, etkä taida tietää, miten ilman aitoa oikeusturvaa jätetyillä, syvällä köyhyysrajan alla kituuttavilla on. Et kuitenkaan ole niin "kiitollinen", ettet vähättelisi toisten huonoa asemaa ja asiasta sanomista. Tyhjän kun saa kiittämättäkin, eikä sellainen joka ymmärtää elämästä, mene vähättelemään heikossa asemassa olevien ahdinkoa.


      • Anonyymi

        Kyllä on ollut vakavia sairauksia joista lääkäritkään ei ole tienneet mitään mutta vielä ollaan hengissä sorrettuna eläkeläisenä.


    • Anonyymi

      Endokannabinoidit halpoja jos itse kasvattaa

    • Anonyymi

      Kurkumiinia on kokeiltu, se ei sovi herkkävatsaiselle ja kun kyseessä on vakava sairaus, on vaihtoehtohoidoista mahdollisesti tukea, mutteivät ne yksin riitä kovien tulehduksien, kipujen ja fatiikin korjaamiseen.

    • Anonyymi

      Mitä "endokannabinoideihin" tulee, tarkoittanet lääkekannabista, joka on Suomessa käytännössä, vain varakkaimpien potilaiden ulottuvilla, niin reseptin saamisen, johon tarvitsee pitkiä, hintavia prosesseja yksityislääkärillä käytännössä, kuin sen kalliin hinnoittelun takia, eli se on köyhyyteen pakotettujen sairaus-kansaneläkeläisten ulottomattomissa.

    • Anonyymi

      Kun kävin alkuviikosta Apteekissa hakemassa vakituista lääkettäni ,ihettelin farmaseutille kuinka tämä näin paljon maksaa. Vastaus oli yksinkertainen .Se on poistettu korvattavien luettelosta.Että näin viedään pienet eläkkeen korotukset

    • Anonyymi

      Töihin kun menee niin rahat riitää paremmin. minäki ennen valitin ja olin työttömänä. sitten otin itseäni niskasta kiinni ja menin töihin ja en ole rikas mutta tulen hyvin toimeen. Tee sinä sama.

      • Anonyymi

        Luuletko jonkun ottavan tällaisen 75 länkkänän töihin.Olen paiskinut nelisen kymmentä vuotta töitä ja siinehän se terveyson jäänyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko jonkun ottavan tällaisen 75 länkkänän töihin.Olen paiskinut nelisen kymmentä vuotta töitä ja siinehän se terveyson jäänyt

        Minä vastasinki alottajalle en sinulle kiukkunen länkkänä. miten oot hoitanu terveeyttäs kun oot sen menettenäy? Elä tervveelisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vastasinki alottajalle en sinulle kiukkunen länkkänä. miten oot hoitanu terveeyttäs kun oot sen menettenäy? Elä tervveelisesti.

        Kyllä tiedän hyvinkinJotta demarit ja vihreät hoitasivat meidä vanhat pois kuten Ruotsissa . Tällanen toiminta kuuluu myös Natsi aatteseen .Muistaka vain nuoret teidänkin vuoronne tulee ,sillä vanhuudelta eivälty kukaan !!


    • Anonyymi

      Psyyken osuus kaikessa paranemisessa on hyvin huomattava. Positiivinen elämänasenne merkitsee paljon paranemisprosessissa.

      Miinusta tulehdussairauksissa on ylipainon osuus. Elimistö joutuu työskentelemään ikään kuin tuplasti sen mitä luuviulu joutuisi tekemään syöpäsairaanakin.

      • Anonyymi

        Oikein


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe